Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43631

az a max 5tized nem számottevő de a legjobb megoldás hogy vágsz magadnak.a kuplungharanghoz csak pasztát teszek, az ötödik fedélhez v klingelit persze azonos vastagsággal vagy légszűrőház papírdobozból szoktam csinálni, természetesen pasztával vékonyan :) de a régi irattartó mappa is jó oda. Vágni úgy szoktam ha apapírlapot ráterítem a felületre, csapágygolyóval kiütöm a lyukat (nagyobb golyót válassz mint a lyuk így szépen levágja a peremét) minden lyukba egy csvart teszek h ne mozduljon el. Ha kész akkor a külső szélén végigkocogtatom kalapáccsal  (kicsivel) így  leválik a papírtömítés külseje a belsejét is óvatosan h lásd a vonalát azután ollóval kivágom. kb így

Előzmény: Bandeee1988 (43630)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43630

Tömítéseket honnan szerzel újakat?

 

Kuplungharang és az 5-ös toldás 2 oldalára gondolok elsősorban.

Illetve utóbbiaknál fontos a vastagság is, nem? Kuplungharangnál -ha jól tudom- nem annyira.

Előzmény: Rébék Péter (43628)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43629

Jaja... Bár annyira sűrűn nem tervezek váltót szerelni, h megérje egy "slim 32-es villáskulcs"

Reménykedem, h a gyári szerlésű váltón könnyen megadja majd magát mind a két anya... Meg úgy minden. Mert ez rémálom volt. :)

Előzmény: Rébék Péter (43626)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43628

hát ezeket az anyákat jól meg kell húzni és egy kis menetrögzítő sem árt

 

Előzmény: Bandeee1988 (43627)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43627

Á, köszi! A következő váltóhoz jól jön majd a tipp! :)

Viszont itt nagyon durva feszengés árán jöttek le az anyák. Nem tudom hogy milyen módszerel, hogyan és mekkora nyomatékkal lettek meghúzva... De azzal az erőkarral, ami a képen is látható is irdatlan nagyot szívtunk...

 

Erre "gyakorló" váltóként tekintek inkább... De meglátjuk, melyik milyen.

Előzmény: Rébék Péter (43624)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43626

a km spirál meghajtó anyájához érdemes elköszörülni egy kulcsot, hogy ne törjön szét

 

Előzmény: Bandeee1988 (43623)
pro-volone Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43625

Köszönöm a tippet. Megoldódott a probléma. A váltó-blokk ponttól vittem egy kábelt a légszűrőház alatt lévő kiálló lemezhez.

Azóta tökéletes, nem szikrázik. A rádió egy kicsit kényes még néha- néha még vacakol de annak viszek testet egyenest az akkutól.

Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43624

a z anyákat úgy tudod könnyen lazítani v ráhúzni h két fokozatba teszed egyszerre. nyomsz egy egyest és az ötödik szinkronját is összekapcsolod, ezzel kb tíz perc alatt végzel.

Előzmény: Bandeee1988 (43623)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43623

Sziasztok!

 

Némi "haladás" itt is van... Nekiálltam felmérni a 2db 5-ös váltómat... Na hát, nehezebben indult, mint gondoltam volna... Az egyik váltó (2009@fóti bontóból) már szerelve volt, így annak áltam neki először...

Háát. Jó fél nap alatt harmadmagammal (!) jutottam el oda, hogy lekerült az 5. sebességi fokozat... PErsze azt nem állítom, h a használt módszerek a legjobbak voltak, de amiket képeken láttok... Azok "végelgyengülésben" születtek... :D

 

Néhány kép a szívásról:

 

Ami biztos, kelleni fog egy anya és egy "km-spirál-anya". No meg valaki valaha elintézte a km-spirált meghajtó tengely műanyag fogaskerék 1 fogát is... És ki tudja mi vár még bent, illetve mennyire lett helyesen (vissza)állítva a diffi hézag szerelést követően...

 

 

Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.15 0 0 43622

Egy szegvári fórumtag még mindig keres tlx első lököst és jobb első sárvédőt, a lámpakeret megoldódni látszik ha vkinek van fölös, eladhatja. Nem nekem kell. Én csak újat tudnék per pillanat az pedig drága, még nekem is.

 

pergerz Creative Commons License 2017.04.14 0 0 43621

...én az akkumulátor negatív saruról hoztam le rá vezetéket,(gyáriasabb kinézetű)de szerintem a váltó-blokk összefogató csavartól is tökéletes.

Előzmény: pergerz (43620)
pergerz Creative Commons License 2017.04.14 0 0 43620

Nem hiszem,hogy karosszéria test pont lenne,de tökéletesen megfelel a célnak(eredetileg lefelé áll a fül)

Előzmény: Bandeee1988 (43619)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.04.14 0 0 43619

Ez nekem nicns meg!

 

Gyárilag lenne jobb oldalon karosszéria-blokk testkábel? Illetve hogy néz ki az a fül? :P

 

Tudtommal csak ezek (?):

karosszéria - generátor

akku - blokk/váltó találkozása

Előzmény: pergerz (43611)
frakciós Creative Commons License 2017.04.13 0 0 43618

Ezt az infót most kaptam a GYAMC tól. Nem hiszem, hogy megyek, max látogatóként. Tömeg és káosz szokott lenni így annyira nem biztonságos ilyen helyen kiállítani. Nézelődni viszont élvezetes.

Előzmény: ktomi1310 (43617)
ktomi1310 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 43617

Volt ez igy 2015-ig .2016-tól kell regisztrálni és csak az mehet be akinek visszaigazolják.nekem több ismerősőm is regisztrált tavaly de nem volt tag nem is jutott be !Te például jössz erre a rendezvényre?

Előzmény: frakciós (43616)
frakciós Creative Commons License 2017.04.13 0 0 43616

Nem egészen így van)) A belépés regisztrációhoz kötött amit 20 ig kell leadni. OT-s járműnek az sem kell. A regisztrációt itt lehet :www.oldtimerpremier.hu

Előzmény: ktomi1310 (43615)
ktomi1310 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 43615

Bocs azt nem irtam le hogy csak az jöhet be kocsival aki tag a Magyar Hobbi és Veteránjármű Szövetségnél:

Előzmény: pergerz (43614)
pergerz Creative Commons License 2017.04.12 0 0 43614

...erről nem is tudtam.

 

Előzmény: ktomi1310 (43612)
RÉMES Creative Commons License 2017.04.11 0 0 43613

Eltörik, leesik, elrohad.  ( 20 - 30 év hosszú idő... ) 

Előzmény: Rébék Péter (43608)
ktomi1310 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 43612

Tervezi valaki ápr-22.-én a "veteránauto" találkozót Biatorbágyon.Mi megyünk három kocsival.

pergerz Creative Commons License 2017.04.11 0 0 43611

Az önindító oldalán,a doblemez alsó élénél találsz egy kis lemezfület furattal,ahová a gyári testkábel van fogatva a motortömbön,onnan oda is tudsz egyet levezetni.
Arra figyelj,hogy vagy körmös alátéttel tedd fel,vagy tisztítsd meg fémtisztára,hogy legyen értelme is a testelésnek.(Nem kell önindító vastagságú kábel,egy 2.5mm belső átmérőjű rézkábel bőven megfelel.)

Előzmény: pro-volone (43609)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.11 0 0 43610

Rakd a motorháztető zárjának a csavarjához

Előzmény: pro-volone (43609)
pro-volone Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43609

Akkor ezért ment tönkre nekem a vadi új kuplung bovden olyan hamar. Beszereltem, elmentünk anyósék 20 Km-re. Visszafele félúton már recsegett egy megpattant szál benne. Találtam jó vastag kábelt, holnap bekötöm. Ahol az akkutól kapja a blokk a testet és a légszűrőház egyik fix csavarja a kasznin lesz az összekötő pont.

Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43608

Igen, igen de hova lesz a generátor kis köldökzsinór testje?

Előzmény: RÉMES (43607)
RÉMES Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43607

Jobb hijján a bowden lesz a testkábel a motor, és a kaszni között. 

 

Előzmény: Rébék Péter (43606)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43606

Ilyet még nem pipáltam! (bár az a testkábel már régóta bent van)

RÉMES Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43605

Ott a pont, fiatalabb koromban, érettségi előtt 2 nappal füstölt el a kuplungbowden testhiba miatt!  :-)

 

Cserélni kellett, mert megszorult.

Előzmény: afitos (43604)
afitos Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43604

Szia!

Motor-és karosszéria, vagy sebességváltóház-és karosszéria közé tegyél egy erős testkábelt!

András.

Előzmény: pro-volone (43602)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.10 0 0 43603

A kuplunszikrázással találkoztam én is. Eltört a kábelköteg tartó, lecsúszott a köteg is a kuplungpedál felsőrésze kidörzsölte az állandó pozitívat. A másik hiba tán feszültségesés v a rádiónál v a bizti táblánál v az akksisarunál

Előzmény: pro-volone (43602)
pro-volone Creative Commons License 2017.04.09 0 0 43602

Üdv mindenkinek. Megszívatott egy kicsit a kocsi már megint. Olyan hibajelenség jött elő amit előszőr más hibára tulajdonítottam.

Kezdődött azzal, hogy beszereltem az öreg TX be egy Kenwood cd-s rádiót. Szépen bekötöttem mindent, forrastás, zsugorcső, hogy minden jó legyen. Zene közben 25-30 as hangerőnél puff újraindúl. világítást felkapcsolom, kocsi indítás, irányjelző kapcsolásakor is újraindúl teljesen a kütyü. Na biztos vezérlő íc. Van egy másik majden ugyan olyan. Beszerelem és az is azt csinálja, fura mondom, hogy mind egyformán rossz lenne? Tennap este Penny parkoló. Beindítom a kocsit világítás felkapcsolva, várom az asszonyt, hogy beszáljon. A kuplung pedált mondom megnézem van e holtjátéka, feljebb emeltem a lábammal. Abban a pillanatban a világítás elment, a relék kattognak. Na mondom mi a f*szvan már megint. Anyóséknál zseblámpa fénynél meglestem mi van. A kuplung bovden  teljesen visszanyomott állapotban letestel és szikrázik, de még a rugó is ami a pedálba van akasztva. Hát nincs mit tenni hazamegyünk így, ha lenyomom a kuplung pedált nincs gond csak ne emeljem fel. Ma rámértem és 2V rohangál a kormányoszlopban, a miatt szikrázik lent a pedálnál. Elkeztem felderíteni a hibát de semmi hibát nem láttam a vezetékeken és a kapcsolókon. Cserélgettem sorra ki amit tudtam, de a 2V akkor jelenik meg mikor felkapcsolom a világítást. Előfordulhat az, hogy ez a 2V valójában a fesszabájzótól ered? A töltést nem csak az akku kapja hanem a kaszni is? A fesszabájzó amúgy is szórakozik egy kicsit, nem mindíg akar jól működni. Néztem a boltban egy elektronikus fesszabályzót amit ladákhoz szoktak eladni, és végülis ugyan az a csatlakozás. Megéri megvenni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!