Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HuTiHUN Creative Commons License 2017.08.26 0 1 16831

+1

 

A Hammerite nem való autóra.

 

A vas kerítés mellesleg sokkal masszívabb és rengeteg idő kell neki, hogy átrohadjon, szemben az autó acél karosszériájával.

 

Az autóipari anyagok ma már laikusok számára is könnyen elérhetők és nem feltétlen drágábbak, mint a barkácsbolti anyagok.

 

Ott van pl. a Carcolor. Elmondom mire kell, ajánlanak terméket. Ami rozsdás, ott fémig kell menni és kész. Ha mindenképp passziváló, akkor abból is valami komolyabb, de annak is el kell a maradványait tüntetni. Utána lehet rá kiöntött epoxy 2k alapozót rakni, már 1 decit is lehet venni. Nem kell hozzá felszerelés, ecsettel vagy hengerrel is fel lehet vinni oda, ahol nem fog látszani. Kárpit alá szerintem teljesen jó hengerelve is, de a legolcsóbb pisztoly is szépen viszi.

 

Ha nagyságrendileg ugyanannyiból meg lehet csinálni 10-15 évre, akkor miért csak 2 évet bírjon?

Előzmény: bádogember86 (16828)
No Home Creative Commons License 2017.08.26 0 0 16830
Előzmény: No Home (16829)
No Home Creative Commons License 2017.08.26 0 0 16829

Rengeteget gondolkodtam be is láttam hogy igazatok volt és jól esett a multkori tanács is amikor a fa ablakfesték miatt büdös takony folyf az órromból és tanácsot kaptam a só  oldatos orrcsepp helyre tett,talán Holly tippe volt ha jól írom és emlékszem? Utólag is ezer hála neki! Mellesleg az is igaz hogy évente doblemezt meg küszöbtakarót is le venni ki mosni. A videómon is látszik hogy a doblemez mögött lent ahol egybe találkozik a küszöbbel ott maréknyi vizes föld volt és a doblemez aljában a víz is meg állt amit ponthogy az első emlési pontok alá vezetett és tárolt...

Előzmény: bádogember86 (16828)
bádogember86 Creative Commons License 2017.08.25 0 2 16828

Magam sem értem miért de válaszolok. :) 

 

Miért rohad el egy kocsi? 

 

1, az emberi leszaromságból. A karbantartás elmulasztása, maga a tisztántartás hiánya. Senki nem hord szakemberhez autót mert "úgyis csak lehúz", pedig egy rendes karbantartással minden ilyen csúnyaság megelőzhető. Ha évente legalább egyszer leveszed a spoilert és kiveszed a dobbetéteket és az alatta felgyülemlett humuszt kidobod már éveket spóroltál. Vagy pl szedd néha ki a levélrácsot a szélvédő aljánál és slagold ki az ott felhalmozódott trutyit és a csapadék könnyebben tud rajta áthaladni és nem fognak literek ott hömpölyögni meg becsurogni a fűtőmotornál. 

Nem árt néhe kivetetni a doblemezek és tornyokat mert az ott felgyűlt retek is folyamatosan magábaszívja a nedvességet és ugye tudjuk hogy az mit csinál. 

Ha egy ilyen takarítást végigcsinálsz akkor észreveszed hogy hány helyen sérült meg az eredeti bevonat és egyből tudod is javítani még azelőtt hogy a rozsda kikezdené. 

 

2, a nem előírt használat miatt. Minden autónak van egy terhelhetősége. Gondold el hogy beültök öten a kocsiba és elindultok nyakigpakolva a balcsira. Bőven ül csórinak a segge, jót mosolyogtok rajta meg jól is mutat majd egy fb poszt alatt. De sajnos ezzel komoly melót kap az összes illesztés és ponthegesztés, a futómű összes komponense. 

Miért? Egy önhordó karosszéria minden eleme (még a szélvédő is) teherviselő elem. Gondold el hogy egy túlterhelt kocsi milyen behatásokat kap mondjuk egy szarabb úton, egy rossz gátlóval vagy épp egy keményített futóművel és mondjuk kössünk utánna még egy futót is mert mondjuk melózni megy a brigád. Ezek a nem normális erők még ha szabadszemmel nem is láthatók de "tépik" a kocsi minden ponthegesztését és illesztését. Érdekes hogy ezen a toyotán is a doblemez illesztésénél idult meg a rohadás pont a torony alatt? Elég egy túlterhelt eröltetett menet és a doblemez illesztésénél gusztán megnyílik a gyári tömítés és a víz máris bejutott. 

Ez mind a nem rendeltetésszerű használat miatt alakul ki.

 

3, persze ide lehetne sorolni az a nézetet is hogy "nem az örökkévalóságnak gyártják!". Ebben is van valami de a tulajdonomat ráadásul ha szeretem is akkor önszorgalomból is karbantartom. Nem kell atomfizikusnak lenni ezekhez a dolgokhoz. Pl ha a vízkifolyókat egy évben egyszer kipucolnád akkor évekkel nyújthatod meg a kocsid élettertamát. 

Meg persze nem itt időznél a sok hülye közt. ;)

 

Vagyunk itt egy páran akik elhajtogattunk már egy-két tábla lemezet, van tapasztalatunk bőven de van is még hová fejlődnünk de szívesen segítünk. Nekünk muszály a legjobb megoldásokat biztosítani az ügyfelek irányába, mi az arcunkat adjuk egy munkához. Nekünk lételemünk törekedni a tartósságra és a piacon futó anyagok nagy %-át ismerjük és tudjuk mire képesek. 

A Hammrite egy parasztvakítás!!! "Közvetlenül a rozsdára!"  Mindenki járt iskolába, fizika-kémia... Ilyen nincs, ez kamu. Ez csak bezárja a szart és egy ideig föntmarad. Ecsetelés után kifoltozza és konzerválja a bepacsmagolt részt? :) 

Az evipass meg a többi szemfényvesztés is értelmetlen. Ha létezne rozsdaátalakító akkor a karosszériajavító lenne a legboldogabb. Nekünk van tapasztalatunk (több évnyi)amit szívesen átadunk csak kicsit kultúráltabb formában kommunikáljunk. Tudom hogy most mindehol megy a szájkarate, valhogy divat lett a másikat oltogatni arc nélkül de ne itt. Ez működött és működik ezek a kis klikkek nélkül is. Úgyis azt kensz a kocsidra amit akarsz, úgyis lakatolod ahogy szeretnéd...

 

Kicsit próbáljuk már megtartani a topik szellemiségét és ne a kókányok ötletbörzéje legyen már. 

 

Előzmény: no_holy_shit (16823)
Steven 68 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16827

"profi munkahoz, kell felszereles*, egyes dolgoknal jo minosegu (pl. pisztoly)."    Ebben is van igazság mert én sem szeretek rossz szerszámmal dolgozni.  DE nagyon sajnálom,hogy nem láthatjátok azt a felszerelést amit már említettem ( pecus ),hogy milyen körülmények között dolgozik,és mégis nagy értékű kocsikat javít sorozatosan.

Előzmény: no_holy_shit (16824)
Steven 68 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16826

Üdv Mindenkinek !  Én nem szólok bele semmibe,hogy ki mit tart jónak, csak erről a csodaszerekről jutott eszembe egy Gálvölgyi János paródia, amikor a Calgon vízkőoldószert gúnyolják,hogy szarok én a Calgon-ra inkább annak az árán veszek egy új fűtőszálat a mosógépbe. És ez így igaz, mert úgyis el vízkövesedik akármennyi vízlágyítószert tesznek bele.  Sajnos a rozsda a vas rákja és  betegsége, amit legyőzni nagyon nehéz bármilyen jó szerek vannak.

ogy126 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16825

Én sem vagyok szakmabeli, de érdekel az autóépítés és a sok év alatt megismertem olyan embereket, akiktől sokat lehet tanulni és érdemes is. Korlátaimmal tisztában vagyok, de taknyolni nem vagyok hajlandó. Csak olyannak állok neki saját kezűleg, amit olyan minőségben meg tudok csinálni, amilyenben egy hozzáértő is tenné. 

Előzmény: Peti251 (16822)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16824

profi munkahoz, kell felszereles*, egyes dolgoknal jo minosegu (pl. pisztoly).

Ha ezeket es ezeknek a helyigenyet osszeadod, akkor hamar rajön az ember, h 1 auto eseteben (es foleg ha nem a hobbija), akkor olcsobb olyannal megcsinaltatni aki ert hozza...

 

ha egy nem veterangyanus regebbi tucatautorol(200-300khuf) van szo, akkor lehet, h a szakszeru javitas nem eri meg - foleg ha mas resze sem uj, hanem lathato, h 30-40ekm utan motor hullik szet. ezekutan vagy ugy hagyod vagy azert csinalsz vmit, amit felszereles nelkul lehet. (na jo egy flex+drotkorong + uvegszalas gitt + ecset kell).

 

*(pl. kompresszor - az szinte mindegy milyen, ha szar akkor behal 1 ev utan)

 

ui.: SK velemeny

ui2: valoban nem ez a topic temaja es szakmaisag nincs benne semmi

 

Előzmény: ogy126 (16821)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16823

"Szinte "semmi" behatás nem éri csak akkor mitől rohadt ki?!"

a kerdes helyesen: ha az autoipari cuccok olyan jol birjak a behatast, akkor mitöl rohadt ki? (leven idaig/gyarilag az volt rajta)

 

csak hogy a gondolatmenetet tovabbvigyuk.

 

[van normalis javitas es van az hogy csinalunk vmit, hogy picit meg menjen]

 

2009-ben vettem egy 1980-s DDR (HP350) utanfutot, lefestettem 1K alapozoval (1 reteg hig, 1 reteg kozvetlenul a dobozbol) majd 2 reteg LIDL-s Akryl. neha volt a futoban kiszerelt motor amibol kifolyt a hutoviz, meg olaj festek rajta van nem rohad

 

2010-ben vettem egy trelert, annak a fek reszeit(rampa, lampatarto, tengelyek) lefestettem (ha jol remlik alapozo nelkul) rogton LIDL-s kalapacslakkal. tavaly ujra festettem a rampat (mindig all benne a viz) meg a lampatartokat (mindkettot letolattak egyengetni kellett, egyiket hegeszteni is). most gondolkozom, h a tengelyeket lefestem, mert mar nem szepek.

 

ha egy uj (es/vagy) ertekes kocsit javitok en is az autoipari dolgokat reszesitem elönyben.

Előzmény: bádogember86 (16816)
Peti251 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16822

Én ugyan ez a hülye voltam,(talán még vagyok is?) a fényezés terén. aztán olyan helyen dolgoztam, ahol fényezők is dolgoztak, és kérdeztem. meg lestem. aztán csináltam. és szoptam, meg szoptam, meg tapasztaltam, meg jó sok pénzembe is került, és a végeredmény nem is lett olyan mintha fényező csinálta volna. De nem bántam meg.

Előzmény: ogy126 (16821)
ogy126 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16821

Lehet azért, mert pont ugyanazt az utat járjátok végig.

 

1. tanácsot kértek

2. kaptok 

3. elkezdtek kételkedni, sokallni az árát

4. kitaláltok valami jobbat, amiben baromira hinni kezdtek

5. beleálltok olyanokba, akik ebből élnek, ezt tanulták, netalántán még képzik is magukat folyamatosan, de meg merik mondani, hogy miért hülyeség, amiben hisztek

 

Ha ennyire pengék vagytok, akkor minek jöttök egy ilyen fórumra? Minek kérdeztek, ha ahhoz is fogalmatlanok vagytok, hogy megfogadjátok egy okosabb ember tanácsát? 

 

Lehet hőbörögni és nyomni a negatívot, de ha visszaolvasod, akkor mindkettőtök pont ugyanaz a kórkép. 

Előzmény: No Home (16817)
Peti251 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16820

kár. pedig ha van hangulatod, én kiváncsi vagyok. Megsértődni sem fogok az 100%.

Előzmény: bexxter (16813)
YUR1LW Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16819

Még véletlenül sem akarom megszakítani a gondolatmeneted, de ezen a megoldáson kívül (Korant, Penetrátor, Hammeraite) nem kaptam alternatívát, tehát nem volt mit "nem elfogadni". Te mit ajánlasz akkor?

 

Mi a szakmai megoldás? A Hammerite rossz, felfogtam. Az, hogy miért, nem tudjuk, de rossz.

 

De akkor mi a jó folyamat, anyag?

Előzmény: bádogember86 (16816)
Konstansvalue Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16818

Üdvözlök mindenkit, veteránozáshoz  keresek legalább öt kilogrammos   rozsdaátalakítót, passziválót... Dinitrolt vagy akár más jó nevű márkát...  Forrás is érdekel, nem vagyok ipari felhasználó.

No Home Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16817

Nekem speciál tetszik a kérdésed,és érdekelne a tapasztalatod is.Viszont most te vagy abban a cipőben mint én hogy kérdezel valamit és egyből negatív véleményt kapsz,holott a legegyszerűbben szeretnéd megoldani a problémád,én szurkolok hogy sikerrel járj,ne hagyd hogy el tántorítson árki is a tervedtől.

Előzmény: YUR1LW (16815)
bádogember86 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16816

Szinte "semmi" behatás nem éri csak akkor mitől rohadt ki?! 

 

Valaki próbált Neked is segíteni de valamiért nem vagy hajlandó egy szakmai tanácsot elfogadni. Egy olyan tanácsot ami nem egy "egynyári" tapasztalaton alapszik. 

Szíved joga így tenni de akkor miért kérdezel???? Komolyan nem értem! 

Az ilyen helyekre a Hammerite kb annyit ér mintha úgyhagynád az egészet, a "szőnyeg úgyis takarja". 

 

Alvázvédő előtt epoxyalapozó. 

 

Előzmény: YUR1LW (16815)
YUR1LW Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16815

Mert milyen speciális behatások fogják érni a csomagtartóban a festéket? Szinte semmi ahhoz képest, mint amit egy átlag kerítés kap 10 év alatt... Se eső, se hó, se különböző kémiai hatások. le lesz csiszolva a rozsda, rá lesz kenve két rétegben a hammerite, és rajta lesz a szőnyeg. Ha csak 3 évig bírja ki, az is teljesen jó, mert 2000 Ft volt a 250 ml, amiből az összes belső rozsfafoltot lekenem... 

 

Nyilván vannak speciális, az autóiparban használatos eszközök, csak éppenséggel az nem ennyibe kerül, és a beszerzése is nehézkes (ahogy előttem is írták). Ez egy 28 éves autó, egy jobb bicikli áráért vettem, így nyilván nem fogok rá speciális anyagokat használni. Minek? A célját a fentiekből kiindulva itt is el kell látnia. 

 

Az autó alja már más téma, de még mindig áll a kérdésem, akkor feléd, mint szakmaibeli: Milyen alapozó kenhető az alvázvédő alá? Tapadnia kell tiszta fémre (friss hegesztés), és meglévő (szilárd) alvázvédőre. A Korant sok helyen ajánlották, és használják is. A Hammerite is valószínűleg jó lenne... De mi lenne az igazi "célszerszám"?

 

Előzmény: bexxter (16811)
No Home Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16814

Nem csak nekem vannak alternatív ötleteim.Egy próbát megérne a Hammerite hátha ha be válik mutathatnál fotókat előtte és utána.

Előzmény: YUR1LW (16810)
bexxter Creative Commons License 2017.08.25 0 1 16813

Írtam egy hosszút, de inkább mégsem. 

Előzmény: Peti251 (16812)
Peti251 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16812

Persze, itt jön a képbe az "olcsó". Mert biztosan van erre a célra járműipari anyag, 2K, de az A) nem elérhető, B)nem megfizethető(nem éri meg). Ezért alkalmazunk és alkalmaztunk eddig ilyen anyagokat, mert ezek bár nem járműipariak, mégis kimondottan rozsdára ajánlják őket. Elfedve masszával pedig bírja a fújt alvázvédőt, 2K festékeket is. Tapasztalat. 

 

Korábban írtam, a rozsdának két igazi ellenszere van. a homok, meg a flex. A többihez azért kell a bizalom.

Előzmény: bexxter (16811)
bexxter Creative Commons License 2017.08.25 0 1 16811

Keritésfestéket járműre? 

 

Hol van ebben a topicban a szakmai rész ?! 

 

A Hammerite NEM járműipari festék. pont. "A doboz szerint vízzel..." na itt már érthető is, miért nem való (sehova). 

Előzmény: YUR1LW (16810)
YUR1LW Creative Commons License 2017.08.25 0 0 16810

Kezd összeállni akkor ez a rendszer... :)

 

Tegnap a kocsi belsejére vettem egy kis doboz itt ajánlott hammerite-ot, azt kalapácsozás/csiszolás után akkor felkenem két rétegben.

A doboz szerint a frissen csiszolt felületet át kell mosni mosószeres vízzel, majd a száradás után felkenni. Minek a frissen csiszolt felületet lemosni? A víz rögtön újraindítja a korróziót nem?

 

Az alvázvédőt is megvettem: Motip bitumenes alvázvédő, kenhető.

Jobb hátul sajnos hegeszteni is kell (kívül, a lökhárító mögött), máshol rozsdát nem találtam, csak a gyengécske alvázvédő réteget. Mi az ajánlott alapozó ami felkenhető a drótkorongozott (nem teljesen csupaszított, csak a máló részek lesznek eltávolítva!) alvázra az új alvázvédő alá? Ha a jobb hátul hegesztett részt csak hammerite-al kezelem, az elégséges? Látszódni nem fog.

 

 

Köszönöm!

Előzmény: Peti251 (16806)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16809

"karosszéria tömítőt,(ecsetmasszát)"

tudsz konrekt termeket javasolni?

 

 

 

 

Előzmény: Peti251 (16806)
No Home Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16808

Milyen diagnosztika? Azt magamnak végzem a gyári diagommal.Miért lenne a következő a klíma? (Egyébként tavaszra megbeszéltem a karosszériással hogy megcsinálja nekem,és adott tippet hogy..) Pedig megfogadtambha nem lesz aki negatívan ír rólam akkor nem jelentkezem tavaszig,de hála neked ismét itt vagyok,gondolom most hálásak neked... :D

Előzmény: Paco155 (16784)
Atti6909 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16807

Felső 2 Simson 250, alsól Yamaha

Peti251 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16806

kalapálni azért kell, hogy a "pergő" rozsda mind eltűnjön, ezzel semmi nem tud kezdeni semmit.(kivéve homokszórás) Sajnos ahol pereg, ott 90%-ban lyukad is, annak meg csak a flex, meg a hegesztő az ellenszere. 

A penetrátor sem meg a korant sem autóipari anyagok. Ráadásul 1K. amit semmi sem szeret, kivéve(persze kivételekkel) ami általában 1K. Ahová én penetrátort kenek/kennék: olyan részek, amit 2K anyaggal nem akarok kezelni. ezek a csomagtartó, meg padló belülről, meg küszöb belülről. A rücsi 100%, hogy felmarja. viszont ha veszel valamilyen karosszéria tömítőt,(ecsetmasszát) javaslom a minőséget akkor már akár rücsi, akár alvázvédő(ezek a rücsipisztolyos kiszerelésűek) felhordhatók, mert a masszán már megáll.

 

pl, teroson, carsystem, waber. Amit mi használtunk az "megmentett" ezért olcsón vett würth k+d. ez ragasztó tömítő. elég komoly anyag.

Előzmény: YUR1LW (16795)
Peti251 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16805

Ezek milyen tankok ezek??

Előzmény: Atti6909 (16804)
Atti6909 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16804

Lefújtam,csikoztam,lakkoztam,nem kellett polír.

wenimo332 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16803

Nem mert szeretem magam csinálni a dolgokat, főleg ha motoromról van szó. Így jobban a sajátomnak érzem, jobban vigyázok rá, mert " ha valami baja lesz én nem állok neki újra"

Amúgy is szeretek új dolgokat megtanulni.

Előzmény: bexxter (16802)
bexxter Creative Commons License 2017.08.24 0 0 16802

Nem is értem a kérdést. 

 

A sorrend a felület előkészítés után szín lakk és utána polír. A lakk és a szín között nem tudsz polírozni. Ha akril a szín felpolírozod, fényes lesz, nem tapad a lakk. Mindig az utolsó lakkréteg minősége befolyásolja a fényességet. Jobb minőségű lakkal amúgy jelentős különbségek érhetők el, közvetlen fújás után is.  Bár nem követtem vissza teljesen miről is van szó, de nem jobban járnál fényezővel?

Előzmény: wenimo332 (16801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!