Régebben én is matekoztam rajta, hogy megcsinálom a GKIt vagy valamit, háthajó lesz valamire. Két sógor van akinek mindenre is van jogosítványa, azok néha vállalnak beugrós melókat, egyik meg nyáron hobbiból végigveri a betakarítási szezont, aztán csak számolja a pénzt.
Ezt nem tudom hogy sikerült összehoznod de még csak a számokból sem stimmel semmi semmivel.
B+nehézpótról beszélünk amiből a vonógép 3.5 tonna és nem több hacsak valamiről le nem maradtam, az össztömeg elvi max az meg már 6 tonna felett - a keletinepper speciál sprinter setupban 5.5 tonna gyakorlatban legális lehet. Innen indulunk.
Nem tudom mi az a 40HC, én egy Volvo FH500-assal voltam :) 39,3-at mutatott a mérleg. De az sem mindegy, hogyan oszlik el a terhelés a tengelyeken, ugyanaz az összsúly máshogyan pakolva jelentősen befolyásolja a menettulajdonságokat még egy személyautónál is. A fizika meg ugyanaz.
Simán vitte, pont emiatt lehet némi kísértés az ilyesmire fogékonyabbak számára.
Múlt héten rakodtam 23 tonna vasat Vicenzában, Németországba vittem a Brenneren át. Szemre kb félig sem volt tele a plató, elfért volna bőven :)
(Nyilván ez egy extrém példa, és most már az efféle próbálkozásoknak erőteljes következményei vannak. De a probléma attól még létezik. Csak egy túlsúlyos nyerges nem olyan látványos, mint egy román emeletes karaván.)
Két tonna túlsúly az már 5-5,5 tonna, amit egy ráfutóféknek kellene úri módon megfognia. Ott mi a jó sebesség, 30? Mert afölött elég egy kis por az egyik kerék alá, hogy megforgassa a vontatót, ami ugye max. 4,2 tonna.
Nem beszélve arról, hogy a ráfutófékek 90 százaléka nincs olyan állapotban, hogy akár a szabályos tömeget is rendesen lassítsa.
A legtöbb esetben az autók állapotát tekintve is sok még a szabályosan vontatható tömeg is, nemhogy bármennyi túlsúly. És akkor nem vettük figyelembe, hogy soha nem nyolcvannal mennek.
300 kiló túlsúlyra kérnek 400 ezret. Jellemzően olyan dolgokat vonszolnak, aminél ez jó esetben a haszon fele. Rossz esetben meg ennyi van rajta. 1,5 tonnáért kérnek 900 ezret, az ugyanaz a szitu. És nem fogja még egyszer összerakni, mert a határnál még egyszer szét kell szedni, és már úgyis eljött érte az, akivel takarékoskodni akartak.
Én nem tudom, mi az ami még belefér, de emlegetett adásban nem az ilyen pár százalékos, 1-200 kilós többletekről beszéltek. Hanem mondjuk 13 tonna túlsúlyról. Arról már én is nehezen hiszem el neked, hogy akár ésszerű sebességről is meg tud állni, ha kell.
Az a baj ezt a horrorkaraván kifejezést is elkezdték teljesen helytelenül használni.
Indultunk valahonnan onnan, hogy a sprinter húzza a trailert két autóval ami után egy méternyi spaniferen húzza a másik sprintert ami még húz egy sprintert traileren amibe még beleraktak egy autót és ezzel így egyben mendegélnek 120-al.
Most meg ott tartunk, hogy húzza a sprinter traileren az ML mercit és mekkora horrorkaraván már mert 200kg túlysúlyban volt a mérleg szerint.:P
Namost mint aki legalábbis jogosult ilyeneket vezetni: ha két tonna túlsúlyba van az sem akkora para ha normális a súlyelosztás és neadjisten ésszel, és valami racionális sebességgel vezeti.
Ez lesz itt a kulcsszó. Akár. Akár működhetne is a rendszer. De nem működik.
Akár 1.3 milliós bírság is kiszabHATó. De nyilván nem kap mindegyik ekkora büntit, hiszen ha így lenne, akkor már tüntetnének az autósok a Kossuth téren... Innentől kezdve az mellébeszélés, hogy mekkora bírságot kapHATna, akár. Az a kérdés, hogy mekkorát kap a valóságban, különösen a visszaeső külföldiekre kihegyezve a kérdést. Ha mondjuk nincs vagy szar a nyilvántartás, és a visszaeső külföldi pont ugyanannyit kap, mint az "elsőbálozó", akkor már tudjuk is, hogy miért nem működik a rendszer...
Minap volt a "Pesta" a rádióban, a horrorkaravánok volt a téma. Elmondása szerint nőtt a számuk az elmúlt években, annak ellenére, hogy akár 1,3 milliós bírság is kiszabható - aminek a kiszabását és a túlterhelés megszüntetését követően egyébként az illető továbbhaladhat. Tovább is halad, megy 10 kilométert, a következő pihenőben újra összerakja a karavánját és kész.
Állítólag megéri.
Én ezt nem teljesen fogom fel, mert a megspórolt összeg az ország átszeléséhez szükséges üzemanyag, útdíj és a vezető bére, ez tuti nincs 1 millió.
De ha mégis megéri, hát tenni kellene érte, hogy ne érje meg. Évek alatt sem tudtunk tenni semmit, vajon miért?