Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett
Igen. Az EV üzem eléggé behatárolja a designer lehetőségeit, a minden áron alacsony lég / gördülési ellenállás van a célkeresztben. Ebből jön pl. a néha röhejesnek tűnő keskeny gumi, külső tükör helyett kamera, stb...
Egy kis csepp E38-ból egy Vitara is hegyomlásnak tűnik, forgalom átlátásáról nem is beszélve...Szóval én se vagyok oda a SUV mániáért. Család/meló miatt évtizedig csak azzal jártam, most már látom a különbséget. A 20+ éves ócska bömbi is sokkal tehetősebb közúton, mint egy pár éves 10+M Ft-os kommersz SUV, hiába, a tények a fizikában makacs dolgok.
Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett, de a mérete már majdnem jó, egy updated E38 formájú vas jöhetne igazán, min. 120 kWh-s akksival!
Tudom, hogy "széllel szembe pisilek", a mostani trendet baromi kártékonynak tartom.
Alapból: akinek erre tényleg szüksége van (mert erdész, halőr, madarász, természetfotós, ...stb..) persze, járjon terepjáróval, SUVval, kisteherautóval.
A baj az, hogy boldog-boldogtalan ilyennel jár, mert ez a menő, ez a trendi. Ezzel tényleg komoly bajok vannak. Csak párat:
-beáll melléd a parkolóban jobbról-balról egy-egy nagydarab jószág, nem látsz ki, csak a vakszerencse, a Jóisten kegyelme óv meg attól, hogy ne törd össze a saját, és más autóját.
-a környezettudatosság hol a fasorba marad? a nagy jószágok sokkal többet ártanak a környezetnek, mint a normál szgk méret
-túlnyomórészt teljesen feleslegesek, pl. az egyszem gyerkőcöt viszi suliba a mami.
-hamis biztonságérzetet ad, a magas építési mód éppen a stabilitás ellen dolgozik
-tisztelet a kivételnek, de erőszakos, agresszív, "eltaposlak" stílust vesz fel nagyon sok SUVos, sokszor a tehetősség, magasabbrendűség hangsúlyozása a lényeg, még akkor is, ha tárgyilagosan nézve csak egy rakat szarból tekint le a többiekre. Igazából sajnálni kellene.
-ezek miatt időnként gyűlöletcunami indul el itt-ott, pl. kiszurkálják a kerekeiket, "hogy érezzék a törődést" Ez persze nem frankóság.
-még azokat is ráveszi egy SUV vételére ezeknek az indokolatlan elszaporodása, akik nem lelkesednek érte. Az ok: valahogy ki szeretnének látni.
-ez a (szvsz: idióta) trend arra ösztönzi a gyártókat, hogy tényleg nagyon kiforrott, jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.), mert a kereslet nagyobb a SUVokra.
Képzeld, állítgattam kicsit az ülést úgy, hogy nem ültem benne, és most kicsit javult a komfortérzetem. 270KM ment bele eddig, persze ebben benne van a hazaút is. :D
Hétvégén vittem vele barátnőmet, tetszik neki, szerinte nagyon nyugodt a hangulata az autónak.
Lehet, hogy a körítéssel van baj a Land Rover-ekben, nem is magával a blokkal, és annak a fáradása már csak következmény. Én csak azt tudom, hogy az ősrégi V8-assal és a Jaguar félével szinte semmi baj nincs, a BMW féle meg igényli a törődést. Persze közel se akkora lutri, mint a V6 dízel.
A NiCaSil réteg sérülése nagy gáz ugyan, de Európában viszonylag ritka.
Az USA-ban -a hírek szerint- ez nagyobb probléma, mert magasabb a benzin kéntartalma. Az EU-ban nagyon alacsony (ha jól emlékszem) 10 milliomodrész (ppm) jelenleg a határérték.
Egyébként már hazai vállalkozás is van, ahol vállalnak sérült NiCaSil javítást.
Saját V8 (Nem a 4.4 BMW ami 2005-ig volt) Mindegy, hogy benzines (299-372Le/427-510) vagy dízel (272-308Le/640-700Nm). A kompresszoros V8-ak azért már nagyon melegek, ott már előjönnek emiatt bajok.
Vagy a 3.0 SCV6 kompresszoros benzines (340Le/450Nm), ami úgy készült, hogy a V8-asba nem fűzték be az ucsó’ két dugót 😂 csak ez baromi ritka.
Az én sorrendem: 3.0SCV6 - 3.6TDV8 - 4.4 V8 (szívó)
A kompresszoros? Ne viccelj. Eszik, mint a dög, s attól még nem lesz olyan gyors az a nagy tehén. (7.5 a 0-100). Anno, amikor a kompresszoros Jaguar kabrinyót teszteltem, ennek a lehetőségét visszautasítottam, h ezzel is menjek. :-)
Öö ez egy terepjáró teherautó, miért kéne bökősen fordulnia? Arra ott az ATS. :-)
Nekem is azért van, mert kellett a vállalkozásomba. De csak azt akartam illusztrálni, h nem kell diesel ahhoz, h kedvező legyen a km költség. Amúgy nem lassú, nem tom honnan veszed, s nem is csúnya. :-)