Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 -1 1 37215

[...] mert a felújításoknak szükségszerűen a mai útépítési szabályok betartása mellett kellett elkészülniük.

Előzmény: Hírfigyelő (37214)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 -4 1 37214

Meg. De neked meg az megvan, hogy Aggteleki Nemzeti Park, Bükki Nemzeti Park, Hortobágyi Nemzeti Park, Zempléni Nemzeti Park (régen 1990 körül még "csak": Zempléni Tájvédelmi Körzet rangban, de azóta előlépett nemzeti parkká!)??

 

Az Aggtelekin a Serényfalva és Múcsony felől jövő út összeközösítése megy át Ragálytól a 27-es főútig --> idegenforg.-célpontok: Aggteleki barlangbejáratok; --> átmenő. forg.: Ózd-Bánréve-Ragály-Aggtelek-Szin-27-es főút-Tornanádaska--[HÁTK.]-Torna-Szepsi, Edelény-Múcsony-Ragály-Aggtelek-[HÁTK.]-Domica-Pelsőc;

 

a Bükkin az Eger-Miskolc összekötő út halad át, autós-turista forgalma szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Alsó- és Felsőhámor, ill. Lillafüred a Palotaszállóval (forgalmas és nívós(!) turistaszálló!), Hollóstetői Turistaház; --> átmenő. forg.: Miskolc-Eger;

 

a Zemplénin a Sátoraljaújhely-Gönc-Hidasnémeti összekötő út megy át, autós-turista forgalma szintén szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Füzéri-vár, Hollóházi Porcelángyár-múzeum, Királykúti turista-pihenőhely és az aranyfeltáró bányák bánya-"múzeumai"; --> átmenő. forg.: Sátoraljaújhely-Széphalom-Gönc-Hidasnémeti-Tornyosnémeti-[HÁTK:]-Miglécnémeti-Kassa;

 

a Hortobágyin átmennek a 33-as, 34-es főutak, ezek autós-turista forgalma a Debrecen-Füzesabony összeköttetés miatt és a hortobágyi híres látnivalók, ill. a  Tiszafüred-Kunhegyes-Fegyvernek-4-es főút kapcsolat miatt szintén szezonálisan jelentősek --> idegenforg.-célpontok: Hortobágy pusztai nevezetességei és Hídivásár, Hortobágy Csárda (mint főútvonal menti fontosabb autóspihenő(!) is funkcionál), Patkós Csárda (autóspihenő!) <---[Félhalom mellett], Kunmadarasi pusztai látnivalók; --> átmenő. forg.: Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony, Polgár-Tiszafüred-Fegyvernek-4-es főút-Törökszentmiklós-Szolnok;.

 

És ott megoldották annyival, hogy az út mellett kint van a "[XYZ...-i] Nemzeti Park" tábla, amely a védett területen való kultúrált viselkedés szabályaira figyelmeztet, az autósok pedig betartják, a np.-i parkőr pedig (ha arra jár) szúrópróbaszerűen, de mégiscsak ellenőrizheti mindezt. Az érintett utak pedig úgy vannak megépítve, hogy a lehető legkevesebb erdőt kellett irtani miattuk építésükkor, és ennek ellenére is mindegyik átesett friss felújító aszfaltozáson, tehát hiába régi utak, mert a felújításoknak szükségszerűen a mai útépítési szabályok betartása mellett elkészülniük.

 

Mint látod, mindegyik nemzeti parknak szezonálisan jelentős idegenforgalma és átmenő forgalma is van, és ennek ellenére az útépítéseket ill. azok időszakos felújításait a nemzeti parkok megléte mellett engedélyezték (különben rég leromlottak volna felújítás híján!!!). És minden szép és jó, minden szépen össze van hangolva... ! Voilá! ;-)!! Megoldható ez Tihany esetében is... ! ;-) ;-)!

 

Ha ezeket a mai szabályok szerint engedték felújítani a régi nyomvonalon, akkor ott Tihany mellett is engedélyezhető egy ugyanilyen szabályok betartásával megépítendő új út megépítése.

 

Másrészt a térképen az útvonalat úgy rajzoltam meg, ahogy az útmérnökök is gondolkodnak: olyan nyomvonalon, amely ki tudja kerülni a domborzati akadályokat, és amelyhez nem kell erdőket irtani sem. -- Én legalábbis úgy gondolom, hogy egy ilyen nyomvonal engedélyezhető lenne... . :)

 

Én úgy vélem, egy ilyen úttól és hídtól sokkal nagyobb "bűntett" a hódmezővásárhelyi gigantomániás körforgalmú csomópont megépítése, és még drága is, mert a pilonokat 15-20 évente statikailag ellenőrizni kell, hogy nem süllyednek-e meg eme út-"kolosszus" súlya alatt(!). Emellett még ronda is, olyan, mint egy óriás ujjára rakott túlméretezett jegygyűrű, és azt sem értem, hogy miknek a bekötéséhez kellett ilyen agyonbonyolított csomópont (??! :-O!).

Előzmény: Mr Reacher (37207)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 -1 0 37213
Előzmény: dimelo (37212)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37212

Igen, bőven lehet, hogy ez is kamuzás... Ripost-ból

 

Nekem pl. a Hajdúszoboszlóhoz írt szám a feltűnő.

 

A lényeg, hogy városi adatokat külterületi adatokkal, autópályát mellékúttal nem helyes összehasonlítani.

Előzmény: troglodita (37209)
van_Persil Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37211

A Balatonban kb 30 cm a látótávolság. Max, ha egy sellö ráhasal az üvegcsövedre, akkor tudsz valamiben gyönyörködni.

Előzmény: Mézgár (37204)
van_Persil Creative Commons License 2017.09.29 0 0 37210

Sokkal egyszerübb és értelemesebb, mindamellett környezetkímélöbb (épeszü ember nem vezet forgalams utat a tihanyi tavak közelébe) lenne egy Pápa-Devecser-Tapolca-Badacsony=>Fonyód-Kaposvár út, ahol "=>"=komp. Híd teljességgel fölösleges a Balatonra. A Balaton és a Bakony egyszerüen annyira elválasztja az Észak- és Dél-Dunántúlt, hogy nincs értelemes ok arra, hogy híd épüljön akárhol, akármennyiért a Balatonon keresztül ívelve. Mindenki, aki mást állít, sosem járt még arra.

Előzmény: Hírfigyelő (37203)
troglodita Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37209

Ezt meg honnan szedted? Én a Budapest 14. kerület - 6, Kecskemét - 18 részig próbáltam értelmezni, de ezek után feladtam...

Előzmény: dimelo (37208)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 -1 1 37208

Olvasom a parttalan, tényeket figyelmen kívül hagyó vitát.

Beleborzadok egyes trollkodók "szakmai" fejtegetéseibe.

 

Mindez azért van, hogy ne beszéljünk a valós problémákról?

 

Ezzel a térképpel is van baj, de a témája elgondolkodtató-

 

Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.29 -1 5 37207

Az megvan, hogy a Tihanyi-félsziget az ország első tájvédelmi körzete, jelenleg a Balaton-felvidéki Nemzeti Park része?

Előzmény: Hírfigyelő (37203)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37206

...És a vezetés közbeni kukkolás is csak a balesetek számát növelné... ! :-O! :-)) :-(((

Előzmény: Mézgár (37204)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37205

Úristen!!!! :-))) :DDDD!!!! !!!!

 

Egy koccanásos baleset, és mindenki ott fulladna meg az üvegfalú alagutadban... ! :-)) :-(((!

Előzmény: Mézgár (37204)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.29 -1 2 37204

Sokkal jobb lenne egy üvegfalu alagut az altalad felvazolt vonalon. Igy lehetne gyönyörködni a Balaton elövilagaban es egy-egy strandhoz közel esö szakaszon a fürdözökben is!

Előzmény: adiaboli (37201)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37203

Igen, látom. A parti út valóban nem szélesíthető már tovább.

 

De a dombortérképeket tanulmányozva egy másik út kiépítésének lehetősége adott, más nyomvonalon. :>>

 

 

 

Viszont ezek alapján már egy új út kiépíthető lenne, és É-ról D-re átvezethető volna a belső út Tihany községtől É-ra eső részén Tihany É-i széléig, majd innen egy új utat kiépítve a Külső-tó és a Belső-tó között lenne tovább vezethető féltávon, majd pedig onnantól a Belső-tó DNy-i partját követve az út visszavezethető lenne a Tihany község D-i részét elhagyó belső útba egészen a mostani révig, amely helyett egy széles Balaton-híd épülhetne meg. A régi utakat -- mivel azok nem parti utak -- kellően ki lehetne szélesíteni, az új útszakasz pedig eleve így épülhetne meg. A 71-es úttól a jelenlegi Tihanyi révig kiépítendő kiszélesített út teljes hossza kb. 6,2 km-es lenne:>>

 

 

A Külső-tó és a Belső-tó közötti nyomvonal számára a két tó között bőven van elég széles és lapos hely, legfeljebb a tó felé eső enyhe lejtést kellene egy kisebb, 1,5 -- 2 m-es feltöltéssel kiegyenlíteni. :>>

 

 

 

Ha pedig készen van, akkor utána ez egy Rajkától és Hegyeshalomtól Győr, Veszprém, Kaposvár, Pécs bekötésével a Drávaszabolcs község melletti határátkelőhelybe futhatna bele. :>>

 

 

Előzmény: Mézgár (37197)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.29 0 0 37202

Örülök, hogy felsöbbrendünek tartod magad. Csak igy tovabb!

Előzmény: tocsikolnak (37199)
adiaboli Creative Commons License 2017.09.28 0 3 37201

 A baj az, hogy sokan földhözragadtak a fórumon. Nekem például régi álmom egy hosszanti gát-autópálya megépítése a tó középvonalán, Aligától Keszthely/Szendrey-telepig. Így rögtön két Balatonunk lehetne.

Előzmény: Mash_bakter (37200)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.28 -1 0 37200

Pedig elég lenne a Pogány madonnát megnéznie..  segítek neki egy kicsit....

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jxKnj03WFpA

 

 

Előzmény: Mézgár (37197)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.28 -2 0 37199

1. a tevedes szo jelenteset nem ismered, mert te magad is elismerted hogy van ilyen idoszak, amikor ki vannak tiltva. ez max pontatlansag volt a reszemrol.

2. sajat magadnak is ellentmondasz, mert kerul, hisz ejjel ki van tiltva. 

3. autoval minek kerulnel a hosszabb uton. 

4. lefaradtam a bugyutasagtol.

5. vege a temanak, nem volt lenyeg eddig se. 

Előzmény: Mézgár (37198)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37198

Figyeltem, es tudom, hogy nem lesz. Sajnos. De te se figyeltel. A kamionos addig nem fog kerülni, amig nincs kitiltva. Mert az egy jelentös kerülö. Autoval se megyek arra, mert nem eri meg. Idöben nem nyereseg, cserebe sok fölösleges km.

Előzmény: tocsikolnak (37196)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.28 0 1 37197

Sajnos eletedben nem jartal arra. En a nyaron kiprobaltam a kompot es az utat is. Gyorsan atjutottam. Nyaron nagy forgalom eseten 3 komp viszi folyamatosan az autokat, nem tartjak a menetrendet.

Annal az utnal nincs hely semmi masnak. Nyugatra a hegy, keletre a Balaton es szamtalan strand. Az az ut oda cipökanallal van beszoritva jelenleg is. Ilyet persze a fotel google huszar nem lat ...

Előzmény: Hírfigyelő (37187)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37196

nem figyeltel. m86 nem lesz csornatol eszakra 2020-ig (de sokaig utana se), ez az uzenet. 

Előzmény: Mézgár (37195)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37195

Nem is lesz, Gyorig az M1-en kell menni a kamionoknak az M15 utan es onnan vissza az M85-on keresztul az  (M)86-ra.

 


Apro targyi tevedes. A kamionoknak csak ejszaka kell kerülni. Reggel 6 es este 10 között nem. Nem is kerülnek, ha nem muszaj.

Előzmény: tocsikolnak (37171)
NAR Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37194

Mondjuk a Művészetek völgye idején, amikor nem (annyira) járható a Káli medence és a 71-esen sem akarja kerülgetni az ember a strandolókat kilométereken keresztül, akkor jó választás lehet a komp egy ilyen útvonalon: https://goo.gl/pRzHgC

 

 

Előzmény: Mr Reacher (37191)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.28 0 1 37193
Előzmény: troglodita (37147)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37192

nem baj. amugy kozlekedesi eszkoz. en pl. meg csak annak hasznaltam. 

Előzmény: Mr Reacher (37191)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.28 0 1 37191

Én még soha nem használtam a balatoni kompot közlekedési eszközként, kizárólag idegenforgalmi látványosságként.

Előzmény: tocsikolnak (37189)
dannee Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37190

Ott max emelve lehetne bővíteni az utat. Földön nem fér el több helyen, süllyeszteni meg a Balaton miatt nem igazán lehet. 

Előzmény: Hírfigyelő (37187)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37189
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.28 0 1 37188

A semmilyen út semmilyen forgalmat nem vonz.

A rossz útra nagyon nagy szükség esetén esetén 1-2 autó óvatosan 2-3 km/h-val bemerészkedik.

A kicsit jobb útra néhány autó rá mer hajtani.

A jó állapotú összekötő út már vonz egy közepes forgalmat.

A jó állapotú főút ennél még több autót, nagy forgalmat vonz.

Az autóút és az autópálya pedig bármekkora forgalmat elbír, mert több sávos.

 

Forgalom ott van, ahol jó út van, mert a rossz úton kitörik az autó féltengelye, ezért nem mer rámenni!!!

A forgalom nagysága nagyon nagy részben az út minőségének és kapacitásnak a függvénye!!

Előzmény: NAR (37183)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.28 -1 1 37187

A lila vonal az elkerülő út, a zöld vonal pedig a falut átszelő belső út. A lila út bővítésére gondoltam. --->

 

 

Előzmény: NAR (37182)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.28 0 0 37186

Tihany KOZSEGTOL keletre van a parti ut meg a viz elott

Előzmény: NAR (37182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!