Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 39915

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/06/jelentos-unios-tamogatast-kapott-az-m4-legkeletibb-szakasza

 

Hogyan áll össze az M4-es teljes útvonala?

A 4-es főutat kiváltó M4-es párhuzamosan zajló beruházások által válik négysávossá. Az alábbi beruházások által ér el Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig:

trizs77 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 39914

Évente kb. 1,1 millió személyszállító vonat közlekedik, amivel elszállítunk kb. 140 millió utast, közülük kb. 108 millió fizető utas.

Egy vonaton - átlagban - kb. 120 utas utazik

Előzmény: dimelo (39912)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 39913

 

 

Előzmény: dimelo (39912)
dimelo Creative Commons License 2018.06.01 0 0 39912

Köszi!

 

Az írtam a 39886-ban:

a 3300 személyvonat átlag 3 kocsival közlekedik, tehát jó esetben a teljes hálózaton 10 ezer kocsi közlekedik naponta,

átlag 50? utassal= 500 ezer ember/nap.   (az elővárosi szerelvényekkel együtt?)

 

300 tehervonat átlag 30 ? vagon = 9000 vagon x 60 tonna =  540 000 tonna/nap ez egyenérték 27000 db kamionnal.  (Vajon mennyi az üres vagon?)

 

A MÁV vezér szerint a 93, 5 Milliárd 78 %-a személyszállításból származik = 72,93 milliárd Ft, ez kerekítve 200 millió Ft/nap  10 ezer kocsira   (500 ezer utas) 20 ezer ft/kocsi/nap

                                                        20 %-a teherszállítás                          = 18,7 milliárd Ft                            50 millió Ft/nap   9 ezer vagonra (540 ezer tonna)   5555 ft/vagon/nap

A számok pontosítása fontos lenne, vázlatosan: igencsak jól járnak a teherszállítók.

 

 

Előzmény: trizs77 (39904)
dimelo Creative Commons License 2018.06.01 0 1 39911

Polemizáljunk:)))

 

A támogatás a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszára megy majd el elvileg.

 

Ebben mi a korrekt? Már egy éve tudhatjuk, hogy Lőrinc nyerte, és már építik is... és most kapjuk meg az EU-s pénzt, de az is csak "elvileg" megy majd erre a szakaszra?

Magyarul: a havernek máshonnan (magyar adófizetőktől) adtak előleget, és most örvendeznek, hogy visszatöltődik a kassza.

A szakasz költségeit már régen kiveséztük: az Unió vak és lehetségesen hülye is, ha ezt a költséget elfogadja.

 

Ami szerintem súlyos csúsztatás: utolsó hiányzó szakasz.

A cikk első mondata az M4 új szakaszáról szól, így ez az utalás nagyot csúsztat...

 

De hagyjuk, "bulváriában" ez így megy.

Előzmény: Fradista Utazó (39909)
troglodita Creative Commons License 2018.05.31 0 0 39910

Corina asszonyság román, csak reménykedni lehet, hogy a határ túloldalára is hasonló nagyságrendű pénzeszsákot dobál majd.

Előzmény: Fradista Utazó (39909)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.31 0 1 39909

A cikk egy betűvel nem utal arra, hogy ez az idő végig az M4-en haladva jönne ki. Szerintem teljesen korrekt. 

Előzmény: hegyaljai3 (39908)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.31 -1 0 39908

"Ha elkészül, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig."

Nyilvánvalóan 2020-ig nem készül el az M4, tehát ez az "eljutás" az M3 felé való kerüléssel értendő. Persze az újságíró is tudja, de nem a valóság ezen szeletének bemutatására kapott felkérést. :)

Előzmény: rm40 (39906)
cyber.greg Creative Commons License 2018.05.31 0 0 39907

Ez egy kb. 20 km-es alföldi sík szakasz, nem? Mi kerül rajta 82 milliárdba?

Előzmény: rm40 (39906)
rm40 Creative Commons License 2018.05.31 0 0 39906
van_Persil Creative Commons License 2018.05.31 0 1 39905

Anno a benzinár egy része ment az útalapba. Az útalapot beszántották (ment a NER kisgömböcébe), de a benzin ára ettöl (hogy már nem megy az ár egy része az útalapba)nem lett olcsóbb, söt...

Előzmény: Samott (39900)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.31 0 0 39904

Lehet, hogy a jövőbe látsz ?.........................:-)))

 

Múlt héten kérdeztél valamit, erre D.Ilona tegnap erről (is) tartott sajtótájékoztatót.

 

 

....".....Dávid Ilona a gazdálkodási eredményekről szólva jelezte, a MÁV Zrt. tavaly év végére már 47 vasúti társasággal kötött hálózat-hozzáférési szerződést. Az ebből származó díjbevétel mintegy 93,5 milliárd forint volt, 1,8 milliárddal több az előző évinél.

A bevétel nagy része, csaknem 78 százaléka személyszállításból származik.

Hozzátette ugyanakkor, hogy nőtt az árufuvarozás forgalma....."

 

Mivel itt csak a pályahasználati díjról beszélünk, tehát semmiféle más bevételről, annyi már kiszámítható, hogy a napi forgalom kb. 90%-t adó személyvonatok fizetik a pályahasználati díj 78%-t.

míg a napi forgalom kb. 10%-t adó tehervonatok fizetik be a pályahasználati díj kb. 20%-t.

Kb. 2%-t mások (például szolgálati menetek) fizetnek be.

 

 

Előzmény: dimelo (39886)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.31 0 0 39903
hbe Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39902

Ha valaki tudja esetleg, vagy meg tudja valakitől kérdezni, hogy a 21101 számú út (Dunakeszi-Fót összekötő) valóban teljesen lezárásra kerül-e most péntektől a felüljárón, vagy pedig az áthaladás biztostíva lesz, az legyen szíves ossza meg itt vagy privátban. Egyesek szerint csak rémhír, mások biztosra veszik, az emberek meg találgatnak.

Samott Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39901

En se ertem miert nem veszi  meg es miert megy be a varosba a hianyaban. De azon is hisztiznek amikor azt javaslom hogy kotelezo legyen. Pedig ha nem kotelezo akkor a k.csog b.szik megvenni.  

Előzmény: v_peti (39896)
Samott Creative Commons License 2018.05.29 0 1 39900

Nincs kifogasom a kotelezo uthasznalati dij ellen, amit a gepjarmuadobol leirhatunk. Es akkor a kulfoldinek is meg kell vennie a matricat. Ha jol emlekszem a nemetek is valami hasonlot terveznek/tek. Az a f.szsag hogy a jo utakrol a varosokba tereljuk a forgalmat. Meg hogy boldog boldogtalan kocsival jar. Ha penzt akarnak szedni az uthasznalatert akkro tegyek. De ne esz nelkul.

Előzmény: adiaboli (39895)
v_peti Creative Commons License 2018.05.29 -4 1 39899

Most megint megy a rinya, hogy drága a benzin! Holott volt közben infláció  is.

 

Piacgazdaság ide vagy oda, ha 1990-től (a taxisblokád utáni korrigált áraktól kezdve) törvénybe lenne iktatva, hogy a benzin árát mindig az inflációval együtt emelnék, és a piaci árhoz való eltérést az állam kiegészítené vagy benyelné, akkor most nem lenne hiszti, mert pont annyi lenne a benzin, mint amennyi az infláció. Holott kb. 600 lenne egy liter.

 

Előzmény: Samott (39891)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39898

Na megint sikerült összehozni egy balesetet a gyorsforgalmin. Szerencsére most halálos áldozat nincs, de elég sok sérült. Alapból rossz a kialakítása az aluljárónak, de ezzel az iszonyatos fillérbaszással sikerült életveszélyessé is tenni. 

v_peti Creative Commons License 2018.05.29 -1 0 39897

Havi 400, két sör, kevesebb mint fél doboz cigi, egy liter benzin. Nudli!  Ja nem, még az is drágább! :)

 

https://www.groby.hu/termekek/elelmiszer/53309-nadudvari-fagyasztott-nudli-600-g.html?utm_source=argep.hu&utm_medium=ct&utm_campaign=argep.hu

Előzmény: v_peti (39896)
v_peti Creative Commons License 2018.05.29 -1 1 39896

Én sem értem, hogy azon a vacak 5000-en mit kell hisztizni?

 

Előzmény: mash.69 (39890)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.29 -1 3 39895

Es? Ettol meg mindket erv fennall. Nem kellene megyei matrica hanem magasabb eves gepjarmuado, meg dragabb benzin.

 

Vagyis fizessen a magyar, a rajtunk átszántó külföldi pedig ne. Eredeti.

Előzmény: Samott (39891)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39894

Kösz a pontosítást.

Előzmény: radio100jozsi (39887)
dimelo Creative Commons License 2018.05.29 -1 2 39893

Az egyenlő jogok érvényesülése ez lenne?

 

Aki nem használ(hat) autópályát, az is fizessen magasabb adót?

Aki 2 hónapban egyszer tankol (elszegényedett, lehet a svájci frank hitel miatt)

az is fizessen, mint a burzsuj BMW-s?

 

Lehetnél kissé empatikusabb...

 

Netán "kereszténydemokratább"?!?

Előzmény: Samott (39891)
dimelo Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39892

Érteni vélem, de miért 90%

és milyen arányban a személy-teher között?

Előzmény: trizs77 (39889)
Samott Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39891

Es? Ettol meg mindket erv fennall. Nem kellene megyei matrica hanem magasabb eves gepjarmuado, meg dragabb benzin. Volt ilyen idoszak, a valsag alatt amikor sokan leraktak az autot mert nemtudtak fizetni a draga benzint meg a torlesztot. Sokkal jobban lehetett kozlekedni.

Előzmény: mash.69 (39890)
mash.69 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39890

nem te vagy az aki 3-4 havonta síránkozik a megyei matrcia miatt?

mert az az 5000 ft földhöz vágja az autósokat, és inkább bumliznak a falvakban, kisvárosokban,

ahelyett hogy az elkerülő úton mennének...

Előzmény: Samott (39884)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39889

Lehet, hogy félreértem?

Tedd helyre.

 

 - az összes vasúti költség 90 %-át ?

 - vagy az áruszállítás 90 %-át?

 - vagy a kb. 30 %-nyi hálózat költségeinek 90 %-át fizetik?

 

-------------------------

 

Nem az vasút éves bekerülési összegének 90%-t fizetik meg.

Nem az árúszállítás..............

 

 

A vasúton belül, a pálya éves bekerülési költségének kb. 90%-t (felújítás és új építés nélkül) megfizettetik a használóval.

A pár vasúti személyszállítást végző céggel és a sok vasúti teherfuvarozást végző céggel.

 

 

Előzmény: dimelo (39886)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39888

 

 

   5*

 

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (39881)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.28 0 1 39887

Nem néhány hete, hanem már több mint 1 éve le van zárva, és most már a felújított jobb pályán megy a forgalom, eddig a bal pályán ment csak. Nekem ami a baleseti hírek felvételei alapján újdonság volt, hogy aszfaltozott leállósávot kapott ez a szakasz.

Előzmény: adiaboli (39860)
dimelo Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39886

Lehet, hogy félreértem? Tett helyre.

 

Az összes vasúti költség 90 %-át

vagy az áruszállítás 90 %-át,

vagy a kb. 30 %-nyi hálózat költségeinek 90 %-át fizetik?

 

Mindenesetre a 3300 személyvonat átlag 3 kocsival közlekedik,

tehát jó esetben a teljes hálózaton 10 ezer kocsi közlekedik naponta,

átlag 50? utassal= 500 ezer ember/nap.   (az elővárosi szerelvényekkel együtt?)

 

300 tehervonat átlag 30 ? vagon = 9000 vagon x 60 tonna =  540 000 tonna/nap

ez egyenérték 27000 db kamionnal.  (Vajon mennyi az üres vagon?)

 

 

250 milliárd útdíjbevétel = 250 milliárd tömegközlekedés támogatás.

 

Kerek a világ?

 

Előzmény: trizs77 (39880)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!