Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38711

Nem kell itt területenként linkelgetni, hisz itt van fent egyben az egész 2018-as felújítási adatok:

 

http://internet.kozut.hu/Lapok/2018-utfelujitasi-programok.aspx

Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38710

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/megujulnak-az-eszak-alfold-osszekoto-utjai

 

Hazai finanszírozásban burkolatfelújítás történik:

755 méter hosszan, 46,858 millió forintból,

 

valahogy az uniós útak olcsóbbak....

Az uniós finanszírozású projektelemek a következők:

 2597 méteren, 247,786 millió forin (mondjuk ez pont drágább, 100 millió 1km-re)

2900 méter hosszan, 187,88 millió forint ez már csak 65 millió

3600 méteren, 163,62 millió forint  ez 45 millió

2114 méter, 125,67 millió forint. ez 60 millió

fura, hogy ezek közül a 100 milliós és a 60 milliós is 2 rétegű felújítás...

hogy lehet ekkora különbség?

 

azt gondolnám hogy mindegyik 2x1 sávos út

Előzmény: Mash_bakter (38709)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38709

oszt mennyire igazom volt...

320 méter 45 millió

700 méter 88 millió

550 méter 62 millió

 

  • A 7405-ös Zalaegerszeg-Pórszombat összekötő út felújítása egy réteg burkolatmegerősítéssel, 320 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 45,48 millió forint.
  • A 7422-es Mumor-Lentikápolna összekötő út felújítása hideg remixxel és 2 réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 345 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 32,61 millió forint
  • A 7537-es Borsfa-Lenti összekötő út felújítása hideg remixxel és 2 réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 700 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 88,41 millió forint.
  • A 7539-es Dobri-Csömödér összekötő út felújítása két réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 550 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 62,14 millió forint.
Előzmény: Mash_bakter (38695)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38708

Jönnek a választások, jönnek az újabb és újabb út felújítások:

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/ezek-az-utak-ujulnak-meg-a-del-alfoldon

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/harom-megyet-erinto-utfelujitas-indul-a-nyugat-dunantulon

 

  • A 8311-es Nyúl-Ménfőcsanak összekötő út egy rétegű burkolatmegerősítése 1337 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 228,53 millió forint.
  • A 8417-es Tét-Lébény összekötő út egy rétegű burkolatmegerősítése 960 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 95,22 millió forint.

tegnap számolgattam, hogy pár éve 55, millió volt 1 km felújítása

 

na itt vannak az idei számok

170 millió az egyik 99 millió a másik....

NAR Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38707

Aki az M2-n, 11-esen, 10-esen jön, az (szerintem 95%-ban) Budapestre megy. Valahol ígyis-úgyis bejön a városba. Akkor minek menjen negyed/félkört, hogy másik sugárirányú úton álljon be a dugó végére?

Előzmény: dimelo (38705)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 -1 1 38706

A 7-ből 5 felejtős... (csak személyforgalom jellegű)

 

A volumenképzés módjával egyetértek, csak a bázisadatok biztonsága aggasztó...

 

Személyforgalomban Szeged-Szabadka között mehetne busz, ( tramtrain nem)

 

De ez a napi 14 ezer fő nekem nem egyértelmű.

A volumen több, mint fele vendégmunkás, vagyis nem Volánbusz utas.

A 2016. forgalom figyelemmel kísérése kötet 95. oldalán látható, hogy mindig nagyobb a forgalom vasárnap, és brutálisan magas a július-augusztusi.

ez a vendégmunkás járművek nagy tömegére utal.

 

 

Nekem 1149 db a teher Röszke-Tompa összesen.

Ez inkább 400 ezer/év, de ezzel együtt is elfogadható a 4 millió tonna.

 

A Magyarországon átszállított összes árutömeg 41,6 millió tonna (EU-stat),  (hazai 156 millió t)

tehát az összes 10 %-a halad át a szerb határnál. (és ki tudja ennek hányad része Szlovákia, Ausztria felől-felé, ezért kb. /2)

 

Ugyanakkor: a román határ tehervolumene 7500 db tehergk/nap! ( 2 700 ezer db/év! = 30 millió tonna...) (Az SVK, A, SLO tranzit itt is bezavar...)

                     a horvát                       szűken 1000

 

Kérdés?

Előzmény: trizs77 (38697)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 -1 1 38705

Is-is...

 

Aki hegynek nevezi ezeket a lankákat, az nem látott még durva nyomvonalakat.

 

A tranzitról:

M31           összes  tehergk   szgk kisteher

                  23436  4818   14802   3662

és még M2, 10,11 utak.

 

Ez "nem éri meg"???...

 

Az agglo forgalommal együtt létrejönne egy kiegyensúlyozott gyűrű. Nem lenne olyan zsúfolt a D és K szektor

Igaz, az alagutak miatt annyiba kerülne, mint a fél kinai "szupervasút" Belgrád felé...

 

Melyiknek van több értelme a nemzet számára?

Előzmény: NAR (38700)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38704

opciok 

Előzmény: trizs77 (38697)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38703

Az ottani falvak / budai kulso keruletek kozotti forgalom, meg akik nem sugariranyba jarnak be Bp~re dolgozni. Iszonyat nagy forgalom van ott reggelente. 

 

A keleti/ eszaki tranzitnak meg a R11 + M10 + M0 (Solymar ~ Duna) kombinaciot kellene ertelmesen megoldani. Pl. nem Kesztolcre vezetni az M10et, hanem Tinnyetol eszakra az R11be bele. 

Előzmény: NAR (38702)
NAR Creative Commons License 2018.01.30 0 1 38702

Melyik regionális forgalom miatt? Telkiből lesznek, akik nem a Budakeszi úton akarnak a dugóban araszolni, hanem a Bécsin? Vagy a Pilisvörösváriak fordítva, a Bécsi út helyett a Budakeszi úton?

Előzmény: Fradista Utazó (38701)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.30 -1 2 38701

Az M0 nyugati szektorára a tranzit miatt nem lenn e szükség. A helyi és regionális forgalom miatt viszont nagyon. Ha egyszer megépül, kb. másnap tele lesz. Ha 7,5t súlykorlátozást raknak ki rá, akkor is.

Megj.: a déli szakasz se a tranzit miatt van tele. 

Előzmény: NAR (38700)
NAR Creative Commons License 2018.01.30 -1 1 38700

Bevallom, az M0-nyugati szakasz prioritását nem értem. Az M3-M1 kapcsolat maximum 5-10 kilométerrel lenne rövidebb (az M3-M7 meg egyáltalán nem), de az alagutak, emelkedők miatt olyan gyorsan sem lehet menni, mint a keleti-déli szakaszon. Cserébe viszont az alagutak miatt horribilis összegbe kerülne. Pusztán presztízsből (amikor Bécsnek vagy Münchennek sincs teljes köre) eléggé feleslegesnek tűnik.

Előzmény: dimelo (38698)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38699

Gyűjtöm a nyálat:)))

 

Nem, csak most nincs sok időm belemélyedni...

Előzmény: trizs77 (38697)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38698

Megszólítva érzem magam:)))

 

Elfogult vidéki lennék???

 

Vállalom, ha ezt a tényezőt mindenkinél bekalkuláljuk a fórumon.

 

A permanens M4 emlegetés oka, hogy törvényekbe foglalt kötelezettséget szegett meg a regnáló kormány.

Újabban már nincs is törvény, csak kormányhatározat.

 

Az említett fővárosi példák sántítanak. Miért nevezhetnénk országos ügynek, kormánybeavatkozási területnek pl. a "nagylalit"?

Nem az országos közúthálózat eleme...

 

Minden város, sőt falu is mondhatná egy-egy útjáról, hogy neki az a legfontosabb.

 

Ezzel együtt elfogadom, hogy számtalan fővárosi infra-hiány van.

A legfontosabb mégis az M0-Ny.

 

Nekem ez mindig a prioritási sorrend első (két) eleme.

 

De a 3-4-5. az M4 hiányzó szakaszai

Előzmény: adiaboli (38696)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.30 0 1 38697

Kérem megköpködni

 

 

 

Magyarország és Szerbia között 7 közúti határátkelőhely működik:

 - Hercegszántó,

 - Bácsalmás,

 - Tompa,

 - Ásotthalom,

 - Bácsszentgyörgy,

 - Röszke,

 - Tiszasziget.

 

Van amelyik napi 24 órában, van amelyik csak nappal és van amelyik időszakosan.

A két legforgalmasabb Tompa és Röszke.

 

A teljes közúti forgalom 2016-ban, kb. 5800 személygépkocsi, kb. 300 kisteherautó és kb. 200 autóbusz, naponta.

A személygépkocsikat átlag 1,2 utassal, a kisteherautókat átlag 1 sofőrrel, a buszokat átlag 30 utassal számolva, közel 14.000 fő lépi át a magyar-szerb határt közúton naponta.

Mindkét irányt egybe számolva.

 

Évente kb. 5 millió fő.

(plusz kamionosok, teherautó sofőrök, de azokat most nem számoltuk ide.)

 

Vasúton, a MÁV szerint kb. 130.000 utas lépi át Kelebiánál a határt évente. A röszkei vasúti határátmenet zárva van.

A magyar-szerb határt átlépők kb. 98%-a közúton távozik/jön, míg kb. 2% vasúton.

 

A légi forgalom elhanyagolható, hisz hetente kétszer repül egy Belarusz CRJ-200 gép (Belavia) , 50 üléssel.

Egy év alatt (két irány együtt) kb. 7000 utast szállítottak Budapest-Belgrád között.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Azt nem állítom, hogy a Kunság Volán ebből a közel évi 5 millió főből igen nagy szeletet tudna kihasítani, de azért több mint vicces, hogy egyetlen menetrendszerinti járat se üzemel Bács-Kiskun megye és Szerbia között.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2016-ban magyar-szerb viszonylatban, 2016-ban, kb. 350.000 kamion közlekedett.

Két irány együtt.

 

Átlagosan 10-12 tonnás kihasználtsággal számolva**, kb. 4 millió tonna árút szállítottak.

Ok.

 

Kelebián a vasúti határátmeneten, kb. 65.000 vasúti kocsi lépett ki és kb. 66.000 vasúti teherkocsi lépett be, kb. 3000+3000=6000 vonatba sorozva.

Egy vonat kb. 22 vasúti teherkocsiból állt.

Összesen kb. 130.000 vasúti teherkocsi/év.

Átlagosan 25 tonna hasznos raksúllyal számolva***, kb. 3,5 millió tonna árút szállítottak.

 

**= a kamionok nem mindegyike 22-25 tonna hasznos raksúllyal lépi át a határt, ezért nem tévedünk sokat, ha az átlagos raksúly kihasználást kb. 10-12 tonnával számoljuk.

 

*** = A napi kb. 16 teher vonat (két irány együtt) kb. fele, Lengyelországból Szerbiába közlekedő szénvonat. Ezek kocsijai visszafelé üresen jönnek.

Míg a konténer vonatok délről északra tartva (kínai árúk) rakottan, visszafelé nagyobb részt üresen utaznak.

 

Magyar-Szerb viszonylatban, árúszállításban a közút-vasút teljesítménye közel 50-50%.

 

 

 

 

 

adiaboli Creative Commons License 2018.01.29 0 0 38696

Ha Dimelo jön az M4-el, akkor egy igazán elfogult tösgyökeres budapesti csak félvállról annyit mond, hogy amig a Nagylali nem 2x2 sávos Zuglóban az egész ország álljon vigyázzba.

Egy elfogulatlan tősgyökeres pesti pedig azt, hogy: "Látod, ez az M4 kálvária éppen ugyanolyan xar ügy, mint nálunk a Nagylali, a Szegedi úti felüljáró meg az Üllői út lajosmizsei sorompója, etc. Amúgy a 4-es engem is cefetül zavar, ha Pestről Erdélybe megyek".

 

Nincs itt semmi ellentét.

 

Előzmény: Jared- (38686)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.28 0 1 38695

gondolom, hogy ne számolgassunk...

itt kb 55 millió/km ár volt 2016-ban..

 

idén gondolom 75 millió vagy több....

Előzmény: Aladár46 (38694)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 38694

Némileg kevesebb infó rajta, mint a 2016-os verzión:

 

 

Kép forrása: kadarka.net

Előzmény: Aladár46 (38692)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 38693

És Győr környékén is.

Előzmény: Aladár46 (38692)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 38692

Kikerültek a Komplex Útfelújítási Program 2017-2018 táblái Sopron környékén:

 

http://cyberpress.hu/felujitjak-a-kozutakat-uj-aszfalton-sopronban-es-kornyeken-is/

 

dimelo Creative Commons License 2018.01.27 -2 2 38691

Rendben van-e az, hogy a gazdasági potenciálból fakadó évszázados tradíciókat (Nyugat-kelet)

mondvacsinált és nem igazolt indokokkal észak-dél orientációra akarja váltani a kormány? (V4-ek)

 

Minek vagyunk mi a motorjai, amikor az EU GDP 1 %-át sem éri el a hazai teljesítmény?

Ez itt a Balkán reláció:

Ehhez van máris 3 autópálya kapcsolatunk, és lesz az M6.

Románia GDP-je                                                187 ezer

Ausztria GDP-je:                                                386 ezer

 

és ehhez van 1 autópálya kapcsolatunk és lesz még egy. (Ausztria felé is)

De nem Nyugat-Keleti, hanem M35 Észak-Keleti...

 

Jelenleg 7 db É-D projekt fut és 3 db K-NY. (és az M70 2x2 vajon mi?)

Valakik nem ismerik az iránytűt és a valóságot...

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38663)
troglodita Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38690

Nem is indult már legutóbb varga misike Karcagon, hanem itt nálunk, Óbudán ;-))))

Előzmény: dimelo (38689)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 38689

miért nem ott épül autópálya, ahol ő lakik (és eközben feltűnően ekézi Debrecent, ha kell, ha nem)

 

Szubjektíve: tanultam-éltem-dolgoztam Debrecenben. Ismerem a "cívis" mentalitást.

Pechemre találkoztam is és "beszélgettem" a "legpökhendibb" cívissel 2002-ben.

Mr. 10-20 majd 30% 1998-2010-ig városvezető.

Élete "főműve" az M35 meg a Kossuth tér lezárása. A "mellékhatások" sora évtizedekig mérgez.

Ahhoz nem volt lelke és szive, hogy kikövetelje: Debrecennek Szolnokon keresztül fontosabb az autópálya összeköttetés.

Békéscsaba nem kooperált Szolnokkal, 10 évet vesztett, most "kap" egy pazarló M44 szellempályát.

 

Apropó! Miért nem követelik az elfogult fórumozók, hogy tiltsák ki a 44. útról a kamionokat,

hiszen az M43-M5 jobb, gyorsabb, rövidebb Aradtól?

 

Vagy fogadja el mindenki, hogy hálózat helyett zsákutcákat építenek?

23-25-44-67-83....  

 

Minek örüljek? A térség lakóinak elszegényedése történelmi bűn...

A megyeszékhely vezetése (Autópálya)törvénybe foglalt prioritásokot rúgott fel, terveket-engedélyeztetéseket szabotált, politikai alkukat használt ki.

 

Különösen fájdalmas a KSH mentalitása. A megyei statisztikák, amelyben úgy tűnik: Hajdú-Bihar "szépen" fejlődik...

Debrecen-Hajdúszoboszló-Nádudvar igen, a többi mélységes lemaradásban.

Ezen belül is Hajdú   böszörmény-nánás és Balmazújváros-Polgár 12 év előnyben.

 

Sárrét-Bihar mérhetetlenül leszakadva. De a forgalom nem ott halad, ahol az infrastruktúra jó.

 

A Nagykunságról: a 2 "kun-miniszter" lobbitevékenysége láthatatlan. Nekik térkép e táj...

 

A cselekvés helyett készülnek a teóriák. Elkerülők helyett M4 ígéretek,

aztán telik az idő, és sem 2x2, sem elkerülő, csak kamion, halál és nyomor...

 

 

Minimum, hogy igyekszem felhívni a figyelmet erre a történelmi aljasságra..

 

Előzmény: Fradista Utazó (38685)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38688

Igy van.

 

Ès épüljön metró, és épüljön hid, és épüljön út, és épüljön lakás, legyenek felújitva a pályaudvarok az utak, satöbbi. Ès mindezzel elég nehéz vitatkozni, mivel tényleg épüljön. Ezért gondolom hogy óvatosan kell bánni a "prioritások" hangoztatásával, mert ha ez igy van, akkor Budapest kb. azonnal mindent visz.

Előzmény: Mash_bakter (38687)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38687

és a végén meg legyen már meg a Szegedi úti felüljáró a sínek felett!!!!

Előzmény: Jared- (38686)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 1 38686

Igen, más fórumokon sokszor lerendeztem már ezt a meddö vitát. Ha Dimelo jön az M4-el, akkor egy igazán elfogult tösgyökeres budapesti csak félvállról annyit mondd, hogy amig a Nagylali nem 2x2 sávos Zuglóban az egész ország álljon vigyázzba. Ès igaza lesz (a maga szempontjából).

 

sakk-matt.

Előzmény: Fradista Utazó (38685)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38685

Viszont Dimelo nem Budapesten lakik. És elég nehéz nem észrevenni, hogy évek óta itt azon sír, miért nem ott épül autópálya, ahol ő lakik (és eközben feltűnően ekézi Debrecent, ha kell, ha nem).

 

Ami a Linz - München kapcsolatot illeti: két autópályán is megvalósul (még ha a német A8 ma még valamivel rosszabb állapotban van is, mint a harmincas években volt). Mindkettő kitérő, Salzburg ill. Deggendorf felé, de az mindig kétséges marad, úgy az osztrák, mint a német oldalon, hogy van-e kapacitás-igény egy harmadikra. Persze minél több elkészül ebből az irányból, annál égetőbb lesz a maradék hiánya. 

Azt is tegyük hozzá, hogy Bécsből ma Inssbruck csak Bajorországon keresztül, vagy mindenféle alpesi szerpentineken át érhető el. Ez még politikai viharokat is szült (emiatt született meg a német autópályadíj gondolata). Persze az Alpokon át, bárhogy is nézzük, kicsit macerásabb építkezni, mint az Alföldön. 

Előzmény: Jared- (38683)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 38684

Hahó, sejtem, hogy tűzközelben vagy, így nem lenne fair, ha erre fogadnál:)))

 

El tudod képzelni, hogy a fantasztikus ötlet miért lenne végleges megoldás?

Miért nem tiltják ki a kamionokat a 62, 63, 81 utakról, hiszen ott van az M6(M1)?

Miért nem tiltották ki a 6. főútról Pécs- Szekszárd között, hiszen "csak" 30 km kerülő az M6/M60-on?

 

Különben is mi ez a f.szság? Kitiltani a teljes 86. útról, mert ott van az A2/A9!!!

 

Akik így gondolkodnak a minisztériumban, azok alkalmatlanok a tisztségükre.

Ha M30-at "érdemel" Miskolc-Kassa, M6-ot Szekszárd/Pécs - Eszék, akkor M4-et is Szolnok-Nagyvárad!!!

 

A megyeszékhely szemlélet (Modern Városok)  beismerése annak, hogy a cél a szavazatmaximalizálás...

Előzmény: Aladár46 (38669)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38683

Ausztria hálózata logikus (a domborzati viszonyok ellenére), a miénk - jelen állás szerint - nem...

 

Tényleg nem akarom relativizálni a disznóságainkat, de az osztrákok felfüzték a komplett országukat 2 kelet-nyugat és 3 észak-dél folyosóra. Lényegében két sorban sorakoznak a városaik Bécstöl Voralbergig/Karintiáig. Igy azért egyszerübb (vasuton ugyanez a helyzet). De pl. egy értelmes kapcsolatra München felé még mindig nem volt elég akarat (akit jobban érdekel a téma olvasson utána a német A94 véget nem érö, szomoru történetének).

 

Ami a prioritásokat illeti, igen, mint már sokszor irtam itt valóban van probléma, ugyanakkor ha a végtelenségig tágitjuk a kört, akkor ma gyakorlatilag az összes égetöen fontos projekt Budapesten található. :-)

 

 

Előzmény: dimelo (38682)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 38682

A párbeszéd hasznos!!!

 

Csakhogy a fórumon ez ritkán valósul meg....

Ezért duplán örülök, hogy egy teljes napon keresztül foglalkoztatott embereket a "koncepciótlan" beruházások ügye.

Miután agyonrágtuk már, ezért csak annyit: tudom, hogy vannak "más" szempontok...

 

Az M3/M34 akkor fog Kijevnél "végződni", amikor már régen nem írunk a fórumra:(((

 

Ausztria hálózata logikus (a domborzati viszonyok ellenére), a miénk - jelen állás szerint - nem...

Én is fontosnak tartom az M0 Nyugatot, csak azt ne kilométerben mérjük.

 

HA a Bp. Kelebia -Belgrád vasút 750 milliárd, akkor hogy nincs pénz az M0Ny-re?

És mégsem tör ki forradalom az égbekiáltó disznóságok miatt?

 

A sugárirányú hálózat építéséből az M4 nagyon hiányzik, az összekötő M8 központi elemeit  nem kellene akadályozni.

Nem vitatom, az M8 Aladár "becsípődése".

 

Ahhh, itt mindenki biceg valamelyik lábára:)))

Előzmény: Jared- (38681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!