Keresés

Részletes keresés

Norby99 Creative Commons License 2023.08.31 -2 1 76611

Sziasztok!

 

RP-DDK: Kis információ morzsát kérnék ha lehet. 

 

Simonfa után, amikor a kék letér a 67-es utról, és nekivág a Kecske-hátnak, együtt megy a sárgával, meg azt hiszem a kék keresztel. Egy idő után a sárga letér a völgybe... Az érdekelne, hogy a sárga, majd az abból kiágazó kék kereszt útvonala, az szintén a postakocsi úthoz tartozik? Mennyire járható a sárga, kék kereszt? Járt mostanában arra valaki? És azt hiszem a kék kereszt, az utána becsatlakozik a kékbe, ami már a hajdani postakocsi út...  Sajnos nem sok információ találok a neten róla. Köszönöm, ha tudtok segiteni!

V43 1279 Creative Commons License 2023.08.26 -2 1 76610

"vagy annak már annyi?"

Már 2016-ban annyi lett, csak még pár megszállott teljesítette utána is (köztük én/mi is). Most már egy kicsit nehezebb, fizikailag most sem lehetetlen, de nem egyszerű a hiányzó útvonal ismerete nélkül. A szürkézés is előbb-utóbb a múlté lesz, ahogy majd ritkítják a fákat.

 

Szakácsi határában voltak jó részek a Péter völgyfőig meg Felsővadász előtt, a többi annyira nem ragadott meg. Az összes falu közül pedig Kupáért kár, finom házi tojásokat kaptunk ott, csak úgy jófejségből. Ezen kívül a haranglábja is szép volt.

 

Annak a szakasznak a jó harmada nehezen volt járható, biztos nem volt rá ember/pénz/akarat. 

 

Előzmény: jzp2107 (76607)
Pulmy Creative Commons License 2023.08.26 -2 1 76609

A kéknapon rászervezhetünk Vaján a kastélyra miután kiűrhajóztuk magunkat. A kocsikért úgy is vissza kell menni Vajára. Ha csak Te megint nem raksz rá az etapra egx adagot mint tavaly😊

Előzmény: timetable (76608)
timetable Creative Commons License 2023.08.26 -2 1 76608

ki ne hagyd a Vajai kastélyt. Nekem nagyon tetszett, remélem Te sem fogsz csalódni.

Ó, én mostanában valahogy úgy túrázom, hogy már meg sem lepődök ha egy-egy helyi jelentőségű látványosságot nem tudok megnézni. :):(

Vagy felújítás miatt van zárva, vagy téli nyitvatartás során járok arra és ugyanez a helyzet, most meg a harmadik változat miatt volt hogy csak az udvarba tudtam belesni: hétfői nap volt...

Előzmény: hadidoki (76601)
jzp2107 Creative Commons License 2023.08.26 -2 1 76607

ez mit jelent? az útvonalhoz hozzáigazították a mozgalmat, vagy annak már annyi?

 

az tényleg pozitívum hogy egyáltalán maradt belőle valami, bár nekem a Rakaca-Lak közti rész is tetszett (főleg Irota után)

 

azt meg nem értem hogy a Szanticska-Abaújszolnok közti résszel mi baj volt, ha azt is meghagyják (útvonal rendben, jól járható) akkor az OKT fonódással már Felsővadászig el lehet jutni

Előzmény: V43 1279 (76606)
V43 1279 Creative Commons License 2023.08.25 -2 1 76606

Nem tudom ki mennyire követte: a Cserehát Turistája mozgalom egykori útvonala összesen 43%-al csökkent, eltüntetve a déli rész döntő többségét a térképről, mindössze a Szanticska-Debréte szakasz maradt meg, kerekítve 62 km hosszban. Természetesen a kékkel fonódó Felsővadász-Abaújszolnok rész köszöni jól van. Várható volt, de azért mégis rossz volt a térképen piros vonal nélküli látni az egykori 46 kilométernyi jelzett utat. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a legszebb északi rész úgy néz ki megmenekült az enyészettől. Furcsa módon Csenyéte is körön belül maradt, pedig ahhoz nem sok reményt fűztem, Kánytól lejjebb nem sok esély volt a megmaradásra.

hadidoki Creative Commons License 2023.08.24 -2 1 76605

Azt ugyan nem említettem, hogy ez 2011-ben volt, akkor még szerencsére semmi nem volt a migrációból.

Lehet, hogy már a mai viszonyokat éreztem meg akkor ?? :) 

Előzmény: akibard07 (76604)
akibard07 Creative Commons License 2023.08.24 -2 1 76604

Azért mostanság egy Petróci-iskola - Ruzsa nem a legszívderítőbb.

Folyamatosan olyan érzés van benned, hogy valami(ki) figyel az erdőből, és nem alaptalanul. Kiégett-szétvert-összetört autók mindenhol, romok, és végtelen mennyiségű szemét. Az szerintem letudós szakasz mostanában, de nevezhetjük erős negatív helynek is. 

Előzmény: jzp2107 (76602)
hadidoki Creative Commons License 2023.08.24 -2 1 76603

A kérdés jogos, de mégis meghökkentett. A negatív töltésű helyek kevésbé rögzültek bennem.

Azért legyen itt egy határozott emlékem az AK-ról:

         Némi kacskaringózás, egy-két tanya után egy végeláthatatlan, sajátos hangulatú egyenes út kezdődött. Több helyen tarra vágták a környező erdőt és bár mindig volt valami kedves színfolt (egy hagyásfa, fiatalos fenyves), az éppen borongós ég alatt és az erős szélben úgy éreztem magam, mintha egy zord, kegyetlen világban járnék. Mintha egy fagyos sivatagban (bár nem volt hideg), vagy a fagyott tundrán gyalogolnék.

 

         Aztán az egyenes vége felé elértem azt a magaslest, ahol az eddigiekkel szöges ellentétben barátságos hangulatú táj fogadott. Meg is álltam egy evéssel egybekötött kiadósabb pihenésre. Ez már nagyon kellemes hangulatú hely volt! Hogy mi okozta a hirtelen hangulati váltást?? ...ki tudja.

         Friss erővel, tehenek figyelő tekintetétől kísérve, hamarosan kiértem a volt Petróczi iskola épületében üzemelő vendéglőhöz, ahol bélyegeztettem.

Előzmény: jzp2107 (76602)
jzp2107 Creative Commons License 2023.08.24 -2 1 76602

mleyik volt az erős negatív hely?

Előzmény: hadidoki (76601)
hadidoki Creative Commons License 2023.08.23 -2 1 76601

Gratulálok az úthoz!

Ha októberben mész és lesz egy kis időd, ki ne hagyd a Vajai kastélyt. Nekem nagyon tetszett, remélem Te sem fogsz csalódni.

Nekem sikerült felmennem a Hoportyóra amikor 10 éve arra jártam. Nem nagy durranás, de itt is megtapasztaltam (máskor is többször) azt a fura érzést, hogy érthetetlen okból érzelmi töltése van a helynek. Ennek erős pozitív töltése volt, s bár inkább ez jellemző, jártam már erős negatív helyen is. Soha nem jöttem rá, mi okozza!

Várom/várjuk a folytatást! 

Előzmény: timetable (76599)
Pulmy Creative Commons License 2023.08.21 -2 2 76600

Leng a kalap!

Akkor ezek szerint folyt.köv. együtt😊

Előzmény: timetable (76599)
timetable Creative Commons License 2023.08.21 -2 4 76599

AK Nyírlugos (Gút)-Vaja

 

Negyed háromra jár az idő, amikor az éjszakai járat átsuhan velem az Erzsébet hídon a pesti oldalra. Jópár éve már, mikor ez még gyakran előfordult velem – csak akkor a busz még más volt, a véralkohol-szintem általában nem volt a nullával egyenlő, és otthonom felé igyekeztem. Most meg csendesen szemlélem a várost és az utasokat, miközben egy dalszöveg ugrik be: „Keletre megyek, bele a fénybe, nyugaton hagyom az éjszakát…”

 

A Debrecenbe tartó személyvonaton várakozáson felül sok a távolsági utas, akik hozzám hasonlóan, eltérő stratégiákkal (kifacsart pózokban alvás, végtelen telefonbüzgyörgetés, gyakori óranézegetés, stb.) igyekeznek túlélni a hajnali hatig tartó időt. Megvirradt már, mikor átszállásra várva téblábolok a flaszteren, még egy órát utaznom kell, de reggel 8-kor végre már a gúti erdőbe vezető dűlőúton távolodok a lakott területtől. Elérek az erdei tanyáig (lényegében át kell vágni az udvarán), majd pár perc után megpillantom az útjelző táblát a pecsétes dobozkával – a túra lényegében akkor itt kezdődik.

 

Októberben jártam erre legutóbb, a táj zöldebb, az út – dacára az esősebb időjárásnak, porosabb. Kedélyesen nézegetem a faállományt – nyíres, akácos, ahol magasra nőtt, ott távolról egész pofás, tényleg rengeteg-szerű. Irtás balról, hopp, már el is vesztettem a jelzést, az egyetlen kék dolog egy út menti árokba dobott flakon. Nézem a pöttyöt a telefonon (na, hát ez is kék), vissza kell mennem egy kerítés sarkáig, majd egy kis átvágással megtalálom azt füves utat, ami innen többé-kevésbé egyenes irányban visz a településig. Közben egy kerítésen át kell menni egy kiskapun. Aztán jön egy ültetvény jobbról (az őrkutyának éppen némi vadhúst szolgál fel a gazdája), aszfaltra váltunk, balról szotyiföld. Az első ház előtt egy kintalvós busz, bent meg tacskók csaholnak. Dzsudzsákfalva központjához közeledve már van járda is, bolt után néznék. Azt már megfigyeltem a túrák során, hogy idehaza a kiskereskedelem az ilyen méretű településeken vagy olyan, hogy van egy nagy, jól felszerelt bolt (és legfeljebb kiegészítő jelleggel valami másik), vagy pedig sok kicsi működik - mint itt is, ahol tapasztalatból kell(ene) tudni, mi van, és mit hol érdemes venni. A leginkább központi fekvésűt választom, a hűtött sör itt egyféle, és külön hozzák ki a raktárból, mikor érdeklődök utána. A régi kávégép viszont kiválóan működik, így rövidesen a bolt előtti asztalnál szemlélem a misére igyekvőket.

 

Használható kutat a temető bejáratánál találok a falu szélén, ez fontos, hiszen innen a következő 10+x kilométeren nincs lakott terület. Egy árnyékos erdősávban kellemes a haladás, az út ugyan egyre gazosabb. Jelzés szinte nincs, valaki kék-fehér sörösdobozokat tűzködött a fákra helyettük. Egy elágazásban eltérek balra, egy ilyen dobozt arra is találok, de rá kell jöjjek, ennek ellenére nem jó felé megyek, korán fordultam balra, még tartani kellett volna az irányt, hiába az a kevésbé járt ösvény. Parlagfű és csalán váltakozik az ösvény mentén, hosszú időnek tűnik, mire elérek a valódi töréspontig, ahol egy kereszt áll. Az aljnövényzetből amúgy itt-ott kibukkan az ismeretlen turista síremléke (mármint az MTSZ-útjelzőkő), hát ez az amit nem akácosba találtak ki…Kicsit pihenek, kitisztítom a kereszt előtti virágtartót, aztán alig megyek pár száz lépést, mikor jobbra valami objektum tűnik fel az erdőben. Olyan erdei pihenőt találok, ami Hadházy képviselő úr tollára való. Fedett padok, tűzrakó, libikókák, és egy kis ivókút. Meglehet, tényleg a táblán látható összegbe került, és egy fillért nem árazta túl senki, csak nem értem. Turistaúton alig találok oda, Encsencs falu felől – mely a projektgazda volt, szintén jelöletlen dűlőutak vezetnek errefelé. Magamban morgok a reménytelen hozzáállás miatt, amivel az EU-s pénzeket kezeljük, az út menti töltésféleség látványa zökkent aztán ki. Vasút volt, vagy sem? Találok szelvénykő-szerűséget rajta, de közben tudom, hogy a nyírbélteki vonal egykori nyomvonalát már régebben kereszteztem. Az idő egyre melegebb, méterről-méterre emelkedek is, itt-ott már homoki tölgyesek is megjelennek.

 

Csúcstámadásra készülök: oxigénpalack, hágóvas nincs, de csúcssör van. Ciki, de nem sikerül. Mármint a 183 méter tszft. magasságú Hoportyót megmászni. Ösvényt nem lelek az áthatolhatatlan dzsindzsában, machetát meg nem hoztam...Csalódottan arrébb húzódok, órámra nézek (uhh, alig 3-as átlagot jövök a sok eltévedéssel, megállással?). Gépiesen elrágom az ebédnek valót, megiszom a langyos sört, aztán a tűző napon nagyobb tempót kezdek menni. A jelzést lehetetlen követni, látom ugyan a térképen hogy balra lesz egy kiszögellés, de nem látszik a gazban a leágazás, a kijárt út pedig ezt simán levágja egy szántóföld szélén. Lihegek, utálom már az egészet. Pocsolya keresztben, lódarazsak szállják meg, nagy ívben kikerülöm. Valami láthatatlan erő szerencsére behúzza most a féket: nyugi, hová is rohansz? Kényelmesen bebaktatok hát Istvántanyára. Rendezett településkép (felgereblyézett ház előtti részek), a kocsma viszont így kora délután zárva. A telekről ugyan pont jön ki egy arc, köszönök is neki, de éppen csak van viszonzás. Ha nem, hát nem. Ja, és a Hoportyó óta alig telt el egy óra, jöttem mint a golyó. Kimegyek a faluból, egy füves erdei leágazásban megpihenek, aztán egy éles visszafordulással Nyírbátor felé követem a kéket. Megint frissebbnek érzem magam, kicsit a szellő is lengedez, jól esik a gyaloglás, még ha helyenként a napon is kell haladni. Rövid szakaszon fonódok a Mária-úttal, aztán egy birkanyájjal találkozok a következő erdőszélen. Igen, az út innentől letaposott, láthatóan rendszeresen járják a jószágok. Leérek a „völgytalpra”, jobbra hatalmas rét, kicsi dombokkal, rajta keresztül dűlőút – tiszta Nagy-mező. Soká tápászkodok fel, ráveszem magam az utolsó nekirugaszkodásra a városig.

 

Végre bent tekergek az utcákon (jelzés itt is alig), a Báthori Múzeum zárva, a tópart is rendezés alatt, sárga szalagon lépek át a pecséthez. Megérkezem a református templomhoz, éppen nyitva, 500 pénzért egy kis idegenvezetést is kapok. Van benn XVIII. századi falfirka, szarkofág, és ami (legalábbis számomra) furcsa: tojtak itt a szimmetriára, spóroltak, csak dél felé vannak ablakok. :) Innen csak két perc a szállásom. Nem szokványos – a hirdetésben „zárt park közepén”, az valójában az egykori dohánybeváltó telephely egyik felújított épületét jelenti. A teleknek csak a házhoz közelebbi része gondozott, a többi elvadult, egyik-másik épületet raktárnak használják. Ráadásul egyedül vagyok ezen az éjszakán, mikor elindulok vacsorázni, egymagam zárom kulcsra a több hektáros telek vaskapuját, melytől egykor a környéken sok ezer ember megélhetése függött. A városban a Csekő a menő hely, jó is, az árak meglepően pestiesek. Nem, ez nem a Dél-Alföld, itt egész más a miliő.

 

Az éjszaka jól telik, reggel negyed hétkor már úton is vagyok. Először érintem a városszéli ipartelepeket, így műszakváltás után nem sokkal – látszik hogy rendesen van termelés. A telepi feltáró útról balra térek, és itt is erdősávban haladva nyugodt tempóban élvezem a reggelt. A benőtt utat egyszer csak géppel kaszált szélesebb sáv váltja, aztán hamarosan megérkezek a Nyírderzsre vezető úthoz. Innentől a mai nap csak aszfalt…A Hangulat kocsma ¾ 8 körül már nyitva, kérek egy kávét, aztán kis pihenés után tovább. A közúton lefutott a reggeli csúcs, autó nincs sok, természetesen Murphy bácsi dolgozik, mikor az ellenirányban haladó teherautók és én, tökéletes időzítéssel érnénk egymás mellé. Jön a következő hely, Kántorjánosi. Honnan is ismerős a név? Ja, a csereháti napszámosok voltak idevalósiak, akikkel ott beszélgettem. Az előzőhöz képest ez talán szegényebb falunak látszik.

 

Tulajdonképpen adós vagyok azzal a leírással: milyenek is nyírségiek? Zárkózottnak tűnnek. Sose voltak elkényeztetve, mindig meg kellett dolgozni a betevőért, ebből adódóan anyagiasak. Nem is bíznak másokban, vállalkoznak, bizniszelnek. (A központi régió után valóban itt van a legtöbb bejegyzett vállalkozás). Nézi az ember az autókat is, ez is sokat elárul: a SUV itt nem divat, az elektromos meg pláne nem. Vagy pickup van – valamivel ki kell menni a mezőre. Napi használatra egy 15-20 éves kiskocsi, reprezentatív célokra meg valami német prémium, akárhány éves, csak meg kell mutatni kik vagyunk. Újabb, de olcsóbb modellt itt egy kereskedő nem fog eladni...Ilyen gondolatokkal már majdnem az M3 felüljárójánál vagyok, mikor egy velem egy irányba haladó kerékpáros férfi szólít meg. Ő is Vajára megy, a leadott termény árát akarja felvenni. Nem siet, eldumálgatunk. Ja, hogy ő amúgy zalai, már értem, miért ilyen beszédes. Beszélgetünk az itteniekről is, hát…rímel arra, amit az előzőekben leírtam…

 

A pecséthelyhez érve elköszönünk (egy új kilátó lesz a tó mellett, de még nincs nyitva), én még kicsit pihengetek, aztán útnak indulok a vasútállomás felé. A vonat déltájt indul, a hazaút hosszú, Miskolcon van elintéznivalóm útközben, este lesz mire hazaérek. Folytatás innen, októberben…

 

 

Concise Creative Commons License 2023.08.21 -2 0 76598

Max jofogas, a masik kettot kerulom, mint ordog a tomjenfustot.

Előzmény: jzp2107 (76596)
HEV Creative Commons License 2023.08.21 -2 0 76597

Beírod a fb. csoportba percek alatt elviszik.  

(a moderáció után) 

 

Előzmény: Concise (76595)
jzp2107 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 76596

nem, köszi, AK amivel még adós vagyok magamnak...

 

(ha nem is vatera, jófogás vagy FB? )

Előzmény: Concise (76595)
Concise Creative Commons License 2023.08.21 -2 0 76595

Kell vmelyik füzet egy ezresért?

Előzmény: jzp2107 (76594)
jzp2107 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 76594

zöld :-)

Előzmény: Concise (76590)
Concise Creative Commons License 2023.08.21 -2 0 76593

Kösz. A linket is. Frankó kis összefoglaló, s végre precízen leírt szabályok az útmegszakításra vonatkozóan.

Előzmény: HEV (76592)
HEV Creative Commons License 2023.08.21 0 1 76592

Az útvonalat a bejáráskor érvényes útvonalon kell teljesíteni és az akkor érvényes pecsételőhelyeken kell pecsételni. Bővebben itt a piros linken. heyjoe.hu túranyilvántartó

 

Előzmény: Concise (76590)
HEV Creative Commons License 2023.08.21 0 1 76591

A füzet évjárata teljesen mindegy, akármikor kiadott füzetben lehet teljesíteni a kéktúrát, az új pecsétek előtti időből származó füzetnél kicsit más a szabály de ezek nem olyanok. A hívatalos MTSZ ár 3000 Ft + posta mindenki ott veszi ahol tetszik.

Előzmény: Concise (76590)
Concise Creative Commons License 2023.08.21 -2 0 76590

A drágalátos gyermekem kidobott a kukába egy OKT és egy DDK igazolófüzetet. Teljesen szűzi mivoltukban, csak a sosem lankadó figyelmem szúrta ki. Bajuk semmi, mert egy ruha szelektálásba keveredtek valahogy bele.

 

2021-es az egyik, a másikat meg sem néztem. Láttam, hogy 2022-es kiadással is árulnak már a boltok, amin kicsit megrökönyödtem, hiszen 20 éve azért jópár évet kellett várni egy aktualizálásra. Mondjuk, inkább arra tippelek, hogy helytelen az a 2022.

 

Az a kérdésem, hogy jelenleg mi az MTSZ logika? Legalább az első pecsétnek a legújabb/aktuális füzetbe kell kerülnie, s ezzel lejárat nélkülivé válik az ig.füzet, vagy ez sem kell, mert akkorákat úgysem változik/-ott az útvonala egyik kéknek sem?

 

Illetve én már nem vsz, hogy teljesítem még egyszer őket, viszont nagyon vaterázni sem gondoltam velük, a mostani 3-4e Ft/db-os ár (igen, a Decathlon nem szégyelli magát) feléért-harmadáért odaadnám valakinek. Fele (1500) az alapár, ha valaki megmondja, hogy melyik napon fejeztem be az OKT-t, a DDK-t és az AK-t, akkor 1000 Ft/db. :-) Egy dátumot keresünk. Illetve vajból van a szívem, mert ha a térképtartóm színét tudja valaki, akkor is viheti ezért a szimbolikus összegért. :-)

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2023.08.19 -3 1 76589

Aki a következő egy hónapban Úrkúton a Vadszőlőben szeretne megszállni, a 8-as szoba esetén kérdezzen rá, hogy történt-e fertőtlenítés.

Két napja ágyi poloska gyanús rovarok voltak a 8as egyik ágyában ugyanis.

hadidoki Creative Commons License 2023.08.12 0 2 76588

"– ha környezettudatos vagy –"

Nem az a baj, hogy a bicikli "károsítja" a környezetet, hanem a gyalogos turistákra meglehetősen veszélyes. Hozzánk képest nagyon gyors, és egy ösvényen csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni. 

Tehát inkább fogalmazzunk úgy, hogy: - ha megértő, udvarias, (és szabálykövető) vagy - 

Előzmény: nyomdász (76587)
nyomdász Creative Commons License 2023.08.06 -2 4 76587

Velemből az aszfaltúton fel kell tekerni a Hörman-forrás feletti parkolóig, onnan pedig – ha környezettudatos vagy – feltolod az Ított.kő kilátóhoz.
Aztán az osztrák oldalon, vagy a Hörman-forrás – Stájerházak felé leereszkedsz Kőszegre. Végig aszfalton.

Előzmény: peres (76583)
peres Creative Commons License 2023.08.05 -2 1 76586

Ez jol hangzik... Akkor feltolom.🙂 Ezért nem akarok kimenni az Osztrákokhoz. Köszönöm!

AttHunter Creative Commons License 2023.08.04 0 2 76585

Az osztrák oldalról a Passhöhe parkolóból egy kavicsos út vezet fel.

Ezen szoktak bringával feljönni.

Legalább is tavaly még lehetett.

 

https://koszeg.hu/hu/koszeg/tobbnyomon/irottko-kerekparut-43-km-22.html

 

https://www.bikemap.net/en/r/1196704/#13.29/47.35489/16.42806

 

Magyar oldalról még nem láttam felfelé tekerőket.

Előzmény: peres (76583)
HEV Creative Commons License 2023.08.04 0 2 76584

Kőszeg felől a Hörmann-forrásig van kijelölt bicikli út, tovább semmilyen úton nem mehetsz. Ez a terület az Őrségi Nemzeti Parkhoz tartozik és csak gyalogos forgalomra lehet a többi jelzett utat használni. Itt főleg nyáron különben is sok a túrázó.

Előzmény: peres (76583)
peres Creative Commons License 2023.08.04 -3 1 76583

Sziasztok!

 

Jövőhéten megyek egy pár napra Kőszegre. Ha már ott vagyok szeretnék feltekerni az Írott-kő kilátóhoz. Két útvonal között vacillálok, és kérdezném melyik a könnyebb bicajjal. Az egyik végig a kék kereszt, de ott ahogy a piros becsatlakozik, kicsit sűrűnek látom a szintvonalakat! 

A másik lehetőség szintén a kék kereszten indul, majd a sima kékre (OKT) mennék át, és úgy fel. Szerintetek? 

KFeri_2+4 Creative Commons License 2023.08.01 -1 5 76582

Az őrségi dombok után a Keleti-Mecsek magaslatai között folytattam az RPDDK-t. Az abaligeti vasútállomásról indultam, ahol különleges veszély leselkedett rám pecsételés közben. Utána az útkeresés kihívásával kellett megbirkóznom, hogy egy órával később már a második pecsétet üthessem be a füzetembe. Kitérőt tettem az uránbánya emlékművéhez, a Babás-szerkövekhez és a Zsongor-kőhöz, utána pedig gyíkokat fényképeztem a Jakab-hegyen. Az esőtől nem ijedtem meg, de azért örültem, amikor újra kisütött a nap. A Remete-rétről a Tubesen keresztül jutottam el a Büdös-kúthoz, onnan pedig egy pihentető sétával a Fehér-kúthoz. Miután az utolsó pecsét is megszáradt a füzetemben, nem volt más hátra, mint visszasétálni az autóhoz.
A túra hosszabb, fényképes beszámolója a következő oldalon olvasható: https://turaelmenyeim.blogspot.com/2023/08/rpddk-09-abaliget-vasutallomas.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!