Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Fefe__ Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15590
Kész a motorom, szelepeknek nem volt semmi bajuk, hengerfejtömítés volt csak átégve. Pedig már kezdtem gyanakodni, hogy mégiscsak irtja a gázüzem a szelepeket :) (persze ha elégett volna, az sem bizonyítaná egyértelműen, hogy a gáztól volt)

A végén nem kicsit zabálta már a vizet :) Jutott az 1-es hengerbe is, szép fehér gőzfelhőt húzott maga után, meg persze került az olajba is. Szervizes srác azt mondta, 6.5l vizes olajat engedett le :) (3.5l a feltöltési mennyiség) Át is mosta az egész motort, mert tiszta hab volt.

A tömítést vajon mi nyírhatta ki? Széthajtás? (rám nem jellemző, bár egyszer-egyszer azért megküldöm :) Rossz HF-csavar meghúzási nyomaték? Egyszerűen gyenge minőségű, esetleg gyártási hibás volt a tömítés?

Trebitsch Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15589
Passz, ezt nem tudom - de gyanús, hogy igazad lehet. Öntöttvas hengerfej hőtágulása mindenképp kisebb, mint az alué.
Hogy off: valamennyire igen, de az egyik LPG-ellenes mondás éppen az, hogy "megeszi a szelepeket". Én meg nem szeretem az ilyen berögzült tévhiteket. Mindenkinek megvan a maga mániája. (Nekem például ez az egyik a sok közül. :)
Előzmény: evolvens (15588)
evolvens Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15588
Avagy lehet, hogy ott mégjobban nő a hőmérséklettel a hézag? Ott a blokk nyúlása is szerepet játszik, a szelepemelők meg nem annyira melegek... mindegy, úgyis OFF
Előzmény: evolvens (15587)
evolvens Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15587
A tévhit az öntöttvas fejes oldalt vezérelt régebbi gépeknél alakulhatott ki. Ott a hosszú nyomórúd sokat elvitt. Sokan kezdtünk ilyennel.
Előzmény: Trebitsch (15586)
Trebitsch Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15586
Lada motorok szelephézaga is nagyobb melegen, mint hidegen. Hideg motoron 0.15 mm, meleg motoron 0.2 mm hézagot írnak elő mind a kipufogó, mind a szívószelephez, 2101-nél.
Melegen 0.1 kevés. 0.15 is, bár a jelek szerint azt még tolerálja. :)

Úgy általában az összes OHC, alumínium hengerfejes motoron ez a helyzet, hogy melegen nagyobb a hézag. Hogy ki mit ért hézag alatt: azt kell érteni alatta, amit a gyár megad, hogy hol kell mérni. :)

Hogy a "race szerelők" nem értenek egyet, az egy dolog, de ez nem egyetértés kérdése. Meg kell nézni a szervizutasítást. Ha még a gyárnak se hisz valaki, akkor viszont elég egyszerű utánamérni.
Amúgy elterjedt tévhit; hogy hogyan alakult ki, arra még nem jöttem rá.
Előzmény: 208D (15585)
208D Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15585

Én tényleg nem vagyok szerelő, de tudom, mert velem esett meg kb. 25 éve:

2101-en 0.1-re állítottam a kipuff szelephézagát melegen, hogy szép csendes legyen, az is volt, amíg a siófoki strand és B.világos között a parti úton korzostam.

Ám amikor kihajtottam az autópályára és megküldtem 120-al, az első emelkedőn esni kezdett a teljesítmény látványosan és ez nem az érdi emelkedő volt, mert talán még Fehérvárt sem értem el. Ekkor félreálltam a leállósávban és 0.1-ről 0,15-re növeltem az értéket és visszatértek a pacik a Zsigába.

Pannónia fórumon is volt már téma a szelephézag race szerelők között is és nem értettek egyet.

ad1.

Szerintem abból adódik a félreértés, hogy különféle motorokhoz értünk és az sem egyértelmű szerintem, hogy ki mit ért szelephézagon: én a sz.himba és a vezérműtengely közti holtjátékot.

ad2.

nem mindegy, hogy mi az anyaga a hengerfejnek ( alu ), szelepülésnek, szelepnek és ezáltal a hőtágulásuk különféle görbét követ, aminek eredőjét kell figyelembe venni.

Előzmény: Trebitsch (15578)
Trebitsch Creative Commons License 2008.12.02 0 0 15584
Sorry, már nem fogadok új kuncsaftot, nem bírnám.
Előzmény: dokeee (15583)
dokeee Creative Commons License 2008.12.02 0 0 15583
Tényleg, te Bp-en vagy, ugye? Keresek egy szerelőt a régi helyett ( azt elástam :) ). Nincs semmi akut dolog, csak úgy hosszú távra. Nissanjaim vannak, vállalsz ilyeneket?
Előzmény: Trebitsch (15582)
Trebitsch Creative Commons License 2008.12.01 0 0 15582
Ebben az esetben persze hogy tehet. Azért mondtam, hogy "alapesetben", mert ezt, amit leírtál, én honnan tudhatnám?
Ámbár: szelephang az a túl nagy hézagtól van, nem a túl kicsitől. Nagy hézag miatt meg nem ég be a szelep. (Ettől függetlenül, a hidrotőkés mondás, az nem volt szép tőle. :)
Előzmény: dokeee (15580)
dokeee Creative Commons License 2008.12.01 0 0 15581
Ezek a motorok egyébként elmennek 3-400e km-t szelephézagállítás nélkül, ezért mondtam, hogy gázüzemben érdemes odafigyelni rá.
dokeee Creative Commons License 2008.12.01 0 0 15580
Ajaj, már megint itt tartunk, szóval a szerelő annyiban tehet róla, hogy mielőtt elégett a szelepem, fél éve nyavalyogtam neki, hogy szar a hangja, valami nem oké, erre azt mondta, hogy szól a hidrotőke, de nem vészes, azután kiderült, hogy speciel nekem olyan nincs :). Szerinted tehet róla a "szerelő" ?
Előzmény: Trebitsch (15578)
Trebitsch Creative Commons License 2008.12.01 0 0 15579



Trebitsch Creative Commons License 2008.12.01 0 0 15578
Midig ezzel a szelephézaggal jöttök. :)
1. A szelephézag a melegedéstől nagyobb lesz, mit hideg állapotban, nem kisebb.
2. Kopástól már hogyne tudna csökkenni. Fogy a szeleptányér is valamennyire, meg a szelepfészek is kopik. Ha ez a kopás nagyobb, mint a külső részek (bütyköstengely-himba-szelepszár fölső vége stb.) kopása, akkor a hézag csökken.
3. A szerelő (alapesetben) akkor tehet róla, ha vállalta, hogy ő figyeli a karbantartási ciklusokat. Ez azért ritkán van így, mert a user mehet másik szerelőhöz is, tehát azt nem lehet tudni, hogy az x kilométerenként esedékes szelephézagállítást megcsinálta-e valaki. Ha van szervizkönyv, és vezetik is rendesen, vagy ha a tulaj képben van, hogy mikor mi történt az autóval, az könnyebség.
Előzmény: 208D (15577)
208D Creative Commons License 2008.12.01 0 0 15577
Abban biztos lehetsz, hogy a szerelő tehet róla, mert a szelephézag a használattól csak nőni tud, ha az első 50 km-en nincs vele baj, akkor nem állították túl kicsire, mert a terheléstől, értsd: melegedéstől elfogyhat a túl kicsire állított hézag.
Előzmény: dokeee (15576)
dokeee Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15576
Az én autóm nem hidrotőkés, és teljesen elfogyott a szelephézag, (mondjuk ez a szerelő faszsága volt) szóval gázüzemnél azért nem árt figyelni ilyesmire. Hozzá kell tenni, hogy ez 100e km gázüzem után volt, egy 230e km-es motornál.
Előzmény: 208D (15573)
208D Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15575

Először csak nem zár tökéletessen a kipuff szelep, azután kiég belőle egy ék alakú rész. Persze ez nem biztos és csak a hengerfej levétele után derül ki.

Ha megmérik a veszteséget a kérdéses hengerre egyből kiderül szerintem, de én laikus vagyok, csak szeretem az autókat.

Jelenlegi Samaram mióta nálam van eszi a vizet, amikor ezt a hajlamát észrevettem nyáron 4-5 alkalommal forrt el a hűtővíz, mindig tömítetlenség volt az oka, elmet valahol a víz, persze szerencsém is volt, mert még megy mind a 4 henger.

Persze a termosztátot "kiheréltem" az első forralás után, most meg takargatom a hűtőt.

Előzmény: _Fefe__ (15574)
_Fefe__ Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15574
4 éve, új kora óta használom a kocsit, egyszer cseréltem hűtővizet, de azt is csak az üzemszerű vezérműszíj, görgő és vízpumpa csere miatt. Amúgy évekig elment úgy, hogy nem tűnt el belőle észrevehető mennyiségű víz.
Kétszer fordult elő, hogy túlmelegedett, egyszer a ventillátor biztosítékát kivettem és elfelejtettem visszatenni, egyszer meg extrém hegyi úton (Törökország, Nemrut-hegy), négy emberrel meg több mázsa csomaggal. Gyári hűtőrendszerű autó ott nem tud felmenni fűtés nélkül, nekem is fűtenem kellett volna, de már majdnem végigment, az utolsó szakaszon szaladt a pirosba :) De persze leállítottam és lehűtöttem. (nem is tudtam utána felfelé elindulni, egyes padlógázzal egyszerűen nem volt elég erős a 95 lovas motor, vissza kellett gurulni és lendületből már sikerült :)

114 fok volt a csúcs, kijelző szerint ennél melegebb soha nem volt a motorom. Ez okozhatta volna? Ez az eset kb. 7e km-rel ezelőtt történt, és csak most készült ki, eddig hibátlanul ment.


Előzmény: 208D (15573)
208D Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15573

Szerintem a szelep nem a gáztól ég be, hanem a forralástól, az meg könnyen előfordulhat: pl. túlterhelés vagy szivárgó hűtővíz esetén.

Sajnos a műanyag tágulótartályok hajlamosak gyöngyözni a kupakjuknál.

A termosztáthoz legalább 4 cső és bilincs tartozik, érdemes megérinteni a termosztát alját és figyelni, hogy nedves lesz-e az ujj vége.

Nem elég a kocsi alját nézni, hogy nincs alatta vízcsepp.

A homlok fal külső, belső oldalán néha hiába húzod meg a bilincset, alatta műanyag cső van ami tojás alakot vesz fel. Szerintem nem is elég erősek a 110-112 gyáribilincsei, le kell cserélni csavarboltban kaphatóakra. awa stb.

Előzmény: _Fefe__ (15568)
Prefetto Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15572
Bocs, még nem fogtam fel pontosan amit a weblapon írnak, ott egy szimpla gázrendszer van. Akkor valszeg egy csak azért működik jól a dolog, mert DI, azaz elektronikosan szabályozott, elekromos hengerenkénti befecskendezéses motorokat alakítanak csak át, melyeknek lehet olyan parancsot adni, hogy ennyi vagy annyi legyen a mennyiség, de egy hagyományos adagolósnak már nem.
Előzmény: Prefetto (15571)
Prefetto Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15571

CNG üzemre nem gond buszt átalakítani, mert kapóra jön a 300 baros nyomás, amit emlékeim szerint 50-nel engednek benyomatni a gázinjektorokkal, tehát hibátlan az ügy. Attól sem félnék, hogy LPG gázinjektorral megereszteni a befecskendező helyén a dízelt, tuti működne, nekem viszont arra nincs pénzem és nem tudnám dízelolajjal használni.

Ami megfordult az én fejemben is: rátenni a gázt a sz.jvócsőre, egy fojtószeleppel átengedni rajta  alevegőt és a dízel gyújtaná meg amikor égni kezd, egy kb alapjárati mennyiséggel. Sajnos ezzel az a baj, hogy a dízeladagolókba beépített alapjárati szabályzó is van, tehét kapásból elvenné a mennyiséget, ha emelkedne a fodulat. A másik probléma lehetne, hogy nem tudom, mit szól a nagy légfelesleghez a gáz égéskor, gondolom ugyanazt mint szikragyújtásnál: nem gyullad.

Azt terveltem ki, hogy lefojtom az egész szívócsövet és a megfelelő keveréket engedem már csak be.. de még mindig kellene egy átalakított adagoló.....

 

Úgy vélem, hogy ezek a linken vázolt fő előnyök a megfelelő befecskendezési módból származhatnak, de hát azt benzines kocsinál is ugyebár el lehet érni.)

Előzmény: Törölt nick (15562)
Prefetto Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15570

Köszönöm, de az egy dízelmotor (erősebb, robusztusabb, nagyobb kompressziójú, alacsonyabb fordulatú motor) égésterének teljesen Otto-elven történő használata.

Valamiért nem hiszek neki, nem baj?:)) elvben nem bírná el semmi benzin azt a kompressziót.... bár az is meglehet, öngyulladásra állt be a kicsike:))

Előzmény: fapuma3 (15561)
szur tdi Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15569
 

Hello

Most olvsgatom  az 5-hengeres audik problémáit nekem is van egy ilyen audi 100 2.3E most szeretném elgázositani.Az lenne a kérdésem (totál nem értek hozzá) ,hogy van ez az ugynevezett központis gáz meg van a hengernkénti injektoros mind a kettővel ugyanaz a gond áll fent? 

_Fefe__ Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15568
Attól félek, mégiscsak hengerfej-probléma lesz, eszi a vizet és már az olajbetöltőn is látszik egy kis fehér dzsuva. Mondjuk mivel csak nemrég kezdődött és nem melegítettem túl, remélem, hogy tényleg csak egy hengerfejtömítés meg esetleg egy szelep lesz a gond. Az azért még nem olyan drága (mindkettő 2eFt körül van), inkább a munkadíj a tétel, no meg az olaj és hűtővíz cseréje. Holnap viszem szerelőhöz.

Anno a Samarám is gázzal ment, annak is elégett egyszer egy szelepe... szerintetek nem lehet, hogy mégiscsak van egy kis negatív hatása a gáznak a motorra? Nem azért mondom, egy vagyont takarított meg nekem eddig a gáz, és a szekvenciális rendszerrel nincs is sok gond, de azért gyanús, hogy növeli a szelep elégésének esélyét.
A Samarán még magyarázható azzal a dolog, hogy a szelephézag gázzal használva nem nő, hanem csökken, és ha elfogy, akkor ugyebár "jogos" a beégés. De ennek a 16V Lada motornak hidrotőkések a szelepei... a márkatársak eddig nem számoltak be ilyen problémáról (és a Samaránál sem mindennapos dolog).

Persze mindez lehet véletlen egybeesés is, hozzáértők véleményét szívesen venném. Meg esetleg valami tippet is, hogy milyen gyártmányú hengerfejtömítést tegyek bele :) (bár lehet, hogy a gyárival sincs semmi gond, de ha esetleg van valami nagyon jó nevű, bevált márka, azt megpróbálnám)

Előzmény: dokeee (15565)
w124D Creative Commons License 2008.11.25 0 0 15567
Nekem 100(A6) 5 henger 2300cm3-be van beszerelve 10 éve. Még alapjárati probléma sem volt vele, nem hogy visszadurranás. 2 évente van tisztítva, egész éves átlagban 11,5 fogy a gázból, pedig quattro. Valóban mindenki azt mondja amit leírtál, de meg van a fortélya, hogyan kell beszerelni. Az enyémet ők (76-441-122, 30-654-9907) csinálták, az első gázautószerelők voltak, még olaszban tanulták meg az ilyesmi fortélyokat.
Előzmény: G-Atti (15564)
_Fefe__ Creative Commons License 2008.11.25 0 0 15566
Hmmm, ennek nem igazán örülnék, persze a vasat az én érzéseim kevéssé hatják meg :)

Legutóbbi bejegyzésem óta ráakasztottam egy laptopot diagnosztikai céllal és mentem pár kört. Ami érdekes, hogy el tudja érni az 1.0-s lambdát, miközben frankón háromhengerezik, vagy legalábbis elég egyenetlenül jár alapjáraton. Így az injektorhiba és a gyújtáshiba is elég valószínűtlenné vált.
Fordulaton egyenletesnek tűnik, de komoly fehér pamacsot húz maga után melegen is.

Most új gyanúm (reményem) van: falsot szív valami olyan helyen, ahonnan leginkább csak az 1-es hengerbe jut. A szívócső gumi toldásánál talán. Merthogy alapjáraton a szívócsőnyomás is valamivel magasabb, mint régen, meg ha visszaesik nagy fordulatról, akkor baromira elszegényedik (1.2-es lambda), és ha megvárom, hogy rádúsítson és elérje az 1-et, gázadáskor jól bedúsul (kb. 0.85-re), majd megintcsak pár sec alatt visszaáll 1-re. Egészségesen természetesen ilyet nem csinált.

Előzmény: dokeee (15565)
dokeee Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15565
Én jártam hasonlóan, nekem egy szelepem égett el, egy kompressziómérést esetleg érdemes lenne csináltatni.
Előzmény: _Fefe__ (15563)
G-Atti Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15564

 Szevasztok!

 

AUDI 100-al vagyok itt,és a következőket tapasztalom.

Több gázatószervíz is elzavart,merthogy a K-jetronic rendszert nehéz,illetve csak garancia vállalása nélkül akarják átalakítani kettős üzemüre:

Következőre hivatkoznak:

Ez egy viszonylag öreg rendszer, még mechanikusan vezérelt,amely miatt meglehetősen pontatlan is.Ebből adódóan a gázbeszabályzása is nehéz(pontatlan alapjárat,dadogás).Hozzáteszik,hogy a meglehetősen nagyméretű szívócsőben a felgyülemlő robbanásképes gázelegy a legkisebb gyujtásproblémára is berobbanhat,amelytöl a torlótárcsa ,illteve bármi más alkatrész sérülhet.És mivel öreg az autó,ezért a gyujtásalkatrészek is hajlamosabbak bajt okozni.

A gáz idöközben bekerül a kocsiba,de még mindig várok tippeket-ötleteket,esetleg ajánlatokat hogy ki az aki ért ehhez a típushoz!!

 

Van esetleg bárkinek bövebb tapasztalata,mert elkedvetlenítettek ezek a hírek,és nem akarok belevágni olyanba ami eleve kudarcra van ítélve??!!

(akkor inkább meghagyom így az autót.Bár ezt nehéz szívvel-és egyre könnyebb pénztárcával tenném mert igencsak 12 litert benyakal benyából jelenleg)

 

Mondjuk az lenne a legjobb,ha valaki esetleg időközben rájött,hogyan lehet a hibaforrásokat kiküszöbölni.

 

Help!

_Fefe__ Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15563
Sziasztok!

Gondban vagyok :)
Nem jár az 1-es hengerem. (Lovato szekvenciális rendszerem van) Tegnap még csak mutatóba dobott fel egy 301-es hibakódot (1-es henger kihagy), aztán ma reggel kb. egy óra alatt érte el azt az állapotot, hogy egyáltalán nem megy. Gyertyát cseréltem, gyújtásmodul két oldalát is felcseréltem (persze a vezérlést is :), semmi nem változott. Erős a gyanúm, hogy nem a szikra hibádzik, hanem üzemanyagot nem kap. Mondjuk ennek ellentmondani látszik az, hogy benzinnel és gázzal egyformán kihagy, de ki tudja, végülis a gázrendszer befolyásolja (gázüzemben lekapcsolja) a benzines injektort is. A kipufogógáz nem benzinszagú, gázzal nem gázszagú, ebből is gondolom, hogy mégis a befecskendezéssel van gond.

Tippje, esetleg kapcsolási rajza nincs véletlenül valakinek? Van-e egyáltalán közös hibalehetősége a két rendszer 1-es injektorainak?

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15562
A dízelek gázosítása - amit oktatnak - az vagy a buszok átállítása lehet teljesen gázüzeműre, vagy lehet gázolaj - LPG vegyesüzem. Boldog lennék, ha ez utóbbit (is) oktatnák... Ami a fénykapu portálon van az egy teljes átalakítás házilag. Én régóta töröm a fejem a vegyesüzemen, ami olcsó, és a motort alig érintő beavatkozás, itt a gázolaj gyújt/gyullad ugyanúgy, csak a beszívott levegőbe van LPG keverve (nagyon jó a kompressziótűrése). A gázolaj-LPG arány tág határok közt változhat. Ezért itt elegendő a legegyszerűbb gázszett, és tisztább üzem mellett csökken a fogyasztás, nőhet a teljesítmény. És ha hivatalosan lehetne csinálni, akkor tankolhatna az ember kúton. Igaz kétszer, de mekkora hatótávolság lenne elérhető...


Link1

Link2
Előzmény: Prefetto (15559)
fapuma3 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15561
Nem tudom ismered-e ezt az oldalt?
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert21/VizKAut7.html

Itt leírja Pajet Tibi, hogy gázosította el 1,6 Dizel Golfját.
Előzmény: Prefetto (15559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!