Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2023.12.21 0 0 218254

Esetleg az egyik csapágy amit kicseréltek hibás?

 

Egy hibás görgő aljas ellenfél és sokba kerülhet a végén, én se lennék nyugodt.

Előzmény: Paco155 (218253)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 218253

Boztos, hogy az ér be?  És ha eltörték a műanyagburkolat egyik rögzítődülét és belül valamelyik görgő vagy kerék?   Vagy nem a vezérmű hanem valamelyik egyéb szíj?  Esetleg az egyik csapágy amit kicseréltek hibás? :P 

 

Magánvéleményem, hogy először  meg kell hallgatni,  ki kell deríteni mi surrog, mi ér bele mibe, és utána azt  javítani.   Ja, és ezt sem a tulajnak hanem annak aki az a cserét elvégezte....  Vissza kell hordani addig garanciába ( és mindig felvetetni munkalapot a hibára!) amíg  ki nem javítják.

Előzmény: TudatLan (218252)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.21 0 0 218252

Motortérben a kutyacsontnál kalapáccsal verjél ra párat a lemezre.  Vagy pajszerrel / csavarhúzóval stb...  feszegesd el a védőburkolatot annyira, hogy ne érjen bele a szijba.

Előzmény: The Antichrist (218250)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 218251

Valami hozzáér valamihez.

Előzmény: The Antichrist (218250)
The Antichrist Creative Commons License 2023.12.21 0 0 218250

Sziasztok,

 

Adott egy Alfa Romeo 147. 1.6 Eco.

Komplett vezérmű csere + laposszíj csere után alapjáraton meleg motornál ütemszerű surrogó hangot hallani. Hidegen nem. Szervízbe visszavittem és azt mondták semmi baj, de engem nyugtalanít a hangja mert a csere előtt nem volt ilyen.
Van valakinek ötlete mi lehet ez?

Paco155 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 218249

Nem baj, akkor is működik. :) 

Előzmény: bojo (218248)
bojo Creative Commons License 2023.12.16 0 0 218248

Megjött a töltő. Azt elfelejtettem említeni, hogy EFB akksi van az autóban, nem AGM. A leírása azt írja, hogy azt a sima programmal is lehet tölteni, nem kell az AGM program.

Előzmény: Paco155 (218238)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218247

Nem mindig van, legtöbbször nincs is rá szükség, ott egy grammnyi nyomás sincs bővel elegendő a karimás pöcsre húzott csővég....

Előzmény: 88GABOR88 (218246)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218246

Értem én de elméletileg ami megy rá a tűzfal felől a munkahengerre azt a műanyag házat csak egy lemezes biztosító rögzíti rá, amit ki lehetne pattintani csavarhúzóval és oldható. Amit meg nem tudok ,hogy a másik cső pedig az olajtartályra megy rá, azt meg onnan le lehet egyszerűen húzni?mert én nem látok rajt semmiféle bilincset illetve rögzítőt.

Előzmény: Paco155 (218244)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218245

azt megfogom nézni köszi, alighanem valami stiftet kell kinyomni csak belőle aztán elvileg szabad lesz a pedál.. 

Előzmény: Paco155 (218243)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218244

Ezt úgy szokás hogy először helyet csinálsz a szereléshez,, addig bontod a környezetét amíg  elérhetővé nem válik.  A vezérműszíjat sem úgy cseréled, hogy bennmarad a helyén a szervótartály meg a hűtő kiegyenlítőtartálya....

Előzmény: 88GABOR88 (218242)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218243

Kösd le a hengert a pedálról, és nézd meg az stabil-e. Ha igen akkor kuplunghenger csere. Ha nem akkor pedál/tartó csere.  Valamelyiket meg kell majd csinálni, nem úszod meg.  

Előzmény: 88GABOR88 (218241)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218242

lábtérből még csak csak meglehet oldani  a munkahenger lekőtést na de a motortérből...... torony meg a rásegítő között leválasztani a csövet..

Előzmény: 88GABOR88 (218241)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218241

igen , ezt énis észrevettem egyébként ,hogy a szőnyeg kritikus helyen van de sajna nem azzal lesz a gond.. újra lett légtelenítve is kb 20 pedálnyomás után újra jelentkezik a beragadás, aztán megint újra jó egy darabig.

Előzmény: Paco155 (218240)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218240

Nem szedtem még szét 159 kuplungját, de  ha egy kis "fújkálásra"  megjavult akkor csak az egyik probléma lehet a kuplung felső hengere, a másik az maga a pedálgép tengelye, ami sok esetben szintén ki tud kopni, és szorulni. Sőt olyanról is hallottam már, hogy az utángyártott szőnyeg csúszott előre és az miatt szorult a pedál, s amikor lemászott a bácsi szintén megfujkálni akkor elhúzta, hogy hozzáférjen a pedál tövéhez, és a helyére igazította, - csodálatos módon ott is megjavult. Szóval csak olyan szőnyeget szabad használni amit rá lehet pattintani a tartótüskére.

Előzmény: 88GABOR88 (218239)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218239

sziasztok! adott lenne egy alfa 159 1.9 jtdm 2007-es kuplung beesés probléma... most hogy befújtam neki a pedál mögötti munkahengernél megjavult ,vagyis most normálisan működik, visszajön. Kérdésem ebből adódik,hogy akkor a felső munkahengerrel lesz probléma ,lehet probléma?   cseréje mennyire macerás mert ott a torony és a fékrásegitő között túl nagy hely nincs cső lekötés szempontjából... ha valaki hozzá tud szólni szívesen veszem!

 

 

Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218238

Azt rendeled amit magadénak érzel, a döntés a tiéd, én csak beszélgetni tudok a tapasztalataimról, és a saját preferenciáimról.  A bosch C7 sem néz ki rosszul papíron, és bár autóelektronikában nem csipázom, de amúgy K jó háztartási gépeket gyárt. Fene tudja ezt melyik kategóriába vehetjük. Ami biztos az az, hogy most a te általad linkelt oldalon 25 ezerért megvehető*, és papíron ugyanazt tudja mint a ctek, sőt 2A-el többet. A ctek viszont a töltőelektronikák mercedesze, és azt is tudjuk, hogy pl. a kínai elektronikás is papíron akár 10x többet tudnak mint az európaiak - szóval a rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz :)

 

*https://www.auto-motor-akkumulator.hu/Bosch-24V-akkumulator-tolto-C7

Előzmény: bojo (218237)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218237

Köszönöm, ezt akkor hanyagolom.

Ezt fogom rendelni: https://www.alza.hu/auto/ctek-mxs-5-0-uj-d4525406.htm?o=1

Előzmény: Paco155 (218236)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218236

7 Amperig  engedi a CTEK a használatát.  Olyan autó esetén aminek kikapcsolt gyújtással is áram alatt van a szivargyújtó csatlakozója, egy kisebb töltővel töltheted ezen keresztül is, anélkül, hogy a motorháztetőt ki kellene nyitnod és a sarokat lemeztelenítened.  

Én állandó használatra nem javasolnám, két okból.  Az egyik, hogy ha már úgyis nyitva a kocsi és hozzáférek a műszerfalhoz akkor semmibe nem kerül kinyitni a motorháztetőt - de az elvi lehetőség adott. És sok autó van ahol a csomagtérben eldugva több réteg anyag alatt van az akksi, azoknál pl. ez egy számbavehető kényelmi lehetőség. 

A másik ok pedig, ahogy mint mondtam én ez helyett inkább a fix bekötésű szemes csatlakozót preferálom, ami állandóra be van építve az autóba, rácsavarozva a pólusok az akkumulátorra és a csatlakozója egy már elérhető szabad helyre vezetve ahol nem kell bontani a töltéshez. 

 

Mindegyik ilyen kis méretű ctek töltő úgy jön, hogy nem fixen csipeszekben végződik a kimenő kábel hanem egy víz(csepp)álló csatlakozóban, és két adaptert adnak hozzá, egy csipeszest és egy sarusat.  Én a sarusat fixen rácsavaroztam a kocsi akksicsatlakozóira és a csatlakozót meg a gyári hosszabbítóval elvezettem egy kívülről is elérhető, de védett helyre. Töltésnél csak erre a csatlakozóra dugom rá az egységet és kész.  Ha meg más akksit más autót kell töltenem még mindig ott van kéznél a csipeszes adapter.

Előzmény: bojo (218234)
Inner Circle Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218235

És én nem értettem egyet? :D

Előzmény: Paco155 (218231)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218234
Előzmény: Paco155 (218227)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218233

Nem vót.   Vagy lehetett, de én pl. nem is hallottam róla.

Előzmény: TudatLan (218232)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218232

Örülök, hogy előkerültél..... (nekem is elszállt a telefonban lévő memóriakártya, hasonló a szitu, mint amikor legutóbb ...és még csak önző sem vagyok.....túlzottan)

Az átlagos teherautó akksi, 12V-os, csak soXor..általában... sorba van kötve, 2 db....

 

(c) piece

 

...és ha már piece....barbianyánk ;-) mintha ....szervezgetni kezdett volna vmi népgyűlés jellegű dolgot... ez meg volt tavaly és lemaradtam róla, vagy a sok (c) kispapa már megint elsunnyogta az egészet...?

 

:-)

Előzmény: Paco155 (218221)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 218231

És én nem pont ezt írtam? :P

Előzmény: Inner Circle (218230)
Inner Circle Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218230

LOL, én ehhez nem értek, csak a végéhez szólnék hozzá: több nullára merült aksival is előfordult, hogy én a Lidlis töltővel már kidobtam volna, apósom meg rákasztotta a saját 40 éves cipősszekrény-szerű gépezetét... és lőn delejség :D

Előzmény: Paco155 (218217)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218229

AGM-es mehet akár 15.7-ig is de jobb a békesség....Én a régi töltőkben azt nem szeretem, hogy nincs benne áramgenerátoros töltés.   Persez ven egy olyan tápegységem ahol tudok állítani fix áramot, vagy fix feszültséget  (vagy akár fix feszültség max áram), így azzal meg tudom oldani az ilyen "életre leheléseket",  de az impulzustöltést a deszolfatizációhoz az sem tudja.  A CTEK meg igen.   Évente egyszer tavasszal egy recond és minden baba..... 

Előzmény: KawaBazsy (218228)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218228

Ezeket a régi ruszkikat nem ajánlják a mai akkukhoz, mer nem tesz jót nekik a szabályzásmentes töltés. Én is csak megindításhoz használom, de ha meg épp nincs más, akkor rákötöm a multimétert is, s magam állítom a CC-CV ciklust :-) (figyelem, h ne menjen 14.5 volt fölé a fesz)

Előzmény: bojo (218226)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218227

Mehet akksi kivét nélkül is.  Sőt javaslom figyelmedbe a CS-connect  nevű tartozékot a katalógusból amit linkeltem, - én azt használom.  Még a motorháztetőt sem nyitom fel csak összedugom a csatlakozót. :) 

 

Előzmény: bojo (218223)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218226

A Multiplában én is csak ráakasztottam az orosz töltőt. Igaz azon a töltőáram szabályozható. 

Előzmény: KawaBazsy (218225)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218225

Én sose veszem ki, simán rányomom. Mondjuk mindegyik kocsi a 2000-es évekből származik, ilyen újkori csodával nem állok szóba, azt nem tom, h azok bírják e. :-)

Előzmény: bojo (218223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!