E miatt " élhetetlen" bizonyos város vagy vonzáskörzete.
E miatt is araszol a busz a csúcsidőben.
Nem az autó megvásárlása a legnagyobb tétel, hanem a szervízköltség. Ne adj Isten baleset miatt még az autót is bukja a tulaj , még keresőképtelen is lesz. Autó fenntartása a kötelező esetleg Casco, mind mind kb 50-60 Ft/ km gurolóköltség. Munkáltató vagy fizeti esetleg csak egy részét.
Olyan viszonylatban ahol van jó sűrű tömegközlekedês felesleges autózni.
Dugókban jóval több üzemanyag fogy el.
Parkolásért is sok esetben fizetni kell.
Vidéken ahol alig van busz vagy vonat, ott muszáj autózni.
jelenleg a használtató.hu oldalon kb. 101.000 személyautót kínálnak eladásra.
Ebből kb. 28.000 autót, 2 millió forint alatti áron.
ezek jellemzően öreg autók, de 8 db közülük például csak 2018-as azaz 5 éves.
177 olyan db-t is kínálnak mely kevesebbet futott mint 100.000 km.
Egyre többen ülnek majd olyan autókba, melyeknél a járműnek csak azt, annyit kell tudnia, hogy az eddigi volánbuszos utast, hivatás forgalomban, reggel el- vagy be vigye dolgozni, délután meg haza.
Utóbbi 6-8 évben, piaci körülmények között ezt jól megoldotta a "láthatatlan kéz".
A dolgozók a lábukkal szavaztak. Egy profitorientált tulajdonosnak az a legrosszabb, ha személyzethiány miatt nem tud termelni/szolgáltatni, tehát nincs bevétel (vagy akár meg is kötbérezik nemteljesitésért), közben meg ketyeg a gépek lízingje, bérlete. Jobban járhat, ha emeli a béreket és javítja a munkakörülményeket.
Volánbusz vezetése viszont kényelmesebb helyzetben van (a dolgozók kárára). A cég bevétele egyre kevésbé függ az utasoktól befolyó bevételtől - ha meg tud egyezni a minisztériummal, hogy ritkítja a járatokat, mert nincs aki vezesse őket (vagy szerelőhiány miatt nincs mit kiadni rájuk), nem kell bért emelnie addig a pontig, amíg a politikának szavazatvesztésben nem válik kellemetlenné a járatritkítás.
Talán nem kéne ilyen időkben évekre előre aláírni bérmegállapodást,mikor láthatják hogy milyen zseniális a gazdasági meg az inflációs helyzet,ez lehetne az első lépés.
Kíváncsian kérdezném a mostani helyzetben milyen nyomásgyakorlással lehet elérni a cégnél, hogy ne nézzék totálisan hülyének a dolgozókat, és próbáljanak meg emberibb körülményeket és fizetést elérni? Mert az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a bérmegállapodások és a "látszat-szakszervezetek" munkája a fenti megállapításoknak a melegágyai.
Az is egy fura manus,de látnád a többit..most múlthéten itt nálunk is volt egy nő,kérdi hogy tag vagyok-e?Mondom nem.Majdhogynem leb&szott..mondom neki hogy kicsit állítson a stílusán,mert ez nálam nem lesz nyerő..
Folytatódhat a Volán-sztrájk, a munkáltató nem tudja megadni a kért béremelést
Portfolio | MTI
2023. december 12. 12:50
Folytathatják a tiltakozást a Volánbusz dolgozói, bérajánlatot ugyanis még mindig nem kaptak – mondta a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) keddi sajtótájékoztatóján az érdekképviselet elnöke.
Dobi István szerint sztrájk nélkül is
NEHÉZ A SZOLGÁLTATÁSOKAT BIZTOSÍTANI, OLYAN MÉRTÉKŰ A KARBANTARTÓ- ÉS BUSZVEZETŐHIÁNY.
Sokan közülük hamarosan nyugdíjba mennek, fiatalok pedig nem jönnek helyükre ilyen fizetésekért, ezért nem túlzás 25 százalékos béremelést követelni – indokolta a szakszervezet vezetője a hétfőn véget ért 2 napos tiltakozásukat, amelyet a résztvevők száma és az összes dolgozóhoz viszonyított aránya alapján sikeresnek tekint.
Volánbusz-dolgozók vasárnap és hétfőn tartottak figyelmeztető sztrájkot.
A MÁV-VOLÁN-Csoport keddi közleménye szerint akár egy decemberi bérmegállapodás esélye is adott volt, ám a munkáltatói bérajánlat kialakítását célzó egyeztetési folyamatot végül megakasztotta az advent második vasárnapjára, illetve az azt követő hétfőre időzített figyelmeztető sztrájk.
A SzAKSz által megfogalmazott 25%-os bérkövetelés nem összeilleszthető a cégcsoport, illetve a nemzeti költségvetés lehetőségeivel, annak vitatott jogszerűsége és időzítése pedig aláásta a kölcsönös bizalmat, amely nélkülözhetetlen a 2024-es bérmegállapodás megkötéséhez
– ismertette a munkáltatói és a tulajdonosi oldal álláspontját Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, a MÁV-VOLÁN-csoportnál működő reprezentatív szakszervezetek és a munkáltató képviselőit tömörítő Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CsÉT), december 12-i, keddi ülésén.
A MÁV-VOLÁN-csoport vezetője kifejtette: a fentiekre tekintettel nem rendelkezik tulajdonosi mandátummal arra, hogy bérajánlatot tegyen, ugyanakkor hozzátette, hogy 2024. január 16-án folytatni kívánják a bértárgyalásokat, így minden feltétel adott ahhoz, hogy – az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően – még az esztendő legelején megszülethessen a 2024-re vonatkozó bérmegállapodás is
Teljesen igazad van, de egyrészt az emberek 99%-át egyáltalán nem érdekli, hogy a Facebook követi-e, vagy nem (eleve a Facebookon látta a cikket, azért van ilyen linkje), másrészt az emberek 99%-a nem hajlandó egy kicsit se dolgozni azért, hogy a linkeket így levágja.
off: Soha, de SOHA ne tegyetek be és ne kattintsatok olyan linkre, amiben a "?fbclid=zagyva számsor" szerepel. FB = facebook, cl= client -felhasználó, id - azonosító.
Ha ezt a részt levágod, a link működik ugyanúgy, de nem követ.
Megoldás: másold ki a linket, illeszd be a böngészőbe, vágd le a végét (a ?-től), és akkor mehet.
"Lázár a Volánbusz-sztrájkról: Senki nem tud ekkora béremelést adni
A béremelés igénye jogos, a 25 százalékos mértéke viszont teljesen irreális, eltúlzott. Senki, sehol nem tud ekkora bérfejlesztést végrehajtani nemhogy az állami, de még a magánszektorban sem, nemhogy az állami, de még a magánszektorban sem
– reagált a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet vasárnapra és hétfőre meghirdetett munkabeszüntetésére Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Azt írta, a Volánbusznál működő közel két tucat szakszervezet közül csupán egy van, amelyik ennyire túlzó mértékű béremelést követel. Lázár szerint ráadásul a sztrájk jogszerűsége erősen vitatható, miután 2023-ra már megszületett a bérmegállapodás, és azt a munkáltató fillérre be is tartja.
A bíróság viszont első fokon zöld utat adott a sztrájkkezdeményezésnek. A fideszes politikus ezzel kapcsolatban azt írta: „a felelőtlenül viselkedő szakszervezettel a bíróságon folytatjuk, a felelős, többi két tucat szakszervezettel pedig a tárgyalóasztalnál. Ott állapodtunk meg 2023-ra vonatkozóan, és ott fogunk megállapodásra jutni a 2024-es bérfejlesztést illetően is.”
Mezőkövesd – december 10-től üzembe helyezzük az új autóbusz-állomást
2023. november 24.
2023. december 10-től (vasárnaptól) Mezőkövesden a helyközi autóbuszjáratok az eddigi városközpontban lévő autóbusz-állomás helyett a továbbiakban közvetlenül a vasútállomás mellett kialakított új autóbusz-állomásról indulnak, illetve oda érkeznek. Ezzel egyidejűleg az állomást érintő járatok menetrendje kis mértékben módosulnak.
A menetrendi módosítás következtében a Mezőkövesd térségében elhelyezkedő települések szinte mindegyikéről közvetlenül elérhetővé válik a vasútállomás. Lényegesen egyszerűbb lesz az eljutás Budapest, illetve Miskolc-Nyíregyháza irányába a busz-vonat kombinált utazást választók számára.
A helyközi autóbuszjáratok a Mátyás király úton – a régi autóbusz-állomás előtt – kialakított új megállóhely érintésével közlekednek.
Frontálisan ütközött egy személygépkocsi és egy menetrend szerint közlekedő autóbusz az 51-es főút 32-es kilométerénél, Kiskunlacháza térségében. Az ütközésben egy kamion a busz oldalának csapódott.
Menetrend szerinti Volánbusz, személyautó és kamion ütközött. Több súlyos és könnyű sérült van a helyszínen – közölte a ráckevei önkormányzat tűzoltósága.
A műszaki mentést a szigetszentmiklósi hivatásos, a ráckevei önkormányzati és a délegyházi önkéntes egység végzi; a személyautót áramtalanították.
A helyszínre a mentők is kiérkeztek, az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták.
Szabóné Berki Bianka, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője lapunk megkeresésére elmondta, a buszon öten, a személyautóban pedig négyen utaztak. A baleset körülményeiről elmondta:
Egy férfi által vezetett busz valószínűleg nem tartott kellő követési távolságot egy előtte balra kanyarodó tehergépkocsi mögött, ezért a vele való ütközést, hogy elkerülje, áttért a menetiránya szerinti baloldali forgalmi sávba, ahol összeütközött egy személyautóval.
Lézer úr arra gondolt, hogy az ingyenes utazás biztosítása mellett megszüntetnek járatokat, vonalakat. Az ingyenes utazás +5%-ot hoz a választásokon, a járat megszüntetések pedig kevesebb kiadással járnak és egyszerűbb lesz kirúgni újabb több száz embert a máv-volán csoporttól.
Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformját készíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a MÁV-Volán Csoporttal - jelentette be csütörtökön Lázár János. Az MTI beszámolója szerint az építési és közlekedési miniszter kijelentette:
azt szeretné elérni, hogy 65 év felett és 14 év alatt mindenki ingyen utazhasson Magyarországon. Ezzel minden magyar család a közösségi közlekedés nyertese lenne.
Emellett Lázár ingyenessé tenné a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok, például a fogyatékkal élők számára is, továbbá több segítséget adna a közalkalmazottak, többek között a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók utazásához.
Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben, mint a Kádár-rendszerből örökölt bonyolult, legalább 65-féle jogcímre épülő, elavult tarifarendszerrel. Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is
- írta a miniszter. Az előterjesztést december 19-én tárgyalja újra a kormány.