egy éve vettem 1,5dci-s (Renault motoros) Qashqai-t 93 000 km-rel. szeretem, kényelmes, nagy, fogyasztás város + autópálya napi 50 km-rel 5,7-5,8l, országút 4,2l, autópálya 4,9l.
A Nissan fórumon javasolták, hogy érdemes lenne a Renault fórumra is beírni a problémám, mert a másikon nem jutottunk előbbre.
Ami gondom, hátha tudtok segíteni:
2600-os fordulatnál hegynek felfelé 100 vagy 120-nál kigyullad a motorlámpa és lefojt. Gablini 1 hét alatt se jött rá a hibára, 3 dolgot cseréltek, de a hiba maradt. A computer levegőhibát jelez és ennyi.
Találkozott már valaki ilyen hibával? Lett megoldás?
Barátom scenicje, kicsi dizel épp tegnap robbant le. Vszleg kikonyokolt a hajtokar, a motor kuka. 200 e km van benne, elojel semmi. Elvileg karbantartott, nem tudni mi adta fel es miert.
Vásárlás előtt állok és két Scenic-et néztem ki magamnak.
RENAULT SCENIC Scénic 2.0 Privilege (Automata) 2004 RENAULT SCENIC Scénic 2.0 Monaco (Automata) 2005
Megtudnátok mondani, hogy konkrétan mi a különbség a két autó között? Nekem azt írták, hogy a Monaco az Full Extrás, de én úgy látom, hogy a Privilege-ben több minden van. Tetszik az autó, de így nem tudok dönteni. Köszi előre is a válaszokat!
Amiért írok a fórumra, az egy nagy szívássorozatnak a története!
Hogy más, ne járjon így!!
Vettem múlt év augusztusban egy renault espace grand 3.0 DCI privilege felszereltségű 7 személyes családi egyterűt.
Régen fájt rá a fogam, de 13 millióért újkorában nézegettük messziről, mostanra
pedig megfizethető áron hozzá lehet jutni, na én belenyúltam rendesen!
Azzal kezdődött, hogy az eső hónapban elszállt az automata váltó, vettem egyet a bontóba, motor ki váltócsere, motor be. (volt költség rendesen)
A folytatásban nem sokkal ezután, elkezdte forralni a vizet 100 as tempó felett
az alatt nem volt semmi probléma. Ez azt jelentette, hogy 130 al közlekedve
kinyomott a hűtővízből 10 km megtétele után 4-5 liter vizet, letiltott a motorvezérlő
ott szívtam az út szélén.
Elvittem szervizbe, horror összegért szétszedték, hengerfej felújítás, új tömítés szett
tőcsavarok, motor ki, motor be, vezérlés csere, olajok, szűrők, iszonyatos munkaóra.
Mindennel elkészült a szerviz, próbaút, és semmi nem változott, ugyan úgy forralta a vizet tovább!
Nézegettek a szerelők, mint a feneketlen kútba, sötét tekintettel, hogy most mi van?
Megköszöntem az eddigi munkájukat, és keresnem kellett hozzáértő szakembert.
Meg is találtam, aki első beszélgetésünk alkalmával közölte velem, hogy a szerelők
90% -ak fogalma nincs ennek a motornak a konstrukció hibájáról.
Nekiesnek henger fejezni, tömítést cserélni és ez a 22-es csapdája mindenkinek.
Ez egy V6-os ISUZU motor, a japán beleragasztotta az alumínium blokkba az acél
hüvelyt, melynek teljesen más a hőtágulása, és X idő után (50000-15000 km) a ragasztó elengedi valamelyik hüvelyt, és az megmozdul (kimozog)
Legtöbb esetben ez szemmel nem érzékelhető, de ahhoz elég, hogy belenyomja a kompressziót a víztérbe.
Úgyhogy, PX9 701 motorkódú, mind ilyen ( tele van velük az összes bontó)
mind szar, vagy az lesz!
A PX9 715 -ös már módosított blokk (2005 körül) erősebb ragasztót raktak bele
a húzott szeműek, de a gépműhelyes már ilyet is csinált (az is kimozog)
kicsit tovább bírja.
Megoldás: motor ki, atomjaira szétszed, blokk síkolás, gépmunkával a hüvely és a blokk közé bemarnak egy keskeny nútot (6db) gyártanak ebbe méretpontos rézgyűrűket (tűzkarika) és speciális hengerfej pakolás. Na és így össze!
Többet nem lesz baja! Mindenkinek mondjátok el, más ne szívjon!!!!
A sok autópályás km kevésbé használja el a motort, mint a kevés, de városi tinglitangli. Nem hiába mondják, hogy főképp városi használatnál csrélj gyakrabban olajat, előbb vezérlést stb. Ennél már csak az a rosszabb, amelyik autó sokat állt, ott számítani lehet a gumi-műanyag alkatrészek gyors öregedésére, mindenféle bajra, elektromos hibákra, elöregedett szimmeringekre stb. Egyszóval, kell a szerencse is a használt autóhoz....
Van pár 90-es évekbeli eladó Renault prospektusom, 14 db különböző kiadás, 4 db külföldi, 10 db magyar. Mind jó állapotban, firka, gyűrődés, hiányzó lap nincs.
Nem hiszem hogy az is valós lenne, gondolj bele aki ilyen nagy autót vesz, vett 10-15 ével ezelőtt az nem arra használta hogy hétvégén elmenjen a Tescóba bevásárolni... egy kis kategóriás autónál még el lehet hinni, de egy családi autónál én nem hiszek benne...
Kint ráadásul nem keveset autópályáznak ami azért szedi a km-et...
Hát ilyen idősen és annyi km-el ami ezekben van lutri, mert gondolom nem hiszed el hogy egy 15-éves autóban 150.000 km van :) A 2.0 motorhoz talán egyszerűbb és könnyebb alkatrészt szerezni.
Érdekes ez a Renaultokkal. Senicről tudok beszélni, ami nekem volt, hibátlan, kivéve a visszatérő gyújtótrafó tönkremenetelt. A második komplett csere után -tanácsra- vettem bontott Denso-t (made in Japán) és nem volt többé problémám.
A barátomnak ma is megvan a Senicje, kettős lendkerekes, turbódízel már 200 e km felett jár és semmi ezekkel, remekül megy és fogyaszt. Pedig az 1,6-os dizelekre sok panasz volt/van, állítólag. (Nem sorolom ide a kopó alkatrészek cseréjét, természetesen.)
Más ismerőst viszont annyira sorozatban otthagyta a Renault -épp scenic- az úton, örökké baja volt, meg trélerezni kellett stb. hogy lóhalálában eladták.
Ki kell fogni. Nem mindegy a jót fogod-e ki vagy a rosszat :-)
Nekem I-es Lagunám van automata igaz 2.0 8v motorral, már 10 éve megvan és 1-2 jeladón kívül nem volt vele problémám. De egy 15 éves autónál ez benne van, egyébként otthon simán kicserélhető minden ha van pár szerszámod, ha nem tudom melyik jeladó a hibás max elviszem hibakód kiolvasásra, majd utána megveszem az után gyártott alkatrészt pár ezer forintért.
A váltót már felújítottam, mert a tömítések megadták magukat, akkor a szerelők azt mondták hogy ez a váltó egyszerűbb és jobb mint ami a 3.0-ban van.
Ezért is sajnálnám eladni pedig lassan el kéne :)
Én 8,5-10,5l járok el a 3.0 automata kb. 2l fogyaszt többet (mindét esetben normál használat mellett)
Egy kis segítségre lenne szükségem. Nemrég vásároltam egy 1995-ös 1.2-es energy motoros Cliot és az alapjárat hidegen ingadozik, melegen semmi baja. Hidegen az első fél km-en ha nagyobb gázt nyomok neki inkább visszahőköl mint megindul. Mi lehet a hiba oka?
A másik kérdésem : Amikor a motort hidegen beindítom mondjuk egy nap állás után olyan mintha egy elektromos fűnyíró nyekeregne benne. Bocsánat de nem tudom jobban megfogalmazni. Melegen viszont abszolút tünetmentes. Ha valaki tudja vagy csak sejti hogy mi lehet ennek az oka kérem ossza meg velem.
Sziasztok segítségre lenne szügségem 95 ös twingomba (1,2 es 8 szelepes ) nincsen benn az öninditó relé egy darab vezetékkel össze van tűzve szeretnék bele venni de nem tudom a relének a számát valaki tud segíteni?
Renault Clio 1.5Dci. Valaki talalalkozott mar olyan problemaval vagy esetleg a megoldasat is tudja, hogy kormanyzasnal nyikorgo hangot ad ki valami a kormany felol. Eddig csak ideiglenesen most mar allando jelleggel.
Egy kérdésem lenne a bluetooth rendszerrel kapcsolatban. Összepárosítom a telefonommal és ezután kb 2 percenként 1-2mpre elmegy a rádió hangja (illetve most sötétben észrevettem, hogy a fényel is kialszanak). Ha kikapcsolom a párosítást akkor nincs ilyen.
Ezt miért csinálja?
Illetve van egy érdekes hang a generátor szíj felől - a szomszéd szerint (ő is Lagunás) ez szinte minden Lagunán így van? a hang kb mintha kezdődő "csapágyhang" lenne....
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Keresem 2004-es Renault Laguna II 1.9 dCi Grandtour szerelési könyvét, ha lehet magyar nyelven. Megvenném, vagy ha feltöltitek ( pdf ), azt is megköszönöm.