Keresés

Részletes keresés

imsailing Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227203

Ki fogom próbálni, persze :-) Épp pénteken ültem vissza a montimra két hónap trekking után, és azóta csak a montikára gondolok, meg arra, hogy talán egy napot kihagyok az irodában, és akkor kicsit csavargok vele kettesben.

Előzmény: SzeZo (227202)
SzeZo Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227202

Nézd csak meg a dunántúli oldalt! Nem igazán rossz, ma is koptattam. Talán Kattka tud neked segíteni:-))). A városias montival mentem, de így is bele-beleütöttek a hupplik a kezeimbe.

Fákat is ültettek a sáv mellé, ami nagyon pozitív annak tükrében, hogy anno' egész fasort irtottak ki a bicikliút miatt. Csakhogy ezek a fácskák cseperedni fognak, és nemcsak fent, hanem alul is. Ott pedig beindul a gyökérnyomás, erről meg mindannyian tudjuk, hogy mivel jár.

 

A Duna-menti bringaúttal kapcsolatban felmerült bennem egy kérdés. Ma jól meg is néztem az érintett szakaszt. A visegrádi, nagy kanyarban hogyan akarnak bicikliutat építeni? Kivésik a hegyet? Állványra épített bringasávot hoznak létre a Duna felet? Ott, néhány km-en egyszerűen nincs hely még egy pirinyó sávnak sem. Vagycsak kitiltják onnan az autókat:-).

Előzmény: imsailing (227195)
AtoszMester Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227201

Sziasztok,

 

Hülye vagyok az alkatrészekhez, de bicajozni szeretek :)

 

Mostanában nagyon keveset bicajozom, a 7 éves bicajomon az AVID Juicy 3 fékek már tönkrementek. Újra előszedem a gépet, de csak boltba járósnak.

Vennék rá valami belépő szintű hidraulikus tárcsát (V-fékre sem a teleszkóp, sem a váz nem alkalmas).

 

A kérdésem az volna felétek, hogy okozhat-e gondot, ha:

- Az AVID hibátlan tárcsáit használom mondjuk egy Shimano BR-M395-höz? A kérdés igazából az, hogy ha adott egy 180-as tárcsa, akkor minden 180-as fék jó hozzá? 

- A felfogató füle a féknyergeknek minden típusnál ugyanoda esik-e? Azaz lecsavarozom a régit, fel az újat, beállítom, örül? :)

 

Köszi!

 

Attila

 

 

 

imsailing Creative Commons License 2016.11.20 -1 0 227200

...és megríkat :-)

De inkább ez ritkítson, mint a hetes busz.

Előzmény: dhpage (227199)
dhpage Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227199

a tél és az eső minden kétkerekűt megritkít :)

Előzmény: imsailing (227196)
imsailing Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227198

Nekem is furcsa a megközelítés, de szerintem ez egy sokkal mélyebb és szerteágazóbb téma ahhoz, hogy egy hanyagul bedobott kérdésként háborogjunk rajta. Egy sör / mentatea / jaffaszörp mellett nagyon hosszasan el lehetne filozofálgatni róla (megoldás nélkül), mivel az egész nem csak a bringasportot érinti (amihez nem értek), hanem következményként csapódik le itt is, mint egy csomó más területen. És nem csak itthon, hanem sok helyen a világban.

Előzmény: SzeZo (227193)
tothpeti72 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227197

Feltéve ha a szemben közlekedő kerékpárosok a gaz miatt észreveszik egymást. De itt legalább az aszfalt nem használhatatlan.

Előzmény: dr!! (227189)
imsailing Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227196

Persze, nem a jól nevelt robogósokról van szó, hanem a vigécekről meg a nyomulósokról :-) Nyáron tűnt fel nekem a trend, akkor hirtelen mindenki elővette a mociját, de mostanra megritkultak.

 

Bringások között is van, aki centizik (bár már egyre kevesebben hagynak le :-) ), kedvenceim a valódi sporiknak tűnők, akik cicamezben, halkan lopóznak az ember mellé és fél centivel előznek, de nekik elnézem, mert utána lehet bámulni a vádlijukat :-)

Előzmény: dhpage (227184)
imsailing Creative Commons License 2016.11.20 0 0 227195

Ez a megcsináljuk és magára hagyjuk úgy fest, nem csak itt igaz. Múltkor olvastam egy olasz cikkben, hogy valahol Toszkánában is hamarosan új, hosszú bringautat terveznek (építeni és kijelölni), és az első reakció ugyanez volt az olvasók részéről, hogy nem elég kitáblázni, azt gondozni sem ártana, tapasztalatokra hivatkozva. Szóval :-( Mondjuk engem ott pont nem érdekelne, hogy milyen az út, ha most ott tekerhetnék, de a helyiekben jogosan forrnak az indulatok.

A Tahi oldalon még nem tekertem, de most már megnézném azt az utat.

Előzmény: SzeZo (227185)
dhpage Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227194

szoktál járni a belvárosban? látod az ott kerékpározók nemi arányait? ha a válasz mindkettőre nem, akkor szerintem kár belemenni piaci eladásokba és gyereknevelésbe, mert kb. lövésed sincs róla.

Előzmény: etomcat (227192)
SzeZo Creative Commons License 2016.11.19 0 2 227193

Lehet, csak én érzem úgy, mintha erőszakkal akarnál hölgyeket beültetni valahová.

Semmi kifogásom nem lenne az ellen, hogy nők lássanak el fontos funkciókat, akármilyen posztról lenne is szó.  De biztos vagy abban, hogy volt egyáltalán női jelölt?

 

Látom, átgondoltad az utolsó mondatot, már mindkét szülőről írsz. Igaz, csak feltételezést fogalmazol meg. Sajnos ki kell ábrándítsalak. Nem feltételezésből, hanem tapasztalatból írom: példamutatás és enyhe ráhatás sem elég ahhoz, hogy egy csemete tartósan a bringa mellett kössön ki.

Előzmény: etomcat (227192)
etomcat Creative Commons License 2016.11.19 -5 0 227192

> Van arról információd, hogy eltiltottak hölgyeket a jelöltségtől, esetleg kiszavazták őket onnan?

A szövetség új elnöke dönti el, hogy milyen vezetést tud maga mellé venni. Mondhatja azt és azt kellett volna mondania, hogy női kvóta van és delegál mondjuk két hölgyet az elnökségbe a tizen-x férfi mellé (tehát nem egy amazon diktatúráról lenne szó). Ha többi tagnak ez nem tetszik, mert ők turbánt akarnak hordani bukó helyett, akkor kereshetnek új elnököt.

Felhívom itt a figyelmet arra, hogy az UCI, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség jelenlegi elnöke, a nemrég Budapestre is ellátogatott Brian Cookson már radikális intézkedéseket foganatosított a női kerékpározás egyenjogúsítása érdekében. Kötelezően, felülről delegált teljes jogú hölgy tagokat a világszövetség mindegyik vezető szervébe és ezt a webportáljuk főoldalon hirdeti. Aki ezzel nemzeti szinten szembe megy, az szükségszerűen rombolja a magyar kerékpársport jövőjét - legyen egyébiránt bármilyen erős hazai "sport-politikai" támogatottsága.

Az UCI szüfrazsettkedése pedig nem polkorrektségből van, hanem a gyártók miatt is. Már minden "embörnek" eladták a 2-3-6 ezer eurós drótszamarat és jön szembe a piaci szakadék. A megoldás, hogy a "fehérnépnek" is el kell adni ugyanennyit. Ehhez pedig nem elég a virágmintás váz és a pink felni, hanem hölgyek kellenek a vezetésbe, akik tudják, hogy egy női verseny nem lehet egy férfi verseny xerox-másolata, illetve ki tudják követelni, hogy oda is jusson pénzdíj, szponzor, TV stáb, népszerűsítés, stb.

A harmadik dolog, hogy az MKSZ deklaráltan felpörgetné az utánpótlás nevelést. Gyerekekről és kis-kamaszokról beszélünk. Ők nem kerülhetnek be a vezetésbe jogi felelősséggel járó pozícióba, akkor ki képviselje az érdekeiket? Az edzők, akik elvakultan annyira hajtják őket, hogy 21. évükre nem marad térdkalácsuk? A hazai társadalomban ma és még sokáig tényszerűen elsősorban a nőkre hárul a gyereknevelés terhe, az apák többnyire nincsenek olyan sok és szoros kapcsolatban. Tehát a nők azok, akik az MKSZ vezetésbe bekerülve a jövő nemzedék gondjait valóban ismerik és képviselni tudnák.

> Az utolsó mondatod gondold át még egyszer, mert így egyszerű baromság!

Sokkal nagyobb az esélye biciklis gyerek kikerülésének oly családból, ahol mindkét szülő pedálozik, így rendszeresen együtt tudnak jönni-menni és nem csábítja el a kölyköt az elektronika, meg a motoros járművek.

Előzmény: SzeZo (227159)
NAR Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227191

A szorgos német és holland adófizetők pénzéből épült (EU támogatás), ha jól emlékszem, valami 200 milliót költöttek arra a bő kilométerre. Mondjuk a golfpályán továbbra is keresztülmennek a szabadstrandra az autósok, nem hiszem, hogy nekik volt útban. Viszont az is igaz, hogy a szabadstrandra levezető út keskeny volt, szűken fért el egymás mellett autós és biciklis.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (227188)
Friczy Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227190

Én az északi parton Aszófőnél kimegyek az útra, és a szigligeti elágazásig azon is maradok. Azt a viccet, hogy a kerékpárút vagy háromszor lemegy a partra majd vissza, ahol pedig a főút mellett fut, ott tízcentis huplik vannak rajta, nem vagyok hajlandó követni.

 

Előzmény: dr!! (227189)
dr!! Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227189

Üdvözlet!

Látom, Titeket is komolyan érdekel a balatoni kerékpárút téma, ha tudtok valamit arról, hogy kinek-kiknek a gondozásában van, informáljatok lsz., mert én  Akali és Zánka között (főleg a főút mellett fut, messze a Balatontól :-) ) szoktam félni, mert annyira belelóg a kétoldali gazos, hogy ott újabban - ha valamelyik fél normálisabb - meg kell állni a szembejövő forgalom miatt. Szívesen indítanék még gyűjtést is a kipucolásához, biztosan találnék vállalkozót a kaszálásra. Van Akaliban egy kerékpáros pihenő, beszélnék a tulajjal, hogy perselyezzen, hátha nem csak üzletnek tekinti az üzemeltetést, van talán benne kerékpáros vér is. Kösz!

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227188

Nemhogy van kerékpárút Keszthely és Györök között, de már nemrég változtatták is. Valahol ott Györök környékén van az a golfpálya (de lehet, hogy már keletre Györöktől?), amelyet a korábbi kerékpárút kettészelt, és ez zavarta a tulajdonost meg a golfpályák anyagi világához szokott úri közönséget, ezért hogy, hogy nem, más megépült annak a kerékpárútnak egy új szakasza, amely egy sarokkal odébb megy fel a 71-es mellé. Így most a golfuraknak nem kell folyton csóró kerékpárosokat nézegetniük, és nem zavarja meg őket a pórnép a létezésére való örökös emlékeztetéssel.

Gondolom, nem a golfisták pénzéből készült a beruházás.

Viszont lehet, hogy még mindig túl közel van a balatoni kerékpárút a Balatonhoz, és ezen a helyzeten is javítani kell. Milyen szép lenne, ha mindenhol 1 km távolságra futhatna a parttól.

Előzmény: SzeZo (227163)
NAR Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227187

De azon a szakaszon pont nem érnek le a települések a Balatonig, a vonat mellett nagyjából egyenesen megy a kerékpárút...

Előzmény: imsailing (227173)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.19 0 1 227186

Nem kell látniuk, pontosan tudják. Csak nem érdekli őket.

Teljesen elképzelhetetlen számomra, hogy egész nap azzal az eszközzel furikáznak, és nincsenek tisztában a kiterjedésével. Ilyen nincs.

Előzmény: SzeZo (227185)
SzeZo Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227185

Az a baj, hogy leraknak valamit, esetleg jól is sikerül, aztán megfeledkeznek róla. Azt hittem, a Bogdány - Tahi szakaszt egy atomháború sem tudja elrontani. A gyökér viszont erősebb a betonnál, aszfaltnál. Már vannak puklik. Pedig szerettem azt a 2 km-t - főleg hátszélben:-).

Szóval javítani kéne.

 

Leginkább a pizzás robogósoktól tartok. Olyan is volt már, hogy két oldalról fogtak közre a lámpánál. Nem fértek előre az autóktól, a kereszteződés után már mindkettő előttem volt.

Hátsó dobozkájuk elég veszélyesen leng ilyen közelségből. Persze ezt ők nem látják.

Előzmény: imsailing (227181)
dhpage Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227184

mea culpa, de motorral is szoktam használni, viszont a bringásokra figyelek, nem tolom le őket.
ahol van hely a sávok között, ott nem megy rá az ember, de ahol teljesen beszűkül, akkor csak a bringasáv marad.
engem egyébként nem zavar, ha a motoros is ott megy (ha épp bringázok). csak ne akarjon leszorítani, meg tolni.

 

egyébként a kerékpársávon motorozókra egy időben rájártak a rendőrök (nyilván motoros rendőröket állítottak erre, különben elég hatástalan lett volna :) ).

Előzmény: imsailing (227181)
dhpage Creative Commons License 2016.11.19 0 0 227183

"mindennemű hasonlóság" :)

Előzmény: SzeZo (227180)
Rottentroger Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227182

Kb. ezt vallom én is. A főutak mellé kerékpárutat, városon belül megoldom! :)

Előzmény: imsailing (227181)
imsailing Creative Commons License 2016.11.18 0 1 227181

Szerintem települések között van létjogosultsága a szeparált bringaútnak, nagy szükség esetén, ha összeköt, akkor szigorúan a főutat követve. Nekem kedvencem a Fertő-tó körül, hogy Ausztriában mezgazterületek között viszik a bicajnyomvonalat, ahol csak a gazdák járnak. Mondjuk ott nem a leggyorsabb a haladás, de legalább szép :-)

 

Eddig szerettem a Fő utcai bicajsávot is, de rászoktak a motorosok, a legintelligensebbek jobbról előznek (futár, szutyi, juppi, tökmindegy), eszem megáll. Szóval kultúra kérdése is, hogy ki mit tisztel és mit tojik telibe.


Nekem is megnőtt a sebességem mióta montikázok :-D

 

Előzmény: dhpage (227175)
SzeZo Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227180

Vajon miért jutott eszembe Pákozd az első mondatod olvasása után..?

Előzmény: dhpage (227175)
dr!! Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227179

Köszi a festékes ötletet, gondoltam én is ragasztásra, csak el sem mertem képzelni, hogy ne legyen zsírozva a menet - de miért is ne, hiszen ott nics túl nagy szerepe a zsírnak, végülis ha most korrektü lzsírozom a golyóskoszorút, évekig nem lesz - talán - gond és nem is teszek a csészére zsírt, csak a középagy menetébe, így talán fog a festék. De köszönöm az ötletet, megyek és csinálom, mert már a fene esz egy kis órácskányi tekerés után. (2/3-as áttétellel, bemelegedés után 16-20 km/ó-val hajtok, igaz, már azért néha le kell állnom kilógatni a nyelvem :-) ) köszönöm

Előzmény: dhpage (227177)
dhpage Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227178

opcionálisan rá lehet tekerni a menetre teflonszalagot is. ez az amit vízcsőszerelésnél kell használni.

Előzmény: dhpage (227177)
dhpage Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227177

menetrögzítő. vagy ha ezért nem akarsz venni (nem olcsó), akkor pl. valami akril festékkel kicsit ráfújva hasonló hatás érhető el.

előtte viszont mindenképp meg kell tiszítani a menetet féktisztítóval vagy benzinnel, különben hatástalan lesz.

a festék hátránya, hogy száradás után nehezen bontható, tehát óvatosan a mennyiséggel.

Előzmény: dr!! (227176)
dr!! Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227176

Tiszteletem Hölgyek-Urak!

igen öreg csóka vagyok (közel a 70-hez) és mostanság csak szobatrénerre tett montival tekernék így telente, de észrevettem, hogy "lötyög" a két hajtókar tengelye, aztán nagynehezen rájöttem, hogy a középcsapágy fix csészéje volt kilazulva, na egykettőre meghúztam egy sajátgyártású kulccsal, aztán beállítottam a másik oldalt, lekontráztam - lás csudát, néhány km után kilazult. Előlről minden újra, újra kilazult. Kérek a guruktól tanácsot, hogy hogy rögzítsem a fix csészét - behegeszteni nem akarom! Előre is köszönöm az ötleteket, nem venném zokon, ha gyorsan jönnének-születnének! :-) (Ha a téma off, kérek topikcímet - köszönöm!)

dhpage Creative Commons License 2016.11.18 0 0 227175

nos igen, nem is a szeparált úttal van a gond, hanem hogy bevisz minden kis utcába, 40szer keresztezi a főutat teljesen értelmetlenül.
rengeteg külföldi példa van rá, hogyha kiszélesítik az utat és simán felfestéssel készítenek egy sávot, akkor normálisan lehet közlekedni rajta.

olyanokat nem is említve, hogy a szeparált kerékpárutat aztán birtokba veszik a gyalogosok, futók, babakocsisok, pizzafutárok, stb.

 

most hogy az elektromossal "kicsit" megnőtt az átlagsebességem, tapasztalom, hogy a kerékpárutak mennyire használhatatlanok. amíg lassan teker az ember, ez nem tűnik fel.

Előzmény: imsailing (227173)
cobranco Creative Commons License 2016.11.18 0 1 227174

Én pedig komolyan rajta vagyok az ügyön,állandóan próbálok hölgyeket beszervezni a bringatúráimhoz,főleg "pódiumdekoráció"-nak,de nincs nagy túljelentkezés.:)

 

Görög-túra második rész,akit érdekel:

 

Előzmény: etomcat (227158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!