Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2017.04.06 0 0 227777

egymilliófajta kapható kínai oldalakon, nekem is van ilyen (autóhoz-motorhoz). van kormánycsőbe, van üléscsőbe rakható.
a lényeg, hogy mindegyikhez kell egy feltöltős vagy előfizetéses mobilszám is, amin keresztül kommunikál.

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227775)
Friczy Creative Commons License 2017.04.06 0 0 227776

Igen, az elgondolás nagyon jó. Az egyetlen (na jó, nem egyetlen, de elég kritikus) probléma ezekkel a nyomkövetőkkel az akkuidő. A GPS üzemeltetése kombinálva a mobilhasználattal általában elég nagy áramigénnyel jár, még a legtakarékosabb használat mellett sem nagyon tudok elképzelni egy hetesnél hosszabb üzemidőt (és ez elég optimista becslés). Az meg, hogy hetente figyelni kelljen a riasztó töltöttségére, az már kényelmetlen (persze a SIM kártya lejáratára is figyelni kell). És még így is csak kiegészítő védelem, a lakat mellé.

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227775)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.06 0 0 227775

A tolvajkergetők egy régi videón beszélnek egy spybike nevű stucniba építhető gps-es cuccrol, az tetszett csak ránéztem a dátumra meg a weboldalra, és kiderült hogy regi és már nem létezik. Sms-t küld a telefonra ha a bicikli akár egy kicsit is megmozdul. 

Előzmény: dhpage (227771)
dhpage Creative Commons License 2017.04.06 0 0 227774

azért pl. nekem - mikor az utánfutóval mentünk-  jól jött volna, de emiatt nem fogok rá venni. :)
meg mondjuk egy montin veszélyes is lehet, ha egy ugratásnál kinyílik a kitámasztó. nem véletlen, hogy enduro motorokon ezek teljesen felhajtva vannak, sőt még egy gumis akasztó is van, amivel be lehet biztosítani.

Előzmény: Butch Cassidy (227772)
H_G Creative Commons License 2017.04.06 0 0 227773

Ez a Hortobágyra vonatkozhat, mert amúgy a mérsékelt égöv tele van fákkal és kerítésekkel, amikhez mind oda lehet támasztani egy biciGlit...

 

Előzmény: Butch Cassidy (227772)
Butch Cassidy Creative Commons License 2017.04.06 0 1 227772

"Az outi-s népek már azért kicikizik egymást, ha valaki kitámasztót szerel a drótszamárra."

 

Jó, hát ilyen kirívó barbárságot tényleg nem szokás outival elkövetni. Mondjuk, montival sem. Egyszerűen esztétikai okokból.

 

"Az az értelme, hogy így szempillantásnyira sem engedheted el, mert feldőlne - kézben tartva viszont ellopni sem tudják tőled."

 

Bevallom, ez sosem jutott eszembe, amikor nekitámasztottam valaminek. :)

 

Előzmény: etomcat (227770)
dhpage Creative Commons License 2017.04.05 0 0 227771

sosem fogsz olyan lakatot kapni, amit nem tudnak feltörni.
lásd pl. a nagy értékű autók. van bennük gps, mobilos riasztó, indításgátló, váltózár, miegyéb és mégis viszik őket mint a cukrot. ha valakinek kell, akkor elviszi.

 

ha ennyire félted a bringát és tényleg sokáig magárahagyod, akkor nincs mese, venni kell egy "eldobható" értéktelen gépet és azzal járni.

vagy Bubival, ami sárnehéz, viszont ha lopják nem neked veszteség. egyébként nem lopják, mivel senkinek sem kell.

 

gázos helyekre én sem saját bringával megyek, hanem pl. Bubival. 12e forint egy évre, ennyit megér.

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227765)
etomcat Creative Commons License 2017.04.05 -1 0 227770

> ha nincs lakatod, nem is érzel késztetést arra, hogy bárhol otthagyd a bringádat felügyelet nélkül

 

Az outi-s népek már azért kicikizik egymást, ha valaki kitámasztót szerel a drótszamárra. Az az értelme, hogy így szempillantásnyira sem engedheted el, mert feldőlne - kézben tartva viszont ellopni sem tudják tőled.

 

(Amúgy tegnap 18:15 körül a határ úti villamos végállomásnál láttam egy SkyTeam mezes Dogma lovast elhúzni, gondolom nem maga Sir B. W. volt? Egy ilyen értékű outihoz szerintem nem létezhet arányosan erős lánc, U-lakat, őrkutya hordozható súlyban.)

Előzmény: Fishtax (227769)
Fishtax Creative Commons License 2017.04.05 0 1 227769

Az az érzésem, hogy te nem is akarod nagyon hagyni, hogy vmiről meggyőzzünk, leperegnek rólad a felhozott érvek.

 

Ilyenkor nincs mit tenni, csak azt tudom mondani, ne vegyél lakatot! És ezt teljesen komolyan, irónia nélkül: ha nincs lakatod, nem is érzel késztetést arra, hogy bárhol otthagyd a bringádat felügyelet nélkül. Ha mindig kézközelben van, azzal talán a nullára lehet redukálni a lopás esélyét. Csak azzal sok minden olyan szabadságtól megfosztod magad, amit a bringa kínál. De ez is egy út.

 

Vagy fogadd el, hogy ellophatatlan dolog, feltörhetetlen zár, elvághatatlan lakat a mi szintünkön nem létezik. Alternatívák vannak, amivel a kockázatot lehet csökkenteni. Már itt is írták többen, én is, hogy ha egy maximálishoz közeli védelmi szintű lakatod van, ha a bringát körültekintően zárod le (tömegek által látható helyen; több bicikli közé, ahol könnyebben mozdíthatóak is vannak; a lakatot úgy teszed fel, hogy az erővágót ne lehessen kitámasztani, ha vki el akarja vágni; ha nem lépcsőházi tárolóban, különálló garázsban tartod, hanem a lakásban, ahol a lopáskárra még esetleg biztosításod is van; stb.), ha nem hagyod napokig magára, akkor nagyjából mindent megtettél, amit lehet. És fogadd el azt is, hogy ami a legnagyobb védelmi szintet nyújtja, az drága, legfeljebb szerencsével lehet belefutni egy akcióba.

 

Ha ennyire parázol, akkor tényleg vegyél egy romhalmazt a lomisoktól, amiért nem érzel nagy veszteséget, és belefér a költségvetésbe, ha időnként ellopják, aztán engedd e ezt a zár-kérdést, és kezdj el biciklizni az agyalás helyett!

 

robi

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227765)
H_G Creative Commons License 2017.04.05 0 0 227768

De miközben keresgéltél, olyan tapasztalatokat ugye nem találtál, hogy "elvágták a minőségi U-lakatomat az utcán"? (Néhány olyan van, hogy Kryptonite-okat hatástalanítottak a zár kinyitásával -- volt egy rossz időszakuk, amikor ezt könnyű volt megtenni, de azok a modellek már régóta nem kaphatók.) Ilyen panaszt én még csak lépcsőházról, folyosóról, házon belüli tárolóhelyiségekről olvastam, ahol volt a tolvajnak ideje nyugodtan dolgozni.

 

A youtube-os tesztek mesterséges körülmények közt készülnek, akár satuba is fogják a lakatot vagy le lehet támasztani az erővágót a földre, a gyakorlatban nem ilyen jól hozzáférhető a lakat. (Ha mégis, az user error.) És egy teli tárolóban gyakorlatilag mindig van értékesebb bicaj sodronyzárral.

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227765)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227767

Ennyi. Köszi :D

Előzmény: neszójábe!!! (227766)
neszójábe!!! Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227766

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 -1 0 227765

Ugy vágják át mindketőt különböző videokon, mint a vajat. 

Előzmény: H_G (227764)
H_G Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227764

A sztenderd jó tanács, hogy több más bicaj mellé parkolj, és legyen közöttük a tiédnél értékesebb/divatosabb, rosszabb lakattal.

 

A márkák pedig Abus és Kryptonite.

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227763

Egy csempevágó fűrésszél 8-10 perc alatt átvágható. Egyebkent ajánljatok egyet mert elvesztem a lakatokban. Ez pl milyen?

https://www.decathlon.hu/920-u-kerekparzar-id_8331481.html

Előzmény: bm613 (227762)
bm613 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227762

Mindent el lehet vágni. Az a kérdés, hogy a tolvaj csöndben, erővágóval akar dolgozni, vagy felveri a fél utcát egy flexszel. A tapasztalat az, hogy A. Tehát vegyél tömör fémből készült, jó minőségű U-lakatot, és nagy eséllyel örökre megoldottad a problémát.

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
halaloszto Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227761

kereslet - kínálat.

 

ha a lakat felsőkategóriás a bringához képest, akkor aki ért ahhoz a lakathoz, azt nem érdekli a béna bringa, aki az egyszerűbb bringára is utazik, az meg nincs felkészülve a felsőkategóriás lakatra.

 

Vajk

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
henngergely Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227760
Előzmény: henngergely (227706)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227759

Minél tobbet nézegetem es olvasok a kerékpár lakatokrol, annál inkább érzem hogy nincs olyan amivel meg tudnám védeni. Minden elvágható 5-8 perc alatt. Hiába veszem meg a legnagyobb biztonsági fokozatút ha kellően csendes es eldugott helyen van egesz nap a bringa, simán meglovasítják. Ha kirakom szem elé az utcára, akkor meg az a baj. 

nyírcsaholy Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227758

Köszi!

Előzmény: Grizzly. (227757)
Grizzly. Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227757

A fékkarokon szokott lenni egy állítócsavar, amivel közelebb lehet hozni a fékkar végét a markolathoz, hogy kisebb kézzel is elérjék a gyerekek. Ehhez persze a féket is úgy kell beállítani, hogy a nyomáspontja (az a fékkar állás ahol a fék elkezd fogni) közel essen a markolathoz. Ha ilyen csavar nincs rajta, akkor vannak olyan fékkarok, amik kifejezetten gyerekeknek készülnek, vszleg olcsóbb a fékkart cserélni, mint a hátsó agyat, bár biztosan lehet használt kontrás hátsó kereket is találni jó áron.

 

http://bikepro.hu/alkatresz_001/fekezes_62/fekkar_67/gyerek_fekkar_es_junior_fekkarok_524

 

 

Előzmény: nyírcsaholy (227754)
nyírcsaholy Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227756

Sebváltó nincs, sima mezei gyerekkerékpár.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (227755)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227755

Nem vagyok nagy hardverguru, csak szeretném megtenni a tippemet, mielőtt az okosok ideérnek, hogy lássam, jól gondolom-e. Ahogy mondani szokták, ez agyban dől el. Vagyis venni kell egy kontrás agyat, és azzal újrafűz(et)ni a kereket. Ahhoz lesz egy kontrapánt is, ami rögzíti, de azt a  láncvillához egy bilinccsel hozzá lehet fogatni, nem nagy barkácsmunka. Ha van sebváltó, azzal nem nagyon fog összeférni, azt hiszem.

Előzmény: nyírcsaholy (227754)
nyírcsaholy Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227754

Sziasztok.

 

Hátrafelé szabadon tekerhető gyerekbiciklit át lehet alakítani kontrafékesre?

 

Kicsi a kezük, nem tudnak a kormányon lévőkkel fékezni.

imsailing Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227753

...vagy valaki lakókocsival előz oldalszélben. Az egyik leggázabb emlékem. De ott az autók egymással is genyók, legutóbb egy balesetbe futottam bele.

Előzmény: dhpage (227752)
dhpage Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227752

hát igen, a pomázinak az a hátránya, hogy szűk és ott simán leszorítanak, ha 2 autó találkozik, vagy elég csak egy, aki viszont nem fékez.

Előzmény: imsailing (227749)
dhpage Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227751

"De a legegyszerűbb Pomáz felől jönni és hagyni a francba az egészet :-)"

 

:D

Előzmény: NAR (227747)
dhpage Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227750

odafele én is ott mentem, csak közben kerestem az elfelejtett ösvényemet a Kőhegyre. aztán végül feladtam és mentem a sárga jelzésen.
utólag a gps útvonalat térképen megnézve végül meglett, hogy hol kellett volna továbbmennem. mondjuk ott épp 2 juhászkutya hörgött a kerítésen túl, lehet jobb is, hogy visszafordultam. :)

Előzmény: SzeZo (227746)
imsailing Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227749

Köszi a szentendrei tippeket :-) Majd térképészkedek. Egyébként őrület, hogy a Pilis kapujáról beszélünk, és az autósokon kívül másoknak nincs igazán megoldva a könnyű kijutás a hegyre, pedig úgy gondolnám, a Pilis inkább rekreációs terep, nem rallypálya. Vasárnap rengetegen voltak a lövöldözős bringaúton, sok kulturálatlan is tekert, és szinte folyamatos sor vezetett ki a szentendrei korzóra. Ugyanez a helyzet volt délután visszafelé is. A pomázin szoktam menni, de ott volt néhány leszorítós helyzetem. De a 11-es menti bringaút is hazafelé már türelmet próbáló volt.

Akezdobicajos Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227748

Sziasztok
Van pár topik nem tudom hova tegyem a kérdésem.


Nos jön a tavasz szeretnék bicajozni.
Hol használnám?  Erdő,szerpentin felmenni a hegyre járdán vagy úton stb meg úgy néhe tekerni egy jót.
A rockrider 900 at néztem ki.  Vélemények tapasztalatok?
Nem ismerem a sram márkát ,hogy milyen minden esetre  ilyen kategóriájú biciklit nem is nagyon találtam ilyen ár környékén 250 től nem költenék rá többet.Vagyis találtam egy egy biciklit de azoknál a váz elég vékony volt főleg a kormány és nyeregcső összekötő.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!