Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

ateszking 2014.12.01 Creative Commons License 168357
Előzmény: batman07 (168356)
batman07 2014.12.01 Creative Commons License 168356

Sziasztok. 

Előre is elnézést,  telefonról írok.  Amugy sem tudok hejesen írni.  Haha. Tudom, hogy helyesen.

 

Már átnyálaztam a netet, hogy UB-os beszámolókat olvassak, de nem sokat találtam,  biztos van még.  Tudnátok esetleg linkeket küldeni.  Mindegy melyik évből való a beszámoló.   Privátba lenne jó,  hogy ne a fórum oldalát rontsuk a sok linkel.

 

Köszönöm. 

Spenót 2014.12.01 Creative Commons License 168355

Gyömbért kipróbálom, köszi! Kefirgombát most pihentetem, mert rohadt lusta vagyok minden nap leszűrögetni. Általában 2 hetes turnusokban fogyasztom. Üdvözlik amúgy a kedves papát! :)

Előzmény: pom-pom57 (168351)
amatőr 2014.12.01 Creative Commons License 168354

...egyszóval téged nem kérlek meg helyettesítőként futni...

No jó.

Előzmény: Pinyo (168353)
Pinyo 2014.12.01 Creative Commons License 168353

Tendenciát vélek felfedezni. A decembered nagyjából -2 futás, -80 km lesz. Azaz el kell intézned, hogy más fusson ennyit helyetted.

Ne aggódj, amióta egy héttel ezelőtt átléptem az idei 2000 km-t, nem is edzettem :)

Előzmény: amatőr (168352)
amatőr 2014.12.01 Creative Commons License 168352

Sajó, hahó!

Szikár számadatok tőlem:

-augusztus:   21 futás, össz. 205 km

-szeptember: 18 futás, össz. 172 km

-október:      13 futás, össz. 136 km, benne a boldogult emlékű maratonnal

-november:     5 futás, össz. 27 km.

És mivel idén 1811 km-nél járok, van még decemberre 203.

 

 

pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168351

Akkor ne is nagyon írj,mert az ebola tudtommal elektronikus úton is fertőz.

Viszont ,ha csak  valamilyen nyavalyád van.

 

Ajánlom neked: Piacon vegyél nyers gyömbért.Ne pucold meg!!Reszeld le,tedd bele egy teatojástartóba .Forrald fel a vizet,ha van az a sípolós teafőződ akkor abba. Amikor forr akkor vedd kis lángra,és tedd bele a tojástartót.11 percig főzd.Csak mézzel és citrommal fogyaszd (nem citromlé,mert az köszönő viszonyba sincs a citrommal).Várd meg míg Kb 40-51 fok fok alá esik ,mert  különben a méz elveszti hatását.Ennyi a recept.Én sose vagyok náthás se.És akkor már nyomhatod is az aerob zónát. Ez  a titka 12 km-en futni tartósan 160-170 pulzus közt futni. Ja és a kefirgomba.  Hacsek már nyugdíjba ment?

Előzmény: Spenót (168349)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168350

Hol vagy Hacsek!

 

Nem tetszik ,hogy sutyiban nyomod a kilométereket.Lehetnél  velem szolidáris. Remélem te is csak fejben nyomod. 

Spenót 2014.12.01 Creative Commons License 168349

Persze, megkockáztatom 😃... és csak óvatosan.

Remélem, futni is fogok addig, mert most meg valami óvodai ebolát kaptam el.

Előzmény: pom-pom57 (168348)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168348

És 3 hónap múlva mi lesz? Megkockáztatod az aerob zónát? Csak óvatosan.    

Előzmény: Spenót (168346)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168347

Látszik,hogy nagyon otthon vagy a max. pulzus meghatározásában ,és szakszerűnek tűnik amit ebben a témában kifejtesz. Azt nem tudom,hogy ezt tapasztalatból írod,vagy a szakemberek véleményét tolmácsolod. 

Előzmény: Elm (168345)
Spenót 2014.11.30 Creative Commons License 168346

Igyexem nem belemenni az aerob zónába. Én alatta futok és ezt a jó szokásomat még úgy 3 hónapig meg is őrzöm 😃

Te ebbe bele is bolondulnál 😃

 

Előzmény: pom-pom57 (168344)
Elm 2014.11.30 Creative Commons License 168345

A maximális pulzus az idő haladtával általában csökken. Nincs rá hatással az edzettség, ez egy biológiai program. De a pulzus is csak egy - viszonylag jól mérhető, és a teljesítménnyel közel arányos, ezért edzéseszköznek jól használható - edzettségi jellemző a sok közül : izom mérete, összetétele, beidegzettsége, vérellátása, izületek, anyagcsere, etc, etc...

 

Az edzettséggel arányosan a küszöbértékeidet tudod feljebb tornázni, vagyis a kihasználható pulzustarományon belül az ARÁNYOKAT tudod eltolni. Minél edzettebb leszel, annál feljebb kerül az anaerob küszöböd is, azonos terhelés mellett is gyorsabban és többet tudsz majd futni. Ez a maximális pulzusoddal nincs különösebb kapcsolatban.

 

Van, akinek edzetlenül, idősen is 220. Főleg, mert a 220-életkor egy ökölszabály, a többsére igaz, de messze nem mindekire. Az átlag. Mint - ahogy Olivér szokta mondani - a lábméret, az átlag férfinak 45-ős, de nem lenne túl szerencsés, ha csak 45-ös cipőt lehetne kapni, mert az az átlag. Viszonylag magas tud lenni a kisebb, vékonyabb embereknek. (ahogy az elefántnak is néhány percenként, a kolibrinek meg többszáz). Egyéni jellemző az adott értéke, de az életkor előrehaladtával mindenkinek csökken. Eközben szív lehet sokkal erősebb is a kapillarizációjának fejlődésétől, vagy a kamrák izomfalának erősödésétől : így még alacsonyabb frekvencián is bőven több vért tud átpréselni a szervezeten (edzési bradicardia). 

 

Ne foglalkozz a max pulzusod abszolut ertekevel. Azt nézd meg, hogy hány százaléka körül van a laktátküszöböd, és ahhoz tervezd az edzéseidet, a célod függvényében. Ha 5 kilométeren akarsz gyorsulni, akkor bizony ennek a környékén kell keresgélj...

Előzmény: pom-pom57 (168335)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168344

Azért mert lassú. Mert csak aerob zónában nyomja. 

Előzmény: Csempa (168342)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168343

Az már meghaladta  a képességem.Most megyek nézem a Barcelonát.Majd holnap megbirkózom  vele megint.

Előzmény: Zellerlény (168341)
Csempa 2014.11.30 Creative Commons License 168342

:)

Lehet, hogy futás közben nem ért rá megfogni?

Előzmény: pom-pom57 (168339)
Zellerlény 2014.11.30 Creative Commons License 168341

Elolvastad mind a 6 fejezetet és a 3 kiegészítést, vagy csak azt az egyet, vagyis gyakorlatilag a bevezetőt, amit belinkeltem? A link alatt olvashattad ezeket a részleteket.

Előzmény: pom-pom57 (168340)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168340

Köszi a linket,elolvastam.Nem lettem okosabb. Általánosságokról,a különböző távok futásának kapcsolatáról írt.

Előzmény: Zellerlény (168337)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168339

Nem fogtad meg a lényeget.Kisebb intenzitással nem érsz el olyan eredményt mint nagyobb erőkifejtéssel.Már én sem futok majd  izomból .Nem azt mondtam,hogy nincs szükség aerob zónába futni sok kilométert.De a nagy eredmény kulcsa az anaerob zónában eltöltött időben van. 3 év múlva fogsz majd adni a véleményemre 

Előzmény: Spenót (168338)
Spenót 2014.11.30 Creative Commons License 168338

Ez persze nem igaz...

Előzmény: pom-pom57 (168336)
Zellerlény 2014.11.30 Creative Commons License 168337

Akkor olvasd el Maffeton könyvét mindenképpen, vagy legalább azt a rövid Hadd megközelítést kezdetnek, amit "hadd.pdf"-ként megtalálsz eredetiben, vegy itt kezdődik magyarul az 1. fejezet:

 

http://www.mozgasvilag.hu/futas/hirek/hadd_megkozelitese_a_hosszutavfuto_edzeshez_i_resz

 

A linkelt site-on a 6 fejezetet és a 3 kiegészítest külön-külön oldalként tették fel, ezekre a keresőjükkel tudsz rátalálni a hadd kulcsszóval,utána meg a találati listában némi bogarászással.

 

De ezek távolabbi dolgok, amik túl hamar előtérbe kerülve elvonják az ember figyelmét a lényegről, s helyette teljesítménykényszert, meg rossz hangulatot adnak.

A lényeg a futás élvezete.

Előzmény: pom-pom57 (168336)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168336

Kisebb megterheléssel , ami csökkenti  az egészségügyi kockázatot, nem lehet  növelni a teljesítményt.

Előzmény: Csempa (168334)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168335

Csak mint laikus írom,ha nő a felső érték úgy tudom emelni az aerob és az anaerob zónám felső határát is . Hiszen mindenféle intervallumot ehhez mérünk.Jó tisztában lenni a max. pulzus  felső határával,hogy ne közelítsük meg csak versenyen a befutásnál.Vagy nem?

Előzmény: Csempa (168334)
Csempa 2014.11.30 Creative Commons License 168334

Az alsó érték csökkenése betudható annak, hogy egy dobbanással több vért pumpál át a szív, de mitől nőne a felső érték számottevően ebben az esetben? Mitől lenne a "többet és még gyakrabban is" efektus? 

Vagyis kevesebb dobbanással (pulzussal) el tudja érni ugyanazt a vérkeringést, mint a mostani állapotodban magasabb pulzussal.

És minek kéne emelni a felső értéket, ha alacsonyabb pulzuson is el lehet érni ugyanazt, ráadásul lényegesen kisebb megterhelés árán és lényegesen kisebb egészségügyi kockázattal?

 

Mivel ebben döntened csak hónapok múlva kell, addig ajánlom pl Phill Maffetone 2013-as könyvét, az Endurance training and racing-et. Szerintem minden kérdésedre válaszolni fog, a talán már 35 éve csiszolgatott módszereit meg kipróbálhatod és átalakíthatod a saját igényeidnek megfelelően. 

Előzmény: pom-pom57 (168332)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168333

Téged nem lehet komolyan venni. Ki az a barom aki állandóan csúcsra futja vagy futotta az 5 km-t? Annak minimum porclágyulása van,de az agya az tuti meglágyult.Tudsz ilyen degenerált futót?

Előzmény: Spenót (168330)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168332

Köszi szépen.Akkor megfogadom a tanácsod.Ezt futom majd februártól én is ,persze betartom a fokozatosság elvét ,és először  csak 5 km 130-as pulzus .Tavasszal meg fartlek is. 60 éves koromra szeretném elérni a 20 percet 5 km-en. Szerinted a max, pulzus növelhető-e?Nem karom elhinni,hogy az öregedéssel évente 1-el kevesebb legyen a  max. pulzusa annak ,aki  egyre gyorsabban fut és ez által az állóképessége  is javul.Szerintem nemhogy kevesebb,hanem magasabb lesz a határa.És ez elég logikus annak tudatában,ha az alsó pulzus határa  is fejleszthető lefelé.

Előzmény: krilin (168331)
krilin 2014.11.29 Creative Commons License 168331

Én nem így edzenék a 10 km-re ha ezt a három pulzustartományt használnám. ( Bár nekem nagyon úgy tűnik mintha ő csak kettőt használna )

Az egyre magasabb zónákban egyre kevesebb kell legyen az eltöltött idő a heti összes időhöz viszonyítva az aerob versenyszámoknál

Tehát a váltogatós/résztávos edzésemen a 130-at a 160-al váltogatnám, a másik erős napon, amikor meg tempót fut, akkor 150-160 helyett meg max 150-nel mennék. Tehát lassabban, mint a váltogatós edzésen.

Előzmény: pom-pom57 (168328)
Spenót 2014.11.29 Creative Commons License 168330

Nem tudod átvenni az illető módszerét, mert te csak 5 km-t akarsz baromi gyorsan lefutni és - mint tudjuk -, ehhez azt az 5km-t kell folyton csúcsra futni 😃

Előzmény: pom-pom57 (168328)
pom-pom57 2014.11.29 Creative Commons License 168329

Irigykedem,mert szerintem ő  nálam is  tehetségesebb.Februártól  kezdem el a futást fokozatosan.Nagyon tetszik a módszere ,át is veszem tőle.És azt is állítja,hogy nem fut izomból. Simán marad benne még erő amikor folyamatosan fut 150-160 pulzus között.Gondolom Hacsek is csak fejben nyomja. De érzésem szerint az csak 70% a másik 30%-át már nem  csak virtuálisan kell nyomni.

pom-pom57 2014.11.29 Creative Commons License 168328

Van egy futó,aki velem kb. egyidős . 1 éve kezdte el a futást.2 hónapja komolyabban.2 naponta 12 km-t.Nagyon érdekel a módszere.Azt mondja,hogy 3 féle intervallumban fut .Az egyik nap 133 körüli pulzusban egyenletesen végig.A Következő alkalommal 133 pulzus 7 perc,és  7 perc 150 pulzus (néha felmegy 160-ra) ezt váltogatja.És a 3.-ik alkalommal csak 150-160 között futja 12 km-t.Mondtam neki,hogy ez már anaerob zóna,és veszélyes.Küldött egy szakvéleményt

Negyedik zóna: más néven anaerob zóna, ami a maximális pulzus 80-90 százaléka. Ha egy jó, általános kondíciót szeretne elérni, ahhoz bőven elég a harmadik zónában edzeni, az anaerob zónában végzett edzés már igen komoly teljesítménynek számít. Ebben a tartományban az izmoknak szükséges oxigént nem tudjuk a légzéssel pótolni, és tejsav halmozódik fel bennük. Viszont ebben a zónában a szervezet hozzászokik a megterhelésekhez, és nagyobb teljesítményekre lesz képes. Kezdőknek, „kocasportolóknak” nem ajánlott.

 

Mondtam neki,hogy az Ő  max. pulzusa 170 lehet.Azt mondta ez baromság. Mindenkinek annyi amit el tud érni izomból,sőt az felet egy picivel.Neki 190 körül van.Akkor nekem is.Mert én szeptemberben 185-el jöttem be a célba.A nyugalmi pulzusa már 52 és 2 hónapja még  csak 62 volt.Azt is mondta,hogy a max. pulzus is tolható feljebb,ha feszegeti az ember ,és  a végét teljes erővel megküldi.Persze csak ritkán.Mi a véleményetek?Én még nem futok sajna ,csak fejben de tetszik az terve.10 km-en akar  jó eredményt elérni.