Keresés

Részletes keresés

Elm Creative Commons License 2015.07.02 0 0 170947

Bírni fogod vele, úgy érzed?

Előzmény: amatőr (170946)
amatőr Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170946

Köszi, fiúk, éreztem, hogy nem szabad túlerőltetni a dolgokat... :)

Spenót: nem is tudom, hol kezdjem, mit is lenne fontos megosztani a sportmúltból, hm. :)
Ami biztos, hogy ott figyel egy befizetett nevezés a szeptemberi nemNIKE-ra, illetve, hogy nagylányom ott akarja futni élete első félmaratonját, és hát végig szeretném vele futni a távot.

Idén a félévzáró értesítőmbe 230 km kerül be, a minősítést nem merem megnézni hozzá, hogy elégtelen vagy figyelmeztetős elégséges-e.

lallaj Creative Commons License 2015.07.01 -1 0 170945

A hosszúkat alacsony pulzuson szoktam futni. Kb úgy van belőve a hetem, ahogy Te is javasoltad. Egy erősebb nap, egy regenerációs nap. Most a regenerációs napra bicajozást iktattam be és a tervek szerint fogok is. Végre erőt vettem magamon és leporoltam a bicajt, illetve nem én, hanem a menetszél. 

Előzmény: emillesz (170939)
ateszking Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170944

Túl sűrű és sok lesz az... :-D

Előzmény: amatőr (170940)
Spenót Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170943

Szia! Fontos lenne tudni, hogy eddig milyen távokat futottál. Írj magadról! Azt is jó lenne tudni, hogy mennyivel a verseny előtt kezded majd el a táv duplázását. 😃

Előzmény: amatőr (170940)
retisonic Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170942

Szerintem simán, csak a túledzettséggel vigyázz.:)

Előzmény: amatőr (170940)
Tompus999 Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170941

ha a jövőhéten még meglesz, akkor érdekelni fog a dolog

Előzmény: fazek21 (170937)
amatőr Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170940

Hahó, ha most elkezdek futni két-háromnaponta 4-6, esetleg 8 km-t néha, akkor reális az őszi WizzAir félmaraton?!

emillesz Creative Commons License 2015.06.30 0 0 170939

Futottál 5ezren egy PB-t Szuper és Gratula!
 Majd utána még hosszúra is elmentél.
Nem várhatod el magadtól, hogy másnap, harmadnap ugyanolyan csúcson legyél.
Ki kell pihenned magad ami edzéssel együtt is mehet, de ne csaavard ki magad egy PB-s nap után.
Természetes, hogy ilyenkor az edzések a regenerálódásból kellene, hogy álljanak.
Minden nap nem szabad a maxra törekedni, föleg edzéseken. :)
Pienjél pár napot majd utána újra a csúcson lehetsz.

Előzmény: lallaj (170932)
lallaj Creative Commons License 2015.06.30 0 0 170938

Én is így gondolom, csak ezek megzavarnak és kibillentenek. :D

Előzmény: Pinyo (170935)
fazek21 Creative Commons License 2015.06.30 0 0 170937

Tökéletesen működik, kijelzőn fólia. óra, pulzusmérőöv, ant stick, töltő+kábel, 2db fólia.

Jófogáson képeket is találsz róla.

Előzmény: Tompus999 (170936)
Tompus999 Creative Commons License 2015.06.30 0 0 170936

ez pulzusmérővel van? Illetve milyen állapotú ?

Előzmény: fazek21 (170930)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.30 0 0 170935

Akkor hagyd. Ha a következő edzéseken visszajön az egyenletesség, akkor csak rossz napok voltak.

Előzmény: lallaj (170934)
lallaj Creative Commons License 2015.06.30 0 0 170934

Nem volt meleg. A hosszúkra szoktam vinni inni enni. Kiváncsi leszek hétvégére beáll-e a tempo.

Előzmény: Pinyo (170933)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.29 0 0 170933

Nem volt meleg?

Előzmény: lallaj (170932)
lallaj Creative Commons License 2015.06.29 0 0 170932

Egy hetet betegen voltam és kimaradtak az edzések. Közben azért jártam dolgozni.

 

Szombaton elmentem futni. A terv az volt, hogy elkocogok egy társas futásra (Parkrun, 5km) és utána meg futok egy jó hosszút, pár órát. A 6.8 km-es bemelegítős kocogás (5:17 p/km) után futottam egy 20:43-as 5 km-t, ami PB. lett,  11. lettem az 55 fős mezőnyből és a korcsoportomban az első. Most jól kidicsekedtem magam.  Utána elindultam a hosszú futásra. Az nem jött össze. Összesen még 11 km-t futottam, közben sms-ezgettem és biciklis boltba mentem, mert kifogytam a bicajos mezemből. Mindent összevetve jól alakult a nap az 5km-es futás miatt.

 

Vasárnap megint mentem, 10 perc bemelegítés, majd 1:43 perc 153-as pulzuson. Majd 2x15 perc 163-on, közben pihi és a végén levezetés. Az 1:43-ba azt hittem belefér egy félmaraton, de sajnos nem így lett és akkor jött a felismerés, hogy valami nincs rendben. A kezdetben a pulzushoz 4:45 p/km társult a végére már csak 5:03 körüli. Elszomorított, hogy nem tudom tartani a tempót. És energiám sem volt végig nyomni az edzést. A második 15 kimaradt.

 

Ma, hétfőn, csak regenerációs futásom volt. 15 perc bemelegítés és levezetés, közte egy óra 145-ös pulzuson. Az első km 5:02 volt, a végére 5:20 lett. Ugyan az, mint tegnap.

A kérdésem az lenne, hogy mit kellene futnom? Gondolom, hogy a kihagyás/edzetlenség a ludas és idővel ezek majd alakulnak. Nektek mi a véleményetek?

lallaj Creative Commons License 2015.06.29 0 0 170931

Szép lett a heted második fele. 

Előzmény: Pinyo (170929)
fazek21 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 170930

Garmin Forerunner 310xt hrm eladó. 38000ft.

Pinyo Creative Commons License 2015.06.29 0 0 170929

Hát akkor motiválódjatok az elmúlt heti edzéseimmel, amiből rögtön három is volt.

Az-el-elmúlt vasárnapi görcsölős tókör után hétfő-kedd teljes pihenő volt, szerdán pedig egy könnyű munkába bringázás szolgálta a pihenőt.

 

Edzés#1

Csütörtökön így pihenten hajtottam végre az előző heti ötletemet: a Panoráma kört időre.

A Panoráma-kör egy Fenyőgyöngyétől induló karika, amely a Hármashatár-hegyi útról rákanyarodik a HHH kerülő szintútra, majd a Virágos-nyereg és Határ-nyereg érintésével meglátogatja az Árpád-kilátót, és visszazuhan a rajthoz. A 9,8km-hez kb. 250m szintemelkedés tartozik.

 

Nem is otthonról futottam, majdnem végig felbuszoztam, így megspóroltam egy háromnegyed órás bemelegítést.

 

Terveim szerint a kört maxra, jobban mondva tartósan tartható maximumra futottam, ez nálam szokás szerint 169-170-es pulzust jelentett, ami a félmaratonozós érték. A tempót felülről elég jól be tudom szabályozni, pusztás érzésre. De a pulzusmérés nálam a lustálkodás jelzésére is ugyanúgy szolgál, most is többször kellett visszagyorsítanom, amikor már a 165-öt nyaldosta a freki. A terv sikerült, végig bírtam szusszal a majdnem háromnegyed órát.

 

https://www.strava.com/activities/332847713/segments/7887149003

 

Ez persze nagyon lefárasztott, így pénteken ismét csak laza munkába bringázgatás volt.

 

Edzés#2

Szombaton aztán kifutottam a Margit-szigetre. Gondoltam, felmérő lesz. Hogy a központi úton kipróbálom a sík tempómat egy ami-a-csövön-kifér jellegű két kilométerrel. Részben csalódás volt, mert a lábamban még benne lehetett a két nappal azelőtti 10k tempózás. Így hiába sikerült életemben először tartósan magas pulzussal futni _síkon_ (175 fölött! ez nálam rengeteg és nagyon örültem neki!), a várt sebesség nem jött mellé, alig-alig sikerült négyperceseken belül maradni (emiatt szomorkodtam). Mérföldkőnek most a 3:50/km-t tempót tűztem ki célul, először egy majd akár :) két km-re is.

 

Edzés#3

Ha vasárnap, akkor Velencei-tókör, Gárdony központtal. Ezen a héten kibővítettem a kört terepen a hegyek felé, felfutottam az Angelika forráshoz és az Ingókövektől jöttem vissza Pákozdra, innentől a szokásos aszfalt.

 

Meglepett, hogy nem éreztem semmilyen fáradtságot az előző naptól.

És mivel hosszú futás volt (33,6km 2ó45p), egész sok szadista elem belefért :)

 

Alapvetően csak jóleső egyenletes futást gondoltam, de mihelyst szintet érzett a lábam, a terepre érve ötletelni kezdtem. Először is tízperces maratontempó után három percnyi intenzív downhillt futottam az Angelika forrás szurdokában.

 

Az Ingóköveknél megálltam kicsit, nézelődtem meg kiettem egy olvadt csokiszeletet a zacsijából.

 

A következő edzéselem: Pákozdról Dinnyés felé egyenes aszfaltút, adja magát, hogy szórakozzunk :-) Négy km maratontempóban, talán kicsit felette. Ez is jól ment, kb. 4:25/km sebességgel.

 

Végül Agárdtól Gárdonyig a 28-32 km között fokozó (krilin! erre emlékeztél, tavaly augusztusban csináltam hasonlót, ugyanitt). Na ez már durva volt, mert 160-ról 170-ig toltam fel a pulzust fokozatosan, és a harmadik óra felé közeledve elég nehezen sikerült tartani ezt. Ez már majdnem a piros zóna határa. Az utolsó km-en majdnem feladtam, csak nem akart közeledni a szimbolikus cél, a vasúti átjáró.

 

https://www.strava.com/activities/334830144/overview

 

Most megint regenerálódok. Van egy csomó ötletem, csak kevés a nap és folyton recovery üzemmódba kell menjek :)

Előzmény: krilin (170902)
krilin Creative Commons License 2015.06.27 0 0 170928

Eladnék két keveset használt cipőt. Az egyik egy Nike Pegasus 31, a másik egy Asics Gt-1000 v2. Mindkettő 44-es (us 10) méret. Tudok küldeni linket képekkel, ha érdekel valakit. 18 illetve 17 ezer az áruk.

oszi_91 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170927

Szia!

Köszi a tippet megnéztem, pont van egy 10Km-re felkészítő tréningje, és kb hasonló ahhoz amit én most csinálok, minden második nap futás közte meg gyaloglás vagy valami más. Hát nálam pont úgy van hogy ha nem futok, akkor edzek szóval szerintem maradok ennél a formánál. Találtam sok érdekes dolgot az oldalon érdemes elolvasni és esetleg ötleteket meríteni onnan. 

Kösz még egyszer! 

Előzmény: barefootBushman (170925)
oszi_91 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170926

Akkor sztem úgy lesz hogy csak minden másodikat növelem. 
Kösz a segítséget és mihamarabbi gyógyulást kívánok. :)

Előzmény: krilin (170917)
barefootBushman Creative Commons License 2015.06.24 0 1 170925

Hello Oszi! Ird be a gugliba a jeff galloway féle módszert!

Előzmény: oszi_91 (170911)
Bikk Pubi Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170924

1 7/13

Előzmény: Pinyo (170923)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170923

Vagy vérnyomás :)

Előzmény: krilin (170922)
krilin Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170922

Vagy valami pulzus :)

Előzmény: krilin (170921)
krilin Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170921

Magasság/Testsúly

Előzmény: Pinyo (170920)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170920

Az a 104 az mi? Legkisebb pulzus? Az első kb. 5 percet nem is érdemes nézni, lehet, hogy még a mérő sem vizes és rosszul vesz jelet, illetve nem azonnal éred el az üzemi pulzust.

 

Különben azonos pulzushoz való tempóban volt már fejlődés? Vagy ehhez a tempóhoz tartozó pulzus csökkent? Nem tudom, a sérülésed előtt edzettél-e annyit, hogy következtetéseket vonhass le.

Előzmény: Mr Long (170913)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.24 0 1 170919

Aki kezdő, ahogy krilin is írta, hamar ér el sikert csak azzal, hogy rendszeresen fut.

A pulzuskontroll valószínűleg finomhangol, illetve jó szamárvezető annak, aki még nagyon nincs tisztában a szervezete reakcióival (pl. minden edzése kifulladásos vagy ellenkezőleg: regeneráló alatti intenzitásos).

Előzmény: budai10 (170914)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.24 0 0 170918

Olyan randa idő volt tegnap, hogy felöltöztem, pislogtam ki az ablakon, de csak esőt és hideget láttam. Inkább lefeküdtem olvasni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!