Keresés

Részletes keresés

Ermak Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192645

Én megcsinálnám futás nélkül is.

Nekem is a sprintre jött ki az alacsonyabb érték: 190-193 között mértem. A másik kettővel meg 195-200. A tudományos átlagolásról meg annyit, hogy a zónáimat a 200-as értékhez állítottam be, mert így a 60-70-80% szép kerek értékeket mutat. :-)

 

Hogy melyik tesztnek van inkább igaza, az jó kérdés; jó pénzért mindkettő mellett tudnék érvelni.

 

De mivel az alacsonyabb pulzuszónában végzett alapozás fontos, ezért alighanem jobban jársz, ha vagy az átlagot, vagy a sprint értékét fogadod el, és annak a 70%-a alatt próbálsz alapozni, feltéve, hogy azon a tempón már futásnak nevezhető mozgásformát tudsz mutatni.

Előzmény: Szajrés (192594)
Szajrés Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192644

Köszi! Akkor én púder vagyok, mert 140-ről csak egy húszast estem. :-)

Előzmény: amatőr (192635)
Spenót Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192643

Különbözőek vagyunk, csak én vagyok egyforma. :) 

Lehet, hogy nálam a bringázás intenzitása volt rosszul megválasztva, de többször próbáltam sérülás alatt bringával legalább szinten tartani magam, de nagyon nem ment.

Kiegészítésnek azért 50-80km abból is van hetente.

Előzmény: Ati_66 (192642)
Ati_66 Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192642

Alakul ez, csak türelem.

 

Egyébként egyértelműen van jótékony hatása a bringázásnak is.

A 22km-es 600m szintet tartalmazó erdei körömön 2 hónap alatt sikerült 3 perc gyorsulás mellett 2 ütéssel lentebb vinni az átlag pulzusomat.

Április 02-án 2:33  HR132

Júni 02-án 2:30 HR130

Minkét futás előtt 2 nap pihenés volt sok kajálással és a szombaton pár fokkal melegebb is volt, mint húsvét hétfőn, igaz kaptam elég hosszan vízhűtést is egy zivatarból.

A két futás között mindössze 14 napon futottam és csak 196km távot és ebben benne a Mátrabérc 63km-es távja is. Volt olyan hét, hogy egy nap sem futottam.

Ellenben volt 29 bringás napom ami alatt több mint 1100km-t tettem meg. 

 

Nyilván egy sík vidéki gyors maratonra nem érdemes így készülni, de érdemes figyelembe venni a kerékpáros edzéseket is.

Előzmény: Spenót (192640)
Ati_66 Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192641

Gratulálok!

 

Ahogy nőnek a gyerekek, hamarosan nem csak a családi kategóriát hanem az egész váltó versenyt megnyeritek :-)

Előzmény: O/O (192636)
Spenót Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192640

Túlélte a csülköm a szaladást. :) 

Ezzel a tegnapival a megcélzott 64/16/20%-okból 65/19/16 lett.

Ez szerintem rendben is van.

Érdekes hatása volt a tegnapi futásnak, mert miután hazajöttem, megettem egy jó adag cseresznyét és éjjel 2-kor arra ébredtem, hogy rohadt éhes vagyok. Szerencsére kibírtam, hogy ne menjek le enni a konyhába.

63km-es lett a hét. Elégedett vagyok. Ilyeneket kellene csinálnom.

Csempa Creative Commons License 2018.06.04 0 0 192639

Gratula! (Aztán jövőre megint lehet izgulni:)

Előzmény: O/O (192636)
budai10 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192638

Tolsz még egy 10 legalább rajta és mehet a 160 körüli pulzuson a félmaratoni tempó. :)

Előzmény: Spenót (192634)
Spenót Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192637

Gratula! :) 

Előzmény: O/O (192636)
O/O Creative Commons License 2018.06.03 0 1 192636

7. Tesz futás Székesfehérvárön családi váltóban 3x1600 (kb.1500m) sikeresen megvédtük a tavalyi első helyünket! Javítottunk az időnkön meg a sorrenden. Hivatalos időt még nem tudom. 15:15 körül lehet.

amatőr Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192635

Szajrés, igen, a Recovery funkció a terhelés után az egy perc alatti pulzuscsökkenést díjazza poor, good, excellent kategóriákkal. 

Átlagosan minimum 15-20-at illik egy egészséges szervezetnek produkálnia, de mi ugye komoly sportolók vagyunk. :)

Nekem 40+ szokott lenni, volt 60 is, de akkor sprinttel fejeztem be, onnan könnyebb zuhanni. :) 

Persze, viszonylag alacsonyabb záró értékről nehezebb nagyot lemenni, de akkor is közel kerülhetünk a normál pulzushoz, pl. 130-ról a civil 70 helyett 100-at,90-et elérni nem túl extrém nehéz, ha edzett a szív, a keringés.

Előzmény: Szajrés (192632)
Spenót Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192634

Egyébként új rekord 5 és 10km-en, TP szerint új laktátküszöb (157)

Remélem, a bokámnak is tetszett. Reggel kiderül...

Állati jó érzés volt egyébként és tökre nem fogytam el a végére. Csak az a fránya 160... most zavart először igazán.

Előzmény: Spenót (192633)
Spenót Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192633

Hoppá! Ilyet nem szoktam látni... :) 

Csak 14km volt.

Szajrés Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192632

Abban esetleg tud valaki segíteni, hogy a Tomtom mit jelez recovery felirattalaz edzés után? Én az egy perces pulzus csökkenésre tippeltem. Viyzont ha magasabb pulzuson futottam akkor fair volt a recoverym, mert 25, de a tegnapi 141-es edzés után valami dehonesztáló jelzővel illette, mert talán csak 20 volt. Nyilván alacsony tartományról nem is csökken annyit.

Spenót Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192631

Sajnos a beszédteszthez tényleg tapasztalat kell, mert igen szubjektív. Nekem a laborban mért zsírégető pulzusom annyira alacsony, hogy nemhogy beszélgetni, de búvárkodni is tudnék közven. Kb. 6 lépésre jön ki a légzésváltás ekkor.

Amikor melegben, kissé már fáradtan próbálom tartani a pulzust, akkor néha már az orromon veszem a levegőt, pedig nekem egy ferdülés miatt igen szűk a cső.

Előzmény: Szajrés (192630)
Szajrés Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192630

Más lenne a helyzet, ha együtt tudnék egyszer futn és beszélgetnii valakivel, aki gyakorlatból ismeri, tudja alkammazni a módszert, de ez jelenleg nem adott.

Előzmény: rrroka (192626)
mtb Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192629

Szerintem semmi gond vele. Én egy ilyet  rendeltem tartalékba a Garmin mellé, (ez Bluetooth-hoz és Ant+-hoz is jó), és teljesen tökéletesen mér, könnyű, kényelmes, akár a Garmin. Akkor 5300 Ft volt átszámolva.

Előzmény: Csempa (192628)
Csempa Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192628
Előzmény: rrroka (192627)
rrroka Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192627

nincs vkinek egy fölös bluetooth mellkaspántja kipróbálásra esetleg később megvételre?

rrroka Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192626

ok

Előzmény: Szajrés (192625)
Szajrés Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192625

Melyik.táblázatra godolsz? :-)) A beszédteszteset elengedtem túl szubjektívnek tartom. Nekem a beszéd a fotelben kényelmes, esetleg az asszonnyal kézenfogva sétálva. Az meg, hogy mikor mennyire kényelmetlen, mikor jönnek csak szavak... A tegnapi futásomhoz még annyit, hogy kicsit fáradt is voltam, mert előző nap is futottam, sprintelgettem is max pulzushoz, és kétszer meg is áltam sétálni, egyszer bogy valami értelmes tartalmat varázsoljak a Tomtom kijelzőjére a diagrammok helyett, egyszer pedig leszólítottak. Szóval fél perccel kb jobb lett volna az időm a megállások nélkül.

Előzmény: rrroka (192623)
amatőr Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192624

Spenót, a fenébe, ezek szerint mégiscsak átvertek engem a kínai piacon? Ott az ampullákat egy Kipchoge fotóval, for the best marathon runners felirattal ajánlották. :) 

Előzmény: Spenót (192620)
rrroka Creative Commons License 2018.06.03 0 0 192623

Ez az 5:40 141-el egész jónak tűnik ebben az eső körüli időben. a táblázatban ez neked kb melyik zóna?

Előzmény: Szajrés (192621)
Spenót Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192622

Köszi, de az eleje annyira jó volt, hogy megérte a folytatás is. Én a holnapi, laktátküszöb fölötti futástól jobban tartok.

Előzmény: Szajrés (192621)
Szajrés Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192621

Részvétem Spenót a lassú futások miatt. Én ma megerőszakoltam magam 141-es átlagpulzussal, szűk 1 óra 2 perces 11 kilométer sikeredett, de halálos volt. Nyújtásnál alig bírtam lehajolni, és a kutyákra is marha mérges voltam, hogy nem esznek gyorsabban mikor én majd szomjan halok. Lehet tényleg volt valami a levegőben. Sok pára az biztos.

Előzmény: Spenót (192617)
Spenót Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192620

Majd privátban megírod, hogy mit szúrsz, Arni? ;) 

Előzmény: amatőr (192618)
amatőr Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192619

Azért a nyáron futok is majd, a maraton az nem játék.

Előzmény: Spenót (192617)
amatőr Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192618

Talán a vállam visszahúzott, ugye... :)  :) 

Előzmény: Spenót (192617)
Spenót Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192617

Nem is értem, hogy a rengeteg futóedzés ellenére miért fogott ki rajtad az ötpercesnél gyorsabb tempó...

Valami lehetett a levegőben, mert nekem is nehezem mentek a végén a 8percesek. :) 

Előzmény: amatőr (192616)
amatőr Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192616

Mivel hétvége van, jött egy verseny, a szeretett Szigetfutás júniusi rendezvénye.
Baromi meleg volt, bár nem azért lett ennyire béna a futásom, hanem mert nekiálltam az elején, és toltam egy 4:45-ös és 4:43-as kilométert. A harmadiknál már éreztem, ebből baj lesz, és simán belegyalogoltam, ha úgy éreztem. Ez többször megtörtént az ötödik kilométerig, onnan a célig azért gyorsítottam, 3:51-es átlag lett arra a párszáz méterre, igencsak örültem, hogy vége. :) 
Utána jött még egy smartfitnesz plusz súlyzó 2 óra 10 perc, szóval a mait sportos napnak könyvelem el. :) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!