Keresés

Részletes keresés

Ubul02 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 172408

Sziasztok!

Idősebb korban (49) érzékeny ízületre érdemes valami porcerősítőt szedni, ugye? Arthro Guard jó lehet? (Bokám szokott rakoncátlankodni, meg kicsit a térdeim.)

Köszi!

Jozsef Creative Commons License 2016.05.26 0 0 172407

Akármennyire furcsa, nekem a gyorsabb tempó segített. Az edzéseim nagyrészét max. 140 pulzus körül végzem. Hosszabb kihagyások után ehhez kb. 6:00, de van hogy 6:30  tempó tartozik, és előbb-utóbb előjön az achillesz fájdalom. Futás közben általában kevésbe fájdalmas, de mindennapi életben igen kellemetlen. Pár évvel ezelőtt talán a Vivicittára voltam benevezve, így rávettem magam, hogy elinduljak. A rajtban még a szokásos kellemetlen volt, a verseny közben nyomtam az 5 perces tempót, és csodák csodája, másnap semmi baja nem volt az achilleszemnek. Mostanában a 140 pulzushoz alapból 5 perces tempó tartozik, így  most nincs achillesz-problémám :) Arra gyanakszok, hogy lassabb tempónál nem olyan jó a futótechnika, sarokra érkezés sokkal hangsúlyosabb, minél gyorsabb a tempó, annál jobban középtalpra-lábujjra helyeződik át érkezési pont.

 

 

Előzmény: Spenót (172405)
rrroka Creative Commons License 2016.05.26 0 0 172406

Ultrabalatonra jön valaki?

Én már kicsit izgulok. :)

Spenót Creative Commons License 2016.05.26 0 0 172405

Én lassan egy éve küzdök vele és végre úgy érzem, hogy nyerésre állok.

Leginkább a futás utáni lábáztatás jött be testmelegnél kissé hűvösebb vízzel, benne piros Tetesept sóval.

Ezt minden futás után csinálom. Sokat nyújtok. Gyógytornász által ajánlott mozgásokat csinálom. Ezeket pl. most is, felkelés előtt az ágyban. Gyógyulj! :)

Előzmény: G. Lorant (172391)
emillesz Creative Commons License 2016.05.19 0 0 172404

Nagyon egyetértek veletek !!!  :-)
Jozsef (172402)

Előzmény: rrroka (172403)
rrroka Creative Commons License 2016.05.19 0 0 172403

golden komment díj részemről

Előzmény: Jozsef (172402)
Jozsef Creative Commons License 2016.05.19 0 2 172402

Alapvetően, jók az adottságaid, szerintem, nyugodtan belevághatsz egy tudatos felkészülésbe.
Három lehetőséget javaslok megfontolásra:

1. Netes edzéstervek
A netes edzéstervek (főleg a kezdők számára írt) legfontosabb előnye, hogy elég biztonságosak. Ha személyedre lenne szabva az edzésterv, akkor biztos, hogy hatékonyabban is tudnál edzeni, de egyébként nagyon nem lehet velük melléfogni. Jó tanulási lehetőség, arra, hogy milyen szisztéma szerint kellene edzened, amit tested jelzései alapján később már magadtól is  módosíthatsz. Nem mellesleg, többségükben ingyen elérhetőek. A netes edzéstervek egyik változata, hogy vannak olyan honlapok, ahol megadsz magadról pár adatot, mikor lesz a verseny, hetente hányszor tudsz edzeni, aztán kihoz belőle valamit...
Pár edzésterv:
http://edzesonline.hu/edzesterv/64/felmaratoni_edzesterv_kezdoknek
http://www.futanet.hu/leadlist/edzestervek-felmaratonra (én ránézésre neked inkább 18 hetes edzésprogram gyakorlott futóknak javasolnám, szerintem Monspart Sarolta kezdő edzéstervei túlontúl biztonságosak)
http://www.halhigdon.com/training/51131/Half-Marathon-Novice-1-Training-Program (ez angolul van)

2. Edző
A szakszerű edző a legjobb választás, ezzel lehet a leghatékonyabb eredmény elérni, és nagyon sokat lehet tőle tanulni. Ellenben pénzbe kerül, és a kapcsolattartás sem olyan egyszerű.

3. Alapelvek ismerete
Ha alaposan utánaolvasol, akkor bármilyen szinten el lehet kezdeni edzeni a saját fejed után( aminek nagy előnye, hogy te ismered magadat a legjobban), de mindenképpen érdemes betartani a következő elveket:
- edzésen belül: bemelegítés, munka, levezetés szakaszok legyenek megkülönböztetve. Minél idősebb az ember, annál fontosabb a nyújtás az edzés végén.
- Könnyű-nehéz egyensúly: egymás után nem teszünk két nehéz edzést, igaz, két könnyűt sem célszerű. "Könnyű" és "nehéz" relatív fogalom, például a távval, intenzitással lehet játszani, de legjobban úgy lehet megfogni, hogy mennyi idő alatt tudsz belőle regenerálódni. Ha órákban mérhető, akkor az biztosan könnyű, ha legalább két nap, akkor az biztosan nehéz, kettő között meg hallgass a saját megérzésedre.
- Legyen a hétnek ritmusa: nem érdemes mindig ugyanazt a távot futkorászni. Intenzitásban, távban célszerű a változatosság (ebben sokat lehet tanulni a netes edzéstervekből). Mi, dolgozó népek, hét közben a rövidebb esetleg pörgősebb edzéseket preferáljuk, hétvégén jöhetnek a hosszabb, de alacsonyabb intenzitású futások.
- mikrociklusok: egy mikrociklus 3-4 hétből áll, aminek az utolsó hete a pihenőhét. A három vagy négy hét, több dologtól függhet, kezdőknek, idősebbeknek inkább a háromhetest szokták javasolni, lányoknak pedig a ciklusukhoz igazodó négyhetest. A mikrociklus első két-három hetében graduálisan növeljük a terhelést (pl. biztonságos ökölszabályként a max. 10% heti kilométerszám növelést szokták javasolni), majd az utolsó héten, a pihenőhéten csökkentett távot/intenzitás kb. az első hét alatti terhelést szokás beiktatni.
- makrociklusok: egy hosszútávú versenyre való felkészülést 5 részre szokás felosztani: alapozás vagy alap állóképesség növelése, Laktátszint közeli munka, verseny felkészülés, visszavétel+ verseny, verseny utáni regeneráció. Több mikrociklusból állnak, amikben mindig a speciális fázis igazított edzésmunkát találsz, javaslom, olvass utána, mert ez elég hosszú téma

- keresztedzés: hetente párszor érdemes beiktatni másfajta, alapvetően alacsony intenzítású mozgásformát is, pl. kerékpár/spinning, úszás, jóga, törzsizom-erősítés (core training) jó kiegészítője futásnak, csökkentik a sérülés veszélyét, és megtörik a monotóniát.

 

Előzmény: riel (172395)
Alpári Gnác Creative Commons License 2016.05.19 0 0 172401

Én oda járok és mint futóhelyszín, teljesen meg vagyok vele elégedve.

 

Majdnem végig lehet aszfaltmentesen futni.

Én csak a nagy kört nyomom, de sok kisebb kört is be lehet iktatni, ha valaki kevésbé szereti a monotóniát.

 

A közbiztonsággal szerintem nincsen baj, több százszor voltam ott, soha nem volt gondom.

Korábban előfordultak szipusok, meg különböző nemű kéjmunkások, de ezek mostanában eltűntek, meg amúgy is békés népség mindegyik.

Eléggé rendszeres a rendőri jelenlét különben is.

Azért sötétedés után mégse nagyon mennék oda, de nappal rendben van.

 

A neveletlen kutyák is valahogy kevesebben vannak mostanában, bár azt sosem értettem, hogy minek visz valaki sétálni kutyát úgy, hogy szarik rá, mert egyfolytában telefonál. De tényleg: minden kutyásnak rá van nőve a fülére a telefon. Kivel bírnak ezek állandóan beszélni? Egymással?

 

Viszont öltöző-zuhany téren nincsen tapasztalatom, én itthon intézem ezeket.

 

Gondolom, a Fradi edzőpályán, vagy az Építőknél van mód ilyesmire, az Építőktől szoktam is látni futókat ki-be jönni, de hogy milyen, mennyibe kerül, ingyenes-e, azt sajnos nem tudom.

Előzmény: DumaloSrac (172400)
DumaloSrac Creative Commons License 2016.05.18 0 0 172400

Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a Népligettel? Egyes fórumokon olvastam fura dolgokat, máshol viszont dícsérték a helyet. Van bárkinek tapasztalata a ligettel kapcsolatban? Milyen az öltöző és a zuhanyzó állapota? Köszi az infot!

Ubul02 Creative Commons License 2016.05.13 0 1 172399

Köszi! Akkor marad a víz...:-)

 

Előzmény: barefootBushman (172398)
barefootBushman Creative Commons License 2016.05.13 0 0 172398

Riel: így-így :- )

Ubul: Esőruházat (visszatérő kérdés sajnos futóknál) nincs. Azaz van vízhatlan, kis-, mégkisebb és pehelysúlyú széljakó, de azokat  csak a magasabb hegytetőkön szoktuk felvenni szél, ill. kihülés ellen.

Előzmény: Ubul02 (172394)
Tompus999 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 172397

Az attól is függ hgoy milyen jellegű de nekem az excentrikus nyújtás sokat segített

Előzmény: G. Lorant (172391)
riel Creative Commons License 2016.05.13 0 1 172396

Köszi!

Jelenleg a heti 2-3 alkalom azért van, mert addigra érzem úgy, hogy mehetnékem van, vagyis addigra regenerálódok.

Lehetne sűríteni, de akkor kisebb terhelés (táv és/vagy emelkedés) kellene, hogy másnap is energikusnak érezzem magamat.

Így gondoltad? 

Előzmény: barefootBushman (172393)
riel Creative Commons License 2016.05.13 0 0 172395

Szia József,

 

Igazad van, a lényeg lemaradt.

Kor: 42

Nem: férfi

Magasság: 186cm

Súly: 75kg

 Alapok: nem tudom mi számít ide, 1984-2009-ig rengeteget bicikliztem, fénykoromban volt, hogy heti 300km is összejött, aztán hosszú szünet (tanulás munka mellett, házasság, gyerekek születtek, nem volt fókuszban a sport); 2014 őszén falmászással kezdtem újra a mozgást, aztán 2015 januártól - majusig heti 2 spinracing, nyártól szünet egészen 2016 februárig, akkor kerestem valamit, ami nincs időhöz kötve és a futást választottam)

Versenyeredmény:

2016 április 9. Szarvasűzők 6,2km 32perc (50m fel és ugyannyi le)

2016 április 30. Runner's World Run Balatonfüred 10,55km 58:xx (lényeges szintemelkedés nem volt), az idő tudott volna jobb is lenni, ha lehetett volna haladni, de nagyon keskeny volt ennyi indulóhoz a pálya (55:xx-re saccolom, ha a saját tempómat sikerült volna futni)

2016 május 7. Avalon park családi futás 5k (család nélkül) 28:xx (160m fel és 160m le) 

Pulzusmérőm még nincs.

Célok:

július Jabil 1/3 maraton

augusztus Panoramafutás Zebegény 17km

október Barátság maratonon félmaraton

 

Úgy gondolom nem lehetetlen célok ezek, csak jó lenne tempósan teljesíteni őket.

Köszi!

 

Gábor

 

Előzmény: Jozsef (172388)
Ubul02 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172394

Sziasztok!

Esőben futáshoz keresek ruházatot. Általánosságban tudom, hogy vízhatlan felső kéne, de igazából az ilyen dzsekijeim nem szellőznek. Tudnátok ajánlani valami elérhető áru darabot, akár Decathlonban beszerezhetőt?

Köszönöm előre is!

barefootBushman Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172393

Hello, kb. úgy csinálnám, hogy minden nap mennék a héten, egy pihenőnappal (amikor esik, v. nincs kedved menni -mert olyankor a sérülésveszély is fokozódik, főleg terepre merészkedve). A távot tizenkettőnként emelném. Amikor jólesik a tempót is emelném, de ez csak a tizedik-12. napon lenne. A kört csak 1-2 km-rel emelném, de cserélgetném az irányt és útvonalat, de azokat sűrűn. Fő, hogy élvezd!

Előzmény: riel (172387)
barefootBushman Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172392

Szia, min. 2 hét szigorú pihi, esetleg gyenge gyorsúszással fűszerezve.

Előzmény: G. Lorant (172391)
G. Lorant Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172391

Lassan két hete fáj az Achilles-szem? Mi segíthet leginkább a gyógyulásában?

Tompus999 Creative Commons License 2016.05.12 0 1 172390

facebookon vannak ilyen csoportok:

Csere-bere, használt sporteszközök és ruhák eladása/vétele

Futófelszerelések adás-vétele,cseréje

Előzmény: ST_Butcher (172389)
ST_Butcher Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172389

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem, van egy ajándékba kapott Garmin Forerunner 210, eladnám mert nem használom, gyakorlatilag használatlan, 55eFt-re gondoltam ir. árnak, hol hirdessem meg szerintetek?

 

Köszi!

Jozsef Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172388

Írhatnál pár dolgot magadról (pl. életkor, nem, testmagasság/-súly), hogy hol állsz (pl. versenyeredmények) , milyen alapokkal rendelkezel, milyen célokat tűztél ki magadnak, esetleg milyen eszközökkel rendelkezel (pl. pulzusmérő stb.), akkor jobban tudnánk tanácsot adni.

 

Előzmény: riel (172387)
riel Creative Commons License 2016.05.12 0 0 172387

Sziasztok,

 

Láma kérdésem lenne.

Februárban kezdtem futni (előtte utoljára Cooper teszt volt középsuliban 25 éve :-) és hogy legyen némi motiváció, járok futó rendezvényekre (versenyekre, amik részemről a táv teljesítéséről szólnak, mert nyerni nem én fogok :-)

A kérdésem arra vonatkozna, hogy edzéstervet hogyan/kitől lehetne kapni a továbbfejlődéshez? 

Futó app-ból van 100, de a zöme főleg monitorozós, a felkészítős appok pedig amennyire látom nulláról készítenek fel valamire. 5k, 10k stb.)

Kisebb szintemelkedéssel (75m fel és 75m le) 11km-t, vagy nagyobb emelkedéssel (140m fel és 140m le) 6.5km-t futok heti 2-3 alkalommal

 

Hogyan tovább? Mit növeljek? Távot, tempót, vagy emelkedést?

HR cuccom még nincs.

Előre is köszi?

 

Gábor

 

rrroka Creative Commons License 2016.05.11 0 0 172386

ja, mi meg pont nem vagyunk oda h még az öblítő is illatos legyen, szóval nem is a futócuccok miatt mosunk ecettel, hanem mindent azzal. :)

Előzmény: Alpári Gnác (172385)
Alpári Gnác Creative Commons License 2016.05.11 0 0 172385

Teljesen igazad van, tényleg nincs összehasonlítási alapom.

 

De az eredeti felvetés egyik része az volt, hogy büdösödik, hát az enyém nem, ez objektíve is megállapítható.

 

A szellőzésről el tudom képzelni, hogy rontja az öblítő, de nekem ez sem jelentett soha gondot, eleget szellőzik nekem öblítővel is.

 

És hát mit csináljak, szeretem az öblítő illatát:)

Előzmény: rrroka (172382)
ST_Butcher Creative Commons License 2016.05.10 0 0 172384

Sziasztok!

 

El szeretnék adni egy Garmin Forerunner 210-es alig használt, szerintetek hol próbáljam? Esetleg itt valakit érdekel?

Tompus999 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 172383

Én sem mostam máshogy. De most kipróbálom ecettel, azt most kezdtük használni amúgy is öblítő helyett, környezettudatosság rulez!

Előzmény: Alpári Gnác (172381)
rrroka Creative Commons License 2016.05.10 0 0 172382

Hát ha soha nem mostad "rendesen", akkor ugye nincs összehasonlítási alapod. :) az öblítő eldugítja a technikai cuccokon a kis lukakat, amik elvezetik az izzadtságot, tényleg érezhető a különbség.

más kérdés, hogy nagy melegben nem feltétlenül jó, ha az izzadság elpárolgását a bőrről gyorsítjuk, hiszen így tudja annyira kifejteni a hűtő hatását, és tulajdonképpen gyorsabban kimelegszünk, nem csökken megfelelőena  test hőmérséklete. van pár gyártó, aki csilliárd forintért olyan cuccokat gyárt, amik nem simál elvezetik az izzadságot, hanem "keringetik", szóval kicsit több ideig a bőrön tartja és így jobban hűt.

Előzmény: Alpári Gnác (172381)
Alpári Gnác Creative Commons License 2016.05.10 0 0 172381

Én soha nem mostam máshogy a futó ruháimat, mint bármi mást.

Megy simán a többivel együtt a gépbe, öblítővel.

Nem vettem észre, hogy büdösödne, vagy ne szellőzne rendesen.

rrroka Creative Commons License 2016.05.09 0 0 172380

OK! :D még jobban büdösödik!

Előzmény: Bikk Pubi (172379)
Bikk Pubi Creative Commons License 2016.05.09 0 0 172379

Azér' már nehogy az öblítőre fogjuk a cucc büdösödését!:-P

Előzmény: rrroka (172378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!