Keresés

Részletes keresés

kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274851

Azt is elmondanám, hogy a végsebesség nem a görgők súlyától függ, hanem az áttétel nagyságától.

Azaz a gördős tárcsa pl. mennyire tudja a legnagyobb átmérőt produkálni. Azaz az ékszíj hogy tud minnél jobban kifutni a tárcsán. Ezt szokták "megbuherálni". A görgők súlya a gyorsulást befolyásolja és nem a végsebességet.

kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274850

Üdv.! Megköszönném, ha valaki elmagyarázná nekem, hogy a schubert tű hogyan befolyásolja a végsebességet, mikor a fúvóka teljesen ki van nyitva. (azaz a tű hegye sem ér bele a furatába)

Szerintem csak a közbeeső fordulatnál min-max közötti anyagmennyiséget szabályozza,

Laza rigalánc Creative Commons License 2023.12.05 0 0 274849

Köszönöm a tanácsokat!!

Előzmény: tcaoe (274846)
tcaoe Creative Commons License 2023.12.04 0 0 274848

Nyugodtan ki lehet próbálni vele.

Előzmény: Bártfai Zorkovics (274847)
Bártfai Zorkovics Creative Commons License 2023.12.03 0 0 274847

 

Én ezt találtam full powernek

 

 

tcaoe Creative Commons License 2023.12.03 0 0 274846

A kehelycső szerintem gyárilag az (katalógus szerint 209 GA, a HA a csoport), az a tű viszont jó eséllyel vastag (az is gyári méret, de a teljes nyitáshoz a Piaggio A07-et ír).

A fúvóka valszeg most is 60-as, max. 62 kell általában. De ezután általában játszani kell egy kicsit a görgőkkel is, ha az ember nagyobb végsebességet akar. Nem nagy dolgokról van szó, olyan 0,6 grammon belül már jó szokott lenni.

Előzmény: Laza rigalánc (274845)
Laza rigalánc Creative Commons License 2023.12.03 0 0 274845

Köszi! Utánaolvastam, azt írják, phva 17,5, áramlástörő, 209 HA kehelycső, A13 tű, 60 fúvóka. 40-es súber.

Ez működhet?

tcaoe Creative Commons License 2023.12.02 0 0 274844

Az valami legenda, a svájci kivitelek mind 45-re vannak korlátozva, és ráadásul mind katalizátoros is. 80-as jóváhagyás csak Olaszországban volt, bár ezt az EU-ban elfogadják, de akkor már nagymotor.

Az teljesen nyitott mindenhol ugyanaz, még az is lehet, hogy nagyon hosszú idő alatt eljut 78-ig, de ez inkább a végáttételtől függ.

A vizesek nyitása is mindig ugyanaz. Mind a korlátozó gyűrűvel, a kipufogóval és karburátorral van fojtva (ha mofa, akkor a gázban is van ütköző, de ilyen csak Németországban és Ausztriában volt). A fúvókamérettel nem szoktak variálni, a tűt kell 07-esre cserélni. Kettővel nagyobb főfúvóka általában elég, ha  a tű még kevés lenne.

Ha minden rendben van vele, nem kötötték ki a másodlagos levegőt és így nem dugult el a kipufogó, akkor valós 70-et bármelyiknek kell tudnia.

Előzmény: Laza rigalánc (274843)
Laza rigalánc Creative Commons License 2023.12.02 0 0 274843

Üdv! 

Tcaoe- től kérdeznék!

Piaggio Nrg Powerból olvastam egy svájci CH kivitelről ami nincs korlátozva, és gyárilag 78 a vége.

Annak a karbiban levő konfigról esetleg tudnál valamit?

Azt írták más méretű fúvóka, más tű van benne gyárilag.

Köszönöm

zulesi Creative Commons License 2023.12.02 0 0 274842

Sziasztok! Most először írok ide,  2001-es 50-es Gilera Runnerem  felújítását csinálom, már csak a motorikus rész van hátra és tapasztalatokat, tanácsokat szeretnék kérni. A fő felhasználási terep rövidebb túrázgatás, főleg mátrai kanyargás lenne, ehhez szeretnék valami relatíve tartós konfigot összeállítani. Nem akarom a szélsőségek irányába vinni a gépet, arra ott van a nagymotorom, de a robogókat is nagyon szeretem. Milyen tartós, jó minőségű főtengelyt és csapágyakat javasolnátok, illetve a 70-es vashengerek közül melyik lehet a befutó? 17.5 Dellorto karbim van már és Gianelli Rekord kipufogó is. Válaszaitokat előre is köszönöm!!

peppino Creative Commons License 2023.11.14 0 0 274841

Köszi, végigjátszom akkor a szettel. Áramlástörő nem volt a régiben sem, és az új karbihoz sem adtak. A csonk ezek szerint jó lesz, nincs benne váll egyáltalán, egyenletes a belső keresztmetszete végig.

 

Még egy kérdés: Ha megveszem a 70-es Malossi hengerszettet, ott ugyanezen elvek mentén menjen a főfúvóka szelekció? Vagy ott is van egy ajánlott induló méret?

 

Előzmény: tcaoe (274840)
tcaoe Creative Commons License 2023.11.14 0 0 274840

A 12-esé belül szűkebb. A csatlakozórésze ugyanaz, de utána van benne egy kis váll még. Utángyártottban nem létezett soha a gyárival azonos, ha meg eredeti, a számlán ott lesz a cikkszáma, abból látszik.

 

Nem, mindig a dústól kell indulni, akkor nem gyilkolod meg. Ha szépen megy, akkor a gyertyakép segít. Nyilván úgy nézd, hogy rendesen meghajtva állítod le még fordulaton. Ha dús, akkor egy 80-assal folytasd.

Volt Vespám, ami 68-assal lett jó. De itt amúgy számít, hogy az áramlástörő megvan-e a bemenetnél (ez egy rézszínű lyuggatott lemez, ki szokták szedni, pedig nem tesz rosszat, sőt). Ha az nincs, akkor 74 fölött szokott jó lenni.

 

Abban nagyon nem kellene buboréknak lennie. Nagyjából indítózáskor kihajtja légtelenítés után, és többet nem lesz benne.

 

Előzmény: peppino (274839)
peppino Creative Commons License 2023.11.14 0 0 274839

A szívótorok nem eredeti, azt cseréltem már, bár bevallom, nem tudom mi a különbség a kettő között. A régi repedezett volt már, nem akartam kockáztatni a fals levegőt.

 

Fúvókakészletem van, ezt tervezem majd cserélgetni ha szebb idő lesz tesztelésre. Akkor indítsak valami 70-hez közelivel? Mit nézzek ilyenkor, a végsebességen nem feltétlenül látszik majd azt gondolom két egymást követő méret közti különbség.

Az, hogy kevésbé füstöl, számomra azt jelenti, hogy most szegényebb a keverék, nem? Mit figyeljek? A henger hőfokát, a gyertyát?

Menjek le addig, amíg már túl szegény a keverék és kezd dadogni, vagy inkább lépésenként menjek lejjebb?

 

Az olajszivattyú megy rendesen, a karbi felöli csőben volt a buborék miután lehúztam a csövet. Átlátszó minden, ezért látszik, hogy ment a karbi felé.

Előzmény: tcaoe (274838)
tcaoe Creative Commons License 2023.11.14 0 0 274838

A 07-es súbertű a nyitottaké. A 12-esben is olyannak kellett volna lennie, de nyilván nem cserélték, mert kevesen tudják, hogy kell.

Az a főfúvóka lehet, hogy kicsit nagy lesz, 70 és 80 között szokott a legjobb lenni.

Viszont a 12-es szívótorka is más mint a 17,5-é. Azt érdemes cserélni, még ha jól is megy az eredetivel. Ugyanakkor ha valaha cserélték, akkor jó eséllyel nem 12-eshez való már, azt jó ideje nehezebb venni, és nem is azt hozza a katalógus első helyen.

 

Az olajszivattyút le kell rendesen légteleníteni. Ha teljesen üres volt, akkor rá kell próbálni fúrógéppel pl., hogy szállít-e. Bármikor elpusztulhat, ha üresen bármilyen keveset járt, de ezt írtam már neked.

Előzmény: peppino (274837)
peppino Creative Commons License 2023.11.14 0 0 274837

Ma beszereltem az új karburátort. A főfúvókában nincs eltérés, emlékeim szerint 83-as volt a 12-esben is. Első tapasztalatok alapján elmondható, hogy a gyári beállítást minimális mértékben kellett változtatni, bemelegedés után kevés volt az alapjárat, de minimálisan kellett változtatni.

 

Más a kehelycső és más a súbertű is. A 17,5-ben elvékonyodik a tű alja, a 12-esé egyenletes volt a teljes hosszon. Minden más teljesen csereszabatos, 

 

Sokkal egyenletesebben és szebben jár, nyilván a régi karbi kopása, csavarjai ebben fontos szerepet játszottak. A fordulatot azonnal veszi, rendben visszaáll, és ami érdekes: kevésbé füstöl, szóval biztató. Az olajszivattyú megy, látszott, hogy mozog előre egy pici buborék ami a lehúzás után belekerült. Menni nem tudtam még vele mert esett, de most süt a nap és ha felszárad akkor elviszem egy körre. Majd jelzek.

4728ITI Creative Commons License 2023.11.11 0 0 274836

A 6/6W-os LED izzó (Ba20D) pont passzolt az eredeti lámpába, sőt, a vetítési képe is tökéletes lett. A 40W-os váltóáramú rendszert kellett átalakítani 15W-osra és egyenirányító-fesszabályzót is kellett csinálni a LED izzóknak. Az össz fogyasztás így 8W lett. Indexnek 3W-os ledeket használok, amihez terveztem tranzisztoros ütemadót. Mindössze 2 db Li-Ion akkuról működik, arról megy a féklámpa is. Az index független a világítástól, az akkukat fél évente kell tölteni, a kis fogyasztás miatt.

Előzmény: peppino (274835)
peppino Creative Commons License 2023.11.10 0 0 274835

Mit jelent a LED-es átalakítás? LED "izzót", vagy valami drasztikusabb beavatkozást?

 

Előzmény: 4728ITI (274834)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.10 0 0 274834

Én ugyanúgy gondolom, ahogy Te is. Nem a versenyzésért csináltam én se a tuningot, hanem hogy városban a kamionok ne akarjanak megelőzni. Mert az életveszélyes, persze nem a kamionosnak. A világítást is azért alakítottam át ledesre, mert azt messziről is látják és nem hajtanak ki elém. Eddig bevált.

Előzmény: peppino (274833)
peppino Creative Commons License 2023.11.10 0 0 274833

Itt nagy variáció nincs, hiszen ezeket szerelték a 17,5-es karbival, tehát azt gondolom a leömlő nyilás az 50-es hengernél nem szűkebb, bár nem mértem. A 70-es Malossi hengerekhez pedig a 17,5-es a legkisebb karbi amit ajánlanak, ergo marad a kipuffogó, dehát a rendszer minden láncát cserélem majd, a karbi csak az első lépés. Nem versenyzés a cél, csak egy kicsit lendületesebb közlekedés. A vashengerszett elegendő erre a célra.

Előzmény: 4728ITI (274832)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.10 0 0 274832

Sajnos nem ismerem a motorodat, de az minden motorra igaz hogy a porlasztó torokméreténél nem lehet kisebb a beömlő és a kipufogó nyílás, mert az fojtást okoz.

Előzmény: peppino (274830)
peppino Creative Commons License 2023.11.10 0 0 274831

Azért kérdezem, mert a Malossi hengerszettet nézegetem és ott úgy látom adnak hozzá új - vélhetően karbon, (bár ez nem bztos) lamellákat a reed-hez. Ez számomra azt jelenti, hogy az intake oldal nem változik csak a lamella erejéig.

Előzmény: peppino (274830)
peppino Creative Commons License 2023.11.10 0 0 274830

Egy Piaggio blokk esetében mit értesz ezért nagyobb beömlő, nagyobb átömlő alatt? Ilyenkor módosítják a beömlő oldalt és nagyobb reed-szelepet is kap? A leömlő oldalt értem, ott a 70-esnek gondolom nem csak a portolás más, hanem a kipuffogónyílás is?

Előzmény: 4728ITI (274826)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.10 -1 1 274829

Én tuningoltam az 50-es KTM motoromat, aminek előtte 45 volt a csúcssebessége, utána 70 fölött ment. Vettem hozzá nicasilos alu versenyhengert, nagyobb átmérőjű kipufogót. Az eredeti porlasztóját felfúrtam 14 mm-re. A főfúvókával kellett játszadozni, hogy a legjobb legyen, de azt is sikerült megoldani. Végül ledesítettem a világítást, meg az indexet, az is jó lett. Ezeket több évvel ezelőtt megcsináltam, azóta így használom a motort. Jó időben szinte minden nap járok vele, szeretek motorozni.

Előzmény: peppino (274827)
tcaoe Creative Commons License 2023.11.09 0 0 274828

A Piaggionál nem, csak a szívócsonkot kell cserélni. De hát mit tudsz te erről?:)

Előzmény: 4728ITI (274826)
peppino Creative Commons License 2023.11.09 0 0 274827

Végigmegyek ezen az úton. Ma megvettem a karbit, majd nézek egy rezót, és aztán egy 70-es hengert. 

Előzmény: 4728ITI (274826)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.09 -1 0 274826

Nagyobb porlasztótól nem biztos hogy jobb lesz a motor. Mivel minden mindennel összefügg, ezért nagyobb beömlő, nagyobb átömlő, nagyobb kipufogó keresztmetszet kell. 50-es hengernél is sokkal nagyobb teljesítményt lehet ezekkel elérni. Ha a porlasztó torok átmérője megvan mindenhol, akkor érdemes megpróbálni. 

Előzmény: peppino (274824)
tcaoe Creative Commons License 2023.11.08 0 0 274825

Mivel a későbbieken gyárilag is az van, nyilván van értelme. Ha más nem, hogy abból lehet újat kapni. De abból aztán marhára nem érdemes kínait venni.

Előzmény: peppino (274824)
peppino Creative Commons License 2023.11.08 0 0 274824

A múltkori eszmefuttatások után gondolkodom egy új PHVA17,5-es karbin, (ezen a 12-es van). Van valakinek tapasztalata, hogy az én esetemben jelentene ez bármiféle (akár hangyafasznyi) előnyt, vagy ez csak egy 70 ccm hengerrel lenne értelmes upgrade?

Csufi15 Creative Commons License 2023.10.24 0 1 274823

Kösz. Ezt kipróbálom, jó megoldásnak tűnik.   Otthoni saját tartós megoldásnak ki fogom próbálni.

Én a hőlégfúvót azért alkalmazom, mert  szerelés közben 1 perc alatt ha meg kell oldani a problémát, akkor arra jó. Bármilyen rágyógyult gumi vagy műanyagcső, így meg is lazítható, nem kell bajlódni vele.   Beruháznom meg már nem kell, mert hőlégfúvóm régóta van. Ezzel szoktam csapágycserekor a blokkot melegíteni. Legutoljára egy több éve üres karburátor berohadt csavarjainak és fúvókáinak kilazításához használtam. Alapos melegítés, csavarhúzó rátesz a csavarra, kalapáccsal egy finom koppintás a csavarhúzóra és máris könnyedén kicsavarható.

 A másik "trükköm" amit a neten láttam az, az esetlegesen  letört idomfülek, idomok  ragasztásához a pillanatragasztó + szódabikarbóna. Nagyon sokszor használtam már.  Hihetetlen erős kötés jön létre  így.    Pillanatragasztót csöpögtetek az összeillesztett felületre és erre szódabikarbónát szórok. Sokkal nagyobb felületen fog így a kevés ragasztó, és 15 mp után  már terhelhető  az összeillesztett anyag.   A leggagyibb, legolcsóbb kínai pillanatragasztó jó hozzá. 

Előzmény: peppino (274821)
peppino Creative Commons License 2023.10.24 0 0 274822

Ennek azonban szögesen ellentmond az én esetem amit lentebb kiveséztünk. Oka szinte kizárólag az lehetett, hogy a lejtőnyomás miatt a benzint áttolta a  tűszelepen, (ez hangsúlyosabb lehet nem teljesen új tűszelep esetén). A végén a csap  cseréje megszüntette teljesen a problémát, tűszelepet nem is cseréltem, pedig azt is vettem, ha nem oldódna meg az ügy.


Pöccre indul most is, és minden tökéletes.

Előzmény: kaktusz 22 (274818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!