Goodwood Festival of Speed-villanások, 2015.

Tényleg igényesebb lett a világ? Hah!

Lehet, hogy gyarlók, ágas-bogasak, olykor egyenesen kretének, de minden alkatrészük mögött felfedezed ugyanazt a meditatív elmélyülést, amivel ma egy Patek Philippe karóra készül.

Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Csűrdöngölde Creative Commons License 5 napja 0 0 648761

A második gondolatommal nem akarok állítani semmit, csak szerintem tényleg érdekes kérdés.

A Pirellinek ennyi rutinnal szerintem a pénteki adatok is elegendőek kell legyenek. Azok alapján szerintem tudniuk kell mindent, amit ilyen szinten lehet, viszont azt is látni kell, hogy a defekt kockázata nem úgy fog nőni, hogy az X. körben 0%, majd az X+1-ben 100%. Ahogy használódik a gumi, úgy nő fokozatosan a kockázat. Persze nem lineáris az összefüggés, és az utolsó km-eken már meredekebben nő a kockázat.

Előzmény: candle (648755)
appache10 Creative Commons License 5 napja 0 0 648760

Tippeldében teljesen megfeledkeztem a hétvégén a futamra tippelni. :(

Előzmény: Ordas (648639)
appache10 Creative Commons License 5 napja 0 0 648759

A pirelli csak folyamatosan másokra mutogat és ködösít. Én nagyon nem vagyok kibékülve ezzel a Pirellis érával. :(

És ideje lenne már végre lecserélni őket mert ez már katasztrófa hogy a benzin sporolás mellett a gumikat is folyton kimélni  kell, vagy azon izgulni hogy tényleg bírni fogják-e.

Előzmény: candle (648755)
appache10 Creative Commons License 5 napja 0 0 648758

A konyha nyelvem szakszerű megfogalmazása. ;)

Előzmény: candle (648756)
appache10 Creative Commons License 5 napja 0 0 648757

250-300km órás sebességnél még egy könnyű műanyag is akkor erőhatással tud becsapódni, hogy súlyos sérüléseket okozzon. :(

Előzmény: 1Forma (648753)
candle Creative Commons License 5 napja 0 0 648756

1/2*m*v2

Előzmény: 1Forma (648753)
candle Creative Commons License 5 napja 0 0 648755

Egyetértek mndkét gondolattal.

Azt viszont nem tudom, mi a helyzet azzal, h idénre adtak már adatot a pirellinek az autókról? Tudtak éles - idei autókkal - tesztelni gumikat?

Előzmény: Csűrdöngölde (648749)
candle Creative Commons License 5 napja 0 0 648754

Nem értek vele egyet, de nem most szeretném megvitatni.

 

"INDYCAR announced that driver Justin Wilson, who enjoyed success in multiple motorsports series during a two-decade professional career, died today from a head injury sustained in the Verizon IndyCar Series race Aug. 23 at Pocono Raceway. He was 37...."

 

http://www.indycar.com/News/2015/08/8-24-Driver-Justin-Wilson-dies

Előzmény: Bateman (648750)
1Forma Creative Commons License 5 napja 0 0 648753

Legalább annyi kockázatot is hoz magával, mint amennyire megoldást jelent. Ilyen esetek idején mindig elgondolkoznak a bevezetésén, de mindig elvetik. Mit csinálnak ha olajos, koszos lesz? Mit csinálnak esőben? (Ablaktörlő sem teljes megoldás, mert attól a tükröket még nem látja.) Hogyan hagyja el a pilóta a kocsit vészhelyzet esetén? Ráadásul Bianchin pl. valószínűleg semmit sem segített volna.

 

Engem Wilson esetében leginkább az döbbent meg, hogy hogy okozhat ilyen sérülést egy könnyű (vélhetően) műanyag elem. Ez nem egy kerék, mint Henry Surtees esetében, vagy egy poroltó, mint Tom Pryce baleseténél.

Előzmény: Bateman (648750)
1Forma Creative Commons License 5 napja 0 0 648752

:-(((

Előzmény: Helter Skelter (648745)
appache10 Creative Commons License 5 napja 0 0 648751

Évről évre egyre több az ehhez hasonló baleset már és még mindig nem értem hova várunk?

 

Nyugodjék Békében!

Előzmény: Cold Heart (648747)
Bateman Creative Commons License 5 napja 0 0 648750

Igen. Nagyon erik a bevezetese. 

Előzmény: Helter Skelter (648748)
Csűrdöngölde Creative Commons License 5 napja 0 0 648749

Én nem gondolom, hogy ekkora ügyet kellene csinálni két (inkább egy) defektből, nem ez az első szezon és gyártó, akinél defektek előfordulnak, és egyetlen gyártótól sem lehet sajnos 100%-os minőségbiztosítást elvárni.

Egyébként érdekes Vettel felvetése, hogy mi van, ha az orúzsban történik ez, ugyanis kérdés, hogy miért nem ott történt meg, nagy terhelésnél.

Előzmény: wégé (648731)
Helter Skelter Creative Commons License 5 napja 0 0 648748

Igen, azt hiszem a köv. lépés a bubik bevezetése lesz... és valahol érthető ks lenne ez.

Nagyon sajnálom Wilsont, nyugodjék békében!

:(

Előzmény: Cold Heart (648747)
Cold Heart Creative Commons License 5 napja 0 0 648747

basszus.

Nyugodjék békében!

Nem tudom, mennyi ideig lesznek még mai értelemben vett formula autók, vhogy védeni fogják a fejet nemsokára, nem tudom elképzelni,hogy nem.

Előzmény: Helter Skelter (648745)
Helter Skelter Creative Commons License 5 napja 0 0 648746

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120480

 

Lemaradt a link...

 

 

 

 

Helter Skelter Creative Commons License 5 napja 0 0 648745

Justin Wilson diesfrom head injuries

Justin Wilson has died from head injuries sustained when he was struck by debris during Sunday's IndyCar race at Pocono. He was 37 years old

 

:(

armadillo_ Creative Commons License 5 napja 0 0 648744

'Több ellenérv sorakozott fel egy nap alatt, ami a Ferrarinak látszik igazat adni. Fontos megjegyezni, hogy a belga pálya az autó bal elejét veszi leginkább igénybe, tehát ha a túlzott kopás okozta volna, az vélhetően nem jobb hátul jelentkezik. Kielemezték a másik három abroncsot is Vettel autóján, egyiken sem mutatkozott túlzott kopás.'

 

http://gp-live.hu/f1-hirek/nyomoz-a-ferrari-es-a-pirelli-nem-hagyjak-ennyiben-pontos-valaszt-akarnak/

Előzmény: armadillo_ (648743)
armadillo_ Creative Commons License 5 napja 0 0 648743

Hembery: A csapatok az adatokra támaszkodnak, és úgy tűnik, ezúttal nem működött megfelelően a köztünk lévő kommunikáció"

 

'Arrivabene elmondta, már délelőtt 11-kor lefektették a stratégiát, mindezt a rendelkezésre álló adatok alapján, és nem azért van ott velük a Pirelli mérnöke, hogy „rágógumizzon”, tehát ha necces volt a terv, akkor neki szólnia kellett volna erről. A Lotus és a Force India a Ferrari pártján áll.„Ha a Pirelli arról tájékoztat minket, hogy a gumik 40 körig bírni fogják, akkor nem szabadna 28 kör után felrobbanniuk" – nyilatkozta a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane.'

 

'...a mérnökök két fokozatról beszélnek a gumikopás esetében: az egyik a sárga, a másik a piros. Vettel még a sárgában volt a futam végén, a köridők az utolsó tíz körben 7 tizeddel nőttek a baleset előtt. Ha valami, akkor ez elég jel arra, hogy elég gumi volt a futófelületen.'

Előzmény: Bigyula2 (648738)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648742
Előzmény: sunnysun333 (648741)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648741

 

hál istennek ebből a hétvégéből, főleg vasárnapból sikerült kimaradnom. CSak a rajtot láttam - ahol a várakozással ellentétben akkora nagy hűha nem történt... Aztán elsuhantunk egy étterembe és ebéd közben a mobilról nézegettem a fejleményeket.

Szóval a pukit se láttam, de jó hogy volt ,mert akkor miről lehetne még hajat tépni pár órával a futam után??? Semmiről. Így meg legalább van téma...

 

Hát én nem tudom, hogy mi is történt valójában, de csak annak a józan hangvételű kommentárnak hiszek, mely szerint a Pirelli 2 v. 3 kiállást javasolt és  csak Vettelék reszkírozták meg az egyet... Akkor meg miről beszélünk?????

 

Vettel szerint a P. 40 kört "garantált" a gumira...  Egy ilyen nehéz pályán szinte az egész távot egy gumival megcsinálni??? Elég bátor elképzelés...

V. a 14. körben cserélt, tehát 30 kör volt hátra - vagyis V. elvben bízhatott is keményen a teóriájában, csak kérdés, hogy ki és mikor állította azt a 40 kört????

Ezen aztán lehet most napestig elmélkedni, bizonygatni, hogy ki, mikor, mit is mondott-állított......

 

De mindegy is. Az agymenés folytatódik, a toldozgatás és foltozgatás továbbra sem hoz, és nem is hozhat semmi, vagy csak apró gyógyírt a végtelen unalomra....:))))   A csapatok most azért morognak, hogy miért nem pucolták patika tisztaságúra a pályát.. Legközelebb már porszívó drónokban fogják látni a F1 izgalmának megmentőjét??????

Helter Skelter Creative Commons License 5 napja 0 0 648740

Nézd elsőre én is azt gondoltam, hogy az uborka megint csak nyafog, de azért abban igaza lehet, hogy bátor (vagy felelőtlen) bevállalásnak sem kellene ilyen következményekkel járnia...

 

Egy kis öniróniával mondhatnám azt is, hogy voltak olyan csodálatos pillanatai a sportnak, amikor a végsőkig el lehetett menni pukk nélkül:

 

 

:o)

Előzmény: Inner Circle (648709)
F1 Hierro Creative Commons License 5 napja 0 0 648739

Nyugodjék békében!

Előzmény: JarnoTrulli (648682)
Bigyula2 Creative Commons License 5 napja 0 0 648738

"Egy gumi nem robbanhat így szét nyilvánvaló külső behatás nélkül..."

 

Rosberg defektjét visszanéztem, és Vettelét is. Mindkét esetben a jobb hátsó ment szét. Rosbergé "sárga" feliratú volt, Vettelét nem láttam, de gyanítom, hogy "fehér". Még csak nem is ugyanaz a keverék. Lehet, hogy egy egyszerű pech, mert másnál nem vált le a futófelület. Legalábbis többről ezen a hétvégén nem olvastam/hallottam.

 

Előzmény: wégé (648734)
madbalee Creative Commons License 5 napja 0 0 648737

RIP

Előzmény: JarnoTrulli (648682)
Helter Skelter Creative Commons License 5 napja 0 0 648736

Uh basszus... :(

Előzmény: nohab (648711)
candle Creative Commons License 5 napja 0 0 648735

"Nem kell erőltetni, ami nem megy."

 

Jaj. :-D Pirelli a balf.szok csapata, akik nem bírnak az efegybe gumit gyártani. :-D

Előzmény: wégé (648731)
wégé Creative Commons License 5 napja 0 0 648734

Nem értem a kérdést, mire akarsz célozni vele? Egy gumi nem robbanhat így szét nyilvánvaló külső behatás nélkül, semmilyen sorozatban, teljesen mindegy, hogy kivel történik. És minden versenyző ugyanúgy reagál, csak itt ráadásul minden mérve is van, tehát még nehezebb a standard "nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel" választ érvényesíteni, mert a csapatok sem hülyék. Ettől még megpróbálják, Hembery-nek ez is a dolga, de azért az elmúlt 5 év egyik hibájánál sem láttam őket elvinni a balhét, csak a külső körülményeket okolni.

 

Láttál pontos választ Rosberg defektjére? Nem, azt is csak elkenték, semmi konkrétat nem találtak. Most meg már akkor túlkopásról beszélt, amikor meg sem vizsgálták a gumit. Mivel a felület vált le, így nehéz a kopást hibáztatni.

Előzmény: Bigyula2 (648733)
Bigyula2 Creative Commons License 5 napja 0 0 648733

"...de ennek semmi köze nem kellene legyen a gumi szerkezeti integritásához..."

 

Most tegyük a szivünkre a kezünket: akkor is szóvá lenne ez most téve, ha nem Rosberg az edzésen, és Vettel a leintés elött a 3. helyen kap defektet?

Előzmény: wégé (648731)
Háti Zsák Creative Commons License 5 napja 0 0 648732

azért olyat is el lehet képzelni hogy miután lekopott az erre tervezett réteg, még ott van alatta egy szarul tapadó de sok kört kibíró valami :)

Előzmény: Bigyula2 (648729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!