Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

F1 Hierro Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673284

Kiváló kiscsapat voltak.

Előzmény: HemörDájjm (673272)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673283

Igen, könnyen lehet, hogy a RB-nál EXXON/Mobil...:)  De nem is az a lényeg, hogy melyik másik, hanem az, hogy a két istállónál más cuccal fog működni a VAJON UGYANAZ a motor...

Előzmény: sauber-bmw (673277)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673282

Ahogy Csűrdöngölde felvetése is sarkított példa volt, úgy az enyémet is annak szántam. Az elv viszont lényegében ugyanaz, mert mind a repülőrajtos változatnál, mind az állórajtos újításnál az addig élen álló, esetleg kényelmesen vezető pilóta előnye mindenképpen lenullázódik, és ha nem is az első kanyarban, de valahol a pálya egyéb részén még mindig előfordulhat, hogy a védekező rosszabbul gyorsít ki, mint a mögötte jövők. Hiszen lehet, hogy pont a SC behozatalakor váltott éppen extra spórolásra, mert kezdtek elfogyni a gumijai az utolsó öt körre, de SC nélkül még épp kihúzta volna az addigi előnye birtokában az élen, ilyen is előfordulhat, nem?

Ezért írtam a későbbiekben azt, hogy gubanc esetére akkor már inkább vagy a VSC legyen, vagy ha nagyon gáz a helyzet, akkor meg futammegszakítás (esetleg leintés, megtett körszámtól függően), mert ezeknél a helyzeteknél így vagy úgy, de elvileg nem sérül annyira a felek erősorrendje, lehetősége, akármi (mármint ha megszakításnál újraindul a futam, ha jól emlékszem, lehet kereket cserélni, meg minden kocsi ugyanúgy lehűl, stb.).

 

Előzmény: Hooshee (673278)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 -2 0 673281

elvileg több lesz az elfüstölés, és nem a rajtok miatt. ezt még asszem múltkor olvastam. mivel a telejsítményük is nagyobb lesz. a rajtokból meg anno a meki jött ki szarul még a hakka dc időkből. :D új rajtokat mindig becumizták, hol iylen hol olyan okok miatt. 

Előzmény: Hooshee (673280)
Hooshee Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673280

Oké, legyen több műszaki hiba, de ne azért, mert állandóan újrarajtoltatják őket, hanem mert kinyomta a szemét aztán elfüstölt...

Előzmény: HemörDájjm (673279)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673279

Az a jó....

 

legalább lesz pár kieső is nem az lesz hogy 18 autó mindig a célban....(20fős mezőnyben, 22nél 20)....

Előzmény: Hooshee (673278)
Hooshee Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673278

De, de mikor láttunk ilyet utoljára, mármint hogy komolyan vehető támadást kapott a bolyt vezető autó az SC kiválása után?

Arról nem beszélve, hogy ezeket az autókat azért nem túl sok rajtra tervezik, egy neccesebb futamon simán kieshet emiatt a mezőny fele...

Előzmény: Jam Clerk (673271)
sauber-bmw Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673277

Én úgy olvastam, hogy a Red Bull Exxon/Mobil üzemanyaggal fog menni, akik a McLarennel szakítottak, míg a McLaren szintén a BP/Castrol üzemanyagot fogja használni. A Totalnak meg nem marad csapata.

Előzmény: sunnysun333 (673276)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.27 -4 0 673276

Hogy még több benzint öntsek erre az újabb agytépésre az SC kötül, nom eg apályát szegélyező anyag mibenlétére, és ne további ezerrel, hanem kétezerrel oldhassátok meg a F1 közeli és távolabbi jövőjének legeslegnagyobb problémáit, már meg se említem, hogy már hány napja van konkrétan napirenden a valósággal TRump módjára történő világfelforgatás, amiről itt már halkan pampogni kezdtem és majd akit érdekel (senkit...) elolvassa a ma délutáni Indexen (hál istennek nem J.G. tasztatúrájából, ezért kevésbé csepeg a jópofizási kényszerének  izzadságszaga a hónaaljából) - EZÉRT most csaka tegnapi nap egyik jópofa hírével baxom fel mindenkinek az agyát, ami kivételesen NEM bulvárhír, hanem nagyon is valóságos és figyelemre méltó... (Ezért is ne mfoglalkozi kvele senki...:) )

 

A Renualt tegnap jelentette be, hogy a BP-Castrol céggel dolgozik együtt a továbbiakban az üzen- és kenőanyagok területén. Ez azért is érdekes ugyebár, mert eddig a francia cégnek francia partnere volt ezena területen, most a hamarosan eljövő Brexit reményében átálltak az angolokra...:)

 

De ez csak egyik része a dolognak. A REd Bull ugyanis a Mechatrome motoroknál marad továbbra is a TOTAL cuccoknál, így most érdekesen közeli összehasonlítást lehet majd kapni, hogy melyik kotvasztó is kotyvaszt jobban...

És persze végre jó lenne már tudni valamit, hogy a Mechatrome mennyire tényleg Renault és mennyire nyúlnak bele maguk a motorokba? ÉS hát tényleg: hol és kine kdolgozik-segyt valójában Mario Illien, akit a Mateschitz nagyon akart, de a REnualt elutasított, aztán maga Ilien is cáfolta, hogy valamit keresztbe mozdítana, de aztán olyanhírek jöttek ,hogy de mégis bevonták őt is...

 

Na de mi van most?   Szerintem ez egy csipetnyivel érdekesebb és izgalmasabb hír, mint az, hogy nyáron jön-e 2 napra a Hungaroringre tesztelni A ferrari vagy sem...

HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 -1 1 673275

Nézzük a jó oldalát, bár az már fél éve eldőlt: SC rajt nyista többet. Az volt az F1 halála mikor Sc rajt volt....

Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673274

Akkor innen nézve még mindig az lenne a legjobb, ha csak két lehetőség volna gubanc esetén: vagy VSC, vagy pedig rendes versenymegszakítás, teljes rajtprocedúrával.

Előzmény: _fortune nip (673273)
_fortune nip Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673273

a repülőrajtnál minimális esély volt az előzésre, ott inkább az előny elolvadása volt érdekes, egy újrarajtoltatásnál viszont simán lehet előzni.

én amúgy nem vagyok ez ellen alapvetően, bár nyilván egy mesterséges zárkóztatás.

Előzmény: Jam Clerk (673271)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 -1 1 673272
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673271

Ha ebben a példában nem újrarajtoltatják a mezőnyt, hanem az eddigiek szerinti repülőrajtot vesznek, és ennek során Ricciardo és Vettel (illetve akárki1 és akárki2) megelőzi Hamiltont (...akárki3-at), attól nem sérül ugyanúgy a versenyszellem?

Előzmény: Csűrdöngölde (673269)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 -3 1 673270

Alonso is SC miatt bukott címet 2010ben még sem ellenzem. Ez az F1el jár, és az hogy újrarajtolás van még jobb, nincs trükközés, ninc az hogy az első csak jól jöhet ki belőle. Vagy csak jól, illetve ha nem tudsz rajtolni nem te vagy a legjobb nem? Megremeg a keze döntő szituban, vehetjük így is. Pedig övé az első rajtkocka ismét. 

Előzmény: Csűrdöngölde (673269)
Csűrdöngölde Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673269

Azért, mert keményen belenyúlhat a végeredménybe. Mint írtam a shownak biztosan jót fog tenni, de én azért nem örülök, mert sérül a versenyszellem.

Mondok egy szélsőséges példát. Szoros VB harcban egy versenyen végig Hamilton vezet magabiztosan Ricciardo előtt, majd 5 körrel a vége előtt történik egy baleset, bejön a SC, amivel elolvad Hamilton 10 másodperces előnye és az utolsó előtti körben újrarajtoltatják a mezőnyt. A rajtnál Ricciardo megelőzi Hamilton, meg még Vettel is, és Ricciardo 1., Hamilton 3. lesz. Nekem az ilyen őrület és izgalom nem tetszene, hiába nem drukkolok egyiknek sem. A nevek helyére persze behelyettesíthető bárki, de érdemes talán úgy, hogy Hamilton helyére a kedvencedet teszed be, de talán még úgy is, ha Ricciardo helyére a kedvencedet teszed be.

Előzmény: HemörDájjm (673268)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 -1 1 673268

Ha van SC mindig megőrül egy futam, az mindig jobb mintha lecsordogálna vhogy.....miért nem örülsz ennek? 

Előzmény: Csűrdöngölde (673266)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673267

Közben találtam a SPAM-mappában egy mailt, valami Toto Wolff írta, és kérdezi, hogy érdekel-e minket egy-egy tanácsadói állás a brackley-i stratégiai centerben. Mit válaszoljak?

Előzmény: Csűrdöngölde (673266)
Csűrdöngölde Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673266

Csakhogy a 25 mp-es előnyöm közben elveszett, és megvan az esélye, hogy megelőznek. Például úgy, hogy mögöttem két egyforma autó jön és kitaktikáznak.

Előzmény: Jam Clerk (673265)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673265

Ha nulla 100 % lenne a SC esélye, akkor szerintem épp akkor van is több mozgásterem van, ha egy kiállásnyi előnnyel autózom, mert bármi közbe jöhet. Kiépítek egy 25 mp-es előnyt (ami korábban nem volt ritka), aztán bármit lép az ellenfél, bármi történik, lereagálom, hiszen én állok az élen, a SC-nak engem kell megvárnia elsőként, a többiek meg hozzám igazodnak.

Előzmény: Csűrdöngölde (673261)
Csűrdöngölde Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673264

Nyilván, de nem mindegy, hogy ez 1 tízezrelékes valószínűséggel van benne, vagy mondjuk olyan helyzetben, hogy a stratégiája miatt épp a hatodik helyen autózott a kerékcseréje után, ahonnan azért izgalmas rajtolni.

Előzmény: Jam Clerk (673263)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673263

"bárki versenyét tönkre teheti egy rossz rajt a sokból, vagy egy abból adód ütközés. Versenyezhet az illető egy másik kategóriában, simán lenullázhatja emiatt a futamát."

 

Schumacher is jött már ki három kerékkel az Alagútból, pedig SC mögött mentek. Nem kell ehhez feltétlenül állórajt meg poros ív :)

Előzmény: Csűrdöngölde (673259)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673262

S mielőtt ellentmondást érzékelnél a két legutolsó hozzászólásom között, én arra gondoltam, hogy ha kímélve is tudnak a lovak közé csapni, akkor bizony szerintem ezt fogják tenni, akár várható a SC, akár nem. A többiek, akik mögöttük loholnak, azok sem a SC-esély miatt nem támadják őket (mert minek menjenek, ha egyszer úgyis jöhet a SC, akkor majd úgyis utolérhetik az 5 másodperccel előttük haladókat...), hanem mert kímélve ennyit bírnak kihozni a technikából :)

Csűrdöngölde Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673261

Ha nulla lenne a SC esélye, akkor szerintem épp akkor van több mozgásterem, ha egy kiállásnyi előnnyel autózom, mert bármi közbe jöhet. Kiépítek egy 25 mp-es előnyt (ami korábban nem volt ritka), aztán bármit lép az ellenfél, bármi történik, lereagálom, és ha zsebben a győzelem, akkor a végén még le is adhatok belőle, az autót kímélve. Régebben inkább ez volt szokás, ha valaki nagyon gyors volt a többiekhez képest.

Előzmény: Jam Clerk (673258)
Csűrdöngölde Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673260

Persze, hogy nem mondható, épp erről beszélek. A SC-nak volt eddig egy ilyen hatása, most meg még jobban kell majd rá készülni, és bizony lehet hogy épp emiatt fognak pofára esni.

Előzmény: Jam Clerk (673257)
Csűrdöngölde Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673259

Mint írtam én sem gondolom, hogy ez rosszat tesz a shownak, sőt annak szerintem jót fog tenni, a tömegekre jó hatással lehet, és ez a cél. Engem - és a régi, állandó és értő nézőket - zavarni fog a sérülő versenyszellem. Persze lehet azt mondani, hogy a felkészülésnél már ezt is figyelembe kell venni, és még több hangsúlyt fektetni a rajtokra, de azért sok ebben a lutri. Hiszen a pozíció adott lesz, elég ha emiatt valaki a porosabb ívről lesz kénytelen rajtolni, na adj isten esős versenyen a vízből, míg a másik a sokkal szárazabb ideális ívről. De ez csak egy példa, bárki versenyét tönkre teheti egy rossz rajt a sokból, vagy egy abból adód ütközés. Versenyezhet az illető egy másik kategóriában, simán lenullázhatja emiatt a futamát.

Előzmény: Jam Clerk (673255)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673258

"Az 5 mp viszont az ilyenek orvoslására épp elég, többet vállalni meg kockázatos, mert nem elég, hogy az autót jobban használja, de egy SC-ral ez mind mehet a levesbe. Míg ha nincs SC, akkor adott esetben érdemes lehet megnyomni, és a verseny végégig megtartani azt az előnyt."

 

Ha neked van egy kocsid, amelyik még kímélő(bb) üzemmódban is fél másodperccel gyorsabb a többieknél körönként, szerintem te sem fogsz csak azért eldobni egy fél versenytávon kiautózható boxutcányi előnyt, mert "az nem optimális, ha esetleg jönne a SC". Ha "kocogva" is kiautózhatsz ennyit, miért ne tennéd meg, ennyivel több a mozgástered is, nem?

Előzmény: Csűrdöngölde (673254)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673257

"Ha nincs SC veszély, lehet hogy az első etapban kiautóznak egy kiállásnyi előnyt, cserélnek és megvan nyerve a verseny. SC mellett ez kockázatos."

 

Most sem mondható soha, hogy nincs SC veszély. Egyes pályákon szinte borítékolható, másutt meg elenyésző az esélye, de az, hogy "itt eddig se volt, most se lesz, akkor nyugodtan csapjunk a lovak közé", szerintem nem minősül felelősségteljes stratégiának :)

Előzmény: Csűrdöngölde (673254)
Jay-X Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673256

Nem az lesz hogy köröznek az SC mögött és ha szabad akkor megállnak a rajtrácson aztán go? Mi értelme lenne minden megálláskor beküldeni a személyzetet? Az aztán tényleg szarrá darabolna egy futamot egy macerásabb napon.

Előzmény: madbalee (673253)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673255

Nem tudom, mekkora hatása lesz az új rendszernek, ezért is várnék ki azzal a véleménnyel, hogy ez rosszabb, mint az eddigi sima repülőrajtos. Vannak előnyei és hátrányai, de a repülőrajtosnak is. Szerintem ez nem annyira nyilvánvalóan elcseszett ötlet, mint az időmérő átszabása volt, csak egy más filozófiára épül.

Előzmény: Csűrdöngölde (673254)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!