Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

shadowbull Creative Commons License 6 napja 0 1 685803

"A fejlesztés az F1-ben már rég a laborokban és a szervereken folyik."

 

Hogy ugy mondjam, neked nem sok fogalmad van errol.

Előzmény: BZoltan (685787)
Aki mer az Creative Commons License 6 napja 0 0 685802

egyik sem kiragadott félmondat, teljes ellentmondásban vagy:

 

a pilóta többet ér mint száz mikrokontroller ezer szenzorral  vs a pilóta visszajelzése fontos = misztikum mert még ki se száll a kocsiból a szenzorokból már mindent tudni

Előzmény: BZoltan (685797)
shadowbull Creative Commons License 6 napja 0 2 685801

"Ezt az iparba field testingnek hívják és a minőségbiztosítási területhez tartozik."

 

A fenet. Ez pontosan ugyanolyan mernoki munka, mint az egeret tologatni a CAD-ben, sot.

 

 

"A versenyzőknek _SEMMI_ köze nincsen a fejlesztéshez"

 

Nem igaz, az F1ben nagyon is komoly szerepuk van a fejlesztesben, nelkuluk az egesz egyaltalan nem is mukodik.

 

"Nem tudom, hogy mi a te szakmád"

 

Lassan 18 eve vagyok fejlesztomernok az autoiparban...

Előzmény: BZoltan (685765)
BZoltan Creative Commons License 6 napja 0 0 685800

És szerinted a beállításokat Hamilton és Bottas csinálták?

Szerintem nem. Szerintem a telemetriai és pálya adatok gigabájtjaiból bányászták, szűrték vizualizálták a hátsó szobában az analitikusok és a motor meg az aero alkatrészek képzett gurujai megmondták, hogy mit kell csinálni ahhoz, hogy ez vagy az a szektoridő jobb legyen. Esetleg el is mondták a verenyzőknek, hogy mit kell máshogy csinálniuk.

A különbséget az adja, hogy a két versenyzőnek mások a mérnökeik. Ugyanabból az adathalmazból más mérnök, mást hoz ki és más mérnök, máshogy értelmez.

Röviden... ez egy csapatsport amiben tucatszám dolgoznak számodra láthatatlan arcok.

Előzmény: Aki mer az (685798)
BZoltan Creative Commons License 6 napja 0 0 685799

Ez a potenciál kiaknázása szerintem egy ködös valami. A fejlesztés maga a potenciál kiaknázása.

Ha gyártasz egy X lóerős gépet akkor az X lóerő kihozás nem a potenciál kiaknázása hanem a gép rendeltetés szerű és tervek szerinti használata.

Idegeskedni pedig nem szoktam :) Legalábbis nem ilyen témákban :) De ezzel együtt szeretem ha értő jószándékkal beszélgetünk.

Én leírtam, hogy mit jelent F1 autót fejleszteni. Leegyszerűsítve, ez már nem autószerelés. Az F1 autók fejesztése egy mérnöki munka ahol inkább áramlástan, kémia, mikroelektronika PhD-kre van szükség és nem autórsenyzőkre akiknek még középfokú iskolai végzettségük is épphogy ha megvan.

Előzmény: Helter Skelter (685796)
Aki mer az Creative Commons License 6 napja 0 0 685798

"az autóban rejlő potenciál kiaknázása is a fejlesztés része."

 

pontosan, ahogy monacoban láthattuk másodpercek vannak egy jó és egy rossz setup között (bottas vs ham) és marginális különbségek voltak a két kocsi között ahogy lenyilatkozták.

Előzmény: Helter Skelter (685796)
BZoltan Creative Commons License 6 napja -1 0 685797

Arról már hallottál, hogy egy bővebb kontextusból kiragadva egy félmondatnak megváltozhat a jelentése? Csak kérdezem. Ha ezt tisztáztuk akkor továbblépetünk és akár beszélgethetünk is a témáról, mert érdekes. De ameddig neked más az agendád addig minek...

Előzmény: Aki mer az (685795)
Helter Skelter Creative Commons License 6 napja 0 1 685796

Hát nem tudom találtam egy ilyen mondatot:

 

A versenyzőknek _SEMMI_ köze nincsen a fejlesztéshez. Egyszerűen nem értenek hozzá, nincsen képzettségük, nincsen meg a kellő elméleti tudásuk.

 

Erre mondtuk azt hogy a fejlesztési folyamat itt nem ér véget azzal, hogy elkészül az autó, hanem, hogy az autóban rejlő potenciál kiaknázása is a fejlesztés része.

 

Ne idegeskedj és ezt ne kötekedésnek fogd fel , hanem egyfajta pontosításnak. :)

Előzmény: BZoltan (685794)
Aki mer az Creative Commons License 6 napja 0 1 685795

a fekete lovag mindig győz stílusban vitatkozol, tökmindegy mit ír a másik lényeg hogy beboznyítsd hogy hülyeség, közben "apró" ellentmondásokba ütközöl, mindkettőt te írtad. mondjuk nincs kétségem hogy most "bebizonyítod" hogy a kettő ugyanaz:

 

 

A pilóta egy nagyon fontos szenzor, az emberi test és érzékszerek sok szempontból komplexebb és jobb visszajelzést tudnak adni mint akár többszáz mikrokontroller ezer szenzorral.

 

vs

Szerintem ez részben misztikum. Vagy tucat mérnök guvaddja a telemetrikus adatokat és a szektoridőket meg a tucatnyi kameraállás HD képeit meg kikockázott videóit. Biztos vannak egyéni igények és testreszabott beállítások. De a pitwallnál és a klimatizált szobában egymás mellett csendben guvadó kockafejű analitikusok a legfontosabb dolgokkal már akkor tisztában vannak amikor a versenyző még a sisakját sem vette le.

 

 

kicsit elgondolkodhatnál miért kell kényszeresen bizonygatnod hogy nagyon okos vagy és mindenki más meg bármit is ír (vagy annak az ellenkezőjét) az szerinted mindig hülyeség.

Előzmény: BZoltan (685788)
BZoltan Creative Commons License 6 napja -1 0 685794

Igen, lehet, hogy túl sok bort ittál. A 685765. hozzászólásban részletesen leírtam a fejlesztői munka és a field teszting közötti különbséget. Ha keveebbet ittál volna akkor és előveszel némi értő jószándékot akkor simán lejön az amit mondtam és nem ragaszd ki egy félmondatot a contextusából úgy, hogy az elveszti azt az értelmét ami az egész hozzászólást olvasva egyértelmű kell, hogy legyen.

A kulcs az értő jószándék... persze a kérdés az, hogy kötődve gecizni akarunk, vagy megérteni egymás álláspontját. Ha az előbbi akkor én csomagolok és távozok a topikból... nyilván többek örömére. Mármint azok örömére akik tényleg csak gecizni és kötődni járnak ide.

Előzmény: Helter Skelter (685792)
JarnoTrulli Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685793

Bianchi agyánál az a hirtelen lassulás volt végzetes

Komoly agysérülése már ott keletkezett amilyen tempónál megállt a gépe és ütközött. Ilyen téren nem tudom hogy a halo mennyiben segítette volna

Előzmény: Bateman (685720)
Helter Skelter Creative Commons License 2017.07.20 0 1 685792

???

 

685765?

 

Túl sok bort ittam?

Előzmény: BZoltan (685791)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685791

Amúgy nem túl etikus dolog dőlt betüvel szedni egy olyan szöveget amit én soha, sehol nem írtam le. Ugyanis, nem én nem írtam olyant, hogy "a versenyzőknek semmi köze nincsen a fejlesztéshez."

Van közük. Ők a field teszterek. Ez is fontos része a fejlesztésnek.

Előzmény: Helter Skelter (685789)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685790

Egyrészt :) http://a.te.ervelesi.hibad.hu/tekintelyre-hivatkozas

Másrészt Ross Brown ugyanúgy részese a porhintésnek, vagyis érdekelt abban, hogy a versenyzőket valami misztikus zseniknek tartsa a reklámfogyasztó közönség.

Azt pedig egy szóval nem mondtam, hogy nekem az autó lenne maga az eredmény. Hát persze, hogy a versenyző is része az egész rendszernek. Egy mozgó és változó része, ettől izgalmas az F1. Ez nem kérdés.

Előzmény: Helter Skelter (685789)
Helter Skelter Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685789

Pár hsz-szel ezelőtt asszem te írtad le, hogy a versenyzőknek semmi köze nincsen a fejlesztéshez.

Azt hiszem hogy pl. Ross Brown ezzel nem értene egyet.

 

Talán másképp gondolkodunk, talán neked fejlesztési szempontból a termék vagy végeredmény az maga az autó.

Nekünk meg a jó és eredményes autó vagy konstrukció az, amihez kell a versenyző is, a tesztpilóta is, stb.

Előzmény: BZoltan (685786)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685788

"fontos részletet figyelmen kívül hagysz minden pilótának megvan a stílusa, és az igényei."

Én nem hagyom ezt figyelmen kívül. Ez a faktor egy megoldandó feladat, kiküszöbölendő probléma a mérnkök számára. Olyan mint az, hogy fúj a szél vagy esik az eső. A versenyző egyéni adottságai és képességei is egy-egy változó a nagy képletben. Szerintem például a versenyző választás előtt a szakik simán leszimulálnak pár versenyhelyzetet a jelölt pilóták profiljával. Pontosan tudják a csapatvezetők az összes jelölt stílusát, szokásait, vezetési technikáját.

Előzmény: Aki mer az (685783)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 685787

Az a film marha jó :) Én piszok jól szórakoztam rajta. Amúgy el is hiszem, hogy azokban az archaikus időkben még nagyobb szerepe volt a versenyzőknek. De sajnos manapság már egyértelmű, hogy a pilóták elsősorban reklámhordozók és szponzormágnesek és csak ezután jó versenyzők...de fejlesztőnek semmiképpen nem fejlesztők. A fejlesztés az F1-ben már rég a laborokban és a szervereken folyik.

Előzmény: Jam Clerk (685784)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685786

Ha jól emlékszem akkor nemhogy egy szóval nem mondtam azt, hogy minden a mérnökökön múlik, hanem konkértan leírtam, hogy a versenyzők mint field teszterek fontos részei a fejlesztési folyamatnak és sok olyan visszajelzésük van ami hasznos lehet.

Előzmény: Helter Skelter (685785)
Helter Skelter Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685785

Itt szerintem arról lehet szó, hogy Bzoli szeretné a saját szakmáját picit túlértékelni, de mi azért a F1-es szakemberek nyilatkozatai alapján azért sejthetjük, hogy a csak a mérnök számít és a sumi vettel csapatotösszepattintotta álláspontok inkább szélsőértékek. A fejlesztésnek vagy inkább hívjuk úgy fejlődésnek nagyon fontos és szerves része a teszt. Meg a tesztpilóta. Meg a visszajelzései.

 

Sőt néha az a legjobb amikor mindez titkosan zajlik! ;)

Előzmény: Aki mer az (685778)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685784

Kicsit olyan ez, mint "Lauda" szövege a Rush-ban, mikor találkozik a leendő nejével, és mondja, hogy a segge miatt érzékeli, hogy szar a bal hátsó fék, meg mittomén... vagy előtte, ahogy kérdezi a flexes-hegesztős srácokat, hogy próbálták-e a magnéziumot a kipufogóhoz, és ezzel talál két másodpercet a pályán :) Régi szép hetvenes évek, amikor még ilyet lehetett hazudni... :)

Előzmény: BZoltan (685780)
Aki mer az Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685783

továbbra is azt mondom hogy ugyanaz a véleményünk, de nagyon fontos részletet figyelmen kívül hagysz minden pilótának megvan a stílusa, és az igényei. ez is egy fontos dolog a nagy képben.

Előzmény: BZoltan (685780)
Bateman Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 685782

Leszarom Vettelt. Az egy fasz:)

Előzmény: Inner Circle (685775)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685781

Szerintem egy átlag 13 éves gémer remote irányítással szénné szopatná az egész mezőnyt :D :D :D

Előzmény: Hooshee (685779)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 685780

"a profi pilóta tudja megmondani hogy mire van szüksége ahhoz hogy gyorsabban tudjon körbeérni, hogy neki mi kell még."

Szerintem ez részben misztikum. Vagy tucat mérnök guvaddja a telemetrikus adatokat és a szektoridőket meg a tucatnyi kameraállás HD képeit meg kikockázott videóit. Biztos vannak egyéni igények és testreszabott beállítások. De a pitwallnál és a klimatizált szobában egymás mellett csendben guvadó kockafejű analitikusok a legfontosabb dolgokkal már akkor tisztában vannak amikor a versenyző még a sisakját sem vette le.

Ezzel együtt persze biztos értékes információ az amit a pilóta mond, de szerintem túl van egy kicsit tolva ez a "XY építette az autót" meg az hogy Schumacher tette naggyá a Ferrarit mert csuklóból tervezte az autót. Ez azért durva túlzás amit csak a technológiá nem szagolt naív nézők esznek be.

Előzmény: Aki mer az (685778)
Hooshee Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685779

Egyelőre R2D2 még nem pirít nagyon a versenypályán. Nem is olyan régi, pár hetes hír, hogy még elég "darabosan" ér körbe. De legalább már körbeér, a köridő egyelőre nem idézi a nagyokat. Nem kétséges, hogy hamarosan meglesz az, de perpill még nem tartunk ott.

Előzmény: BZoltan (685768)
Aki mer az Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685778

senki sem mondta hogy nem lehet mérni az adatokat,

 

de egy igen lényeges szempont hogy leginkább a profi pilóta tudja megmondani hogy mire van szüksége ahhoz hogy gyorsabban tudjon körbeérni, hogy neki mi kell még.

 

nyilván egyik nem zárja ki a másikat, a kettő együtt működik.

 

de kb ugyanazt mondjuk csak okoskodunk egymással szemben.

Előzmény: BZoltan (685768)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685777

hatalmas kapacitás hever még ebben a sportban kihasználatlanul :D

Előzmény: Jam Clerk (685776)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685776

Csak az van. Az a kis gyösz egy guruló reklámoszlop, csak még senki nem jött rá :)

Persze végső esetben az egész cucc eladható, kicsiben, nagyban, LEGO-ként, papírpoháron, stb... ahogy a "másik" Lucas is csinálta :)

Előzmény: BZoltan (685772)
Inner Circle Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685775

Állítólag a HALO erőltetésében szerepe volt annak is, hogy Vettel egy kör után ledobatta a bubit az autóról, annyira szar volt. Nyilván ettől csak jobban fogod szeretni :D

Előzmény: Bateman (685774)
Bateman Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685774

ez igaz, de kívülről is lehet menteni és leoldani, ha aszalagkorlát már nincs 40 cm-rel a bubi felett. itt a védelem a fontos. a bubi jobb, mint ez a szar, ha már.

Előzmény: Inner Circle (685758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!