Ősszel a Fedémesen járt siklóernyősök közül sokan kérdezték, hogy hol lehet beszerezni olyasféle szélzsákokat, amilyeneket itt-ott az utcán láttak. Nos, Balázs Boglárka varrónő vállalta ezt a fontos feladatot, tőle rendelhetik meg az érdeklődők méret és színkombináció szerint: balazsbogesz@gmail.com Ráérő idejében varr három csemetéje nevelgetése közben, ezért nem telefonszámot ad meg, de a postafiókját naponta többször is megnézi, és minden levélre válaszol!
Egyszerűbb, mint gondolnád, és a leírást megtalálod az egész csörlős tematikával együtt a www.hffa.hu honlapon.
A címoldalon baloldalt a linkek között a "Képzés"-re katt, majd a siklóernyős tematikára, azon belül két pont is foglalkozik a csörléssel, egyikben rajzok is vannak.
Bocs', hogy nem vágom ide be, de sajnos, ez a régi számítógép nem tudja kezelni a pdf-fájlokat (ha Word-ben lenne a leírás, jobb lenne...), és lehet, hogy a legegyszerűbb, ha elmész egy csörlőkezelőhöz (ha már úgyis azzal a módszerrel szeretnél repülni), és ott megnézed, hogyan készül a kioldó, esetleg ad is készet a csörlős szakember.
Tegnapelőtt találkoztam egy sráccal, akinek egy ősöreg, sárga Swing Arcusa van. Láthatóan már eléggé viseltes az ernyő, de még repült. Rákérdeztem a porójára, mire azt mondta, hogy nyáron mérték, középen 1,5mp-et mutatott, de azóta beletett 40 órát! Láttam repülni vele az Egeden, az ernyőnek nem sok köze van a zsákeséshez!
Szóval egyre inkább elhiszem, hogy nem a gyenge porozitásától lesz egy ernyő zsákeséses, hanem inkább a zsinórok "lehangolódott" állapotától, esetleg még a típus konstrukciója lehet hajlamosító tényező.
És aki a poróval jön nekem, mint a siklóernyők legfontosabb tulajdonságával, annak átharapom a torkát!
Vizsgálnak; látás, hallás, egyensúly, fogak, gerinc, EKG, stb.
Látáson belül: élesség, színtévesztés
Ki kell még tölteni egy csomó papírt, csak hogy az aktakukacok kukacoskodhassanak, és ennyi.
A Hatóság aztán nem sieti el az Orvosi Alkalmassági postázását, én jó egy hónap után kaptam meg.
De ezzel a papírral műszerrepülésen kívül (tehát csak VFR-ben repülhetek) bármivel mehetek. Én persze maradok a siklóernyőnél, de egész jó, hogy akár belekezdhetnék egy Apollo Fox UL kisgépes tanfolyamba is. Orvosi nem akadály! Csak a pénz..
Nem vészesek a vizsgálatok, a dokinak is az a célja, hogy megadják az orvosi alkalmasságit.
Ez pénzben összesen 20800 Ft-ba került márciusban.
Gondoltam,hogy kell az ernyőre és a motorra csak abban nem voltam biztos,hogy rep orvosi kell - e! Hát gondolom ez is a pénzbeszedésről szól nem másról! Ezt mennyi időre adják meg és mit vizsgálnak ott?
Kell egy légialkalmassági az ernyőre, egy a motorra és neked kell egy reporvosi alkalmassági papír. Ezen felül kell egy siklóernyős A, vagy B-vizsga és azon túl a motoros vizsga megléte.
Mindennek a jogsihoz semmi köze, bár úgy tudom egyes országokban a reporvosira nincs szükség ha siklóernyőzni akarsz, elég a jogsi megléte, plusz a szükséges légiokmányok megléte.
De kis hazánkban a fenti papírok, illetve a startkönyvben a szükséges bejegyzések megléte feltétlenül kell, amihez több tanfolyamot sikeresen el kell végezni, meg vizsgázni belőle.
Azt szeretném megkérdezni,hogy hátimotoros siklóernyőzéshez kell alkalmassági vizsga?Most barátkozok a gondolattal,hogy jó lenne elmenni egy ilyen tanfolyamra!
Valahol azt olvasom,hogy kell valahol pedig azt,hogy ha személyautóra van jogsi akkor nem kell!Mi az igazság?
Érdemes lenne megkeresni a csobánci öreg sasokat is, vagy beszélni az Erhardt Gáborral.FB.-n fent szokott lenni olykor.Ő veszprémi.Hát ha van ötlete.Aztán picit lentebb ott van Bíró Bálint.Igaz Szekszárd nem éppen Keszthely környéke, de....... :-)
Igen, megtaláltam. Bocs', hogy a vége felé már nem figyeltem rátok, de úgy láttam, ura vagy a helyzetnek, és a három, repülni vágyó leánykátoknak is, másrészt nyakig merültem a sok érdeklődő, nézelődő és próbarepülni vágyó újoncjelölttel foglalkozásban.
Nekem csak a dhv 2-es FreeX Blade 100-130-as súlyhatárú. Szívesen kölcsönadnám, de nem épp jószívvel, hiszen az már elég "mocorgós" 2-es ernyő. Gyors meg agilis ernyő, de vezetni kell. Nem épp gyerektandemezésre való. Jó szívvel én is csak Laci bácsi Aspectjét tudom javasolni. Azon tanultam, valóban jámbor ernyő.
Van egy öreg, de még repülőképes Airea "Aspect", 100-130 kg, én is azt használom kölökröptetéshez, jámbor jóindulatú, nagyon stabil ernyő, nálad lehet egész nap, legfeljebb egy-két repülésre kölcsönkérem, ha jön valamelyik 100 kilós tanulóm.
Ezért kár volt inzultálni és kamerával traktálni azt a szerencsétlen sast! Egyszerűbb lett volna elkérni bármelyik siklóernyős fejkameráját, hogy ilyen felvételeket láthasson. De a youtube is tele van ilyenekkel.
Egyszerű szenzációhajhászás az egész. Csak épp a szenzáció hiányzik belóle...