Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Bizony, a legdrágább Kappa a Coupe a megjelenésekor (97.03) kiadott svájci árlista alapján a Coupe 3.0V6 ára az összes extrával 67e CHF volt (MWST-al).
Akkor Svájcban éppen 6.5% volt az ÁFA.....
Mondjuk a svájci árak azért nem minden esetben felelnek meg az általános európai áraknak. De 2-3x os eltérés biztosan nincsen.
Nem is ez az érdekes inkább az hogy nagyon kevesen voltak hajlnadók ennyi pénzt kiadni egy Coupe-ért, de egy hasonó árat a kiadtak egy EVO akárhányas Lancerért vagy Imprezáért még sokkal többet is adtak sokkal többen. És ebben viszont az az előítélet keményen benne van ami MyKappa említett a minap.
És célszerűbb is lenne valami nagyobb japóhoz hasonlítani, nem a Lancerhez.Talán egy Toyota Camry vagy hasonló lehetne a párja, esetleg egy korabeli Lexus.
Szerintem ilyen téren már a Kappa is egy kicsit visszafejlődés. Nekem pl kényelmesebbnek és igényesebbnek tűnt a Thema ülése és mások is megjegyezték a mostani talin :).
Még az sem biztos szerintem, hogy az európai vevő igényes - talán inkább csak az, aki presztizsautót akar. Jó ellenpélda talán a Dacia sokak által felfoghatatlan sikere :)
Szerintem magasabb színvonalú autó a Kappa lényegtelen az évjárat is, megmutatja az is, hogy ha ez most 6 milla, de 96-ban egy Kappa 7,5 milla volt akkor azért látszódnia kell valahol a különbségnek, bár igazságosak akkor lennénk ha a Kappát egy régi Lacerhez, Carismához hasonlítanánk ezt az újat meg az új Themához, nyilván gyorsan szembetűnik, hogy minőségibb autó a Lancia a Lancer árának majd' triplájáért. Egyébként én is szoktam hasonlítani fiatalabb autókhoz a Kappámat, mondjuk pl egy E46-os BMW-ben nyomorogtam hátul, ami nem nagyon tetszett, mire egy BMW fanatikus megjegyezte, hogy egy 17 éves Lancia hm... na az aztán borzasztó kényelmes lehet... azóta példálózok azzal, hogy baromira mindegy az évjárat, mert egy 40 éves Cadillac Eldorado is van olyan kényelmes mint egy új C Merci.
Én egyébként egyet értek veled, mert bár nagyon tetszik egy Impreza menetteljesítménye, nem sokra becsülöm a japán kocsikat, egyszerűen túl sterilek nekem, illetve én élből lesz*rom, hogyan kanyarodik mert nem szoktam se rallyzni se az utcán őrjöngeni.
Hiába nem tudod megemészteni - szerintem nagyságrenddel több embernek tetszik, mint pl egy Kappa. Nagyságrenddel többet is gyártanak belőle. Engem pl a Renault Twizy láttán fog el a hányinger - akárhányszor látom akár csak képen is. Nem kicsit gurult el a tervező gyógyszere - no meg annak is aki egy forintot is kiad érte és mer vele utcán mutatkozni..
Én csípem az olaszokat - ők is a magyarokat általában. Legalábbis a németeknél, osztrákoknál biztosan jobban kedvelnek minket. Tudnak élni, nem hajtják szét magukat a munkahelyen, fejetlenségnek tűnik ott minden, mégis nagyobb a rendszer a dolgokban a felszín alatt, mint nálunk.
Sok olasz üzletfelünkkel vagyunk baráti viszonyban. Lehet velük jókat enni, inni, beszélgetni - nem úgy, mint sok savanyú némettel meg osztrákkal. Az már más kérdés, hogy a üzletben rafináltak, kamuznak - bár sokszor már elég jól átlátok rajtuk.
Szerintem meg "gyorsan-gyorsan dobjuk utcára a Lancer 19. változatát is. Rakjatok már ide valamit ami letörli a vizet az üvegről. Oké kilátni, okádhatják a robotok." Kappánál még volt idő átgondolni ezt-azt, más világ volt.
Szubjektív véleményem, de én odabiggyeszteném még a boxer motorjának a hangját is :). Egyébként én sem vagyok japán fan - sosem találtam még meg a japán autók "lelkét" az olasszal ellentétben.
Van viszont sok ismerősöm, akik rajonganak értük - legalább annyira mint mi az olaszért. Szerintem az autóválasztás/preferencia szoros összefüggésben van az ember korábbi tapasztalataival és a lelkivilágával, természetével. Én nem hülyézem le sem a német, sem a francia, angol, japán autók szerelmesét, hogy milyen ócskavasért van oda. Kinek ez számít jobban egy autónál, kinek az. Valakinek lehet nagyobb öröme egy Suziki Wagon R+-ban, mint másnak egy Ferrariban (boldogok a lelki szegények :)..)
Impreza: A teljesítményen kívül semmi a kappához. Kifejezetten csúnya, szűkös, igénytelen belső.
Aha. Mármint melyik Impreza?
Volt 95 lóerős is, japánosan kopogós belsővel, lélektelen, fantáziátlan. Csúnya is, nem is megy, fafados is.
Aztán sok más is, pl. a WRX, közember számára mondjuk a 2 literes 308 LE-vel. Semmi modifikáció, ez ennyi.
Ha jól számolom, ez 154 Le/liter.
5 mp. százig. Utcai autóban. Már volt itt egy-két ilyen darab.
A 2 literes, über Kappa ugye úgy 220 Le, nem semmi. Ez 110 Le / liter
A 2,3 Saab Aero 260 Le, ez meg 113 Le / liter.
Már sokkal jobbak is vannak. Így múlik a dicsőség.
A Subaru előnye óriási. Más dolog, hogy egy szűk réteg játékszere, kemény, mint a beton, igénytelen belső, kopogós műanyagok, lehet, hogy még rothad is (nem tudom), de egy etalon.
Persze írtad, "a teljesítményen kívül"
Azért van más is. Nem kedvenceim -általában- a japán autók, de be kell ülni egy ilyenbe. Élmény (10 pecig) Azt hiszed, hogy a könnyűsúlyú kis talicska (alig 1400 kiló) majd elszáll a harmadik gyors kanyarban, ha ha ha. De nem. Félelmetes oldalgyorsulást enged meg, ami kifinomult, kicsiszolt fejlesztés eredménye. A Kappa, vagy a Saabom már nagyon rég árokban lenne, ha csak zsenge próbálkozásba fogna, hogy valami ehhez kicsit is hasonlót is elővezessen.
Persze, itt valamilyen szinten mindannyian Alfa-Lancia buzerátorok vagyunk, de azért egy kis tárgyilagosság még bele kell férjen...
Amiben igazad van: igénytelen az Impreza belső. De némelyik Lexus is ilyen...
Nem ezért veszik, elfogadják, teljesen más a célközönség.
Soha nem volt Imprezám, (nem is lesz), olasz autóm meg elég sok, mert ezt jobban szeretem. De -a technikát nézve- azért a két autó között szakadék tátong. Fájdalom, a vágottszemű javára . (szvsz)
Üdv! Ma nagyon hétfő van. Bedöglött a pc-m reggel. Megyek du munkahelyre megbeszélésre kocsival, nő bekanyarodik, néz jobbra, és jön velem szembe. Satufék, duda, kedves közeli hozzátartozója emlegetése. Kiszállok cégnél, nem tudom becsukni az ajtót. Kiszakadt az ajtóból a határoló, kitépte a lemezt is... Szerintem mára ennyi elég. Most megy a matek, mit tudunk vele kezdeni.
További szép napot!