Annak alapján írtam, hogy a régi (több, mint 20 évvel ezelőtti) autóim így álltak le, amikor kiürült a tank.
A Jazz-el mehet közben még nem jártam így (remélem, nem is fogok).
Álló helyben alapjáraton viszont kipróbáltam, hogy leállítottam a benzinszivattyút. Ekkor pár másodpercig megy még rendesen, majd egyszerűen leáll, semmi ingadozás. Persze más az, ha még egy kis benzint össze tud még szedni a tank aljáról.
"De feltételezem, hogy ez úgy zajlik, hogy menet közben egyszerűen leáll vagy előbb elkezd rángatni."
Amikor a próbaútról visszajöttem a vadi új autóval, azt vettem észre, ingadozik az alapjárat. Kérdi a kereskedő hogy tetszik? Minden rendben, de nézze csak ingadozik az alapjárat. Válasz: Azon könnyen segíthetünk. Öntöttek bele 5 liter benzint, minden rendben lett utána. :-)
Azt tartom túlzásnak, hogy csak a tank 75%-át lehessen normálisan használni, mert 25%-ot tartalékolunk. Vagy másképpen fogalmazva: azt feltételezik, hogy az utolsó 30 km-en 30 liter/100km-nél többet fogyasszon az autó.
Jazz-ben nekem még szerencsére nem fogyott ki a benzin. De feltételezem, hogy ez úgy zajlik, hogy menet közben egyszerűen leáll vagy előbb elkezd rángatni. Ha ilyenkor rögtön leállítom, talán még nem lesz semmi károsodása.
Valójában inkább az történhetett, hogy a levegős benzin miatt, kevesebb lett a befecskendezett mennyiség. A lambda szonda érzékelte a szegény keveréket. Az ECU rászabályozott és a felesleg, elégetlen üzemanyag, meggyulladt a katalizátorban.
Ugyan ezt okozza a rossz gyertya miatti égéskimaradás, rossz injektor miatti becsöpögés, önindító nélküli motorindítás…
Egyébként igaz, hogy nem tanácsos gyakran kifogyasztani a tartalékot, azért sem mert az AC pumpát az üzemanyag hűti. Hűtés nélkül nem bírja sokáig.
Katalizátoros autóban - vagyis manapság az összes benzines - mindenképpen el kell kerülni, hogy kimerüljön a tank!!! A végén ugyanis levegővel kevert benzint szív be, ami nem ég el a hengerben, emiatt a katalizátor égeti el - robbanásszerűen. Szervízben mesélték, ahol már láttak ilyet: a katalizátorban porrá volt törve a kerámia-szivacs.
Hát ez biztos jó, de ennyit nekem nem ér a dolog. Meg okos telefonom sincs.
Szóval végül választottam egy MyAudio transzmittert, nem a legolcsóbbat, sem a legdrábbat... ami elérhető volt néhány értékelés, azok alapvetően jók voltak. Na, ma kipróbáltuk. Azt tudom elmondani, hogy Budapesten gyakorlatilag használhatatlannak bizonyult, nincs olyan frekvencia, ahol ne zavarná valamelyik rádióadó. A városon kívül viszonylag jól működik.
Kár, hogy mi főleg a városban járunk... szóval, lehet hogy a héten visszaviszem aztán maradunk a CD-nél .... :-(
Az óvatosság valóban nem árt, sok évvel ezelőtt jártam már úgy, hogy kifogyott a benzin útközben :(( (Utána évekig szinte mindenhova vittem magammal egy 5 literes kannában benzint.)
De ez a mostani hatótáv kijelzés komolytalan, érdemi információt nem ad. Szinte soha nem a valós értéket mutatja: először többet, aztán kevesebbet, végül semmit sem. Pont az utolsó szakaszban nem tudom, hogy 1 km-t mehetek még vagy akár 100-at. Ha pl. egy autópályán megy 0-ra, akkor menjek azonnal az első (méregdrága) kúthoz, vagy ráérek 50 km-rel arrébb egy városi olcsót keresni.
Most hiába van ez a funkció az autóban, mégis nekem kell kiszámolnom, hogy mennyit mehetek még biztonsággal, ha nem akarok túl sűrűn tankolni.
A 2012-es is ilyen, a hatótáv kijelzés szerintem semmire sem jó.
Az én tapasztalatom:
Tankoláskor mindig nagy távolságot ad meg (kb. 700 km-t), majd a hátralévő km-ek a megtett útnál gyorsabban fogynak. Amikor a benzinmérő a 0-ra ér, akkor 30 km-t mutat. Aztán ez is lemegy 0-ra, de a benzin még nem fogy ki – annyira nem, hogy a benzinkút szerint még mindig van a tankban kb. 8 liter. (Példa: Tankoláskor mutat 700km-t, de 500km után már nullát, viszont még 100km-t lehet vele menni.)
Inkább megnézem a km számlálót, amikor a benzinmérő lemegy 0-ra és onnan számítva 100 km-en belül megyek tankolni.
Az armafilt pollenszűrővel én nagyon nem voltam megelégedve. Klíma kikapcsolása utána sokkal kellemetlenebb szagot engedett be az utastérbe, mint a gyári vagy a japanparts.
Sziasztok, érdeklődnék, hogy egyedül vagyok-e azzal a furcsa jelenséggel, hogy a 2009-es 1.4-es Jazzem jelez mondjuk 30 km maradék hatótávot és össz-vissz max. 30 liter benzint tudok beletankolni.
A tank a papírok szerint 42 literes. Tehát, ha totál 0 km hátralévő távot jelez a computer, akkor még elméletileg 10-11 l brenyónak kellene lennie a tankban. Ez még legalább 150 km-re lenne elég.
Ez egyedi elektronikus bibi lehet, vagy jellemző ez a túlzott óvatosság a Jazz-ekre? Összességében ez így nekem nem túl felhasználó barát szolgáltatás.
Köszi az infót! Ez egybecseng búvár-béka egy korábbi hozzászólásával. Most nagy esők vannak, holnap megint vizvadász leszek. Már épp kezdtem elkeseredni ezen a dolgon...
Az én JAZZem az oldallemez és a tető találkozásánál ázott be hátul.Felnyitott hátsó ajtónál ezen a .ponton nagyo vékony függőleges repedés volt látható.Rugalmas tömitővel bekentük és utána megszünt a beázás.A belső műanyag burkolato alatt alemezre rakódott por vezetett el odáig.Egy próbát megér nektek is alánézni.Sok sikert kivánok.Feri