az elektronika ugyanaz, a motorvezerlot kiveve. frissitesek persze voltak, de ez inkabb annak felel meg, mint amikor bios-t frissitesz a szamitogepeden. nem vagyok biztos benne, de talan ez volt az elso utcai auto, ahol egy kozponti szamitogep fogja ossze az tobbi, szinten szamitogepes alrendszert. az elektronikai hibak nagyreszt ebbol adodnak, pontosabban abbol, hogy az atlag szerelonek ( akar egy sokat tapasztalt kituno szerelonek is) ez egy sotet verem, es kevesen ismerik ki magukat benne, meg kevesebbnek van hozza felszerelese.
alapszabaly, hogy a legtobb szopast nem a kocsi, hanem az elozo tulaj ill. tulajok okozzak. a problemak akkor kezdodnek amikor valami bibi van es megkerulik a rendszert. kesobb aki rendbe akarja tenni, azutan mar szinte lehetelen feladatra valalkozik.
persze ezt neha ugy is lehet ertelmezni, hogy fokozatosan kiiktatunk sok meghibasodasi lehetosseget - hatarozottan elony off road hasznalatkor, - de ez azzal is jar, hogy megfosztjuk a kocsit ( es magunkat ) sok olyan dologtol ami miat a P38 az ami.
mindezektol fuggetlenul ez egy land rover, tehat bizonyos dolgokra fel kell keszulni. nem ajanlott olyanoknak akik minden aprosaggal szervizbe hordanak, mert tobbe fog kerulni a leves mint a hus. mindenkeppen erdemes legalabb elmeletben vagni a dolgokat vagy lagalabb kapcsolatban lenni olyan emberekkel, akik tanacsot tudnak adni - ajanlom ezt a forumot peldaul :-)))))
a V8 sima hasznalatban 15-18 literrel eljarhato, hosszu utakon le lehet vinni a fogyasztast akar 12-13 literre is. a jo minosegu gyertyakabelokat (a gyari nem az) es gyertyakat meghalalja. lehet hogy 4.0 talan picit kevesebbet fogyaszt (minimálisan) de a 4.6-ban sok minden mas, altalaban mas difije van, erosebb valtoja ( 4z24hp a 4z22hp helyett ) , altalaban magasabb felszereltseg stb,
Ez a magam szerelem dolog egy rejtett perverzióm lenne, szóval ezzel nem is lenne gond, azonban minden előképzettség nélkül persze nem mindenhez mernék hozzányúlni. GÉpészmérnök vagyok, szóval alapvetően nem vagyok hülye a műszaki dolgokghoz és egy gépkönyvvel együtt szerintem el is boldogulok a mechanikus részekkel (remélem):). Olajcserékkel, minimális rutin után fékkel, felfüggesztéssel és a belső dolgokkal simán el fogok boldogulni, de az elektronika sötét és rejtélyes világa nekem homály :P
Ahogy olvasgattam, netről, ebayről sok minden beszerezhető, és persze hajlandó is vagyok erre költeni, hiszen a feelingért és a biztonságért fizetni kell, ezzel tisztában vagyok.
Azt azonban nem akarom, hogy legyen egy drága roncsom, ami ugyan sokba kerül, de nem megy. Ezért érdeklődöm, hogy nagy általánosságban mire kellene figyelnem, estébé.
Mi a vélemény egyébként az automata váltójáról?
A szerelőt azért kérdeztem, mert ugye azért esetleg komolyabb dolgokkal és/vagy állapotfelmérésre valahova vinnem kell és hátha tudjátok a tutit.
Az elektornika azért problémás, mert túl bonyolult. De van hozzá komplett kapcsolási rajz. Számos dolgot "ki lehet váltani" belőle, meg ki lehet nyírni benne.
De ezeket szerelő nem fogja megcsinálni, neki nem éri meg, mert a munkaórát nem számolhatod...
Persze, ha nem veszed figyelembe, hogy egy két tonnás kockában ülsz és 150-el nyomod neki, akkor lehet 15 is. Meg chip tuning.
De közlekedni 12 alatt lehet velük.
De a P38nál nem ez a lényeg.
Ha keresel egy igazán jó állapotú a autót - és az nem lesz feltétlenül olcsó -, akkor is alapvető kérdés, hogy hajlandó és képes vagy-e magad szerelni rajta sok mindent. A dolog jelentős része tanulható, mindenki ezt csinálja itt.
Ha csak szerelőre hagyatkozol és veszel egy leharcolt olcsó autót, akkor sok szopás lesz, elkerülhetetlenül. És nem(csak) azzal, hogy dízel vagy V8.
Tudomásul kell venni, hogy
1. ezek terepjárók. Több, drágább alkatrész van bennük, mint egy Opel Astrában
2. ezek (P38) luxusautók. Annak készültek.
Tudni kell kb, hogy aki majmot vesz, legyen felkészülve, hogy banánt is kell vennie.
Oké, szóval problémás az elektronika... mi a helyzet a 2000, vagy azutáni modellekkel? Olyasmit olvastam, hogy ott váltottak, már ami az elektronika szállítóját illeti és ettől az évjárattól Bosch az elektronika. Azok is selejtesek?
Motor: a V8 huszat városban eszik gondolom... Mi a helyzet pályán 120-130nál? össze-vissza írnak mindenfélét tesztekben. Akinek valóban van ilyen kocsija, felvilágosíthatna, hogy ténylegesen mennyi is az annyi.
Ami a dízelt illeti, az is szóba jöhet, de arra meg azt írták, hogy 14-15 litert eszik... Na most nem vagyok egy autóguru, de a tizenötös dízel fogyasztást inkább cserélném a 20-22 gázra... Szóval, ha valakinek VAN 2.5 dízel RR P38, kérem mondja meg, neki mennyit kajol befele, és mire kell dízeles kocsinál figyelni...
Más: állapotfelmérésre hova vigyem, ha találok valmai jót? Plusz persze ha tudtok egy jó szerelőt, aki nem rohadt drága, az is jöhet:)
Mivel Kompy számítógépe még mindig üzemen kívül van, ezért továbbra is én vagyok a szócső, és osztom meg a hétvégi túráról az alábbi tudnivalókat:
- A létszám betelt, mivel már nincs több hely a turistaházban.
- Találkozó szombaton reggel 9-kor a domonyvölgyi strand előtt (N 47 38.040 E 19 24.227 vagy ha valakinek így jobban tetszik, akkor N47° 38' 2.40", E19° 24' 13.62", a lenti képen a zöld nyíl) indulás 9:30-kor.
- Szombaton vacsora és vasárnap reggeli van (a korábban említett árszabás szerint), de a túrára egész napra csomagoljatok enni-inni valót. (Valószínűleg nap közben is elvetődünk lakott területre, de ez nem biztos.)
Emlékeztetőül a felhívás:
údv. mindenki. 2013 ápr. első és második hétvégén tura a mátrában. az első a wigassy és csapata a második a tisztelt forumosok. idő: szombat -vasárnap,a távolság nem sok de erőteljes. szállás: turistaház....3200 négyágyas és ....3800 kétágyas szoákban. sátorhely....1200 ft per fő. vacsora 3000 reggel 1200 ft. nyilván aki igényli. autok létszáma max. 10db a mai jelentés szerint 25 cm a ho vastagság. az utak fagyottak. a tura előtt 2 héttel le kell adnom a létszámot. ha kérdés van csőrőgjetek 30 478 6995.
Azért ez nem teljesen igaz....Igen sokat odavágtak a dízelből...de azért nem egy fos motor.Ezt most már el kell ismernem.Nem egy erőgép az igaz DE normál közlekedéshez TELJESEN megfelel.Trepen meg felezőbe semmi baj!!!
A 4.6??? 2 vel menetm eddig pöpecek voltak,egy főtengelyes:O)
4.0?????Javíts ki:itt meg a BLOKK szokott repedni....nem egy nem kettő....
De alternatívának nem rossz a 4.0. 18literes fogyasztással meg 20-22 gázból....
Én meg 12vel BŐVEN eljárok disznóra veretve a verdát terepen:O)
múlt hét végén robogunk hőn szeretett telkünk felé,cirka két hónapos Land rover mentesség után,annya furcsa zörejeket hall jobb előről,én csak nyugtattam hogy képzelődik :)
aztán mentem egy kört egyedül,lehalkított rádióval,és télleg jött a cirmogó hang.
minden verzió eszembe jutott,kuplung,kinyomó,nyelestengely csapágy, stb....
aztán lassú menetben nem csinálta.
azonnal, ismétlem azonnal rájöttem,hogy a félig leszakadt műanyag belső doblemez,hozzáér a gumihoz amikor a menetszél néha odacsapta :)
hát ennyit a cirmogó zörejekről,és nagyrésze ilyen :)