Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kawics636 Creative Commons License 2013.04.05 0 0 44086

Üdv Uraim ! Most olvastam egy népitéletet, ami szerint mindig van jobb:


 » Renault » Modus (2004-2008)Modus 1.2 16V Dynamique| 



2007 márciusának végén lecseréltük a közel 4 éves Twingonkat (ld. Első autónk c. ítélet) egy Modusra. A ráncfelvarrt Modust néztük ki, de sajnos azt Magyarországon hivatalosan nem forgalmazzák, csak egyedi beszerzéssel lehet megrendelni a Renault Hungáriától. A kívánt felszereltségre elég húzós árat mondtak, így maradtunk a raktáron lévő 2006-os daraboknál. Szűk két hét alatt át is vehettük. Készlet kiárusítás miatt közel fél milliós kedvezményt kaptunk, így olcsóbb volt, mint egy kevésbé felszerelt és kevésbé biztonságos Honda Jazz. A Dynamique szint elég pazar felszereltség (ABS, 6 légzsák, ködlámpa, szervo, CD, manuális klíma, fűthető, elektromos tükör, Triptic ülés, magasságban állítható vezetőülés, központi zár, elektromos ablak, bőr kormány és váltó, króm kilincsek stb.), erre jött még rá a metálfény és az automata klíma. Mindez féláron.
A motort alig hallani, nem üvölt, mint a Twingoban. Aszferikus a vezető oldali tükör, így nincs holttér.
Az autó nagyon stabil, de a magas építés miatt a nagy szélre érzékeny. A szervo és a kuplung kellemes, a fékek nagyon hatásosak. Az 1.2-es motor (75 LE, 105 Nm) a kényelmes autózáshoz elég. Nem egy rakéta (a Twingoban az volt), de ha kell, tud gyorsulni. Jó fél literrel eszik többet a Twingonál, de kb. 250 kg-mal nehezebb is. 

Kotit Creative Commons License 2013.04.04 0 0 44085

"Na! Azért csak sikerült találni a kis Jazzunkon egy igazán nagy konstrukciós hibát!!! A benzinszintmérőre gondolok. Végre van min elrágódnunk itt a fórumon."

 

Nem olvasod elég régóta...

Előzmény: opi064 (44079)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.04 0 0 44084

Értem. Mondjuk ritkán van szükség betolásra. Ha üres az aksi, amúgyis bikázni kell. (Egyszer volt rá szükségem, amikor még egy nagyon primitív immobilizerem volt, egy rejtett kapcsoló, ami az önindítót blokkolta. Aztán egyszer a kapcsoló betojott, persze éjjel. Na akkor kellett begurítani az autót. Első kísérletre beindult.)

 

Előzmény: BekeToni (44075)
wastegate Creative Commons License 2013.04.04 0 0 44083

A "szomszéd srácok" már csak ilyenek ... ahol tudnak segítenek :O)))

 

w

Előzmény: galgai (44080)
fireman4 Creative Commons License 2013.04.04 0 0 44082

http://www.gizmag.com/honda-fit-jazz-city-brake-active-system/26899/

 

New Honda Fit/Jazz to feature collision-avoidance system

By Ben Coxworth

April 2, 2013

  0
inShare
Email

The Japanese edition of the latest Fit/Jazz will be the first to feature Honda's new City-Brake Active System

OTP Bónusz Forint Betét - otpbank.hu/_Bonusz-Forint-Betet
3 hónapra, 2.5M feletti lekötésre, 7.00% éves kamat és EBKM.
Ads by Google

Starting this summer (Northern Hemisphere), the Japanese-market version of the Honda Fit/Jazz will be offered with the automaker’s new City-Brake Active System. It’s designed to minimize the chances of collisions at low speeds.

The system incorporates a laser radar unit, that’s located in the upper section of the windshield. When it detects an obstacle in the path of the car – and the car is traveling no faster than 30 km/h (18 mph) – the system starts by warning the driver via audio and visual cues. If the driver doesn’t immediately take action to avoid a collision, the brakes are automatically applied.

Additionally, City-Brake is designed to guard against accidental sudden accelerations, when the car is at a standstill or moving at less than 10 km/h (6 mph). Under those conditions, if the accelerator is pressed suddenly and an object is within four meters (13 feet) of the front of the vehicle, the audio and visual warnings are once again activated. If the driver doesn’t respond right away, the engine output will be decreased in order to stop the car.

Along with its upcoming introduction in Japan, the City-Brake Active System will be making its way into European Fits/Jazzes at a yet-to-be-established date. There's no word on other markets at this point.

Honda already features its Collision Mitigation Braking System in select models, while automakers including Volvo, Subaru and Mazda offer similar systems.

Source: Honda

Kara_kán Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44081

hogyan lehet megkeresni a víznyomokat a belső burkolat alatt”


Én inkább a külsérelmi nyomokat keresném. Egyszerűbb, nem kell belül megbontani semmit. Olyan sok lehetőség nincs: a tetőn körbefut egy gumiprofil, és van egy tetőantenna.

Az elülső és hátsó szélvédő körül is szét lehet nézni, de ott ritkán szokott beázni.

Abból, hogy bent a víznyomok hol jelentkeznek, már jól be lehet lőni a szivárgás helyét, amely aztán meg lehet támadni a már említett tömítőanyaggal.

Úgy érzem magam, mint valamikor 1995 körül, amikor látva a különböző szerelők szerencsétlenkedését, vásároltam ütvefúrót és egyéb szerszámokat, és azóta minden otthoni karbantartási munkát én végzek, kivéve azokat, amelyek hatósági engedélyhez kötöttek (gázkazán karbantartása, kéményseprés és -ellenőrzés). Nem olyan nagy művészet. Ráadásul mérnökember lennék én is, vagy mi a szösz. A magukat pótolhatatlannak gondoló szakik nálam megbuktak. Persze, adott esetben, pl. lakás telejs kifestésekor szóba jöhetnek, de csak azért mert nem érek rá, de ilyenkor is elég sok apró hibát ki kell utánuk javítani. A maszekvilág nálam levizsgázott.

Előzmény: galgai (44080)
galgai Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44080

A szomszéd srác szerelő bácsi. Nem lakatos. Kapásból mondta,h hogyan lehet megkeresni a víznyomokat a belső burkolat alatt, akár éppen száraz autó esetén is. Kence ficét is tudott ajánlani, tudta mi a jó hozzá. De végülis ez első napsütéses napon megnézi és bekenegeti az autómat.Azt mondta: egy ilyen autó ne ázzon be!

De hát van ilyen szerelő is, meg van amolyan szerelő is...

 

Engem amúgy a sárga lámpa nem zavar. Régim van, tehát vissza km-t nem számol. De igazatok van, a szomszéd szerelő srác mondata erre az esetre is igaz: egy ilyen autó számoljon rendesen!

Előzmény: wastegate (44078)
opi064 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44079

Na! Azért csak sikerült találni a kis Jazzunkon egy igazán nagy konstrukciós hibát!!! A benzinszintmérőre gondolok. Végre van min elrágódnunk itt a fórumon.

 

 

wastegate Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44078

A szerelők nem veszik el a lakatosok munkáját ... és fordítva is igaz lehet.

 

A beázós buli nem a szerelőbácsi területe ... 

 

w

Előzmény: galgai (44072)
Labdacs Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44077

egyébként meg eddig azok az autók, amikben volt ilyen fícsör, mind pontosabban és ami fontos, használhatóan tudták ezt a dolgt.

Előzmény: BekeToni (44073)
Labdacs Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44076

szerintem elbeszélünk egymás mellett. az "új" Jazz visszaszámlálója, de az utolsó negyedben az üzemanyag szintjelzője is teljesen használhatatlan. nullát mutat mindkettő az utolsó 8-10 liter benzinnel.

amikor elkezd égni a lámpa, akkor mutat kb 35 km-t (a szintjelző majdnem nullán), majd ez kb 10 km alatt leesik nullára (a szintjelző az utolsó rovátka alá).

 

nem a hamis biztoságérzetet várom, hanem azt, ha a benzin negyede megvan még, akkor a szintjelző ne nullán álljon, hanem egynegyednél.

főleg, mvel ez nem egy jóslat, hanem egy mérés. a 40 literből van 10, akkor az kb egynegyed.

 

ezt eddig minden eddigi autóm tudta, kivéve ez a Jazz.

 

a visszaszámláló sem az aktuális átlag alapján mér ezek szerint, mert kétlem, hogy hirtelem és minden esetben kizárólag akkor, amikor kevés benzinem van megugrana az átlagom az addigi 5-6 literről 20-ra.

 

tudok vele élni, de attól még el kell ismerni, hogy itt a készülékben a hiba.

Előzmény: BekeToni (44073)
BekeToni Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44075

Pontatlanul fogalmaztam.

Nem közvetlenül az önindító nélküli motorindítás okoz hibát, hanem a bizonytalanság.

- Nem biztos, hogy eléri az indítási fordulatot, - Lehet más egyéb hiba is fennáll, amit többszöri sikertelen próbálkozás követ, és akkor megvan a veszélye a katalizátor átégésének.

 

Ha nem indul könnyen a motor, viszont megtörténtek a befecskendezések, akkor ott sok lehet az elégetlen üzemanyag, ami meggyulladhat a katalizátorban. Elvi lehetőségről beszélünk persze, de a következmények gyakorlatilag jelentős költséggel járnak.

 

 

Indításkor még nincs szabályozás. Fix táblázatból vezérli a befecskendezést, nem kevés üzemanyagot juttat a motorba pláne hidegen. 

 

Előzmény: rezgaras (44056)
BekeToni Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44074
Előzmény: galgai (44072)
BekeToni Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44073

Hogyan is lehetne ez pontosabb?

Például úgy, hogy a tartalékjelzés bekapcsolásakor osztaná a (becsült 8liter körüli) mennyiséget az aktuális átlagfogyasztással és dekrementálná a megtehető kilométereket a kijelzőn. Majd folyamatosan levonná a megtett út szerint elfogyasztott mennyiséget a tartalékból és újraszámolná a még megtehető utat az aktuális átlag szerint. - De hiszen az a normál működés!

 

(És addig számolna, amíg az utolsó néhány méteren bekapcsolná az elakadásjelzőt? Mert mindent lehet automatizálni, esztelenségig.)

 

Csakhogy mi van akkor, ha változnak a körülmények: (Márpedig változnak, elég hektikusan.)

-          nem vízszintes a talaj

-          drasztikusan megváltozik a fogyasztás (hidegindítás, terhelés…)

 

A kijelzőn megjelenő értékek az adott körülmények közt már nem lesznek biztonságosak.

 

Az lesz az igazi csalódás, amikor a hamis biztonságérzetet felváltja a dermedt csend. A motor megállt.

 

Előzmény: Labdacs (44067)
galgai Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44072

Kara_kán!

 

Köszi az infókat!

Mostmár látom,h nálunk is ez lesz menet: napsütés, tisztítás, tömítő, bekenés és remélem elégedettség. Te adod a motivációt, búvár béka és hymer pedig a megoldást,h hová kenjük a maszatot.

 

Elég sokszor és elég sokan kérdeztük már itt a topicban,h mit lehet tenni a beázás ellen. Vártuk volna,h talán van itt a Jazz tulajok - extulajok) között egy "okos" szerelő is, aki megmondja nekünk a tutit. De nem volt...

 

 

Előzmény: Kara_kán (44069)
wastegate Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44071

A "buta" ötleteknek kell néha ellenállni az okos szerelőknek ... ha ki akarod fúrni akkor miért nem fúrtad ki magadnak !?

A szűrők között pedig óriási különbségek vannak.

 

w

Előzmény: Kara_kán (44069)
Kara_kán Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44070

Apropó!

Pollenszűrőt én is az Armafilt-nél szoktam venni, mert ott a legolcsóbb. A pollenszűrő gyártása nem olyan bonyolult, hogy lényeges különbség legyen a gyártók között. Az használandó anyagokat meg - ha nem tévedek - szabványok írják elő.

 

Hallottam, hogy valahol a Csömöri vagy Rákosi út környékén (Bp. XVI. ker.) van egy még olcsóbb diszkont, de még nem találtam rá. (Lehet, hogy a Japanparts-ra gondolt az ürge, aki erről mesélt, de ott biztosan nem olcsóbb.)

Kara_kán Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44069

@vundergraf:

 Köszönöm a március 22-i kérdésemre adott válaszod!

Végül „Mester - Szaniter fugázó-tömítő”-t használtam (főleg amiatt, hogy az első nagyáruházban kapható, nem kellett járkálnom utána), amely gomba-, UV- és penészálló, és tartósan rugalmas. Azóta sokat esett az eső, de a kocsim belseje csontszáraz. :-)

 

@galgai2013.03.24 19:59:49, #44007

Amikor a anyósülés ajtaja felett ázott be a kocsi, és az anyósülés előtti padlómélyedésben gyűlt fel - nagyon rafinált módon, mert a szőnyeg miatt nem lehetett látni csak akkor, amikor már minden tocsogott - én is azt javasoltam a magánszerelőmnek, miután már másodjára sem sikerült megoldania a dolgot, hogy fúrjunk kis lyukat az alvázba, hogy legalább a víz el tudjon folyni. Ő nem helyeselte, pedig biztosan jó ötlet. Arra hivatkozott, hogy bejöhet a por. Fenéket jön be, az egész cucc felett jókora szivacs, szövet, szőnyeg, miegymás van.

A mostani beázást sem tudta megoldani, így azt hiszem, végleg elbúcsúzom tőle.

Nem kell mindent elhinni a szerelőknek, főleg, ha buták. Az ember használja a józan paraszti eszét! 

Miután feltettem itt a kérdésem, a következő nem csapadékos időben fogtam az összehajtható konyhaszéket, lementem a kocsimhoz mindennel, ami kell, letöröltem a tömítendő felületeket petróleumba mártott ronggyal (kutya baja nem lett a fényezésnek), szárazra töröltem, majd szépen tömítettem a fent említett szilikon-alapú tömítőanyaggal. Büszke vagyok a munkámra!

 

Előzmény: Törölt nick (43994)
Labdacs Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44068

"...hazeérek-e még ezzel a tankkal, vagy tankolnom kell."

 

elég életszagú a golog. ha bent alszik a gyerekem a gyerekülésben, akkor igenis fontos kérdés. a kútnál felébred, nyűgös lesz, pedig pont az a fél óra kellett volna..

 

aztán jártam már úgy, hogy teljesen idegen helyen jött rá az "úristen, kifogyok, tankolj-tankolj" hiszti. az idegenre tessék úgy gondolni, hogy Hollandia közepe, este tízkor. nem volt izgalommentes _nyitva tartó_ benzinkutat keresni.

 

 

 

 

Előzmény: Labdacs (44067)
Labdacs Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44067

...hazeérek-e még ezzel a tankkal, vagy tankolnom kell.

 

engem igenis dühít az, hogy ezt egy Honda nevű gyártó ennyire igénytelenül odlotta meg.

 

lehet magyarázni a bizonyítványt, de attól még vacakul működik.

 

Előzmény: Törölt nick (44066)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44066

Nem kell semmit megjegyzeni :-)

Ha, sárga akkor tankolni kell és kész.

 

Ez a jelző rendszer a ~8 liter tartalékra van beállítva.

Akkor jelzi, hogy már ne menj tovább tankolás nélkül.

Nem a közel üres tanknál ... ennyi a filozófia mögötte.

 

Nem is igazán értem mennyivel jobb 38 literig várni a tankolással, mint már a 34 liternél megtöltni?

 

Minden 11.  tankolás elmaradása a különbség :-)

Évi 20000 km az cirka 32 tankolás vagy  35 ...és akkkor?

Előzmény: Labdacs (44062)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44065

nem volt még rendes digitális üzemanyagszintjelzésű autótók:D

yaris: német autópálya: még van 2 csík, nem kell tankolni. a kutat elhagyva a csík is épp eltűnt, majd utána 70 km-en keresztül azon rágtam a körmöm hogy az az egy maradék pici csík mikor fogy el:)

elesel Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44064

Egyetértek...

Előzmény: Labdacs (44062)
Labdacs Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44063

aztán megyek úgy még 10 km-t a következő tankig

 

kútig 

Előzmény: Labdacs (44062)
Labdacs Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44062

nem ez a fő probléma.

 

jelezzen 8 liternél. de akkor korrektül.

 

de akkor ne azt írja nekem, hogy 35 km-t mehetek, ami 10 km múlva leesik nullára, a mutató az alsó vonal alá ragad. aztán megyek úgy még 10 km-t a következő tankig, hogy világít az arcomba a nagy nulla. a kútnál meg tankolok koppanásig 35 litert a 42 literes tankba.

 

ez az, ami rendkívül bosszantó és igénytelen dolog egy olyan gyártótól, amelyik annyira büszke az igényes technológiai megoldásaira, hogy azokat hangsúlyozza, meg súlykolja bele a vásárlójelölt agyába.

 

van a családban olasz autó. ott valamiért pontos ez a rendszer, pedig egy kis gyösz Pandáról van szó.

a Golfunk az fapados, ott nincs km kijelzés, csak sárga fény, de ott legalább a benzinszintjelző pontos; ha az utolsó két rovátka között van a mutató, akkor tankolni kell, nincs mese.

 

a Jazz szintjelzője az utolsó negyedben gyakorlatilag használhatatlan. meg kell jegyezni a km-óra állását a sárga lámpa kivillanásakor, ami nonszensz.

Előzmény: Törölt nick (44061)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44061

A kigyulladó lámpácska, azt jelzi, hogy MÁR a biztonsági készletet fogyasztod.

Az üzemszerű használat telitől-sárgáig tart :-)

 

Ha, még később mutatna nulla km-t, az már nagyon a tartalék terhére menne, kockázatos!

A 30 km elvisz még ~ 2 litert a 8 literből.

 

Ekkor, ha mondjuk 60 km-re van következő kút a pályán

(ami még ~4 liter) akkor már csak 8-2-4=~2 liter van/marad és az bakkfitty...

 

Mert, nem a kisfogyasztású 85-el cirkáló üzemmóddal kell saccolni.

Hanem, a 7,5-8,0 literrel amit 140-nél elkér....

Hisz, nem tudni hol-hogyan lesz megtéve a következő x km :-)

 

Az, hogy tulajként te tudod(sejted!) milyen x km VÁRHATÓ és hol lesz kút 

ezért felülbírálod a legrosszabb esettel számoló jóslatot egy dolog.

 

A computer viszont nem gondolatolvasó és nem is jövőbelátó, egyelőre.

Csak igyekszik biztonságos matekkal súgni...

Előzmény: kóboráram (44059)
kóboráram Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44060

Szia Labdacs,

voltam szervizben és megkérdeztem, hogy van-e valami szoftverfrissítés az autómhoz. Azt mondták, hogy az enyémhez nincs, csak az i-Shift-esekhez. Alvázszám alapján tudják, hogy melyik autó érintett ebben.

kóboráram Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44059

A "régi" Jazz-nél ezt én is így szoktam meg.

Az "új" Jazz-nél hasonló a tank, hasonlóan mutat a benzinmérő és hasonlóan van egy "sárga lámpa" jelzés, tehát ugyanúgy meg lehet saccolni, hogy mennyit lehet még menni.

 

A kavarás abban van, hogy a fedcomp kiírja, hogy szerinte mennyit lehet menni a tankban levő benzinnel. És ez az, ami teljesen félrevezető. Tele tanknál túl sokat ír ki, aztán ezt úgy fogyasztja le, hogy a lámpa kigyulladásakor mindig 30 km-t mutat, pedig még 8-10 liter benzin van benne.

Előzmény: opi064 (44053)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44058

Amikor a fedkomp 0-t (nullát) mutat, mint hátralévő km, akkor 34-34,5-öt tudok tankolni.

Előzmény: opi064 (44053)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.03 0 0 44057

Amikor még nem volt katalizátor az autókban, nagyjából 40-50km-t lehetett menni azután, hogy kigyulladt a lámpa. Már több katalizátoros autóm volt és mindegyikben úgy volt beállítva, hogy szűkösen 100km-t lehessen megtenni égő lámpával. Először furcsa volt, bosszankodtam, de meg lehetett szokni.

 

Tudod, amikor elkezd rángatni, de ott vagy 300m-re a benzinkúttól, akkor nemigen állsz le! :-)))

 

Előzmény: kóboráram (44049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!