Olvass akkor el mindent mégegyszer, nem átsiklottunk felette, sőt, mindenki írta is, hogy a P38 legnagyobb problémája az elektromossága. Azért tűnhet úgy, hogy átsiklottunk felette, mert nem emeltünk ki az elektromosságon belül egy-egy konkrét hibalehetőséget.
Ez azért van, mert a P38 elektromosságában BÁRMI BÁRMIKOR elfoshatja magát.
A hétköznapi autóm egy 93-as Citroen XM. Ami (bár valójában csak a 92 előtti példányok) messze földön a fos elektromosságukról híresek, oszt mégsincs velük annyi villamos gond, mint egy P38-cal. Bármikor bevállalnék még egy XM-et, P38-at viszont sose.
Hogy min tökölök? Nos a fogyasztáson nem. Gáz van, az occó. A felfüggesztésen? Azon sem, légrugó: vagy maga a rugó, vagy a csövek, vagy a kompresszor, vagy a szelepblokk megy gajjra.
Külföldi oldalakon is azt olvastam, hogy az elektromosságal van a legtöbb baj... ezen egyenlőre itt, egy kivétellel, mindenki "átsiklott".. Mik a jellemző gondok, mivel fogok szopni valószínűleg? Az, hogy beszarik az ülésfűtés, nem zavar, de ha beülök reggel és nem indul, az annál inkább.. Szóval érted, erről beszéljünk egy kicst :P
Az én környezetemben 5 db. autóból egyiknek sem volt semmilyen vezérlő/kivéve HEVAC,az mindben elhalálozik(valeo)/ vagy BECM baja!Mindegyik 95-97 dízel.
De ha akadna is gondja a BECM-nek,Pooh kartács kicsontozza neked!:-)
Szóval akkor az elektronika gyártójának változása nem jelent semmi javulást? Ez fontos kérdés lenne nekem, ha ez így van, akkor csak az állapot számít a vásárlásnál, mint tényező...
Nem értem a határozatlanságot. Ha gondolkodsz, hogy benzinest veszel-e vagy dízelt akkor biztos dízelt fogsz. Ami szerintem kár, és tovább ne is olvass.
Ha rosszul tippeltem, akkor nem szaporítanám Tie érvelését: V8!
A benzin V8 egyetlen hátránya a dízellel szemben a nagyobb fogyasztás. De kérdem én, mekkora ez a hátrány? Ha ilyen autóban gondolkodsz, nem hiszem, hogy akkora gondot okoz, főleg hogy ha jól értem napira veszed, tehát fel vagy készülve az átlag autótól eltérő kicsit magasabb karbantartási és fogyasztási költségre. Ráadásul gondolkodsz a gázon is. Akkor tényleg nem értem mi tart vissza a V8-tól. A 4.0 vagy 4.6 közül pedig még akkor is 4.6, ha hajlamosabb a repedésre, ez vásárlásnál kiszűrhető. Fogyasztásban nem több, megkockáztatom kevesebb, mint a 4.0. Más fordulatszám tartományban dolgozik, és a váltó (helyesebben a konverter) is más mint a 4.0-nál.
Váltó:
Meghibásodás szempontjából mindegy hogy 4.0 vagy 4.6, mert nem a váltó fog meghibásodni, hanem egy a sok minden közül, amit a váltó ECM-je figyel, és majd szervízmódba kapcsol. Működés szempontjából pedig a 4.6 váltója jobb, a fentiek miatt.
Összességében meg úgysem ez számít, hanem a kínálat. Sokat nem tudsz választani. Nekem baromi egyszerű lenne, mivel benzinpárti vagyok. Ha meg eldöntöttem hogy P38, kapásból megvenném Wulfgar autóját (mielőtt alaposan átnézem és kipróbálom), mivel: 1. ha szar lenne, nem a fórumon reklámozná ill. lehet tudni milyen bajai voltak 2. Jó az ára.
Ez utóbbit csak azért tudom, mert hónapokig (évekig) nézegettem a hirdetéseket, mert abban sem voltam biztos hogy RR legyen vagy Jeep, szóval képben vagyok az árakkal.
Ja! Nem reklámozni akartam, mivel fél éve vagyok fórumtag, tehát nem ismerem Wulfgart személyesen.
a P38-at 1994-tol gyartjak, tehat a 2000 utaniak fiatalabbak, ergo valoszinubb hogy jobb allapotban vannak. egyebkent pedig hibak a hasznalattal is osszefuggenek. hatarozottan nem tesz jot az elektronikanak, ha pl. a BeCM ( ez a kozponti komputer , az utasules alatt) nedvesseget kap. mint mar emlitettem, ugy kepzeld el, hogy egy pc van a kocsidban.
alapbol en egy ujabbat keresnek, mivel egyszeruen fiatalabb, stb, de tekintettel ezen kocsik korara ( a legfiatalabb is min. 11 eves, az atlag jellemzoen 15-16 ev korul van ) mindenkeppen az allapot dontene, ha kell akar egy regebbi mellett is.
Na szóval fiúk, egy dologra még nem reagált senki: a 2000 vagy az utáni modellek elektronikai gondajai a Bosch elektronika miatt csökkentek? kevásbbé szívó? megéri miatta 500k-val többet kiadni a kocsira?
Mi a vélemény, érdemesebb külföldről behozatni autót?
a V8-nal az egyetlen lehetseges komoly problema a perselyekkel lehet. viszont erre mar van megoldas, nem olcso, de utana tenyleg az orokkevalosagnak lesz a motor.
Amikor mondjuk megnézek egy dízelt, elviszem állapotfelmérésre, meg tudják állapítani, hogy romon van-e a motor?
Ez a 136 lóerő haloványnak tűnik, de még nem ültem ilyen kocsiban, nem tudom megítélni. Majd kipróbálok egyet és kiderül. Nem akarok sportkocsit, de persze a kurva lomha sem jó...
Abban igazad van, hogy minál egyszerűbb, annál jobb, de most összesen két darab eladó 4.0-s van, beleértve az egyik előző hozzászóló kocsiját, amit tengap este még nem is láttam :P Szóval nincs nagy választék.
Nézd, a 12 literes dízelfogyasztás a V8 20 literjével szemben valóban szimpatikus, de:
Tizenöt-húszéves autókról beszélünk, amik még mindig luxusfelszereltségű autók, a maguk korában pedig kiemelkedő luxusautók voltak. Olyanok is vették. Egyiket se vették arra, hogy mama az óvodába hordja a gyerekeket vele, ezeket üzletemberek hajtották, sokat mentek, gyorsan. A dízelek is. Azok meg is sínylették.
Ez a dízelmotor eleve nem túl acélos egy ekkora autóban, nem véletlenül mondtam, hogy meg is főzték már mindet. Amivel nincs is semmi baj, de van rajta egy turbó, van rajta egy elektromos adagoló, bonyolult motorvezérlő rendszer a dízelen is, és hozzá jön magának a dízelmotornak az a velejárója, hogy bár nagyon erős mechanika a nagyságrenddel nagyobb mechanikai terhelés tűrésére, ha elkopik, sokkal drágább felújítani is.
És azért egy 4-500ezret futott dízelre már többnyire ráfér egy felújítás, ha meg elhanyagolt, akkor főleg. És az dízelnél kurva drága móka, ha jól akarod megcsinálni.
A 4.0 V8 meg egy őskövület motor. OHV pushrod vezérlés, 2 szelep hengerenként, perselyes blokk. Egyszerű, és még elhanyagoltan is tulajdonképpen megölhetetlen mechanikailag. Borzalmasan nehéz megfőzni, borzalmasan nehéz elkoptatni. Felfoghatatlanul nehéz, azt kell mondjam. Ha egy 4.0 V8-ban a 6 liter helyett 3,5 liter olaj van, a 13 helyett 8 liter víz, akkor se fog megdögleni, akkor se fog megfőni, és nem lesz csapágyas.
Ha egy kényes turbódízelt fele olajjal és fele vízzel hajtasz, annak rövid idő alatt (néhányezer km) vége lesz, mint a botnak.
Szóval kalkulálj nyugodtan úgy, hogy ha P38 dízelt veszel, akkor annak meglesznek ugyanazok a hibái, mint a V8-nak (mármint rá fog férni egy váltófelújítás, egy komplett futómű, és baromi sok szopás az elektronikával), csak még hozzátehetsz egy sokszázezres motorfelújítást is. Amit a V8-nál a büdös életben sose fogsz elkölteni. Cserébe többet fogyaszt.
wow, eddig ezt a hírdetést nem is láttam! Köszi, hogy szóltál, meg is jegyzem, bár most őszintén megmondom, éppen győzködöm magamat a dízlet illetően... De ez mindegy, hosszú szülés lesz... Május vége-júni elejére tervezem a vételt, addig kell pontosan eldöntenem :)
Mekkora a pótkerekes gáztartály ezeknél a kocsiknál?
Terrano, skype-om nincs, de telefonom van, az simán. Ha mondasz nevet, facebookon kontakt, vagy mail is lehet: crusito@gmail.com.. gondolom ide nem írsz ki számot :P
Jelenleg Újpesten, de majd kifele akarunk költözni... földút, kátyú alap lesz, szóval hasmagasság kelleni fog, na meg strapabírás... szeretünk túrázni is, vagyis csak szeretnénk, de a jelenlegi ültetett Corollámmal.. .:P Szóval érted.
Mi az a DMF? :)
Manuális váltóval szerelt P38nál nincs felező, ugye?
Neked milyen gondok voltak vele eddig? Mióta van meg a kocsid? Minden nap használod?
Bár basszus két héttel ezelőtt a bal elsővel összeszedtem egy 50-es lindab csavart!Belefájt a javítás egy szelepcserével 2500 HUF-ba!Hihetetlen,hogy mennyibe van ez a dög!:o
Az elmúlt 4 hétben az enyém kb.14-et evett,90% várossal/4-5-15 km megyek,3-4 leállással/,meg hát a visszatéró hóhelyzetet kihasználva,sokat mentem kilinccsel előre!:-)
Országúton 10 körül van de egy jó gép elmegy 8 lityivel is.Városban amúgy az enyém 12 körül eszik.
Automata nekem nem tetszett amivel mentem,meg ott fel kell készülni alapból egy esetleges váltó felújításra!
Igaz,a manual esetében meg ott a DMF,mint rizikófaktor,mindkettő 200.000 HUF körül van ha beüt a ménykű!
Diagnosztikát vehetsz hozzá kb. 150.000 HUF de azért közel sem kell olyan sűrűn.Ha meg kell akkor Pooh kartács vagy pesti szervíz.