Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33135

Olvass akkor el mindent mégegyszer, nem átsiklottunk felette, sőt, mindenki írta is, hogy a P38 legnagyobb problémája az elektromossága. Azért tűnhet úgy, hogy átsiklottunk felette, mert nem emeltünk ki az elektromosságon belül egy-egy konkrét hibalehetőséget.

Ez azért van, mert a P38 elektromosságában BÁRMI BÁRMIKOR elfoshatja magát.

 

A hétköznapi autóm egy 93-as Citroen XM. Ami (bár valójában csak a 92 előtti példányok) messze földön a fos elektromosságukról híresek, oszt mégsincs velük annyi villamos gond, mint egy P38-cal. Bármikor bevállalnék még egy XM-et, P38-at viszont sose.

 

 

Előzmény: Crusito980 (33134)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33134

Okké, előbb-utóbb tényleg meggyőztök a V8-ról...

 

Hogy min tökölök? Nos a fogyasztáson nem. Gáz van, az occó. A felfüggesztésen? Azon sem, légrugó: vagy maga a rugó, vagy a csövek, vagy a kompresszor, vagy a szelepblokk megy gajjra.

Külföldi oldalakon is azt olvastam, hogy az elektromosságal van a legtöbb baj... ezen egyenlőre itt, egy kivétellel, mindenki "átsiklott".. Mik a jellemző gondok, mivel fogok szopni valószínűleg? Az, hogy beszarik az ülésfűtés, nem zavar, de ha beülök reggel és nem indul, az annál inkább.. Szóval érted, erről beszéljünk egy kicst :P

 

Köszi!

Előzmény: scottiepippen (33131)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33133

Az én környezetemben 5 db. autóból egyiknek sem volt semmilyen vezérlő/kivéve HEVAC,az mindben elhalálozik(valeo)/ vagy BECM baja!Mindegyik 95-97 dízel.

De ha akadna is gondja a BECM-nek,Pooh kartács kicsontozza neked!:-)

 

 

Előzmény: Crusito980 (33129)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33132

Szóval akkor az elektronika gyártójának változása nem jelent semmi javulást? Ez fontos kérdés lenne nekem, ha ez így van, akkor csak az állapot számít a vásárlásnál, mint tényező...

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33130)
scottiepippen Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33131

Motor:

Nem értem a határozatlanságot. Ha gondolkodsz, hogy benzinest veszel-e vagy dízelt akkor biztos dízelt fogsz. Ami szerintem kár, és tovább ne is olvass.

Ha rosszul tippeltem, akkor nem szaporítanám Tie érvelését: V8!

A benzin V8 egyetlen hátránya a dízellel szemben a nagyobb fogyasztás. De kérdem én, mekkora ez a hátrány? Ha ilyen autóban gondolkodsz, nem hiszem, hogy akkora gondot okoz, főleg hogy ha jól értem napira veszed, tehát fel vagy készülve az átlag autótól eltérő kicsit magasabb karbantartási és fogyasztási költségre. Ráadásul gondolkodsz a gázon is. Akkor tényleg nem értem mi tart vissza a V8-tól. A 4.0 vagy 4.6 közül pedig még akkor is 4.6,  ha hajlamosabb a repedésre, ez vásárlásnál kiszűrhető. Fogyasztásban nem több, megkockáztatom kevesebb, mint a 4.0. Más fordulatszám tartományban dolgozik, és a váltó (helyesebben a konverter) is más mint a 4.0-nál.

 

Váltó:

Meghibásodás szempontjából mindegy hogy 4.0 vagy 4.6, mert nem a váltó fog meghibásodni, hanem egy a sok minden közül, amit a váltó ECM-je figyel, és majd szervízmódba kapcsol. Működés szempontjából pedig a 4.6 váltója jobb, a fentiek miatt.

 

Összességében meg úgysem ez számít, hanem a kínálat. Sokat nem tudsz választani. Nekem baromi egyszerű lenne, mivel benzinpárti vagyok. Ha meg eldöntöttem hogy P38, kapásból megvenném Wulfgar autóját (mielőtt alaposan átnézem és kipróbálom), mivel: 1. ha szar lenne, nem a fórumon reklámozná ill. lehet tudni milyen bajai voltak 2. Jó az ára.

Ez utóbbit csak azért tudom, mert hónapokig (évekig) nézegettem a hirdetéseket, mert abban sem voltam biztos hogy RR legyen vagy Jeep, szóval képben vagyok az árakkal.

Ja! Nem reklámozni akartam, mivel fél éve vagyok fórumtag, tehát nem ismerem Wulfgart személyesen.

 

De a lényeg, ha nem is azt veszed, V8 legyen! : )

Előzmény: Crusito980 (33121)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33130

a P38-at 1994-tol gyartjak, tehat a 2000 utaniak fiatalabbak, ergo valoszinubb hogy jobb allapotban vannak. egyebkent pedig hibak a hasznalattal is osszefuggenek. hatarozottan nem tesz jot az elektronikanak, ha pl. a BeCM ( ez a kozponti komputer , az utasules alatt) nedvesseget kap. mint mar emlitettem, ugy kepzeld el, hogy egy pc van a kocsidban.

alapbol en egy ujabbat keresnek, mivel egyszeruen fiatalabb, stb, de tekintettel ezen kocsik korara ( a legfiatalabb is min. 11 eves, az atlag jellemzoen 15-16 ev korul van ) mindenkeppen az allapot dontene, ha kell akar egy regebbi mellett is.

Előzmény: Crusito980 (33129)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33129

Na szóval fiúk, egy dologra még nem reagált senki: a 2000 vagy az utáni modellek elektronikai gondajai a Bosch elektronika miatt csökkentek? kevásbbé szívó? megéri miatta 500k-val többet kiadni a kocsira?

Mi a vélemény, érdemesebb külföldről behozatni autót?

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33128

tehat helyesen: a Bosch V8 motorvezerloje a tuzfalon van, az eas blokk mogott

 

:-)))))

Előzmény: terrano1 (33127)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33127

Vagy a tűzfalra,na!:-)

Előzmény: terrano1 (33126)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33126

Az enyém Bosch vezérlő és a dobozban van!Igaz nincs is 200 LE!Lehet,hogy ezért?:-) /akkor átrakom a műszerfal alá,hátha összekapja magát a gép :-)/

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33124)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33125

a bosch motorvezerlo a tuzfalon van az eas doboz mogott

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33124)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33124

nekem tokre ures, hianyerzetem is volt mindig miatta :-)))

szoval a Lucas motorvezerlo van ott?

Előzmény: terrano1 (33120)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33123

a 4.0 is.  a magyarorszagi kocsik szama elenyeszo es nem jatszik statisztikai szempontbol.

Előzmény: Tie (33119)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33122

a V8-nal az egyetlen lehetseges komoly problema a perselyekkel lehet. viszont erre mar van megoldas, nem olcso, de utana tenyleg az orokkevalosagnak lesz a motor.

Előzmény: Tie (33116)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33121

Köszi a választ!

 

Amikor mondjuk megnézek egy dízelt, elviszem állapotfelmérésre, meg tudják állapítani, hogy romon van-e a motor?

Ez a 136 lóerő haloványnak tűnik, de még nem ültem ilyen kocsiban, nem tudom megítélni. Majd kipróbálok egyet és kiderül. Nem akarok sportkocsit, de persze a kurva lomha sem jó...

Abban igazad van, hogy minál egyszerűbb, annál jobb, de most összesen két darab eladó 4.0-s van, beleértve az egyik előző hozzászóló kocsiját, amit tengap este még nem is láttam :P Szóval nincs nagy választék.

 

 

Előzmény: Tie (33116)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33120

Motorvezérlő elektronika!

Neked nincsen ott?

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33117)
Tie Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33119

Kijavítalak: A 4.6 szokott repedni, a hengerfal a persely mögött. A 4.0-nek nincs ilyen baja.

Előzmény: mandras79 (33080)
fejes.i Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33118

Ne vezesd félre. Te kivétel vagy. Úgyse hiszi el senki ;-)

Előzmény: fúrómester (33102)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33117

mi az a valami abban a keskeny dobozban kozvetlenul az akkumulator mogott?

Előzmény: Wulfgar9 (33114)
Tie Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33116

Nézd, a 12 literes dízelfogyasztás a V8 20 literjével szemben valóban szimpatikus, de:

 

Tizenöt-húszéves autókról beszélünk, amik még mindig luxusfelszereltségű autók, a maguk korában pedig kiemelkedő luxusautók voltak. Olyanok is vették. Egyiket se vették arra, hogy mama az óvodába hordja a gyerekeket vele, ezeket üzletemberek hajtották, sokat mentek, gyorsan. A dízelek is. Azok meg is sínylették.

 

Ez a dízelmotor eleve nem túl acélos egy ekkora autóban, nem véletlenül mondtam, hogy meg is főzték már mindet. Amivel nincs is semmi baj, de van rajta egy turbó, van rajta egy elektromos adagoló, bonyolult motorvezérlő rendszer a dízelen is, és hozzá jön magának a dízelmotornak az a velejárója, hogy bár nagyon erős mechanika a nagyságrenddel nagyobb mechanikai terhelés tűrésére, ha elkopik, sokkal drágább felújítani is.

És azért egy 4-500ezret futott dízelre már többnyire ráfér egy felújítás, ha meg elhanyagolt, akkor főleg. És az dízelnél kurva drága móka, ha jól akarod megcsinálni.

 

A 4.0 V8 meg egy őskövület motor. OHV pushrod vezérlés, 2 szelep hengerenként, perselyes blokk. Egyszerű, és még elhanyagoltan is tulajdonképpen megölhetetlen mechanikailag. Borzalmasan nehéz megfőzni, borzalmasan nehéz elkoptatni. Felfoghatatlanul nehéz, azt kell mondjam. Ha egy 4.0 V8-ban a 6 liter helyett 3,5 liter olaj van, a 13 helyett 8 liter víz, akkor se fog megdögleni, akkor se fog megfőni, és nem lesz csapágyas.

Ha egy kényes turbódízelt fele olajjal és fele vízzel hajtasz, annak rövid idő alatt (néhányezer km) vége lesz, mint a botnak.

 

Szóval kalkulálj nyugodtan úgy, hogy ha P38 dízelt veszel, akkor annak meglesznek ugyanazok a hibái, mint a V8-nak (mármint rá fog férni egy váltófelújítás, egy komplett futómű, és baromi sok szopás az elektronikával), csak még hozzátehetsz egy sokszázezres motorfelújítást is. Amit a V8-nál a büdös életben sose fogsz elkölteni. Cserébe többet fogyaszt.

 

Előzmény: Crusito980 (33100)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33115

wow, eddig ezt a hírdetést nem is láttam! Köszi, hogy szóltál, meg is jegyzem, bár most őszintén megmondom, éppen győzködöm magamat a dízlet illetően... De ez mindegy, hosszú szülés lesz... Május vége-júni elejére tervezem a vételt, addig kell pontosan eldöntenem :)

Mekkora a pótkerekes gáztartály ezeknél a kocsiknál?

 

Előzmény: Wulfgar9 (33114)
Wulfgar9 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33114

Hmmm.... Látom megy a dilemma, ha V8-ban és gázban gondolkozol ajánlom az enyémet, 20 liter gázzal elmegy.http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/range_rover/land_rover_range_rover_4.0_se_automata_lpg-s-6733690

 

 

Előzmény: Crusito980 (33063)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33113

Terrano, skype-om nincs, de telefonom van, az simán. Ha mondasz nevet, facebookon kontakt, vagy mail is lehet: crusito@gmail.com.. gondolom ide nem írsz ki számot :P

Te merre laksz amúgy?

 

 

Előzmény: terrano1 (33111)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33112

2008.04.24-óta. 50.000 km-t ment eddig nálam.

Napi használatban van.

Előzmény: Crusito980 (33110)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33111

DMF=Dual Mass Flywheel= kéttömegű lendkerék

Van felező, kapcsolója a műszerfalon van.

Skype este vagy valamikor?

Előzmény: Crusito980 (33110)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33110

Jelenleg Újpesten, de majd kifele akarunk költözni... földút, kátyú alap lesz, szóval hasmagasság kelleni fog, na meg strapabírás... szeretünk túrázni is, vagyis csak szeretnénk, de a jelenlegi ültetett Corollámmal.. .:P Szóval érted.

 

Mi az a DMF? :)

Manuális váltóval szerelt P38nál nincs felező, ugye?

 

Neked milyen gondok voltak vele eddig? Mióta van meg a kocsid? Minden nap használod?

Előzmény: terrano1 (33107)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33109

Merrefelé laksz?

Előzmény: Crusito980 (33105)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33108

Iggeeennn!:-)))))

Igaz mennyit kell költenem a "szaromra"?

Bár basszus két héttel ezelőtt a bal elsővel összeszedtem egy 50-es lindab csavart!Belefájt a javítás egy szelepcserével 2500 HUF-ba!Hihetetlen,hogy mennyibe van ez a dög!:o

Előzmény: fúrómester (33101)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33107

Az elmúlt 4 hétben az enyém kb.14-et evett,90% várossal/4-5-15 km megyek,3-4 leállással/,meg hát a visszatéró hóhelyzetet kihasználva,sokat mentem kilinccsel előre!:-)

Országúton 10 körül van de egy jó gép elmegy 8 lityivel is.Városban amúgy az enyém 12 körül eszik.

 

Automata nekem nem tetszett amivel mentem,meg ott fel kell készülni alapból egy esetleges váltó felújításra!

Igaz,a manual esetében meg ott a DMF,mint rizikófaktor,mindkettő 200.000 HUF körül van ha beüt a ménykű!

 

Diagnosztikát vehetsz hozzá kb. 150.000 HUF de azért közel sem kell olyan sűrűn.Ha meg kell akkor Pooh kartács vagy pesti szervíz.

Előzmény: Crusito980 (33100)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 33106

P38 2,5 DSE 96'

Előzmény: Crusito980 (33097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!