Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Sormás még mindig honvédségi terület legalábbis aki észrevett kérte ne fotózzak tovább ez oknál fogva. Viszonylag jó állapotban van, értem ezalatt, hogy a fű nyírva van nincsen akkora szemétdomb:
Itt van néhány fénykép, 4-et sikerült készítenem mielött lefüleltek.
Ja, hogy helikopterre érted? Tegnap elfelejtettem utána nézni. Az Sivatagi Vihar alatt én 30 körüli gépre elmékszem, de a száz feletti helikopter egészen túlzónak tűnik. 2003 óta lehet, hogy annyi veszett oda Irakban, de az SV alatt nem valószínű.
"Szerintem vagy tíz vagy annyi se volt ott, aki bárhova beléphetett. Ahova te bejutottál, az az EJÜ Elektrotechnikai Javító Üzem volt"
Az a kérdés mikor járt ott. A '70-s évek közepéig (végéig?), még MN6060 volt.
Anno volt még vagy három "P.O.BOX" is de arra már nem emlékszem (az egyik talán 4360, vagy valami hasonló), azok nem tartoztak a bázishoz.
Voltak az üzemi belépők, ami csak az adott üzem (labor) területére jogosított, és volt az
M- es belépő amivel, (ha utasítottak) járkálhattál az üzemekben bárhova. Ezek fehérre zománcozott fém korongok voltak (~ egy jelenlegi 50 Ft-s nagyságú), és fekete szám, illetve, az M betű volt ráégetve, és egy bőr akasztóval a köpenyed gombjára kelett biggyeszteni.
Ott működött a laktanya előtt a "Barakkegyetem" a sportpálya mellett. Ott képezték szerintem a legjobb elektroműszerészeket az országban. Aztán jött a nagy néphülyítő átalakító show az orszában, és elmentek TV szerelőnek, vagyonvédelmi szerelőnek meg alkesznak... De ez már egy másik történet.
Azert kelet europa domborzata es del-irak kozott van nemi kulombseg.... (legalabbis emlekeim szerint :-D) (+vegetacio, lakossag surusege (mind vietnamban mind irakban lottek le kezifegyverekkel repulogepeket, OAF alatt egesz jol hasznaltak a telefonokat elorejelzesre, stb.))
Van valami adat ,hogy hany Tornado utkozott foldnek gyakorlorepules soran?
Amikor skociaban voltam es mentunk a busszal a vezeto neha megszolalt ,hogy: tavaj ennek a hegyoldalnak ment neki egy tornado, fel ora mulva megint magszolalt 3 eve annak a hegyoldalnak ment neki egy repulo...
Csak azert mert kb. az F-111-hez hasonlo a feladatkor...
A ZSU-23-2 VSZ szerte kilencesével települt pontcélok védelmére?
A 100 méter alatti repkedés meg nem értem, hogy miért nem él nálad. Az F-111 gépeken a TFR kapcsolójának legalsó állása 200 láb volt, ami barátok közt olyan 60 méter. A LANTIRN rendszerszer két podjával ennél kisebb értéket is be lehet állítani terepviszonyoktól függően.
Először is, normális pilóta nem nagyon rohangászik 100 méter alatt a hangsebesség közelében, mert bármikor nekimehet valaminek még akkor is, ha terepkövető lokátora van (Azzal meg már csak azért sem egészséges dolog a nagy sebesség kismagasságon, mert az kirázza a pilóta belét.)
Másodszor a hagyományos vezetésű csövesek általában max 300 m/sec sebességig alkalmasak, a 0,9M pedig igencsak ott van a határon. De egy hagyományos vezetésű ZU-23-2 üteg (9 darab gépágyú) a maga 18 csövével iszonyú repeszsűrűséget képes produkálni, amibe ugye nem kifejezetten életbiztosítás beletévedni. Amúgy meg a vak tyúk is talál szemet.
A lokátoros vezérlésű eszközök (SZ-60 + RPK-1N, ZSZU-23-4) már kissé jobbak, mert azok maximális lehetősége 450 m/sec körül van. Elméletileg tehát a megsemmisítési valószínűség nem rossz. Itt is elég sok repesz a levegőbve kerül: A Silka üteg percenként 16000 lövés elméleti tűzgyorsasággal rendelkezik. Az ugye bő 3 tonna olyan fém, ami ráadásul robban is. És bár az SZ-60 üteg a maga 700 - 720-as tűzgyorsaságával jelentősen elmarad ettől, de azért ott is van mi kárt okozzon. Szóval ha ott van némi jól képzett légvédelmi tüzér, akkor repüljön be oda az, akinek 100 anyja van.
Ezzel a témával kapcsoaltban érdemes elolvasni Diószegi Dusánnak, (azt hiszem) a májusi Aranysasban megjelent cikkét, ami éppen a légvédelmi rakétás alakulatokat alacsonyan, nagy sebességgel támadó gépek csöves légvédelmi eszközökkel (pl Sz-60) való elhárításáról (is) szólt.
Lenne egy kérdésem. Egy 100 méter alatt M0.9 táján robogó enyén vagy erősen manőverező célra milyen eséllyel dolgozna szerintetek egy kisebb csöves légvédelmi üteg? Gondolok itt ZSU-23-2-re, S-60-ra és társaira, hasonló méretben. Kézifegyverekkel és harckocsin levő nehézgéppuskákkal gondolom igen emléleti esélye van annak, hogy akár tízes nagyságrendű csőből tüzelve is eltaláljanak egy ilyen gyorsan és alacsonyan replő gépet. Ferde lőtáv estén milyen magasságig és sebességig van reális esély a találatra?
A Silka és más radaros AAA gondolom még így is jó eséllyel dolgozhat.
Na megosztom veletek a google earth-ön keresztül Kondorfát. Nagyon hamar rátaláltam, csak egy-két helyi lakossal kellett beszélnem akik mondták a TSZ mellett kell bemenni a beton úton. Próbáltam romos épületeket keresni de semmi, majd jobb oldalamon egy beton utat vettem észre.
Parkolás után elindultam gyalog, pár méterre megláttam a volt kapunak az oszlopait, az út másik végén a másik kapu vasoszlopát, egy két beton oszlop ami a kerítéshez tartozik színtén megvan. A fák között egy romos épület és ennyi. A google earthön látni pár fedezék szerű dolgot, de azokat a magas növényzet miatt nem lehett látni. Nagyon nehéz gyalog közlekedni ha letér az ember a beton útrol, rengeteg a szúrós-tüskés növény.
Hamar otthagytam a dolgot, hisz az épületen valamint a kapu volt helyén kívül semmi sem jelzi, hogy itt mi volt korábban.
Igen tudtam, hogy ezek mik voltak, milyen helyszínek hisz célirányosan mentem, inkább arról van szó, hogy az épületek mik voltak, a dombokon a fedezékekben mik voltak? Fotók talán holnap lesznek fent. Addig is türelmet. Esetleg van aki ott szolgált valamelyiknél?
sok olyan katonatiszt, aki előbb Műszaki Egyetemet, aztán katonaképzőt végzett.
sőt, rádióamatőrök is voltak közöttük :-) Egyikükkel-másikukkal mostanában elevenítettük fel az impedanciamérést, ami valamikor a hatvanas évek közepén történt, ismeretlen koaxkábelen
Hosszabb szabadságom alatt bejártam a következő helyeket:
Molnaszecsőd
Kondorfa
Bocska
Sormás (ez még Honvédségi terület, a személy akivel ott találkoztam bár kedvesen kérte, hogy semmilyen formában ne fotózzak, utána szépen végig követett még a kerítésen belül, hogy aztán azt is megnézze, hogy a kocsiba is beszálltam-e, erről csak pár kép készült amíg le nem füleltek.)
Hamarosan bővebben írok és fényképek is lesznek remélem vannak itt olyanok akik tudnak majd infót adni, hogy mikről fotóztam igazán, mert őszíntén nincsen sok. :)