Hely van bőven, inkább egy kicsit nagyobbra hagyom, mintsem kínlódjak majd a szűk sorközök miatt.
A tavalyi termés nálunk sem lett túl sok, mert egy bizonyos mélységnél nem tudtrak lejjebb nőni a gumók, csak addig amíg puha volt a föld. Így csak oldalirányba terültek szét.
Ennél a bakhátas módszarnél meg eleve van a krumli alatt legalább 15-20cm puha föld, és mellette, meg felette is, lesz hová terjeszkedni.
Nekem is hondám van! szentkirályi hajtással, be kell önteni a felnit betonnal,nefélj nem fog elkaparni,csak szerintem tuti szét cseszi a hajtást :) Te illesztett csővel oldottad meg a tengelyt? mert nekem colos cső van és az egy picit lóg rajta!(mert 25,4)
Egyébként az a 90 cm nem törvényszerű, mert a te géped adott kapaszám, és vagy nyomtávjának szélességétől függ. De az igaz, hogy így van honnan földet tölteni a növényhez.
Eddig kézi kapával csináltam kb 15cm magas, és kb 20-25cm szélesre. Most viszont géppel szeretném, de egy kis ujítással, mert amikor kikel a krumpli, akkor rá fogok tölteni és beföldelem a növény szárát. A kolléga tavaly így csinálta és rengeteg krumplija lett.
Rendben! Csak jó legyen a konstrukció, mert még nincs kipróbálva, remélem nem esek majd pofára vele.
Az első képen sorközművelésre van állítva (nyitó húzatásra), de a két ekekapa megcserélésével töltögetésre lehet állítani, így akarom majd a bakhátat megcsinálni, és utána már a töltögetőekét fogom használni.
Én tettem fel trabant kereket a honda motoros kapámra , de az kb 40 kilo a gép a kerékkel olyan gyorsan szaladt futottam utánna. de ha jol megfogtam elkapart és nem huzott el engem. De mivel a kapa kis kúpos kuplungos felakasztottam az utánfutóját és hát üresen is alig indult el nem még hogy teherrel.... nekem a honda motoros kapán nem vált be. d ha egy jobb géped van azon biztos bejöhet, na meg nem vesztesz semmit kipróbálod és kész....
A 90cm-es sortávolságot még akkor kísérleteztem ki, amikor még az RK 05B-m volt meg, mert akkor befért 4 kapával a sor közé kényelmesen, de a 151-es hez is stimmel 4 kapával. A képen látható gyári töltögetőeke is szépen megtölti a növény tövénél is, bár azon kis módosítást végeztem, mert egy lemezcsíkkal megemeltem a magasságát. A 90-es vetési sortávolságban a 62cm -es nyomtávú körmsökerékkel is el tudok menni, de az utolsó 2 töltéskor már a másik kerékpárt szoktam feltenni, annak a nyomtávja csak 53cm. Általában akkor szoktam abbahagyni a gépi művelést, amikor már nagyon törném a krumpli indáját.
Mert a nagy orrsúly terheli a tengelyt és a csapágyat,aránytalanúl megnövelted a tengelyterhelést,valamint a felzővel nagyobb csavaró erőt adsz a tengelynek> hamarabb fog az anyag kifáradni.
Én keréksúlyt csináltam volna a helyedben."
A hajtómű csapágyat nem terheli, mert két külön csapágyon nyugszik a teher. A tengelyterhelés tényleg nőtt, de a teher a lehető legközelebb van a kerekekhez, távol a hajtóműtől.
A felező nagyobb nyomatékot visz a kihajtásra, ez is igaz, pont kétszer akkorát. De ez akármelyik súlynál így van, még a keréksúlynál is, ez a két dolog nem függ össze.
400*8-as kerékre nem tudtam volna csinálni ~ 65-70 kg súlyt.
Szívesen veszek minden építő szándékú kritikát, de a "ez szerintem nem jó, de nem mondom meg, vagy nem tudom megmondani miért" típusú hozzászólások nem hasznosak.
Szia én azt ajánlom hogy simán cseréld ki a villát .Valamint egyben nézed meg hogy mi az ami kicsiszolta mert ha igy kicsiszolta lehet hogy nem odavaló röpsuj vagy kuplung tárcsa.És az a tény nekem ilyen miadt ment má szét komplet hajtomü ház na az viszont tényleg huzos ha komplett csere.A kuplung alsó felső nem huzos öszeg meg a villa se .De az is leget hogy a kuplung bówden tulálitása okozta a villa kopását .Én eben a helyzetben kuplung bowdent ,kuplung tárcsa felső betét ,nameg a villa cseréjét ajánlom.Jó persze könyen beszélkel mert nekem nem kell ezekhez szerelő hála az égnek .Sok sikert
Bakhátba szoktam vetni a következő módon: kisorozom 90cm-es sorozóval majd beledobálom a krumplit és elkészítem a bakhátot. A tavalyi évig kézzel húztam neki a bakhátot, de ha beválik a sorközművelőm, akkor idéntől géppel húzom azt is.
A töltögetéskor pedig mindíg rotálás után a 151-el csinálom gyári töltögető ekével.
Így lehet vele a töltést, a kertemben megcsinálni:
Kérdeésedre válaszolva: hányszor kell töltögetni? azt tudom mondani, hogy attól függ, hogy mennyire mossa el a bakhátat egy-egy nagyobb felhőszakadás, vagy, hogy mennyire gyomosodik. De kb úgy max. 3-4 alkalommal, (megjegyzem, hogy lovas húzatást is általában 3x csinálják, legalábbis felénk). Gyomírtózni soha nem szoktam. A fater megcsinálta 2 éve, de az egyszikű gyomokat nem vitte ki, úgyhogy erőteljes gyomlálás lett a vége.
Mivel nem sikerült vennem robi 151t jó árba ezért ma megvettem egy idős bácsitól a heba dm-1 ét amin a motor rönkre ment mert eltört a főtengely. Megvan minden hozzá csak a motor rossz.
A fórumon láttam hogy valaki kínai dízel motort tett a heba vázára , ÉS AZ ÉRDEKELNE , HOGY AZ ÚJ MOTOR FELHELYEZÉSÉVEL A HÁTRAMENETI FOKOZATOT MEG LEHET E TARTANI ?????