Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49143

Nem lenne rossz maga az ötlet a nappali fényedre, csak teljesen szabálytalan...

 

Első ránézésre kapásból már az a bibi, hogy az utólagos univerzális nappali menetfény csak önmagában világíthat!

És bármilyen másik fényszóró (tompított, távolsági és sokan kifelejtik a ködlámpa esetén is!!) bekapcsolásakor teljesen ki kell aludjon!

 

Halványan pozícíófényként is kizárólag a gyárilag szerelt, gyári menetfények világíthatnak!

És akkor a jóváhagyási jelek (E, RL.)...stb szóba sem került, és gondolom a helyzetjelzőre kötötted, a fényerejéről meg nem is írok semmit.

 

Csupa jóindulatból, ugyan mutatós és szép lehet, de nehogy meglepetés érjen, ha kifogsz egy morci rendőrt egy közúti ellenőrzés során.

Megbűntet, plusz az NKH-t értesítik és berendelnek egy műszaki vizsgára.

Rosszabb esetben az intézkedő rendőr helyszínen elveszi a forgalmi engedélyét az autónak, akkor mehetsz tovább gyalog...

Visszakaphatod majd, mindezt sok pénzért és új műszakiért, plusz a pénzbírság.

 

Inkább tennék a ködlámpa-rendszámtába között lévő hűtőrácsba egy megfelelő jelzésekkel ellátott univerzális lámpát, amit szabályosan beköthetsz és használhatsz a KÖHÉM rendeletnek megfelelően.

Előzmény: BergIstván (49135)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49142

Szia!

 

Hát ezt nem fogom tudni leírni csak így...

 

Egyrészt nem egyforma a két autó, az sem mindegy milyen motor, milyen vezérlés...stb.

Előfeltétel utólagos életrekletésnek egyáltalán a teljes elektromos motorvezérlés és elektromos gázpedál, abból sem mindegy milyen van.

A motorkód ismeretében lehetne megnézni a kapcsolási rajzát a vezérlésnek, akkor derült ki egyáltalán lehetséges e tempomatot bekötni.

Függ a motorvezérlő szoftvertől is, van amelyiket aktiválni kell, van amelyik automatikusan aktiválódik az első beüzemelést követően, ha már be van kötve.

Ha fedcomp-os autó, akkor még a kijelzőegységet is aktiválni kell hozzá, ha egyáltalán a kijelző tudja ezt kezelni, vagy olyan fajta.

 

Aztán szükséges még a négypólusú fékpedálkapcsoló, ami nem csak féklámpát kapcsol, hanem az ECU felé is jelet küld.

Ez használatos többek között a "fékpedálra lépéskor a tempomat lekapcsol" funkcióra is.

 

Ha ezek megvannak és működésre lehet bírni, akkor érdemes csak arra rátérni, mivel fogod vezérelni.

 

Elsőként magát a tempomat/limiter funkció kiválasztáshoz/bekapcsoláshoz kell egy kapcsoló. Az ilyen gyári kapcsoló 3 állásúak. Ha gyárilag létezik a te autód típusából tempomatos kivitel, akkor lehet már elő is van kábelezve, ilyenkor meg van a csatalakozó, csak egy kapcsolót kell rá venni.

Vagy be lehet kötni fixen csak a tempomatot, gyújtás ráadásakor már automatikusan aktív lesz és világít is a zöld ikon a műszerfalon(kejlzőegység/fedcomp függő)

 

Maga a tempomat vezérlése gyárilag ugye a kormánykeréken lévő 4 gombbal történik.

Ha ilyet szeretnél, lehet ilyen is, de a kapcsolókat meg kell venni, légzsákot kell cserélni, vagy kivágni a mostanin a kapcsolók helyét, és lehet, hogy kormányátvezető szerekezetet is cserélni kellene, ha nem tempomatos kivitellel van szerelve az autó.

 

Rádió távezérlőre pl úgy lehet rákötni, ha nem gyári rádiót használsz, így a távirányító másra nem használatos. Valaki régen másik fórumon talán egy dobozka kütyüvel megoldotta az átkapcsolás rádió-tempomat vezérlés közt, így egy váltókapcsolóval lehetett kiválasztani, melyiket akarod épp vezérelni, de ezt nem ismerem és bonyolult is.

A sima kapcsolásnak két féle megopldása is lehet ebben az esetben. Vagy csinálsz egy kis panelt magába a távvezérlőbe, amit régen Gábor meg is csinált.

Itt van kép is, hogy is kell elképzelni:

somagabor válasz | megnéz | könyvjelző 2012.03.07 23:16:37 © (46068)

 

A másik, hogy a távvezérlő végén lévő vezetékcsatlakozókra van rákötve. Ez nem egyszerű és ebben az esetben pontosan ki kell mérni, a gombok mikor hogy kapcsolnak, de a kapcsolási mechanizmus miatt akkor is szét kell szerelni a távvezérlőt és érintkezőket kell leszigetelni...stb.

Erről nincs képem, sem leírás, csak részben a thalia íves távirányító kapcsolásáról, ami a korábbi hozzászólásban táblázatba van foglalva, de az sem tartalmazza a teljes kapcsolást.

Így ha meg is van, melyik gombok melyik vezetékeket köti össze, akkor lehet kigondolni, hogy is lehetne rákötni. De a kapcoslási mechanizmus miatt nem használható ezzel mind a négy (+, -, R, 0,) funkció. Én is csak sok szerelgetés, mérés, elektromos érintkezők leszigetelésével a távirányítóban, és megfelelő kigondolás után is csak  a +, -, és R funkciót tudtam rákötni.

De a "-" igy sem szeret működni, mert a távirányító érintkezőinek is van valamennyi ellenállása, amit bele kell kalkulálni az értékekbe, mert ha közel nem pontos, akkor hibatárolás az ECU-ban és tempomat-inaktív jelenség lesz az eredmény.

 

A kocka ClioII távirányítóra tempomat kötés pedig itt van régről:

kerekati válasz | megnéz | könyvjelző 2012.01.26 18:10:49 © (45536)

 

Szóval így elsőre ennyi az infó, amikkel szolgálni tudod.

A komolyabban is érdekel, ezeknek mind utána kell járni a verdában. :)

 

Előzmény: BergIstván (49132)
lapar Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49141

Köszönöm a gyorsaságot.

Még egy kérdés: az 1,2-es motor az létezik 16, és 8 szelepesben is?

Rá van ez írva valahol a motortérben? (ahol egy nő is látja/bocs a hölgyektől)

Jelenleg nincs a közelemben az autó.

Előzmény: vandras86 (49137)
pintérlászló Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49140

pintérlászló Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49139

A külső-belső hőmérő képek:

 

GOFE Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49138

Üdv!

Én A tavasszal cseréltem le a 2002-es gyári aksimat, (Török) egy Banner-re. Nem volt még vele semmi gond, de mivel tudom ,hogy bármikor

bedögölhet, és az elektronika nem igen tolerálja,így kiraktam a garázsba. Augusztusba, jött a fiam egyik haverja, hogy meghalt az aksi a Vitarájába, nézzek már neki valami olcsót. Mondtam neki, ettől olcsóbb nincsen, csak ne szidjon ha bedöglik, így ingyen betettem neki, volt is öröm.

A mai napig, naponta használja, még semmi gond vele, lehet, hogy kis szerencsével a telet is kibírja. Negyven év alatt még ilyen aksim nem volt.

Előzmény: Törölt nick (49131)
vandras86 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49137

Kedves lapar!

 

Innen töltheted le a Renault karbantartási füzetet:

 

http://www.meganeklub.hu/web/techinf/Dokumentaciok/manuals/MII/Karbantartas.pdf

 

Üdv.

Előzmény: lapar (49136)
lapar Creative Commons License 2012.11.06 0 0 49136

Sziasztok!

Új ember vagyok itt, a menyem örökölt egy 1,2-es Thaliat kezelési könyv, és élet előzmény nincs. 2006-os a kicsike, kemény 22000 km-rel.

A lentebb említett manualt megtaláltam, de abban az olajcseréről nem írnak, illetve a jótállási füzetre hivatkoznak, csak a feltöltési mennyiség van benne.

Tehát örömmel vennék egy karbantartási leírást, főképp a cserintervallum érdekelne, meg az olaj specifikáció. Meg aztán azt is jó lenne tudni, mikor kell majd vezérműszíjat cserélni. Szervízbe nem vinném, (sajátomat sem hordom) a fékfolyadék, és ablakmosó folyadék szintjét nagyon jól tudom ellenőrizni én is.

Ha tud valaki, Service Manual is jó, bár motorgenerált nem akarok/tudok csinálni. Esetleg angollal is elboldogulok (főként a számokkal) de magyar lenne az igazi.

Ha már volt ez korábban, akkor arra kérnék utalást, ha van értelme, nem vagyok lusta visszaolvasni sem.

Köszi mindenkinek!

 

Előzmény: hant90 (49123)
BergIstván Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49135

Itt van egy link a kijelző led cseréjéről.

Remélem hasznos lesz mindenkinek.

http://translate.google.com/translate?hl=hu&rurl=translate.google.hu&sl=auto&tl=hu&twu=1&u=http://www.megane-france.net/xoops/modules/smartsection/item.php%3Fitemid%3D38

 

 

 

 

Olvastam valamelyik hozzászólásban a DRL-ről.

Én így oldottam meg:

http://indafoto.hu/piton/image/17236321-da9e3f7b/525607

Luck Skywalker Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49134

Sziasztok.Én mostanában vettem egy akkumulátort egy Megane II-be,és a gyárira esett a választásom.Azért mert hasonló árban volt mint Pl. a Varta és 3 év garancia van rá.

pufi-1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49133

15-20 ezer max. Valószínű hogy varta lesz met a helyi autósboltban ez van.Köszönöm.

 

Előzmény: Törölt nick (49131)
BergIstván Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49132

Hy!

 

Az nagyon érdekelne, hogy kötötted rá a tempomatot?

Nekem 1.6 16V igaz, nem Thalia, hanem Scenic, de csak a külleme más.

Minden ugyanaz!

Légyszi írd meg!

 

Köszi

Előzmény: Törölt nick (48945)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49131

Újat!  ;-))

 

Viccet félretéve, mennyit akarsz rá költeni? Szerintem elég a 44-45 Ah-s, nekem a 16v-hez ilyent vettem, asszem 3 éve és simán indít minden nap( ventillátor szinte mindíg megy, a rádió is, lámpa és eddig elég volt). 

Márkára nem igen tudok mit mondani, talán Banner? Nem biztos. Régi nagy név a Bosch(nekem sosem volt, de kb 10-12 éve árultuk és elég sok volt a garanciális cserés), Varta( nem hallottam róla rosszat), Perion ???,   Viszont az autóboltos cimbim szerint a Jász akkut nem érdemes megvenni, mert sok ott is a cserés...

 

Előzmény: pufi-1 (49130)
pufi-1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49130

Üdv Mindenkinek.

Haldoklik az akkumulátor,segítsetek szerintetek milyen akksit vegyek ? az autó 1,4  75 le.

pintérlászló Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49129

Szia!

A belső mérést egy 2 állású kapcsolóval oldottam meg, 1-es állás külső, 2-es állás belső hőmérséklet.

Kell hozzá még egy szenzor + a kapcsoló.

Holnapra rakok fel képeket, illetve rajzot a bekötésről!

Privátban megtalálsz!

Előzmény: Airbag. (49128)
Airbag. Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49128

Üdv.

A Megan fórumról vagyok...

Érdekelne a belső mérés,az Megane 2 lenne.

Viszont van egy Megane I-em is(2000évi) abban viszont nincs külső mérés sem.igy viszont oda kellene egy külső mérő is.

Tudnál segíteni ezekben nekem?

 

Előzmény: pintérlászló (49127)
pintérlászló Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49127

Hétvégén megcsináltam a belső hőmérséklet mérést is, egy 2 állású kapcsolóval:)))

Képek holnap, akit érdekel keressen!

 

Koszi 199 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49126
Ma lebontottam a szivargyujtot es ami korulotte van. Sikerült ra jönni hogy áramot kap. De meg se jo, lehet a szivargyujto maga a szar. Beszerzek egy bontottat hátha jó lesz. Köszönöm az összes segítséget!
Előzmény: Törölt nick (49120)
Vulkan16V Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49125

Nem vagyok rákényszerítve, hogy mindenképpen autóznom kellene. Ezért már évek óta, négy évszakos gumit használok. Konkrétan Pirelli P-2500 eurót. Oldalán a M+S (mud+snow, sár+hó) jelzés van. Még a szőrös szívű osztrákok és a németek is elfogadják télen is. Ha egyszer valami előre nem látható, de elkerülhetetlen esemény miatt nagy hóban kellene mennem, akkor majd bérelek egy téli gumi garnitúrát. Ugyanis létezik havi bérlési lehetőség is... Vagy viszek magammal jó minőségű hóláncot, mert van ahol már a téli gumi is kevés.

Előzmény: virmik (49124)
virmik Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49124

Ahogy itt a fórumon is ki lett tárgyalva, a téligumi kontra kevés használat esetet azért szeretném kerülni, mert (a szakértők szerint) a téli gumi három szezon alatt az uv sugárzás miatt kemény lesz és kopástól függetlenül cserélni kell. Ezért szeretnék négy évszakosra váltani és majd óvatos leszek. A jelenlegi nyári gumiban meg már alig van valami egy esetleges visszacseréhez. Tíz év kihagyás előtt huszonévet vezettem, épp eleget Bp-en főleg és akkor valahogy még fel sem merült ez a téli-nyári csere. Ha lekopott, új gumit kerestem és most már tudom, hogy az mind négy évszakos volt. Értem, hogy miért jobb cserélgetni, de szerintem kevés használat mellett tiszta ráfizetés.

Üdv: Miklós

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (49094)
hant90 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 49123

Itt találsz kezelési útmutatót:

http://www.renault-local.hu/pdf/kezelesiutmutato/kezelesiutmutato_thalia.pdf

Ebben az 5.22. oldalon írja a biztosíték kiosztást.

Előzmény: Koszi 199 (49121)
Tasligep Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49122

Hú az szuper lenne ha lenne még.Én Jászberényi vagyok tehát max posta a megoldható.

Előzmény: korg_ns (49118)
Koszi 199 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49121

Ott már próbálkoztam, nem sokat láttam de ránézésre jónak tünt minden. Meg is mozgattam bent mindent. Megnézném a biztosítékot de sajnom nem tudom melyik lehet az övé. Nem találok hozzá le írást sem. Akinek van ötlete az írjon! 

 

Köszönöm! 

Előzmény: Törölt nick (49120)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49120

Hali!

 

Azt nem tudom melyik lehet a biztosítéka a szivargyújtónak, de ha nincs pilács sem akkor nézd meg, nincs- e lecsúszva róla a csatlakozó. Vedd ki a hamutartót és ott talán meglátod.

Előzmény: Koszi 199 (49119)
Koszi 199 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49119

Köszönöm a gyors választ! Lehet hülye kérdés de hol van a biztosítéka? ott bal oldalt ahol a többi? mert azon a fedőn nem találtam meg hogy melyik lenne ő.

 

Előzmény: korg_ns (49116)
korg_ns Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49118

itthon 4 darab van, holnap megnézem a garázsban is (ott is hagytam egy csatit) abban hány láb van.

én pécsi vagyok hogy jut el hozzád?

Előzmény: Tasligep (49111)
pintérlászló Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49117

A légzsák visszajelző miatt nézd meg az első ülések alatti csatlakozót (mozgasd meg), ha szerencséd van megjavul, ha nem akkor valószínű a kormánynál az átvezető kábel szakadt!

Olvass vissza, van fennt fénykép is!

Előzmény: Koszi 199 (49115)
korg_ns Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49116

Szivargyújtó biztosítékát nézted?

 

Légzsák hibajelet gyakran okozza az ülések alatti csatlakozók kontakt hibája(övfeszítő) mozgasd meg őket, nálam megoldotta a problémát. (ismert tipushiba)

Előzmény: Koszi 199 (49115)
Koszi 199 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49115

Sziasztok! 

 

Örököltem egy 2001-es 1.4 16v Thaliat. Van kettő dolog ami nem jó. Elsőnek a szivargyújtó valamiért nem akar működni, és nem világít körülötte a lámpa se. Van valami ötlet hogy mit lenne érdemes megnézni vagy cserélni? A másik gond az hogy világít a műszerfalon a légzsák vissza jelzője és a serv felirat is. EZ az egyik pillanatról a másikra villant fel. Ezt hogy lehetne eltüntetni vagy mi miatt villant fel? 

 

Válaszukat előrre is köszönöm!

 

Anonymus23 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 49114

Ezeknél szinte egyiknél sincs postaktg pluszban, de ha lenne is, akkor is minden alkalommal oda van írva.

Én úgy szoktam szűrni, hogy mindig a legolcsóbb legyen elől (price+shipping lowest first) és utána még tovább szűröm a nem aukciós termékekre (csak a: "buy it now").

Előzmény: janobá (49113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!