Tanácsot szeretnék kapni. 2001-es nyolc szelepes, fél éve vettük. A múlt heti esőben megtett 300 km után vettem észre, hogy a kocsi jobb oldalán a padlókárpit tocsog a vízben, főleg elöl, de hátul is. Csak a jobb oldalon. A fűtés végig ment közben. Tény, hogy az elmúlt fél évben szinte alig esett és az is lehet, hogy már korábban kezdte, csak eddig nem vettem észre. Most minden kiszedve szárad és várom az újabb esőt, hátha meglátok valamit. Hol ázhatott be, mit nézzek meg?
Sziasztok!Van egy Renault Thalia 1.5 dci-m! A Rádió magnójához van egy kezelési útmutató és van benne egy kód amit nem fogad el! Tudna valaki segíteni,hogy ha eetleg nem gyári a magnó benne,hogy hogyan tudnám megtalálni hozzá a kódot vagy valakinek van program a kód előhívásához!?!
Model No:22DC259/62F PROD No:FD0702380398162
Található a vonalkód alatt egy hosszú számsor :8200029539Tk380
"egy hozzá értő vizsgabiztost, egy autószerelő műhelyben, megnézte, azt mondta, nem szólhat érte a rendőr, mert helyzetjelzőnek elmegy"
Bocs, de ez egy oltári nagy tévedés. Egy ilyen ember nem is értem hogy lehet egyáltalán vizsgabiztos, én azonnal bevonnám az engedélyét...
A képeken ugy láttam, egy ledcsík van feltéve. Ez gondolom alapban nem tartalmaz jóváhagyási jelzést, és elsőre már itt meg is bukott a történet. Ugyanis kizárólag jóváhagyási jelzéssel elátott alkatrészeket, eszközöket, lámpákat...stb lehet felszerelni egy járműre. Ezt a KÖHÉM rendelet is világosan feketén-fehéran leírja.
Nem kötöszködés, nem érts félre, én csak jót akarok.
De egy legközelebbi bizonytalan rendőr találkakor nem azt fogják mondani: "kérem szerelje le, és mehet tovább..."
Ki kell szerelni és alaposan megtisztítani, lepucolni. Ez is megvolt? :)
Az akku mellett lévő "piros gomb" egy u.n. inerciás-, ütközésérzékelő. Baleset- és ezzel együttjáró megfelelő erőhatású ütközés esetén jelet küld az ECU-nak, és az letiltja az üzemanyagellátást. Újbóli megnyomásával lehet ismét beindítani a motort. Ritkán fordul elő vele érintkezési probléma.
Gondolom immo rendben van...
A többit meg a benyás tulajok biztos leírják majd, mit érdemes még megnézni, ellenőrizni, kipucolni.
Úgy tűnik elérte azt a kort a kocsi (2002, 1,4, 8 v) mikor lassan kezdenek sűrűsödni vele a problémák. 165 000 Km van benne, nemrég átégett a hengerfej tömítés, most pedig azzal borzolja az idegeimet (és munkába menet a családtagjaimét), hogy nem akar beiindulni.
Az önindító teker (új aksi van benne), de néha csak 2-3 perces kínzás után hajlandó beindulni. Ami a legrosszabb benne, hogy teljesen rendszertelenül teszi. Néha napokig nincs vele gond, néha napjában többször is. Általában hidegen, de előfordult már meleg motornál is. Nemrég egy hétig kint állt az udvaron és egy pöccre indult. Amúgy, ha beindult nincs vele probléma, nem rángat, le sem áll magától. Régebben néha előfordult már ilyen, de akkor a felső holtponti jeladót megpiszkáltam és indult. Most ezzel hiába próbálkozom. Utána olvastam a topikban, sokkaknak volt már hasonló gondja, valaki azt javasolta, hogy az aksi melletti piros relét kell megmozgatni - ez sem jött be.
Sajnos arról nem nagyon írt senki, hogy melyik megoldási javaslat vált be neki. Azért írok, hátha valaki már sikeresen megoldotta ezt a problémát?
Igazoltattak már úgy, kb. 1.5 hónapja, akkor is csak úgy ment, mint a képeken, vagyis helyzetjelzővel, mivel arra van rákötve.
Nem szólt érte.
Nap mint nap így közlekedek vele, lakott területen belül( kívül azért nyomok egy tompítottat, márcsak azokért a majmokért is akik lakott területen kívül szürkületkor nem kapcsolnak pilácsot, nem, hogy tompítottat, de azt a nyomorult helyzetjelzőt sem. nah én olyankor villantom fel a refit, és felejtem rajta az ujjam, pár másodpercre, hogy vegye már észre magát.)
Nekem eddig nem szóltak érte a rend "éber" őrei!
Ha szólnak akkor leszedem.
Ma megkérdeztem egy hozzá értő vizsgabiztost, egy autószerelő műhelyben, megnézte, azt mondta, nem szólhat érte a rendőr, mert helyzetjelzőnek elmegy.
Én simán összefogtam az egyik vezetékkel mindkét szenzor egyik végét, a másikat ráforrasztottam a kapcsoló közepére, alulra a belső, fölülre pedig a külső szenzor másik vezetékét.
Nem kell dupla kapcsoló, így kisebb méretben meg lehet venni!
A külső hőmérő vezetékét elvágtam,így a hőmérőtől jövő 2-szál a kapcsoló egyik két szélsőre,az elvágott kábel másik két szál vezetéke jön a kapcsoló középső két pontjára ez lesz az osztó(0-állás)A belső hőmérő 2-szál vezetéke jön a kapcsoló másik két szélére.Amikor egyikről középre kapcsolok(0-)akkor várok kicsit,és úgy kapcsolom át a másikra.Tökéletesen működik.Az elvágott vezetéket meg kel toldani.