Talán arra számítanak, hogy már az előző kanyarban elmegy Budakalász felé az úri közönség. Ahhoz meg Budakalásznak lesz egy-két szava, nem szokták jámboran nézni az átmenő forgalmat.
Mondjuk hogyha eleve ésszel csinálták volna, ami nincs a kerületvezetésnél, akkor építettek volna külön jobbrakanyarodó sávot oda, hely bőven lenne rá. Meg a balra kanyarodó sáv sem 20 méteres lenne.
Mondjuk ugyanez eggyel kíjebb is, ahol most péntektől variáltak valamit, ott is bőven elfért volna kifelé még egy sáv, ami vezethetne fel direktben a hídra.
nyilván azért csinálták ha a sorompónál a sor kiér a szentendreire ne fogja meg a külső sávot. node akkor sem értem. most akkor ezek az autók bezúgnak a köv átjáróhoz? vhol át kell menni.
tegnap jövök kintről és a hév átjárónál kint a tábla hogy minden nap 6-9 között tilos jobbra kanyarodni. ez komoly? most az a pár ezer autó mégis hogy megy át a túloldalra? csillaghegyen? végülis egy csendes átjáró az is..
és ma 8kor láttam be is tartják mert senki nem állt a sorompónál.
Szeretném, ha olvasnál írás előtt, mert ezzel így rossz híremet keltem. Akkor még egyszer szájbarágva: NEM szoktam zebrán áttekerni. Függetlenül attól, hogy te ott vagy-e. És nem is szoktam olyan helyzetbe kerülni, hogy rákerüljek a zebrára. Sőt, autósként sem adok elsőbbséget a zebrán kerékpározóknak, ha nincs mellette bicikliút. Még akkor sem, ha anyáznak.
Az idézet nem tőlem van. Ha az én hozzászólásomra reagálva mást idézel megjelölés nélkül, az megtévesztő. Én azt az elvet vallom, hogy ha a zebra mindkét végén járda van, és nincs kerékpárút, akkor a biciklisnek ott lennie sincs joga a zebrán, fel sem merül az elsőbbség kérdése. Gyalogosként természetesen már elsőbbsége van. A kerékpárt toló gyalogost úgy lehet a zebrán kerékpárral áthajtótól előre megkülönböztetni, hogy várakozás közben mindkét lába a kerékpárnak ugyanazon az oldalán található.
A Görzenálnál kerékpárosként betartom a stoptáblát, autósként elengedem a kerékpárosokat. Ha kerékpározom, akkor pedig gyakran nem kell megállnom, mert engem is elengednek. Összbudapesti viszonylatban a Görzenálnál a legudvariasabbak az autósok a kerékpárosokkal. Talán mert már rég rájöttek, hogy ingyen van, mert könnyű felzárkózni, és nem tud senki bejönni eléjük közben.
Ha nem lámpás a zebra, érdemes körül nézni, mert nem feltétlenül számítanak az autósok egy berobbanó bringásra, hiszen gyalogot várnak (keresnek).
Ha zebrán gurulok át, akkor annak a kevésbé használt szélét választom. Még egyszer sem szóltak ezért, igaz nem riogatok senkit. Újpest Városkapunál a balra nagyívet váltom ki zebrával, ha úgy jön ki a lámpa, mert nem túl egészséges a szemből is, hátulról is startoló, egyenesen, vagy görbén haladó autók között billegni, lábat letenni. Persze megoldható, ha úgy jön ki.
Sokan használjuk végig az Árpád fejedelem útját. Egy buszsofőrt leszámítva eddig senki nem kifogásolta (az a sofőr egyébként gond nélkül előzött az osztósziget túlsó sávjában úgy, hogy satuznia kellett a szemből jövő autó miatt). A felüljárót iszonyat régen használtam, mert nem látom értelmét, hogy ott billegjek át.
Én már túl léptem ezen a felüljáró kérdésen - törvénytisztelő módon oldom meg - tolni nem vagyok hajlandó, így a Nagyszombat utcánál lévő átjárón bringázom át. És ez napi rutin, mivel Dél-Budára járok dolgozni.
A le kell szállni kivételével igazad van. A többi a közlekedés logikájából és jogszabályaiból következik.
A le kell szállni nem. A kerékpár jármű, a járművet pedig nem arra tervezték, hogy tologassuk, mint valami csattogós lepkét. A közlekedési jogszabályok emlékeim szerint egyetlen ponton említik a tolást, a lakott területen kívüli főúton való balra kanyarodáskor. Minden más csak csinálmány.
A szabályozásnak megvannak a szintjei. A legfelső az alkotmány, amely kimondja a mozgás szabadságát (remélem, még kimondja, nem nézegetem olyan gyakran, ahogy változik). Utána a törvények, rendeletek. A szabályozás legalsó szintjén a táblák kihelyezése áll. Na ebben van egy érthetetlen diszkrimináció. Az autóvezető közlekedhet az autóval A-ból B-be, a motorkerékpáros közlekedhet a motorral A-ból B-be, mindenki más is. A kerékpárosról a várostervezők és a táblakirakosgatók azt hiszik, hogy nyugodtan lehet tolatni vele a kerékpárját bárhol, bármikor, bármiért. Na ez a diszkrimináció. Ennek mi az indoka? Ugyanis ezt nem szokás megkérdezni. Mintha az a tiltó tábla csak úgy kinőtt volna a földből, leborulunk előtte és bálványként tiszteljük. De ha te megkérdezed, milyen indokai vannak Holgerynek, akkor miért nem kérdezed meg ugyanezt a táblarakóktól? Érted a problémát? Ott van amellett a probléma mellett, hogy a kerékpárutakról miért nem takarítják le a havat, a jeget, az árvíz után odakövült iszapot, az üvegcserepet, az odaparkoló autókat.
(Mellesleg egy kis tolás itt, egy kis nehezítés ott, és máris azt mondja egy csomó ember: Ja, kerékpárral eljutni A-ból B-be ilyen bonyolult? Megyek inkább autóval. És máris megvan a társadalmi kár.)
Nekem is SPD-m van, és simán tudom tolni... Az, ha look kötéssel rossz tolni, arról nem tehetek, versenyautóval is kellemetlen közlekedni a városban;)
Amúgy milyen indokok már ezek? Ha a kerékpáros a közlekedés részese akar lenni, akkor rá is vonatkoznak a szabályok, és A és B között a legtöbbször nem egyenesen tud majd menni, ahogy szeretne... Előfordul, hogy: meg kell állni mert piros van, elsőbbséget kell adni, le kell szállni, vagy esetleg közelbe se lehet "parkolni" stb...
"A testület első határozatai között száznegyvenmillió forintot adott a III. kerületi, Pók utcai gyalogos-felüljáró felújítására. Az átjáró a Szentendrei út és a Szentendrei HÉV feletti gyalogos közlekedést biztosítja a Római parti lakótelepen élőknek."
De abban igaza van, hogy ott is tolni kell, csak ez nem normális.
Sőt, mondok rosszabbat: Szentendre határában meg elvileg át kell cűgölni a lépcsőn a 11-es út alatt. De ez sem alap azt mondani, hogy normális dolog lépcsőn cipeltetni a biciklit. A bicikli egy jármű. Nem azért vásároljuk meg, hogy amikor gyalogolunk, akkor legyen mit tolni magunk mellett, mert akkor talicskát vennénk, az olcsóbb. Azért vásároljuk meg, hogy közlekedni tudjunk vele, járművezető módjára.
Ha ezeken a képeken látható utakon kéne bringáznom, azt se tartanám normálisnak. Aki ezt kitalálta, azt megkérdezhetnénk egy-két dologról. De csak felebarátilag, nem egészen. Nyilván át kellett volna a zebra mellett vezetni a kerékpárutat. Ezek nem precedensek arra, hogy a tolás normális, hanem rossz példák, hogy nem szabad utat építeni.