Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Van esetleg tippetek, hogy a kiegészítő, rásegítő fűtés miért nem indulhat el (nem az álló fűtés)? Tavaly még kifogástalanul működött, de idén eddig semmi, pedig elég hideg van. Hibakód nincs.
1. hiba: szerintem a turbóvezérlő elektzronika rosszalkodik. Elkopott benne a műanyag fogaskerék. Csak gyári cserében gondolkodj, az interneten hirdetett javitott változat csak ideig óráig bírja. Van benne tapasuztalatom.
2. hiba: tipikusan a kormányszög jeladó hibája. Elkopott és a szakadás szélén vannak a benne lévő szalagok. Erre utal a periódikusan visza-visszatérő hiba.
Normál hangszorós, navigációs kivitelű, nincs benne Sunwofer.
Gyalázatosan szólnak a hangszorók és erre kérnék valakitől tanácsot, hogy milyenre érdemes cserélni - vagy érdemes-e egyáltalán a gyárit cserélni?
Javulhat-e a helyzet, vagy a gyári "csak" ennyit tud?
Valamelyik hozzászólásban olvastam, hogy indítási, lefulladási gondok vannak.
Nekem is volt hasonló gondom, elég nehéz volt kibogozni a hiba okát - de nagyon egyszerű volt: inditókulcs problámája volt, amire senki nem gondolt. Teljesen véletlenül jöttem rá a dologra, miután már talán 4-5 különböző márkaszervízben voltam a kocsival (H, A, D, CH), mert mindig máshol és máshol adta ki a probléma magát.
Ha az inditókulcsot lehűtöttem, akkor azonnal indult a kocsi és a következő megállásig nem is volt vele gond.
Volt olyan, hogy a benzinkúton tankoltam és már nem indult el utánna, vagy elindult és azonnal lefulladt. Bevittem a kulcsot a shopba és beletettük kb. 3 percre a jégkrémek közé és aztán már nem volt vele gond.
Tudom, hogy hülyeségnek hangzik, de erről a Volvo Ivanicsnál tudnának regélni.... akik megéltek egyet smást, és még ilynt ők sem tapasztaltak. Elöször röhögtek is a dolgon rendesen. De mivel a munkafelvétel után nem indult a kocsi (hogy beálljanak a szervizbe), ezért aztán lehütötték a kulcsot és aztán már sima ügy volt.
Adtak 2 db kulcs fejegységet és ott felprogramozták és azóta semmi gond vele.
Szóval hangszoró ügyben tanácsot kérnék.
Azt hiszem, hogy 2 Ohm kivitelú hangszorók vannak benne gyárilag.
Üdv ! lat658 vagyok. A nevem Varga Attila .Nagyon sokat tudnál segíteni ha megírnád mi lett a megoldás a motorrendszer hiba feliratra . Az enyém már indulni se nagyon akar.
2004 D5 XC90 állófűtés megnyekkedt. Bekapcsolnám, de semmi. (kompjuter kiírja, hogy be, majd 3mp múlva ki) semmi nem indul el (se a kályha szellőztetés, se az üa szivattyú)
Én kinn vettem az enyémet Nürnberg mellett egy kis faluban... Németül jól beszélő ismerősöm előre letelefonált itthonról 7-8 autót (az igazi dajcselajcsik szeretik ha igazi jó némettel beszélnek velük...) Aztán megterveztem egy útvonalat, hogy melyikeket nézzük meg... utána ketten be az autóba és uccu.
Aztán procedúra lásd lenn, lábon hazajött...
(persze láttam mindent, arab neppernél olyan kotványt, hogy egy valamire való macska nem szart volna bele..., aztán megtaláltam ezt, ez egy jó kompromisszum volt- ár- érték... nem is csesztem rá ,most már mondhatom... 1 db 140eft javítás volt amire nem számítottam előre... )
Mondjuk az itthoni ügyintézést 20e ft-ért 1 nap alatt megcsinálták, nem volt kedvem vele szívni, megkaptam az autót rendszámmal vizsgával mindennel...
Utána jöttek a szervízkörök...autó rendbetétele... :) Az volt az időigényes, hogy ne menjen rá a gatyám...
Ha van aki beszél németül, akkor pláne nem nagy ügy. Egy nepper 10 perc alatt elmagyaráz mindent. Nem agyműtét.
Írtok egy német adásvételit, amit az eladó ad. Meg kell írni egy kétnyelvűt, van rá formátum. A német kijelenti az autót az okmányirodájukban, Te meg veszel rá ideiglenes rendszámot biztosítással. Hazahozod a vasat.
Bejelentkezel a KPM-nél (hirtelen nem jut eszembe az új nevük), itt vagy honosítod a még érvényes műszakit vagy újravizsgáztatod. Első esetben kicsit olcsóbb, de csak addig lesz műszakid, mint a német forgalmiban van. Második esetben 2 év.
Elmész a vámhivatalba, adnak egy űrlapot, kitöltöd, majd elküldenek bankba, hogy fizesd be a regadót. Utána visszamész, elintézik a papírmunkát.
Kötsz magyar kötelező biztosítást, bemész az okmányirodába, kifizetsz kb. 12 ezret és megkapod az új forgalmit, a törzskönyvet meg 1 hónapon belül postázzák.
Németben az ügyintézés 3/4 óra volt, az itthoni procedúrát reggeltől délig elintéztem.
Nem bonyolult. Anno 2001 körül még vámoltatni kellett, na az többkörös szopás volt.
A kintről behozottban mindig benne van a lutri, hogy üres kézzel jössz haza. Vagy kell B terv. Nekem a B terv egy 750i volt :-)))
Gyereķkori barátaim közül többen vannak az autóbizniszben. Egyik barátom jött délután, elkezdte mutogatni a hírdetést, hogy ez az én autóm, ha kell, induljunk most rögtön. Hozott annyi Eurot is :-)
Pár óra múlva már úton voltunk. Reggelre kiértünk. Az autó egy zenetanárnénié volt, karcmentes, makulátlan, végig szervízelt, összes számlával. Nem volt kérdés, hogy megveszem-e.
Ott helyben kivonatták forgalomból, ugyanott tudtam venni rá 1 hónapos rendszámot, amivel hazajöttünk. Itthon egy délelőtt alatt megvolt a kpm vizsga és a vámszemle, meg kiváltottam a magyar forgalmit és kész. Sima ügy volt.
Viszont kellett aki tudja, hogy mit kell csinálni, így könnyű dolgom volt. Amúgy alapelv, hogy csakis echte némettől, magánszemélytől szabad vásárolni, így minimalizálhatod a kiutazás rizikóját. Kereskedőtől nem, pláne ha török, arab, stb.
Hát ja. 1,5 éve rácsaptam volna, mint éhtyúk a takonyra :-) Aztán vettem azt a retek Alessiot, mert csak az volt. Aztán feleségem összetörte azt az XC90-et, a mostanit München mellett vettem, kaptam hozzá téli-nyári gumit gyári alufelnin.
Én is agyaltam rajta, hogy rá kéne dobni a vasra egy szép 20-as felnit, de lebeszéltem magam róla, mert főleg a párom vezeti a kocsit, padkázni ez is jó lesz :-) Szerencsére még nem padkázta el egyszer sem. De ha raknék rá egy 20-as felnit, Murphy alapján 1 héten belül legyalulná, tuti :-)
Alaphangon 500eFt legyen kézben, majd évente még 100-200eFt). Telefondoki által is leírt néhány példa rámutat, hogy milyen állapotot várhatsz, egy átlag eladótól, a drága fenntartási költségek miatt. A legtöbb modell elhanyagolt, a váltó, a hajtás talán sosem látott olajcserét (nem is működik), pedig van hol és kell (autómata, angel gear, haldex, hátsóhíd, szűrővel 60-70eFt), a motortartó bakok szakadtak (15-60eFt/db), csappantyúsor hibás (D5, 120eFt), EGR (250eFt)., részecskeszűrő (150eFt) nem működik (jobb esetben profin ki van iktatva).
Az XC90 egy jó vas, csak ha másod, vagy harmadkézből kerül hozzád, nagy eséllyel Te fizeted ki, amit az elődök megspóroltak.