Mondjuk ez annyira nem speckó módszer, nálunk itt a szerszámüzemben sok esetben a présszersámokból hasonló módon szedik ki a beletört csavarokat, csapokat stb.
2 - 3 éve kezdődött, hogy így őszfelé ahogy lehül az idő, hideg motornál az első beindítás után néha azonnal újra kigyulladnak a SERV, a STOP és az ABS lámpák, néha a kéziféklámpa is.
Kb 1 - 2 másodperc után elalszik és aznap már nem is fordul újra elő.
Most megint előfordult kétszer, legutóbb tegnap, viszont most nem hidegen, hanem a nap végén hazaérve kb. egy óra mulva ismét mennem kellett és akkor.
Rendellenességet nem érzékelek.
A tavalyi éves szervíznél kérdeztem, de azt mondták lehet az akksi kezd gyengülni és indítózás alatt és közvetlenül utánna nincs meg a megfelelő feszültség és az bolondítja meg az elektronikát.
Töltés akkor is és most is van rendesen, mértem.
Most vettem viszont vadi új Bosch akksit, nagyobb is az indítóárama mint az eredetié, pörgeti is rendesen ( hallhatóan jobban mint a régi ), tehát nem hinném, hogy ez a gond.
Vajon eltárolt hibajel lehet ilyenkor?
Aztán tavasz felé mikor melegszik az idő, elmúlik magától.
A gép 7 éves és 1.4 16V
Ötlet?
Más:
Irtátok a km jeladóval kapcsolatban, hogy ABS-es kocsinál a comp-ból veszi a sebességjelet az óra.
Csak kiváncsiságból megnéztem, de nekem is van az álltalatok leírt helyen egy érzékelő a sebességváltónál.
Vagy az megy a comp-ba és onnan külön megy az órába a jel?
Így első bliccre nem tudok mit mondani, de nekem is kerekati is és az adagolós is a lehető legrosszabb szkenáriót vázolta fel (nagynyomású minimum, de lehet a befecsik is).
Jelenleg az enyém is szerelőnél van, vizsgáztatják is, de ezt a részt is nézik, jelenleg az alábbiak vannak:
* A nyomáselosztót emlegette a srác, az kapott egy ultrahangos tisztítást, elmondása szerint utána náluk nem produkálta a nem indulás hibát. Amikor nem akart indulni, akkor nem épült fel a megfelelő nyomás.
* A 4-es hengernél kiszedik belőle a beleszakadt gyertyát, plusz ugyancsak ennél a hengernél tűzkarikát kell cserélni, mert úgy tűnik, hogy a múltkori cserénél nem sikerült tökéletesen megtisztítani a fészket, ezért megint elkezdett kifújni.
Ezek azok, amelyek a nem indulás hiba miatti mozgolódások most.
Nekem hidegben random módon hol pöccre, hol meg nehezebben akart beindulni, illetve félmelegen (50 fokkörnyéke) az alsó és a 2. vonás között volt valahol a mutató, volt hogy nem indult be, csak sok tekerésre és gázadásra.
A másik, hogy amikor neked nem akar beindulni, akkor semmilyen lámpa nem gyullad fel?
Volt korábban nekem olyan, hogy amikor elkezdtem indítózni, akkor az izzítás jelző (csak önmagában) azonnal felgyulladt, ez egy 1500 Ft-os relé cserével megoldódott. De ilyenkor akármeddig indítózhattam, nem indult be.
Mivelhogy csak pöttyök vannak,így csak ezt tudom mondani: a hidegebb napokon 3. és a 4. pötty között,melegebbeken a 4. pöttyön.
Teljesen üzemi hőfokra bemelegedettre gondolj.Teljesen random csinálja.Gondolom (lehet rosszul) valami jeladó döglődik,a km jeladóból kiindulva,azt is most cserélem.
Van-e jelentősége annak, hogy milyen márkáju (ha típus szerint belevaló) izzítógyertyát rak bele az ember a döncibe?
Konkrétan: Anno 1-1,5 éve márkakereskedésből vettem a verdába gyertyákat, és az eredeti Champion CH184-es helyett Motrio márkát adtak, persze belevaló típus és méret.
Illetve más de ugyancsak izzítógyertya:
Nézegetem a webáruházakat ezzel kapcsolatban és van olyan ahol oda van írva, hogy "utánizzításra alkalmas", másiknál meg nem, teljesen a minimumtól a csillagos ég árakig (2000-8000 Ft/db).
A keresgélés alatt legalább annyit már legalább megtudtam, hogy 35Nm a törési nyomaték :)). Ettől erősebben nem szabad kifelé/befelé tekerni.
Szia.A kérdésedre sajnos nemtudom a választ - szívesen segítenék - ,viszont lenne egy kérdésem.Nem kötekedni szeretnék,pusztán csak azért kérdezem mert nem tudom rá a választ.
Szóval a kérdés az,hogy a lábtérhez minek világítás.Tudom,nem te találtad ki,S40-es Volvo-ba láttam olyat - gyárilag,de még nem jöttem rá,hogy mi az értelme.
Sikeresen rátolattam egy 30cm magas betonbábúra ami kicsit átrendezte az autóm hátulját. Kicsit megtört a lökös, viszont a nagobb baj az a pótkeréktartó ami fentebb helyezte el magát! Szerintetek azt hogy tudom visszetenni a helyére? Melegítés plusz kalapács? Valamint ha van valakinek 2001es thaliához hátsó lökösöe ami kék színű azt is szívesen veszem!
Megfogadtam a tanácsod és figyeltem,hogy mikor,milyen körülmények között indul ill nem.
Nos,amire jutottam.
A "pöccröff" és a "nyögvenyelősen indul" gond megoldódótt - vettem egy új aksit.Ami benne volt,jövő januárban lett volna 6(!) éves.Viszont a "csak teker/nem indul,visszafordítom a kulcsot és pöccröff indul" hiba megmaradt,és csak bemelegedett állapotában produkálja,és hál'istennek nagyon ritkán.Hidegen sosem csinálta.
Van valami elképzelésed így látatlanba,hogy mi okozhatja?Azt is próbáltam,hogy tovább hagyom,hátha kijelez valamit a műszerfalon - de semmi.Viszont diag-ot még nem tettem rá - de gondolom - telelesz hibakóddal.
Ja,még egy kérdés.
Nem tudsz egy olyan emberkét aki megbízható generátorfelújítás terén? Pl.saját tapasztalat.
Szia.Megoldódott a km jeladó gondod?Igaz nekem dci-m van,de talán ugyanoda tették.Szóval...
Leveszed a pingpongasztalt,és a légszűrőház és a tűzfal között kell hónaljig lenyúlni.Ott találsz egy hasszúkás jeladót ami a váltóból áll ki.Úgy tudod kiszedni,hogy körbe-körbe mozgatod és közbe húzod felfele,de ne forgasd - mondjuk nem is tudod.Én most rendeltem meg pécsről.Visszafele meg csak koppanásig kell tolni és csak egyféle képpen tudod belerakni,mert a lyukon amibe belemegy van 2 horony és a jeladón meg az ellendarabja - bolondbiztos. Ja,és a csatipucolás nem fog segíteni,én is azt hittem,de tapasztalat és mások is mondták,hogy nem segít.Még valami.....Rendelés elött nézd meg,hogy milyen van benne,mert létezik olyanba,hogy a 3 érintkező - ami a jeladóban van - egysorban van és van olyan amiben 3szög alakban.Nekem az utóbbi kell.
Az immo normálisan működik, a biztit még nem néztem. Egy korábbi hozzászólásban olvastam, hogy az AC reléje az akksi mellett jobb oldalt van, ezek kellene cserélgetni. Levettem a burkolatot és négy egyformának tűnő fekete relét találtam. Ezek lehetnek? Nyugodtan cserélgethetem őket?