Nekem 5LE-s Briggs motor volt rajta, ékszíj+lánc hajtóműves gép, 4*8-as kerékkel nem egy gazella, de nagyobb kerekekkel azért szedi a lábát az is ( bár az RK02-es akkor is leveri sebességben). Egy előre és egy hátramenet van benne, amit külön kuplungkar segítségével tudsz kapcsolni. De persze egy magasabb fordulatú motorral már más a helyzet. Nagyon meg voltam vele elégedve, a törékeny kinézete ellenére igen strapabíró kis masina. A 15 év alatt egyszer kellett láncot cserélnem a hajtóműben, mert elszakadt. Ha konkrétumokra vagy kíváncsi szívesen válaszolok, ha tudok.
Igen, valami hasonlót. Már a tervrajzom meg van hozzá most csinálom a csatlakoztató csuklót, ha nem válik be átcsinálom pótkocsira, tudom ,hogy hátul lesz a nagyobb súly de csak jut valami belőle előre is, szerintem a krumpliásáshoz nem kell olyan nagy erő mint a szántáshoz.Valami ilyesmit akarok csinálni
Lényeg, hogy a gyár - cég, sufni stb...- NEM arra tervezte, mint a gyakorlat. Mi mások vagyunk. Használni, a magunk hasznára szeretnénk fordítani. Ők hobbynak veszik. Nálunk valóság.
Ezért van a fórum, hogy aki kitalált valamit, közzé tegye!
MI ebből - legalábbis részben - megélni szeretnénk.
Így OK?
Üdv: Imre
U.I.: Autókerék. Van a gépeden egy nyomaték. Lehet, hogy 4x8-al elkapar. Te dühöngsz. Növeled a kereket. Nem kapar, de nyomaték sem lesz. Kérdés: Lóerő hol van? Másik kérdés: Tapadás?- lásd Fürge 3 - . Tegnap ment a diskurzuis a Simsonról , hogy gyenge. Én az ülőm vernén a földhöz, ha egy 3 gangos, esetleg lükivel kevert - LEHET - gépem lenne ilyen.
Akkor nem egy a kerekünk, nekem is 180 kell, de akkor kapaszkodik rendesen!
Bár lehet, ha kopott, akkor meghúzza, s szopósodik, de nálam még nem ment!
Igazándiból még olyan kereket, ami nekem - és a gépemnek - jó lenne, nem találtam!
DE ha már írtad, akkor légyszíves leírni a tapasztalatodat a 05 -el, mert: érdekelne a sebessége, a hátramenet, meg minden, mert ez nekem már a luxus kategória.
Nem mindegyik csigás mű önzáró, de ha romlik az olak, akkor ez romolhat, ehhez nagyon jó kenés kell, úgy tudom.. Korábban volt már szó ezekről a kerekekről, jót még nem láttam róla.
Ez az a fajta, amin csak 180 fokot lehet fordítani, csak egy vájat van, ahová be tud csúszni a kulcskarika. Ha kihúzom és 90 fokot fordítok rajta, kint marad és mindkét irányban szabadon fut. Vagy rosszul tervezték, vagy nem ekkora terhelésre, de rendeltetésszerűen volt használva.
Nekem is van ilyen átok kerekem! Először szívatott, majd rájöttem, hogy a " kapcsolóján" nem csak egyet kell fordítani! Szedd szét - seeger le, megnéz - s látod, ha csak egyet fordítasz rajta, akkor csak 45 fokot mászik a csap. Ha így mégy vele, " elszopja" a lemez az éleket, azt annyi. Nem tud kapaszkodni.
Legalábbis ez a tapasztalatom.
Szerintem nézd meg, mert ebben a " cipőben " jársz. Amúgy meg frankón lehet használni, csak észnél kell lenni, meg számolni!