Igen, valami hasonlót. Már a tervrajzom meg van hozzá most csinálom a csatlakoztató csuklót, ha nem válik be átcsinálom pótkocsira, tudom ,hogy hátul lesz a nagyobb súly de csak jut valami belőle előre is, szerintem a krumpliásáshoz nem kell olyan nagy erő mint a szántáshoz.Valami ilyesmit akarok csinálni
Lényeg, hogy a gyár - cég, sufni stb...- NEM arra tervezte, mint a gyakorlat. Mi mások vagyunk. Használni, a magunk hasznára szeretnénk fordítani. Ők hobbynak veszik. Nálunk valóság.
Ezért van a fórum, hogy aki kitalált valamit, közzé tegye!
MI ebből - legalábbis részben - megélni szeretnénk.
Így OK?
Üdv: Imre
U.I.: Autókerék. Van a gépeden egy nyomaték. Lehet, hogy 4x8-al elkapar. Te dühöngsz. Növeled a kereket. Nem kapar, de nyomaték sem lesz. Kérdés: Lóerő hol van? Másik kérdés: Tapadás?- lásd Fürge 3 - . Tegnap ment a diskurzuis a Simsonról , hogy gyenge. Én az ülőm vernén a földhöz, ha egy 3 gangos, esetleg lükivel kevert - LEHET - gépem lenne ilyen.
Akkor nem egy a kerekünk, nekem is 180 kell, de akkor kapaszkodik rendesen!
Bár lehet, ha kopott, akkor meghúzza, s szopósodik, de nálam még nem ment!
Igazándiból még olyan kereket, ami nekem - és a gépemnek - jó lenne, nem találtam!
DE ha már írtad, akkor légyszíves leírni a tapasztalatodat a 05 -el, mert: érdekelne a sebessége, a hátramenet, meg minden, mert ez nekem már a luxus kategória.
Nem mindegyik csigás mű önzáró, de ha romlik az olak, akkor ez romolhat, ehhez nagyon jó kenés kell, úgy tudom.. Korábban volt már szó ezekről a kerekekről, jót még nem láttam róla.
Ez az a fajta, amin csak 180 fokot lehet fordítani, csak egy vájat van, ahová be tud csúszni a kulcskarika. Ha kihúzom és 90 fokot fordítok rajta, kint marad és mindkét irányban szabadon fut. Vagy rosszul tervezték, vagy nem ekkora terhelésre, de rendeltetésszerűen volt használva.
Nekem is van ilyen átok kerekem! Először szívatott, majd rájöttem, hogy a " kapcsolóján" nem csak egyet kell fordítani! Szedd szét - seeger le, megnéz - s látod, ha csak egyet fordítasz rajta, akkor csak 45 fokot mászik a csap. Ha így mégy vele, " elszopja" a lemez az éleket, azt annyi. Nem tud kapaszkodni.
Legalábbis ez a tapasztalatom.
Szerintem nézd meg, mert ebben a " cipőben " jársz. Amúgy meg frankón lehet használni, csak észnél kell lenni, meg számolni!
Megvolt ma az első éles kocsizás az új géppel. Pétisót vittem a búzára.
Az első komoly emelkedőn a szabadonfutós kerékben elnyíródott az a csap, amivel azt lehet változtatni, melyik irányba legyen szabadonfutó a kerék. Az eleje le volt súlyozva, így kaparni nem nagyon tudott, erő volt bőven, de egy hajtott kerékkel már nem bírt kimenni az emelkedőn, elkapart.
Hegesztővel felraktam, majd egy kicsit más alakúra csiszoltam le, mint amilyen volt, így egy kicsit még befelé is húzza, amikor belekapaszkodik a tengelyen lévő lemez. Két forduló után a másik kerék adta meg magát :).
Az a vicc, hogy ehhez a hajtóműhöz nem is kellene szabadonfutós kerék, (az RK02B-hez vettem még) mert nem blokkol le, ha behúzom a tengelykapcsolót.
Úgy tudsz a megengedett méretű képet feltölteni, hogy nem BMP ben, hanem mondjuk valamely képkezelő programmal JPG, vagy más képformátumúra mented. Akkor már vélhetően "belefér" a net által megkivánt mértetbe.Üdv
Az általad bejelölt méret: 22cm. Gyárilag csak 16 volt, de ráemeltem még 6-ot. Az idei szezonban nagy valószínűséggel még meg fogom emelni kb 3cm-el. A sortáv állítható kb 60cm-ig. De a magasság természetesen függ a vonó gép teljesítményétől, az én Robi 151-esem vígan viszi, ezért merek még rajta emelni pár cm-t.
A képen is látható körmöskerékkel a nyomtávam 55 cm, a sortávolságom vetéskor 90cm (legalábbis volt eddig, mert eddig kézzel készítettem a bakhátat). Amikor már töltögetem a két kerék a bakhát kb alsó egyharmadán fut és nem a tetejeén. Töltögetés előtt ha tehetem mindíg át is rotálom a sorok közét, hogy puha és porhanyós földet tudjak rátölteni a bakhátra. Na már most, ha megrotálom, akkor a rota kb annyi szélességet visz, mint amilyen széles a nyomtávam. A töltögető eke pedig állítható és simán elviszi a nyomtáv szélességét is.