Üdv!lulumba.Köszi a válaszod,de sajnos nem fogadja el.Kb.3hónapja vásároltam az autót.Kaptam a Rádióhoz is egy füzetkét,amiben a 4982 kód van bele írva,csak hogy valamiért nem fogadja el,vagy én bénázok nem tudom. Az elöző tulajt meg nem tudom megkérdezni,mert elhunyt.
Tavaly csinálta ezt nekem is a dCi Clio, kb 3-4 -szer, nagyszervíz után (szíjak, görgők szűrőcserék). Mentem 150km -t megálltam a parkolóban, fél perc múlva arrébb kellett állnom és nem indult, többszörre sem, csak ha picit pöcköltem a gázpedált.
Aztán nekem beállt a motor, hajtókarcsapágy csere. Akkor én elkövettem egy dCi elleni halálos bűnt, szétszedtem a porlasztókat a melóhelyemen, mikroszkóp alatt megnézegettem, kimostam kitakarítottam mindegyiket, finoman lepucoltam a csúcsokról a kokszot is és így szereltem vissza őket.
Hiába, kíváncsi ember vagyok és akkor éppen mindegy volt miért nem megy az autó.
Végül is kapott új főtengelyt, meg csapágy sort meg ami ilyenkor kell ... meg amire jutott :-D
Azóta egyszer sem fordult elő a melegen nem indulós hiba. (Lassan meglesz a 30000 km)
Nem tudom mi volt a megoldás tény, hogy a hiba elmúlt, lehet a motor teljes szétszedése közben kitakarított jeladók, vagy a rendesen beállított vezérlés miatt múlt el.
A porlasztók házilagos szétszedését nem ajánlom (bár én újra megtenném, ha kellene) nem tudhatod mi lesz a vége.
Köszönöm mindenkinek a segítséget ill a válaszokat.Hát nem lette boldog,a nagynyomású,meg a befecsik tekintetébe,mert az idén 400k-t költöttem rá és még nincs vége.Na mindegy.Ami a visszajelző ledeket illeti,majd jobban megfigyelem,de úgy emlékszem,hogy minden normálisan világít.Ha elfordítom a kulcsot világit minden aminek kell,izzításled kialszik,indítózok és nem idnul be. De majd megnézem ezt a izzításledes dolgot amit Anonymus23 írt.
Nem rémlik,hogy újra világítana.
A másik.....lehet hülye kérdés,de nem nagyon értem.Miért csak üzemi hőfokon nem indul?Mikor a hibát generálja több km-t teszek meg elötte.Tekintve,hogy mindig kis idő telik el a leállítás és az újrabeindulás között,nem kéne megtartani azt a nyomást?Biztos hülyeséget kérdezek,de nem értem.Mondjuk,ha du. lerakom a kocsit és másnap reggel nem indulna,azt érteném,de így???Ilyen hamar "elillanna" a nyomás?Több óra állás után meg miért indul pöccröff???????
Vakon kezdődő prolasztó hibára utalnék. Ilyenkor néha csinálja csak, hogy langyosan/melegen nem akar indulni, nem jön létre a megfelelő ü.a. nyomás. Mindig így kezdődik. Ahogy Anonymus23 is írja, nála is ilyen jelenséggek kezdődött, és eljutott már odáig, hogy a hibakódot is beteszi. Egy diag azért tényleg nem ártana.
Nem a FedComp-ról kapja a jelet, hanem elvileg az ABS egységtől. Ha van ABS a verdában, akkor elvileg az ABS számítógépről kap sebességelet a multiplex hálózaton keresztül minden más egység, ezért elméletileg nem nagyon van szükség külön a váltóban lévő sebességjeladóra. De aztán ki tudja...
Érdekes a hibajelenséged, lehet kontakt hiba, bár a kézifék ikon kijelzésnek szerintem nem sok köze van az ABS jelzéshez...
A "STOP+kézifék" lehet érintkezési hiba is, vagy kevés fékfolyadékra való figyelmeztetés!!
A kijelzésekkel kapcsolatban lehet esetleg valami eltárolt hiba, esetleg érdemes ránézni. Esetleg megnézni a megfelelő vezetékcsatlakozásokat, érintkezéseket. Rossz csatlakozás is okozhat nagy mértékű feszültségesést.
Addig érdemes ismét immo-s kulcsot csináltatni, míg van legalább egy működő kulcs. Ha most csak egy működik, szerintem csináltasd meg most a másikat, míg nem késő, nehogy ott maradj valahol. Ennél olcsóbbat nem hiszem, hogy találsz, szerintem jó ár.
Mondjuk ez annyira nem speckó módszer, nálunk itt a szerszámüzemben sok esetben a présszersámokból hasonló módon szedik ki a beletört csavarokat, csapokat stb.
2 - 3 éve kezdődött, hogy így őszfelé ahogy lehül az idő, hideg motornál az első beindítás után néha azonnal újra kigyulladnak a SERV, a STOP és az ABS lámpák, néha a kéziféklámpa is.
Kb 1 - 2 másodperc után elalszik és aznap már nem is fordul újra elő.
Most megint előfordult kétszer, legutóbb tegnap, viszont most nem hidegen, hanem a nap végén hazaérve kb. egy óra mulva ismét mennem kellett és akkor.
Rendellenességet nem érzékelek.
A tavalyi éves szervíznél kérdeztem, de azt mondták lehet az akksi kezd gyengülni és indítózás alatt és közvetlenül utánna nincs meg a megfelelő feszültség és az bolondítja meg az elektronikát.
Töltés akkor is és most is van rendesen, mértem.
Most vettem viszont vadi új Bosch akksit, nagyobb is az indítóárama mint az eredetié, pörgeti is rendesen ( hallhatóan jobban mint a régi ), tehát nem hinném, hogy ez a gond.
Vajon eltárolt hibajel lehet ilyenkor?
Aztán tavasz felé mikor melegszik az idő, elmúlik magától.
A gép 7 éves és 1.4 16V
Ötlet?
Más:
Irtátok a km jeladóval kapcsolatban, hogy ABS-es kocsinál a comp-ból veszi a sebességjelet az óra.
Csak kiváncsiságból megnéztem, de nekem is van az álltalatok leírt helyen egy érzékelő a sebességváltónál.
Vagy az megy a comp-ba és onnan külön megy az órába a jel?
Így első bliccre nem tudok mit mondani, de nekem is kerekati is és az adagolós is a lehető legrosszabb szkenáriót vázolta fel (nagynyomású minimum, de lehet a befecsik is).
Jelenleg az enyém is szerelőnél van, vizsgáztatják is, de ezt a részt is nézik, jelenleg az alábbiak vannak:
* A nyomáselosztót emlegette a srác, az kapott egy ultrahangos tisztítást, elmondása szerint utána náluk nem produkálta a nem indulás hibát. Amikor nem akart indulni, akkor nem épült fel a megfelelő nyomás.
* A 4-es hengernél kiszedik belőle a beleszakadt gyertyát, plusz ugyancsak ennél a hengernél tűzkarikát kell cserélni, mert úgy tűnik, hogy a múltkori cserénél nem sikerült tökéletesen megtisztítani a fészket, ezért megint elkezdett kifújni.
Ezek azok, amelyek a nem indulás hiba miatti mozgolódások most.
Nekem hidegben random módon hol pöccre, hol meg nehezebben akart beindulni, illetve félmelegen (50 fokkörnyéke) az alsó és a 2. vonás között volt valahol a mutató, volt hogy nem indult be, csak sok tekerésre és gázadásra.
A másik, hogy amikor neked nem akar beindulni, akkor semmilyen lámpa nem gyullad fel?
Volt korábban nekem olyan, hogy amikor elkezdtem indítózni, akkor az izzítás jelző (csak önmagában) azonnal felgyulladt, ez egy 1500 Ft-os relé cserével megoldódott. De ilyenkor akármeddig indítózhattam, nem indult be.
Mivelhogy csak pöttyök vannak,így csak ezt tudom mondani: a hidegebb napokon 3. és a 4. pötty között,melegebbeken a 4. pöttyön.
Teljesen üzemi hőfokra bemelegedettre gondolj.Teljesen random csinálja.Gondolom (lehet rosszul) valami jeladó döglődik,a km jeladóból kiindulva,azt is most cserélem.
Van-e jelentősége annak, hogy milyen márkáju (ha típus szerint belevaló) izzítógyertyát rak bele az ember a döncibe?
Konkrétan: Anno 1-1,5 éve márkakereskedésből vettem a verdába gyertyákat, és az eredeti Champion CH184-es helyett Motrio márkát adtak, persze belevaló típus és méret.
Illetve más de ugyancsak izzítógyertya:
Nézegetem a webáruházakat ezzel kapcsolatban és van olyan ahol oda van írva, hogy "utánizzításra alkalmas", másiknál meg nem, teljesen a minimumtól a csillagos ég árakig (2000-8000 Ft/db).
A keresgélés alatt legalább annyit már legalább megtudtam, hogy 35Nm a törési nyomaték :)). Ettől erősebben nem szabad kifelé/befelé tekerni.
Szia.A kérdésedre sajnos nemtudom a választ - szívesen segítenék - ,viszont lenne egy kérdésem.Nem kötekedni szeretnék,pusztán csak azért kérdezem mert nem tudom rá a választ.
Szóval a kérdés az,hogy a lábtérhez minek világítás.Tudom,nem te találtad ki,S40-es Volvo-ba láttam olyat - gyárilag,de még nem jöttem rá,hogy mi az értelme.
Sikeresen rátolattam egy 30cm magas betonbábúra ami kicsit átrendezte az autóm hátulját. Kicsit megtört a lökös, viszont a nagobb baj az a pótkeréktartó ami fentebb helyezte el magát! Szerintetek azt hogy tudom visszetenni a helyére? Melegítés plusz kalapács? Valamint ha van valakinek 2001es thaliához hátsó lökösöe ami kék színű azt is szívesen veszem!