Ha olyan ökörszarv szerű a fékkar mint itt az általad feltett pirosnál,és jobb oldalon van a dekompresszor müködtetője,akkor nagyon szeretném.Annál jobban már csak egy eredeti karocskát.
Solex 3800 típusú gépem van. Cirka 10 éves, nincs leharcolva (500 km volt benne amikor megvettem). Mentem vele a megszerzése óta úgy ezer kilométert és a minap eltört a gázadagoló foganytú belsejében csúszkáló öntöttfém pucuka. Az, ami a gázkart alapheyzetbe forgatva a gázbowdent behúzza. Megragasztottam öntvényragasztóval, melegítökamrában 150 fokig melegítve, nem segített. Újra elpattant.
képtelen vagyok beazonosítani a solexemet.ahogy túrok a weben,nem is biztos hogy 3800-as,találtam egy képet,ami a motor kivételével tök olyan(a kép felirata szerint 1960-as).az kéne valahonnan,hogy mikoriak azok,amiknél a motor baloldalán azon kívűl felette van a lámpa,és króm.
ezt olvastátok már?kicsit több aktivitást!üdv:Funk
Solexen szállni élvezet Vendégek több ezer kilométerrõl
A kívülállók, azaz a nem Solex-tulajdonosok számára bizonyára rejtély, miféle gondolatokkal a fejében pattanhatott a nyeregbe az a nyolcvan elszánt francia, akik ezen a motor(os)biciklin tettek meg 2200 kilométert hazájukból Viols Le Fort városából, Magyarországra egészen pontosan Berettyóújfaluig, e praktikus járgányok szülõhazájába. Négy országon haladt keresztül a "flúgos" futam, a Solexeket zászlók díszítették, a pilóták fején érdekesnél érdekesebb bukósisakok pompáztak. Kollégánk a célállomáson érte utol õket.
Végre egy magyar termék, amely Európa és a világ sok más országában szinte már fogalommá vált, szülõhazájában azonban nagyon sokan még nem is hallottak róla. Még nálunk az ismeretlenség homályába burkolózva készülnek a Solexek, addig a külföldi országokban a rajongók egyesületeket hoznak létre, internetes oldalakat mûködtetnek. Franciaországban a rengeteg klub közül a Wagon Bleu Egyesület tagjai tûzték ki célul maguk elé, hogy megismerkednek Magyarország tájaival, kultúrájával és látogatást tesznek a jármû utolsó európai gyárában. Felvették a kapcsolatot a gyártóval (Impex Hungária), és megegyeztek, hogy a túra egész idõtartama alatt technikai segítséget biztosítanak a pilótáknak. Vadonatúj jármûveket vásároltak, nyeregbe pattantak, és röpke három hét kalandos utazás után meg is érkeztek Berettyóújfaluba, ahol a számos tiszteletükre megszervezett rendezvény mellett imádatuk tárgyának gyártási folyamatát is figyelemmel kísérhették.
A gyárlátogatást követõen, a cég igazgatójával; Sáfár Györggyel beszélgettünk a Solexrõl, annak gyártásáról, forgalmazásáról, történetérõl. - Mi is a Solex? - A Solex motoros kerékpár a világon egyedülálló, elsõ kerékre ható dörzskerék meghajtású, 49 cm3-es segédmotoros kerékpár, amely egy mozdulattal akár hagyományos kerékpárrá is alakítható. A motor tradicionális, márkavédett francia termék volt. Igazi fénykorát a II.világháború után élte: gyártója, a VeloSoleX, majd az MBK 50 év alatt mintegy 5 millió darabot gyártott és értékesített. A Solex hatalmas népszerûségre tett szert, Európában és a világ több országában a motoros kerékpárok között ugyanazt jelentette, mint a gépkocsiknál a Citroen "Kacsa", vagy a "bogárhátú" VW. A kétkerekû utolsó típusának - S 3800 - az eredeti gyártosora a hozzá tartozó tervdokumentációval 1993-ban került Magyarországra. A gépsor telepítése és a gyártás beindítása körül kialakult huzavona kissé késleltette a termék legújabb piaci bevezetését, így az elsõ darab elkészültére csak 1997-ben került sor. - Minden egyes alkatrész itt készül? - Nem. Bár a felhasznált alapanyagok és alkatrészek többsége magyar beszállítók üzemeibõl kerül ki, a minõség biztosítása érdekében az alkatrészek egy kis részét továbbra is az eredeti francia gyártóktól vásároljuk. - Mitõl örvend Franciaországban olyan nagy népszerûségnek ez a termék? - Rendkívül nagy kultúrája van ott a Solexnek, de ez más európai országokban is így van. Világszerte nagyon sok klub mûködik, amelyek például versenyeket is rendeznek, van például 24 órás megmérettetés is. Külön kategóriákban versenyeznek a már feltunningolt gépek, amelyek akár a 90km/h-ás sebesség elérésére is képesek. - Korunk korszerû robogói mellett hogyan tud még mindig piacon maradni a kissé már "öregecske" fejlesztésû Solex? - Nagyon nehéz ezt megmagyarázni, annak ellenére, hogy önmagában véve a jármû zseniális találmány. Kategóriájában szinte egyedüli a dörzskerék meghajtású motor. Nincs fogaskerekes áttétel, csak az a forgattyús tengely, amelyre a dörzskereket szerelték, ez érintkezik az elsõ gumival. Így történik a meghajtás. Rendkívül egyszerû szerkezet, nagyon nehezen megy tönkre. Hallottam már olyan Solexrõl, amelyet a pince mélyén talált valaki, ott állt 30 évig. A benne lévõ benzin valamilyen fekete löttyé alakult át, de koszosan, porosan is elindult. Népszerûségét talán annak köszönheti, hogy igénytelen, megbízható, könnyen kezelhetõ, kis helyigényû, gazdaságos fogyasztású és nem utolsó sorban a lehetõ legkisebb mértékben szennyezi a környezetet. Szeretik a világ fejlettebb régióiban, ahol a városok túlzsúfoltsága miatt nehézkes a közlekedés. - Mekkora a gyár kapacitása és hány fõt foglakoztat? - Egy mûszakban dolgozva havi 1500 jármû készülhetne, de jelenleg csak 700-at gyártunk, mert ennyire van igény. Mindez 54 fõs átlaglétszámmal egy 8000 m2-es csarnokban történik. Az ügyvezetés, a kereskedelmi, pénzügyi és adminisztratív központ Budapesten található és 8 fõvel látja el a szükséges feladatokat. - Mi annak az oka, hogy hazánkban nem terjedt el a kétkerekû? - Ahhoz, hogy Magyarországon megismerjék a Solexet, reklámra van szükség. A reklám pedig pénzbe kerül. Ha nekem rá kell költenem néhány millió forintot a reklámra, akkor nem tudom annyiért adni itthon a Solexet, mint amennyiért most. Tekintettel arra, hogy a kapacitás 99%-át külföldre elviszik, én azt mondtam, hogy nem akarom megdrágítani a magyar Solexet, ha valaki akar venni akkor vesz. - Láttam a gyárban motoros rollert. Ez újdonságnak számít? - A Solexhez képest igen, Trotilex névre hallgat a szabadalmaztatott motoros roller. A franciákkal közösen fejlesztettük ki. Megmondom õszintén nem nagyon hittem, hogy el tudjuk majd adni a Trotit. Szerencsére kellemesen csalódtam, mert elég nagy az érdeklõdés iránta.
Ha gondolod nyugodtan fejtsd ki a véleményedet, hiszen éppen ezért hoztam létre ezt a topicot, sőt azt szeretném, ha minnél többen és többet írnának hiszen így ismerhetjük meg egymás véleményét.
A találkozóról...
Őszintén sajnálom, hogy így alakult, szívesen megtartottuk volna. A lemondások valósak voltak nem kitaláció és sajnálom, hogy nem a topic keretében nyiltan történtek, hanem telefonon és 1 emailben, mindez szinte az utolsó pillanatban. (ahogy általában lenni szokott) Én mindenkit a topic használatára bíztatok (bíztattam) amit többször is kiemelten hangsúlyoztam a "találkozók" rovatában, de látod nem megy...
A "keménymag"
ez egy számunkra sem teljesen körülhatárolható létszám, ugyanis már több mint 50 Solextulajdonos vette fel velünk a kapcsolatot, de közülük, kb 10 ember az aki sajátjának is érzi ezt a kis közösséget, aki rendszeresen emailezik velem és foglalkozik a témával.
Nyilván, hogy az Ő véleményük súlyozottan számít egy-egy találkozó megszervezésében, mert hiszen a többiek (és akinek nem inge ne vegye magára) még azt sem jelzik, hogy egy meghirdetett találkozón részt kívánnak e venni vagy sem.
Pl. a Harley's találkozó előtt 52!!! emailt küldtem ki (kétszer!!! + 1 javítást a hibásan megjelölt linkemről) de még 30 olvasási visszaigazolást sem kaptam, nemhogy részvételi szándékról szóló emailt. Viszont ezek az emberek reagáltak, sőt javaslatokat is tettek. Igaz, voltak újak is akik aktívan résztvettek az előkészületekben szintén Szegediek.
A Solex Baráti Kör meg nem egy egyeduralkodó alakulat, mi egy Interneten szerveződött baráti közösség vagyunk akik a motorozás és a Solex kismotor közös szeretete miatt tartunk össze. Nem vagyunk tökéletesek és igen ugyanúgy hiba csúszhat a szervezésbe mint bárkinél. Őszintén sajnálom, ha csalódást okoztunk az időpont elhalasztásával.
Ha gondolod, próbálj, vagy próbáljatok meg esetleg Ti is szervezni találkozókat, amiben én maximálisan segítségedre leszek akár itt a fórumon akár a weblapon a főoldallal, vagy a találkozó részben. Egészen biztos vagyok, hogy sokan, vagy sokunk elmenne egy az Alföldön szervezett kis motorozásra is :)
Bőrszó
Tisztelet a"Barátikör" tagjainak!!!
Egyetlen kérdés az ugy nevezett "kemény mag"-hoz:
csak nem ezt nevezitek SOLEX BARÁTI KÖRNEK!?!?
Nézetem szerint hónapok óta köztudott a találkozó, senki nem tiltakozott
s'ím most hirtelen nem értek rá!!!!!!!!!
Hát tudjátok inkább nem kommentálom a történéseket!
Üdv Nektek