Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

heil_petry Creative Commons License 2005.08.13 0 0 119

Funk:123456
heil_petry Creative Commons License 2005.08.13 0 0 118
na, milyen volt? képek?
Funk Creative Commons License 2005.08.12 0 0 117

OK mind kettőtöknek.Csak menjen a topic.

 

 

                              Funk

gergo9 Creative Commons License 2005.08.12 0 0 116

Boccs!

 

Nem olvastam figyelmesen a hozzászólásod :)) átsiklottam a munkaidőd felett.

Sajna nem hiszem, hogy kitart a csapat olyan későig (tapasztalat) főleg ilyen időben...

 

 

Előzmény: heil_petry (115)
heil_petry Creative Commons License 2005.08.12 0 0 115
Gergő kicsit cinikus vagy, nemdebár? :)
De ha kitartatok este 11ig, akkor leugrok... (mivel 10ig melózok)
Funk: a kép majd érkezik
gergo9 Creative Commons License 2005.08.11 0 0 114

hali

 

Eddig 6-an biztosan leszünk...

várom a visszajelzéseket!

 

Petry jössz? :))

Funk Creative Commons License 2005.08.10 0 0 113

   Szia!

 

  Ha olyan ökörszarv szerű a fékkar mint itt az általad feltett pirosnál,és jobb oldalon van a dekompresszor müködtetője,akkor nagyon szeretném.Annál jobban már csak egy eredeti karocskát.

 

 

                              Köszi:Funk

Előzmény: heil_petry (112)
heil_petry Creative Commons License 2005.08.10 0 0 112

Funk!

Sajna már eljöttünk onnan közel 2 hete! :))) Csak ezért nem megyek vissza, de ha gondolod az enyémről tudok feltenni képet abból az aspektusból.

 

Boglár süti lenne, mert nagyon közel van. Ha máshogy nem is, este meló után leugrok egy sörre... :) Gondolom ottalvós lesz a buli?!

 

Petry

Előzmény: Funk (107)
gyugy Creative Commons License 2005.08.09 0 0 111
Megérkezett a telefonszám is: 06-20/ 21-30-445
gyugy Creative Commons License 2005.08.09 0 0 110
Fekete színű Solex eladó rengeteg új alkatrésszel( kerekek, főtengelyek, stb.)Nyíregyházán.Ár:85.000 Ft.
gergo9 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 109
ja! az időpont:  Augusztus 13. Szombat
Előzmény: gergo9 (108)
gergo9 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 108

Üdv Mindenkinek!

 </P">Ha az idő engedi :)) akkor megtartjuk a III. Solex találkozónkat Balatonbogláron, ahol pont egy éve alakult meg a Solex Baráti Kör !

A helyszín: Bogláron a nyugat felé eső vasúti átjárónál lévő Büfésor a Hunyadi utcában. de.11:00-kor

 

Mindenkitől szeretnék visszajelzést kérni, hogy részt tud e venni rajta?

Reméljük az idő kegyes lesz hozzánk! :))

Bővebb info és térkép www.velosolex.hu

Funk Creative Commons License 2005.08.08 0 0 107

  Szia!

 

 

  Tudnál pár képet készíteni a kormány jobb oldaláról?Konkrétan a dekompresszor kar és a huzal érdekelne.Ugyanis nekem hiányzik.

 

          Köszi:Funk

Előzmény: heil_petry (106)
heil_petry Creative Commons License 2005.08.07 0 0 106

 

 

     Na végre... csak rájöttem innen falurú, hogy kell ezeket beszúrni. :)

 

              2

heil_petry Creative Commons License 2005.08.07 0 0 105
csak sikerül eccer....
heil_petry Creative Commons License 2005.08.07 0 0 104
csak én vagyok ilyen sügér, hogy nem tudok irni a topicba? megöl a szégyen... vagy /ami megmenti életem/ behalt a forum?
heil_petry Creative Commons License 2005.08.05 0 0 103
Ahoj!
A kapolcsi hangosbemondós Balázs piros SOLEXel jár-kel a falukban retro bőr pilótasatyóban. Holnap éjjel behozom a képet. Nagyon Súúúlyos! :)
kplaszlo Creative Commons License 2005.07.22 0 0 102

Funk!

 

Nyomd át a mobilszámodat a freemail címemre vagy küldd el SMS-ben. Rádcsörgök majd alkalmasint.

 

:-)     :-)      :-)

 

 

Előzmény: Funk (99)
kplaszlo Creative Commons License 2005.07.22 0 0 101

Köszönöm!

 

:-)     :-)      :-)

 

Kópé

Előzmény: Funk (99)
Funk Creative Commons License 2005.07.22 0 0 100
akko 100.
Funk Creative Commons License 2005.07.22 0 0 99

4100 Berettyóújfalu Széchenyi u. 65. tel 54/400-750

Előzmény: kplaszlo (98)
kplaszlo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 98

Sziasztok!

 

Solex 3800 típusú gépem van. Cirka 10 éves, nincs leharcolva (500 km volt benne amikor megvettem). Mentem vele a megszerzése óta úgy ezer kilométert és a minap eltört a gázadagoló foganytú belsejében csúszkáló öntöttfém pucuka. Az, ami a gázkart alapheyzetbe forgatva a gázbowdent behúzza. Megragasztottam öntvényragasztóval, melegítökamrában 150 fokig melegítve, nem segített. Újra elpattant.

 

Van infótok honnan lehet rendelni pótalkatrészt?

 

A mobilom: (30)9710401

 

E-Mail: kovacs.p.laszlo kukac freemail.hu

 

Funk Creative Commons License 2005.07.20 0 0 97

képtelen vagyok beazonosítani a solexemet.ahogy túrok a weben,nem is biztos hogy 3800-as,találtam egy képet,ami a motor kivételével tök olyan(a kép felirata szerint 1960-as).az kéne valahonnan,hogy mikoriak azok,amiknél a motor baloldalán azon kívűl felette van a lámpa,és króm.

 

itt egy tuti link :

  http://www.mopedarmy.com/photos/brand/74/

Előzmény: gergo9 (96)
gergo9 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 96

én olvastam :))

 

de kösz, hogy feltetted!

Előzmény: Funk (95)
Funk Creative Commons License 2005.07.19 0 0 95

ezt olvastátok már?kicsit több aktivitást!üdv:Funk

 

 

 

Solexen szállni élvezet
Vendégek több ezer kilométerrõl


A kívülállók, azaz a nem Solex-tulajdonosok számára bizonyára rejtély, miféle gondolatokkal a fejében pattanhatott a nyeregbe az a nyolcvan elszánt francia, akik ezen a motor(os)biciklin tettek meg 2200 kilométert hazájukból Viols Le Fort városából, Magyarországra egészen pontosan Berettyóújfaluig, e praktikus járgányok szülõhazájába. Négy országon haladt keresztül a "flúgos" futam, a Solexeket zászlók díszítették, a pilóták fején érdekesnél érdekesebb bukósisakok pompáztak. Kollégánk a célállomáson érte utol õket.

Végre egy magyar termék, amely Európa és a világ sok más országában szinte már fogalommá vált, szülõhazájában azonban nagyon sokan még nem is hallottak róla. Még nálunk az ismeretlenség homályába burkolózva készülnek a Solexek, addig a külföldi országokban a rajongók egyesületeket hoznak létre, internetes oldalakat mûködtetnek. Franciaországban a rengeteg klub közül a Wagon Bleu Egyesület tagjai tûzték ki célul maguk elé, hogy megismerkednek Magyarország tájaival, kultúrájával és látogatást tesznek a jármû utolsó európai gyárában. Felvették a kapcsolatot a gyártóval (Impex Hungária), és megegyeztek, hogy a túra egész idõtartama alatt technikai segítséget biztosítanak a pilótáknak. Vadonatúj jármûveket vásároltak, nyeregbe pattantak, és röpke három hét kalandos utazás után meg is érkeztek Berettyóújfaluba, ahol a számos tiszteletükre megszervezett rendezvény mellett imádatuk tárgyának gyártási folyamatát is figyelemmel kísérhették.


A gyárlátogatást követõen, a cég igazgatójával; Sáfár Györggyel beszélgettünk a Solexrõl, annak gyártásáról, forgalmazásáról, történetérõl.
- Mi is a Solex?
- A Solex motoros kerékpár a világon egyedülálló, elsõ kerékre ható dörzskerék meghajtású, 49 cm3-es segédmotoros kerékpár, amely egy mozdulattal akár hagyományos kerékpárrá is alakítható. A motor tradicionális, márkavédett francia termék volt. Igazi fénykorát a II.világháború után élte: gyártója, a VeloSoleX, majd az MBK 50 év alatt mintegy 5 millió darabot gyártott és értékesített. A Solex hatalmas népszerûségre tett szert, Európában és a világ több országában a motoros kerékpárok között ugyanazt jelentette, mint a gépkocsiknál a Citroen "Kacsa", vagy a "bogárhátú" VW. A kétkerekû utolsó típusának - S 3800 - az eredeti gyártosora a hozzá tartozó tervdokumentációval 1993-ban került Magyarországra. A gépsor telepítése és a gyártás beindítása körül kialakult huzavona kissé késleltette a termék legújabb piaci bevezetését, így az elsõ darab elkészültére csak 1997-ben került sor.
- Minden egyes alkatrész itt készül?
- Nem. Bár a felhasznált alapanyagok és alkatrészek többsége magyar beszállítók üzemeibõl kerül ki, a minõség biztosítása érdekében az alkatrészek egy kis részét továbbra is az eredeti francia gyártóktól vásároljuk.
- Mitõl örvend Franciaországban olyan nagy népszerûségnek ez a termék?
- Rendkívül nagy kultúrája van ott a Solexnek, de ez más európai országokban is így van. Világszerte nagyon sok klub mûködik, amelyek például versenyeket is rendeznek, van például 24 órás megmérettetés is. Külön kategóriákban versenyeznek a már feltunningolt gépek, amelyek akár a 90km/h-ás sebesség elérésére is képesek.
- Korunk korszerû robogói mellett hogyan tud még mindig piacon maradni a kissé már "öregecske" fejlesztésû Solex?
- Nagyon nehéz ezt megmagyarázni, annak ellenére, hogy önmagában véve a jármû zseniális találmány. Kategóriájában szinte egyedüli a dörzskerék meghajtású motor. Nincs fogaskerekes áttétel, csak az a forgattyús tengely, amelyre a dörzskereket szerelték, ez érintkezik az elsõ gumival. Így történik a meghajtás. Rendkívül egyszerû szerkezet, nagyon nehezen megy tönkre. Hallottam már olyan Solexrõl, amelyet a pince mélyén talált valaki, ott állt 30 évig. A benne lévõ benzin valamilyen fekete löttyé alakult át, de koszosan, porosan is elindult. Népszerûségét talán annak köszönheti, hogy igénytelen, megbízható, könnyen kezelhetõ, kis helyigényû, gazdaságos fogyasztású és nem utolsó sorban a lehetõ legkisebb mértékben szennyezi a környezetet. Szeretik a világ fejlettebb régióiban, ahol a városok túlzsúfoltsága miatt nehézkes a közlekedés.
- Mekkora a gyár kapacitása és hány fõt foglakoztat?
- Egy mûszakban dolgozva havi 1500 jármû készülhetne, de jelenleg csak 700-at gyártunk, mert ennyire van igény. Mindez 54 fõs átlaglétszámmal egy 8000 m2-es csarnokban történik. Az ügyvezetés, a kereskedelmi, pénzügyi és adminisztratív központ Budapesten található és 8 fõvel látja el a szükséges feladatokat.
- Mi annak az oka, hogy hazánkban nem terjedt el a kétkerekû?
- Ahhoz, hogy Magyarországon megismerjék a Solexet, reklámra van szükség. A reklám pedig pénzbe kerül. Ha nekem rá kell költenem néhány millió forintot a reklámra, akkor nem tudom annyiért adni itthon a Solexet, mint amennyiért most. Tekintettel arra, hogy a kapacitás 99%-át külföldre elviszik, én azt mondtam, hogy nem akarom megdrágítani a magyar Solexet, ha valaki akar venni akkor vesz.
- Láttam a gyárban motoros rollert. Ez újdonságnak számít?
- A Solexhez képest igen, Trotilex névre hallgat a szabadalmaztatott motoros roller. A franciákkal közösen fejlesztettük ki. Megmondom õszintén nem nagyon hittem, hogy el tudjuk majd adni a Trotit. Szerencsére kellemesen csalódtam, mert elég nagy az érdeklõdés iránta.

gergo9 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 94

Kedves Bőrszó!

 

Ha gondolod nyugodtan fejtsd ki a véleményedet, hiszen éppen ezért hoztam létre ezt a topicot, sőt azt szeretném, ha minnél többen és többet írnának hiszen így ismerhetjük meg egymás véleményét.

 

A találkozóról...

 

Őszintén sajnálom, hogy így alakult, szívesen megtartottuk volna. A lemondások valósak voltak nem kitaláció és sajnálom, hogy nem a topic keretében nyiltan történtek, hanem telefonon és 1 emailben, mindez szinte az utolsó pillanatban. (ahogy általában lenni szokott) Én mindenkit a topic használatára bíztatok (bíztattam) amit többször is kiemelten hangsúlyoztam a "találkozók" rovatában, de látod nem megy...

 

A "keménymag"

 

ez egy számunkra sem teljesen körülhatárolható létszám, ugyanis már több mint 50 Solextulajdonos vette fel velünk a kapcsolatot, de közülük, kb 10 ember az aki sajátjának is érzi ezt a kis közösséget, aki rendszeresen emailezik velem és foglalkozik a témával.

 

Nyilván, hogy az Ő véleményük súlyozottan számít egy-egy találkozó megszervezésében, mert hiszen a többiek (és akinek nem inge ne vegye magára) még azt sem jelzik, hogy egy meghirdetett találkozón részt kívánnak e venni vagy sem.

Pl. a Harley's találkozó előtt 52!!! emailt küldtem ki (kétszer!!! + 1 javítást a hibásan megjelölt linkemről) de még 30 olvasási visszaigazolást sem kaptam, nemhogy részvételi szándékról szóló emailt. Viszont ezek az emberek reagáltak, sőt javaslatokat is tettek. Igaz, voltak újak is akik aktívan résztvettek az előkészületekben szintén Szegediek.

 

A Solex Baráti Kör meg nem egy egyeduralkodó alakulat, mi egy Interneten szerveződött baráti közösség vagyunk akik a motorozás és a Solex kismotor közös szeretete miatt tartunk össze. Nem vagyunk tökéletesek és igen ugyanúgy hiba csúszhat a szervezésbe mint bárkinél. Őszintén sajnálom, ha csalódást okoztunk az időpont elhalasztásával.

 

Ha gondolod, próbálj, vagy próbáljatok meg esetleg Ti is szervezni találkozókat, amiben én maximálisan segítségedre leszek akár itt a fórumon akár a weblapon a főoldallal, vagy a találkozó részben. Egészen biztos vagyok, hogy sokan, vagy sokunk elmenne egy az Alföldön szervezett kis motorozásra is :)

 

 

 

 

 

Előzmény: bőrszó (93)
bőrszó Creative Commons License 2005.07.11 0 0 93
Bőrszó Tisztelet a"Barátikör" tagjainak!!! Egyetlen kérdés az ugy nevezett "kemény mag"-hoz: csak nem ezt nevezitek SOLEX BARÁTI KÖRNEK!?!? Nézetem szerint hónapok óta köztudott a találkozó, senki nem tiltakozott s'ím most hirtelen nem értek rá!!!!!!!!! Hát tudjátok inkább nem kommentálom a történéseket! Üdv Nektek
gergo9 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 92

Hali Funk!

 

Próbáld meg a www.solex.nl mintha ott lenne valami ilyen szolgáltatás, mármint vázszám szerinti keresés

Előzmény: Funk (90)
gergo9 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 91

Hali! Bocs egy kicsit eltűntem :)

 

Sajnos van egy rossz hírem:

 

Elmarad a 16-i Solex találkozó!

 

Sokan lemondták,nem jó nekik az időpont, ezért értelmetlen lenne megtartani pár fővel. De sebaj...augusztusra áttesszük :))

 

Funk Creative Commons License 2005.07.05 0 0 90

egy másik táblázat szerint 68-as  a motor.vázszámtáblázat nincs?

 

 

                       Üdv:Funk

Előzmény: gergo9 (89)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!