A logikus az lenne, hogy megkeresed az embert, akitől te vetted, és a vevőd hivatalosan tőle veszi meg a vasat, de őszinténszólva azt nem tudom, hogy ebben nincs-e vmi buktató...
Lenne egy nagy gondom Nagyvasasok! Ez egyik Roburom eladnám egy emberkének aki szeretné felújítani és használni de gondunk van. A gond a következő: Az előző tulaj akitől vettem az autót mielőtt eladta nekem, kivonta végleg a forgalomból. Én utána vettem meg kivontan, és az adásvételit bemutattuk az önkormányzatnál. Na most attól félek ha én eladom ennek a bizonyos embernek neki nem e kell duplán fizetnie az átírást? Mert abban az esetben sajnos eláll a dologtól. Tehát engem valahogy ki kellene hagyni a dologból mert az én nevemen forgalomban nem volt a Robur. Vajon hogy lehet ezt megoldani?
Nagyot és nehezet. Mert kb akkora, (és olyan formája van) mint a lépten - nyomon látható nagy zöld kukáknak. A súlya 116 tonna volt idefelé. Ráadásul ezalatt a maci alatt volt 32 teljes sínszál nyolcasával összehegesztve, hogy a tréler asztala össze ne roppanjon.
Sanyi... kolléga egyébként teljesen jól írta, a Rába gyárban ezt ütötte a gőzkalapács üllő helyett.
Majdnem ezer éve történt - boldogult rendőr koromban - hogy Győrből Dunaújvárosba kellett elszállítani egy medvét. Na most ez vontatóstól, mindenestől valami 250 tonna volt. A szállító Győrből elindult egy Tatra vontatóval, de az autópályán Bicske környékén megállt a tudomány. Majdnem egyszerre lett valami 17 - 18 defektjük. Némi várakozás és kerékcserék után elvergődtek az MO egyik MOL kútjáig. Mikor másnap indultunk volna tovább, akkor meg leesett a hó. A rudas tréler meg olyan, hogy ha megmozdítod a rudat, akkor megy a hátulja is. Végül az OVIT-tól érkezett a segítség egy nagykerekű tréler és a két Faun formájában. Egy vontató el tudta húzni a vasat, csak akkor kellett a segítség, amikor komoly emelkedő volt (pl. 6-os főút Érd mellett). Egy mellékútun Adony és Perkáta között ütött be a krach. Elég moslék hideg idő vol, és lefagyott az út. Ha megmozdították a vontatmányt, az azonnal elkezdett oldalra csúszni az árok felé. A másnap reggel a két Faun mellé még becsatlakozott a TITAN (Mercedes a drága) plusz 4 darab John Deere traktor, és ez a vonat már ki tudta húzni a medvét.
Igen ! Valami trafókért jártak ide Győrbe az ÉDÁSZ-hoz és nálunk szoktak tankolni ! Elég sokat dumáltam velük ! 2 db van nekik, meg van TITAN is de az nem ekkoram az is elég komoly vonós,azt is láttam, asszem MAN ! De a FAUNT nagyon dícsérték, pedig már jócskán felnőttkorban vannak !Ami érdekes, hogy automata váltósok és állítólag elnyűhetetlen a motorjuk. Ha jól emlékszem van valami külön olajhűtő is rajta és ez is segít !De talán akad majd topictárs, aki jobban ismeri és elmagyarázza !De szerintem minden elismerést és tiszteletet megérdemel ! Kicsit hülyén nézhettem ki, mikor először megjelent és én szinte körbeugráltam örömömben, már régen szerettem volna látni élőben !Lassan negyvenes, 110 kg-os dagadt medve , gyermeki örömmel a képén !Hát ez van !
Csak most találtam meg ezeket a képeket , telcsivel készítettem egy pár hónapja , amikor még kutas voltam, A TATRA után ez a kedvencem !EZ tényleg NAGY VAS !
Csak úgy érdeklődöm, egyfajta nosztalgiából, hátha ebben a topikban tud valaki valamit az órás Belaz dömperekről - annak idején többet láttam a mátraaljai lignitbányában, vagy 20 éve, de talán több is van már - mi lett velük, dolgoznak még hasonló méretű gépek az országban valahol?
(A könyvet a Honvédség Szabályzatkiadója belső használatra már 2006-ban, vagy előtte? kiadta, de civilek számára szinte teljesen hozzáférhetetlen volt.)
Most olvastam, hogy ezév júli 1-től csak gazdálkodó szervezetek teharautóinak kell menetlevelet vezetni. Tehát magánszemélynek, magánárut szállítva nem, még rakottan sem. Ez jó.