Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fusti88 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33320

ez most mi:"Régen szóltál utoljára...."? Valami rosszat irtam?

Előzmény: turbo2 (33214)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33319

Éppen előbb került elő, valami régi Totálcáros film, hogy Winkler alatt csattog egy új defender. Oszt kérdi, mijez? Halász úr meg mondja, hogy a hajtáslánc. :-))))

Előzmény: fúrómester (33318)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33318

Ezt a hézag dolgot, aki megvizsgálja sem fogja érteni, meg akitől veszed az sem.

 

Annyiról szól a dolog, hogy lötyög-e vagy sem, és mennyire.

 

De nyugodt lehetsz, lötyögni fog. :-) Végig kell menni rajta szépen, oszt jó lesz. Nem is ez a drága része, hanem a leszerelés, meg a felszerelés.

 

A diffiről is úgy gondoltam, hogy, ha a jóember szépen összeigazgatja, és éppen passzol az óra szerint, meg szemre is, akkor jó. Aztán felnyálazta a leírást, hogy valami X Nm-rel kell összeszorítani, akkor jó neki, tehát nem szemre. Áááá, itt elvesztettem a fonalat.

Előzmény: Crusito980 (33314)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33317

" Egy új platform kidolgozása persze hosszadalmas és drága, így más lehetőségek is felmerülhetnek, például a Ford Fiesta padlólemez átvétele."

 

Kár, hogy a Kispolszkit már nem gyártják. :-)

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33313)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33316

Jajjj neeem, a normál gép alatt egy szállítószalagot, vagy egyéb szirszart értettem, nem kocsit :)

 

Na akkor a másik műszakizseni (:)) is kettővel számolt, látod :) Mondjuk én sötét vagyok a mechanikához, lévén nem tervezőként dolgozom, úgyhogy persze passz,

Előzmény: Tie (33315)
Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33315

A mérnök se tudta, ezért saccolta a 2000nm környékét, hiszen a nyomatékkonverteren át a váltóra rá tud szabadulni az a 6-800Nm, aminek az elméleti maximuma közel 1000Nm.

 

Emelőberendezéseknél amúgy ez törvény szerint ötszörös túlbiztosítást jelent, tehát egy hiteles 5 tonnás emelőhevedernek 25 tonna felett szabad szakadnia.

 

Írod, hogy a normál gépeknél ez 1.2-1.3.

A kérdés csak az, hogy normál járműnek tekinthető-e az, ami nem aszfalton közlekedik, normál járművek által megszokott gördülési ellenállással, hanem mondjuk egy jól harapó MT gumival épp el van ásva homokba úgy, hogy a kerék nem 5 centi hosszan kapaszkodik a talajhoz, hanem 1 méteren...

Előzmény: Crusito980 (33312)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33314

Ezt a hézagolás dologra akkor nem nagyon fognak kitérni állapotfelméréskor, ugye? Vagyis ha meg van vége a vas (a macska meg fel van mászva), akkor célszerű vinni az emberkéhez, akit mondtál, aztán majd Ő megvizsgálja/megcsinálja a hajtás esetleges gondjait?

Előzmény: fúrómester (33309)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33313
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33312

Gépészmérnök lennék. Amit Te keresel, az egy egyszerű biztonsági tényező, amivel meg van szorozva a motor által leadható maximum nyomaték, szorozva váltó+felező legnagyobb áttétel. Erre méreteznek.

Hozzáteszem, nem vagyok járműipari mérnök, de hajtóművet méreteztem már én is anno...

Ez a biztonsági tényező (vagy üzemtényező) normál gépeknél 1.2-1.3, durva cuccoknál (mint pl lift) 2, de kábelenkén (4 kábel van minimum:)). Hogy itt mennyi, az passz, de nem hinném, hogy kettőnél több lenne.

Előzmény: Tie (33307)
Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33311

Öregkorára meghálálja az automata, ha az olajat 20 ezrenként cseréled, és a szűrőt 40-enként, mert ahogy egyre kopottabbak a kupplungok a váltóban, egyre hamarabb "égeti" meg az olaját. A gyári előírás amúgy olajra-szűrőre egyaránt 40ezrenkénti cserét ír.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33305)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33310

Mivel használtautóról lesz szó, így, ahogy írod.

 

Nagy eséllyel mind szar, javítás után, ha vigyáz rá, sokáig jó lesz.

Előzmény: terrano1 (33304)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33309

Ezt neked nem kell tudnod.

 

Nekem olyan használati útmutatóm van, amiben olajcserére 80.000 km, szűrőre 40.000 van írva. :-)))

 

Long lájfnak nem kell hanyattdőlni. Nyugodtan lecserélheted az olajat 10.000 nél, meg az egyebeket.

 

Váltóban, diffikben meg a 60.000 es hézagolásnál értelemszerűen olajat is cserélsz. Ez nem űrtekknika.

Előzmény: Crusito980 (33303)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33308

http://www.valvolineeurope.com/hungary/lubricant_advisor

 

 

 

A workshop-ban nincsen benne csak egy-két intervallum ha jól emlékszem.

A linkelt olajváasztó jó alap,az intervallumokhoz de az olaj kiválasztásánál ajánlatos követni a gyári workshop-ban is szereplő előírásokat!Csak mert ezek az olajválasztók által ajánlgatott olajak, nem igen szoktak megegyezni a gyári előírásokkal.

Előzmény: Crusito980 (33303)
Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33307

Pontosan.

 

Pár éve levelezgettem a ZF-fel, egy mérnökkel, próbáltam kideríteni, hogy egyáltalán mekkora terhelésre tervezték ezeket a váltókat, meg hogy mekkora a citrom nyomatéksokszorozó hatása (azaz a Stall ratio). 

 

Konkrét adatokat a faszi nem talált már, de azt kiderítette valami adatbázisból, hogy a 2,9 körül volt a stall ratio. Tehát adott esetben egy V8 mögött (a 4.2 340Nm-t tud, a 3.9 300Nm-t) a váltó gond nélkül megkap 6-800Nm terhelést, és ez üzemszerű neki (az elméleti csúcs ezel számítva 340x2,9 = 986Nm). Ebből kiindulva a faszi mérnökfejjel azt mondta, hogy szerinte olyan 2-2500Nm terheléssel próbálgathatták a váltókat, nagyjából ott lehet a tűréshatára, ahol már olyan mechanikai károsodások jönnek elő, hogy szétszakad benne valami, ami vasból van, pl. eltörik egy bolygómű, lefogazza magát valamelyik fogaskerék.

 

Számomra ez azt jelentette, hogy éppen elég bivalyerős váltó ez, de elhanyagoltan akármi ki tud nyúvadni a tervezett élettartamának akár a harmada alatt is.

 

Soknak tűnhet az a 2500Nm, de gondolj csak bele, hogy az áttételezéssel egyre nagyobb nyomatékokat szabadítasz a hajtás hátrébb lévő elemeire.

Az automata az osztóművel és a difivel fél egyben kb 30:1-hez áttételt csinál (ebből 3.51 a difik áttétele). Az ahogy számolom, 9000Nm. Négy féltengelyre elosztva az 2250Nm. És akkor még nem számoltuk hozzá, hogy rövid időre a stall ratio miatt ez könnyen lehet a duplája, vagy majd háromszorosa is. Szóval meg lehet tekergetni azokat a féltengelyeket 5-6000Nm-rel pikk-pakk. (oszt akkor nem értik a 300D kéziváltós G mercisek, hogy miért törik... tenni kell egy normális motort egy tisztességes váltóval a G-be, oszt az is törni fogja a vasat, 5000Nm-rel akármit el lehet törni nagyjából)

 

Az meg, hogy egy automataváltó felújításérett lesz 500ezer km után, mert elkoptak benne a kopó dolgok, a kupplungjai, a fékszalagjai, az teljesen normális. Ezt vitatni olyan volna, mintha egy kéziváltósnál felháborodna bárki is, hogy a kupplungot ki kell időnként cserélni, mert elkopott. Az automatában is van kupplung, amikor azt mondom, fel kell újítani egy automatát, akkor nem arról van szó, hogy miszlikbetört tengelyeket meg lefogazott bolygóműveket kell hozzá venni, hanem kupplungcserét, és citromfelújítást jelent.

 

 

Előzmény: terrano1 (33304)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33306

lemaradt, hogy olajcsere.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33305)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33305

motorban 10e km-ként, autváltó, terepváltó, difi 40e km-ként a P38 nál

Előzmény: Crusito980 (33303)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33304

Akkor azt mondod,hogy nem olyan gyengusz az csak valszeg sok az elhanyagolt?

Tehát ha vesz valaki egy ilyet,akkor jó eséllyel fel kell újítani a váltót,viszont utána nem fog olyan könnyen elhalálozni?

Előzmény: Tie (33295)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33303

Tie, megnéztem, ezek nagyon faszák, de egyikben sincs benne, hogy hány kilóméterenként van szervíz, és akkor mit kell cserélni :) Milyen időközönként kell cserélni a váltóban, difikben, ilyesmi. Ilyened nincs véletlen? :)

Előzmény: Tie (33300)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33302

Úgyvan.

Előzmény: Tie (33298)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33301

crusito@gmail.com, és köszi!

Előzmény: Tie (33300)
Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33300

Adj egy e-mail címet, van mindenhez mindenféle gyári szervízkönyv.

Előzmény: Crusito980 (33299)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33299

Eddig kerestem, de nem találok sehol se a neten leírást a szervíz intervallumokról, mennyi időnként és mit kell cserélni pontosan. Nincs meg ez véletlenül valakinek? Kösszike!

Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33298

hát.... pont ugyanúgy 300ezer forint lesz a 4.6 váltójának a felújítása is, mint a 4.0-esé. Vagy bármelyik másiké.

Előzmény: Crusito980 (33296)
zöldvas Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33297

Bocs....

 

Valószínűleg nem az István akna, Pécs mellett a Bánomi utca aljának környékén, bár először az ugrott be. Végül is mindegy, valamelyik meddő vagy külszíni fejtés a környéken, gondolom én. De majd Spapda elárulja nekünk.

 

Azt nem tudom, hogy ha Budapestre kérnék a csehektől 4 gumit, akkor az jelent-e valami plussz költséget, vagy csak a listaáruk és a szállítás, ami meg amúgy ingyenes, ha jól látom.

 

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (33273)
Crusito980 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33296

Összegezve, a 4.6 váltójával valszeg nem lesz probléma, és ha esetleg fel kellene újíttatni, akkor sem kell nagyon mélyen a zsebbe nyúlni :)

Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33295

Én meg látok ezer és egy 4HP22A váltót (ami a 4.0V8-ban is van, hiszen ugyanez a váltó volt a Range Rover Classicban, a Discovery I minden motorváltozatával is) 3.9 V8-ak alatt Classic Range-ekben, amiket ütnek-vágnak terepen (pl. Geri autója), meg a Nelsonéban is ugyanez a váltó van, meg ugyanez 3.5V8-cal, meg 4.2-vel.

 

Hirtelenjében össze tudok szedni 6-7 autót az ismerőseim közül, akiknek 4HP22A váltójuk van, és semmi bajuk nincs velük - legfeljebb üzemi kopás, ami miatt ráférne a felújítás. És ezek az autók átlagosan 5-10 évvel idősebbek, mint a 4.0 P38-akban lévők.

Előzmény: terrano1 (33293)
Tie Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33294

Ha egy 4.6 váltót ugyanúgy elhanyagolnak, mint azt, ami megdöglött nektek, az is meg fog dögleni, erre nyugodtan mérget vehetsz.

 

Gondolhatod, hogy én se akkor szakítottam szét ezt-azt a hajtásban, amikor elindultam a ház elől aszfalton, hanem "nagyobb terhelésnél".

Pl. amikor a 250 tonna súlyú darut ráncigáltam a kikötőben az autóval.

 

Ha az automata nincs elhanyagolva (friss olaj, és szűrő rendszeresen), akkor nem fog megdögleni. Nagy terhelés alatt sem. DE 500ezer környékin illik már majd rá egy felújítás.

 

Ha meg el van hanyagolva, akkor 200ezer alatt meg lehet ölni akármelyiket. A 4.6-ét is.

Előzmény: terrano1 (33291)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33293

Ezzel sem azt akartam mondani,hogy a 4.0 váltója mindíg meghal!Pusztán az általam látottak alapján erősen elbizonytalanodtam, a megbízhatóságát illetően!

Előzmény: terrano1 (33291)
scottiepippen Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33292

Az olajos témában kicsit elbeszélünk sztem. Trutyi olajos tudna lenni ha kopott, mert feljön az olaj a gyűszű mellett.

A fekete barna témakörben viszont megerősítesz. Mivel induláskor sokáig benzinnel megyek, ekkor rákerül a korom a dússág miatt,

a barna meg a gáztól van. Na akkor én ebben maradok : )

Előzmény: Tie (33287)
terrano1 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 33291

"Ehhez csak annyit mondok, hogy én a saját autómon már akkor cseréltem automataváltót, amikor te és GBFK a Land Rover környékin se vótatok."

 

Hogy a stílusodnál maradjak: Én 5 éve P38-at hajtok,amilyenben te legfeljebb csak párszor ültél utasként!

Valamiért, mégis számolatlanul szapulod a hozzászólásaidban!Szidod a dízelt,pedig ahhoz sincsen sok közöd.Ellenben nekem van tapasztalatom a váltó elhullásról!

És nem arról van szó,hogy az egyik 100.000 km-el többet megy el,hanem arról hogy mindhárom esetben egy nagyobb terhelésnél pusztult meg a szerkezet.

Nem is állítottam,hogy a 4.6 váltója nem kopik el soha,csak azt,hogy abban a helyzetben amiben az a három elhullott,a 4.6 váltója nem valószínű!Persze ettől még lehet!

Előzmény: Tie (33285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!