A laptáblán felül feltüntetett menetidő valamelyik naptípus valamelyik napszakának (alapból vasárnapi) menetidejét tartalmazza, kivéve ha körforgalmi átlapolás miatt külön fiktív útvonalat-megállólistát vettünk fel. Én generáláskor mindig átállítom alap munkanap délelőtti időszakra.
Az indulási időpontok - ahogy írtad - a részletes menetidő-felbontás alapján kerülnek meghatározásra, tehát a a megadott menetrendtípushoz tartozó paraméterlapon megkeresi az indulási időhöz tartozó részmenetidő-felosztást, és az alapján generálja a megállóhelyi időpontokat.
Szólj, ha valamit nem értesz. Az időpontok egyébként éjféltől számított másodpercben vannak tárolva, tehát, hogy megkapd pl. az órát, 3600-zal kell osztani.
Tényleg nem könnyű rákényszeríteni, hogy hajózást ajánljon, de azért néha sikerül. Most pl. még épp "elkaptam" a Batthyány térről induló mai utolsó hajót. Ráadásul a 10 perces menetidő (a Dunán hajózva) kétségkívül jóval csábítóbb, mint az alternatív útvonal 25 perces menetideje.
Szóval szépen benne van az adatbázisban a D11-D12-D13-as route, a hétköznapiak 3-3 "forgalmival" (hajóval), a D13-as hétvégi pedig néggyel jár. A direction_id mezőben mindig a 0 az északi irány.
Egy kicsit elgondolkodtam a shape_dist_traveled mezőn, mivel az mindkét irányba egyforma, miközben észak felé többet kell hajózni, hogy ugyanoda visszajussunk, ahonnan elindultunk. :-)
Értem, de nem baj, majd megfejtem, ha benne vannak a szükséges infók. Igazán csak a (dízel) buszos rész érdekel és azon belül a vonal neve (száma), közlekedési rend (H-CS, K1, stb.), végállomási érkezés/indulás, forgalmi szám, tehát amiből az indítási kibogozható. Előre is köszönöm!
Az adatbázis még megvan, de azóta kicsit átalakult, teljesítmény okokból sok szöveges értékből szám lett. Így is teljesen használható, de ember számára kicsit nehezebben értelmezhető. Szívesen kiexportálom, de ha megmondod, hogy melyik mezők érdekelnek (pl. vonal neve, végállomások, mikor közlekedik), akkor tudok generálni egy ember számára kicsit barátságosabb formátumot is.
Esetleg nem szándékozol összedobni egy friss csv-s zip-et? Igazán csak a trips lenne fontos számomra, ha a régihez hasonlóan tartalmazza a departure-t, meg az arrival-t is.
Szeretnék kérni Excelben egy aktuális, hétköznapi kiiktatásos indítási jegyzéket (a végállomásokról) a 18, 61-es villamosokról és ugyanezekről a hétvégieket is, bár ott nincs változás.
A címem: a nickem kisbetűkkel (kukac) vipmail pont hu Köszönöm szépen!
A legújabb, júniusi frissítéshez elérhetővé tudna majd valaki tenni egy .mdb fájlt? Nagyon köszönöm, nagy segítség lenne, mert a beimportálás és a táblák közötti kapcsolat létrehozását még gyakorolnom kell, nagyon az elején vagyok még.
Igaz, igaz, a 3-as kódról megfeledkeztem. A gyakorlati alkalmazása meg pofon egyszerű: tegyük fel, hogy Erzsébet Királyné útjánál nincs meg a gyalogos aluljáró: a 70-es troli és a 3-as, 69-es villamos, 5-ös busz megfelelő megállóiból képzett párhoz a 3-as kódot kellene megadni. Persze itt is igaz, hogy a Google Maps deklarált aluljáró híján amúgy sem tervezne arra gyalogos átszállást, mert a síneken, folyókon, stb-n keresztül direkt nem javasol gyaloglást. Mondjuk olyan helyen lehet akkor értelme, ahol a gyaloglás nem lehetséges a két közeli megálló között (pl. autópálya két oldalán lévő megálló).
Az indoklást értem, de szerintem ezek az adatok a routes.txt-ben szerepelnek már a route_type mezőben. Pl. az ÖBB S-Bahnja 0-ás kódú, az InterCityje 2-es, míg a helyközi busza 3-as. Vagy ezeken a kategóriákon belül milyen átmenetek képzelhetőek el, ahol ez az új típus mező hasznos lehet?
A járműtípusnak nem nálunk van jelentősége, ahol egy agency_id van, hanem az olyan integrált közösségi közlekedési rendszerekben, mint a VOR, MVV, VBB vagy az OV. Ezeknek az implementálása után előállhat egy olyan valami, mint a HAFAS. Itthon akkor 'kéne' kitölteni, ha a MÁV és a volánok menetrendje is benne lenne. Bár magyar viszonyok között még mindig egyértelmű lenne a szolgáltató kiléte. Ellenben van olyan német közlekedési szolgáltató, aki vonatot és buszt is üzemeltet.
Mit nem adnék, ha a járműtípus és a garázs is benne lenne... De nem akarok túl sokat, egy kis munkával így is ki lehet sakkozni ezen információk legalább 90-95%-át. :)
Szerintem a kötelező transfer_type mező az, ami többletinformációt ad, enélkül valóban nem lenne értelme a transfers.txt-nek.
0 - normál átszállási lehetőség
1 - bevárja a csatlakozó járatot (talán akkor is, ha az késésben van)
2 - az átszálláshoz szükséges minimális idő megadható
3 - valami miatt nem lehetséges az átszállás, hiába vannak a megállók közel egymáshoz (a gyakorlatban ezt nem tudom elképzelni, hol fordulhat elő)
A járműtípusok tekintetében egyetértünk, ez már nem kell, hogy része legyen az utastájékoztatásnak. (H7-en a forgalmi számból látszanak a kisegységek: F1a, F1b, F3a stb., a nagyegységek F1, F2 stb.)