1. Hogyan is lehetne, amikor a tehervonatokat a szlovákoknál és a cseheknél is másik cég viszi, mint ami mozdonyokat ad a személyekre?
2. A németnek a saját éjszakai vonatai sem kellettek... a Metropol kihasználtsága pedig erősen relatív, főleg úgy, hogy üzleti vonatként nemcsak a bevétel, hanem a költség is sokat számít.
3. Miért ne vinnék, főleg ha nincsen más... csak kocsi legyen hozzá... de arra meg vannak megoldások holmi hibrid és félhibrid (ld. Pécs és újabban Kelet-Magyarország) vonatok formájában...
(Eddig csak az ellenkezőjéről hallottam, hogy arra harapnak, amikor a belföldi jeggyel trükköznek nemzetközi vonaton - ez is csak egy magyar kockafejség, máshol lesz...ják - de a hülyék száma úgy látszik, végtelen.)
Na... Mi a fene... Ez meg mindig van?
En 2008-ban utaztam igy utoljara (ÖBB-Sommerticket + Bp-Hegyes 90%os) hat anno oldalaakat meseltem itt az ezzel kapcsolatos kalandokrol
Lentebb írtatok a MÁV Horvátországba indított járatáról. Engem az érdekelne, hogy valóban ilyen óriási késések lehetnek, mint amit említettetek?
("Érdeklődnék, hogy mi történt ma az Isztriával? 166 perc késéssel ment le Koperbe, Rijekába a közvetlen kocsik pedig 9:25 helyett most este 18:18-ra értek oda.")
Engem nem zavarna, hogy retro, nincs autónk és a hálókocsis megoldás tetszik, de mivel két kisgyerekkel mennénk, bizonyos mértékű késést tudunk csak tolerálni. Késésről több helyen olvastam, mondjuk 1-2 órát még kibírunk, de annál többet nem hinném...szerintetek akkor ajánlható ez a vonat így gyerekeseknek vagy mire számítsunk?
Köszi a segítséget! A teljesárú is csak 3000 ft ezek szerint, vagy valamit nem figyeltem. Jóval olcsóbb, mint a nemzetközi jegy, a Keletiben Szlovénián belülre csak azt tudják adni+ annak az árait ismerik. Írtam mailt.
Mert mikor mennél? Eleve vágányzár van Celje környékén, csak egy vágány használható. Ma Lj-ből 9 perc késéssel haladt Postojna fele. Necces az átszállás ha a 6:11-kor akarsz Jesenicéből indulni. Pedig kiírja a menetrendi kereső az árakat (Cene)! Oda kell menni az Isztrián a jegyvizsgálóhoz, ad jegyet, meg úgy is jön. Nem lenne időd befutni a jegypénztárba mert eléggé elfuserált állomás.
Te jó ég, pont most tervezem a szlovéniai utamat pont az isztriával..Amúgy mennyire zsúfolt? Nem kéne vonattal mennem, ez végzetes lesz főleg ha hétfő reggelre akarok hazaérni, úgy hogy 9-re oda kell érnem a belvárosba... Egy csomó nevezetességet megnéznék de enélkül is úgy vettem h 90% hogy a 10 perces csatlakozást lekésem ljub-ban. eleve nem lehet jegyet venni szlovénián belüli vonatra, főleg nem amerre én megyek..ljubljana-jesenice-nova gorica az útvonal, de sehol nem találtam viteldíjat, tud valaki? (Azért is kalandoztam erre, Lj-jesenicére még találtam valami alkalmit, de a többire semmit...) Nincs valami oldal ahol a szlovén vasút menetdíjtáblája fent van?
Érdeklődnék, hogy mi történt ma az Isztriával? 166 perc késéssel ment le Koperbe, Rijekába a közvetlen kocsik pedig 9:25 helyett most este 18:18-ra értek oda.
A jegypénztárban megemlítettem a dolgot és fel lettem szólítva, hogy meg ne próbáljam belföldi utazásra igénybe venni a jegyet!
Baromság, Budapesten belülre bárhova utazhatsz vele, elvileg még Kelenföldre is. Különben is, ha neked pl. már Orosházától nemzetközi jegyed van, akkor te már Orosházától nemzetközi utas vagy, hiába csak később szállsz fel a nemzetközi vonatra. (Eddig csak az ellenkezőjéről hallottam, hogy arra harapnak, amikor a belföldi jeggyel trükköznek nemzetközi vonaton - ez is csak egy magyar kockafejség, máshol lesz...ják - de a hülyék száma úgy látszik, végtelen.)
Sőt, hivatalosan Vácnál fel sem szállhatnék, mert a kedvezmény Bp.Keleti-Prága viszonylatra szól.
Ez még nagyobb baromság. Egyrészt ha nem Spar-jegy, akkor nem a Keletibe szól, hanem Budapestre, ezt jól mondták itt előttem is. Másrészt pont hogy még arra is van egy olyan szokásjog, hogy a 15 perces hely-elfoglalási szabályt nem értelmezik olyan szigorúan pont azért, mert az utasok sokszor későbbi állomásokon jönnek. De a kirándulójegy nem vonathoz és helyhez kötött, szóval ha hallgatott volna...
Szerintem - ha belföldön nem is lehet belföldi járaton felhasználni - azt senki nem tilthatja, hogy rövidebb szakaszon utazz vele, horribile dictu Brno és Prága között...
"A jegypénztárban megemlítettem a dolgot és fel lettem szólítva, hogy meg ne próbáljam belföldi utazásra igénybe venni a jegyet! Sőt hivatalosan Vácnál fel sem szállhatnék, mert a kedvezmény Bp.Keleti-Prága viszonylatra szól."
Több mint 25-ször szálltam fel Vácon, Keletiből kiadott Spar jeggyel, cseh jeggyel stb. Legtöbbször már a jv-vel sem találkozol Vác-Szob között, addigra lemegy a műszak.
Az EC-n anno mondta a kalauz ismerősnek, hogy a kirándulóval simán bemehet a Nyugatiba is mert BUDAPEST-re szól nem a Keletibe. Nemzetközi jeggyekkel is egyre jobban boldogulnak az évek alatt a 70-esen.
Hétköznap lesz a menés és a jövés is, így megkockáztatjuk, nem költünk a helyjegyre. Ha minden kötél szakad beülünk a kritikus szakaszon a restibe egy Pilzenire, értelmesebb kiadás.
A másik téma viszont jóval izgalmasabb :) A jegypénztárban megemlítettem a dolgot és fel lettem szólítva, hogy meg ne próbáljam belföldi utazásra igénybe venni a jegyet! Sőt hivatalosan Vácnál fel sem szállhatnék, mert a kedvezmény Bp.Keleti-Prága viszonylatra szól. Minden emberi logikának ellentmond, de nem álltam le okoskodni, mert sokan vártak.
Azért vissza úton laposkúszásban lemászunk Vácott az EC-ről, csak nem veszik észre, nem húznak karóba, és szankció nélkül átszállhatunk egy S70-es-re, persze külön jeggyel :) De ott az első körben a nemzetközi jegyet fogom felmutatni és beszámolok a reakcióról!
Igen lehet vele menni - igy is (jo a Nyugatiba is a kirandulojegy).
Most nyaron sok hatizsakos turista van minden vonaton minden nap, Mo-n felszallva lehet helyet talalni azert foglalas nelkul is (pentek-vasarnapi idoszakot leszamitva) nem nagyon fognak jonni expressz foglalassal. Akkor viszont nincsen garancia mar a cetlizesre.
Prágába utaznék a napokban kirándulójeggyel, hétköznap. Bp-Pozsony között van tapasztalatom a vonatok telítettségéről. A kérdés, hogy Pozsony-Prága közt és vissza mekkora általában a létszám, indokolja-e helyjegy váltását? Bp-Pozsony közt sosem volt gondom a hellyel, max. visszajövet az Érsekújvár-Pozsony szakaszon, de az csak egy "pár perces" út.
Illetve a másik kérdés, hogy a nemzetközi jeggyel elutazhatok-e Rpalota-Újpest-től Vácig az S70-en? Ilyen formában érvényes az "átszállásos kapcsolat?" Nem mennék ugyanis be a Keletibe, mert Újpestről indulok. Régebben megállt ott is az EC. , de már nem teszi.