Mivel elég ujjak vagyunk a témában az volna a kérdésem a hajókat AN (AknászNaszád) névven ismerik az emberek? Mert mi csak mint "monitor" -t ismertük. Ebből pedik az következik, hogy az AN-2 az valóban csak 1 hajó és nem az általános elnevezés erre az osztályra? Tudtommal abból a 6 ból van az is amit nekünk ajánlanak csak éppen az ár természetesen jelentősen magasabb mint amiken a többi elkelt. Persze állítólag ez sokkal jobb állapotban van :) ki ne mondana iet ha el ad valamit?
Épült: Magyar Hajó és Darugyár, Vác (a hajók 1952-1957 között épültek)
Vízkiszorítás: 10,5 t
Hosszúság: 13,4 m
Szélesség: 3,7 m
Merülés: 0,6 m
Üzemanyag: gázolaj, 460 kg
Hatótáv: 200 km
Személyzet: 7 fő
Hajtómű: 2 db D-613 Csepel Diesel-motor
Teljesítmény: 2 X 125 kW (2 X 170 LE)
2 db hajócsavar
2 db kormánylapát
Sebesség: 24 km/h (13 cs) állóvízben
A honvédség 34 darab naszádot árverezett az év elején, melyből 6 nem kelt el. Ezeket pár hete ismét árverésre bocsátották és úgy tudom mind gazdára talált. Néhány hónapja még volt egy eladó magánszemélytől, nézd meg Vercsi-77 hozzászólását (263.), lehet, hogy még aktuális. Üdv: rs.
Szép jó estét mindenkink, én ma jártam itt először mégpedig azzal a céllal, hogy a lehető leg többet tudjam meg az AN-2 ről. Az a helyzet, hogy már 5éve építünk a családban 1 lakóhajót de régen szerettünk volna egy ilyen hajóra váltani. Így megkérdezném nem tud e valaki 1 eladót? Illetve valaki tudna nekem pontos adatokat szolgáltatni ahogy azt korábban az AM-22 ről megtettétek? Nagyon meg köszönöm mindenkinek a segítségét és remélem tud valaki eladó példányt ha más nem legalább az árakról tájékozódnánk!
A lapszámokat elnéztem. Tel. hívj fel s pontosítom :4109970. Néhányan már rájöttek ki vagyok. Néhányan szidtak is, alaptalanul. Az AM 22 kapitányával pld. együtt végeztük a Lékait.
A hétvégén sikerült beszélgetnem az AM-22 Óbuda kapitányával és gépészével. 'Sajnos' a lehetőséget 1 lakodalom adta, így hajókról nem sok szó esett. de az elmondottak alapján megállapítottam, hogy minden 'rémség' amit a hajósokról -főleg a hadihajósokról- olvastam igaz. 1 külön világ. sokkal másabb mint a civil élet, vagy akár egy teherhajós matróz élete. Sokkal szigorúbb, keményabb még ebben a kis országban is, ahol már alig akad aktív hadihajó. Az egyetlen 'szent' dolog számukra a hadilobogó. Olyat nem is engednek maguk közé, aki számára nem A Hajó az első. És ezt minden újoncnak meg kell tanulni, ha ott akar maradni. Ha valaki elfelejt köszönni a 'lányoknak', arra rosz napok várnak :-)
Emlékezett a Sopronnal való találkozásra és rádiózásra is! Meg arra a hajóra is, ami -többek között- a Zoltánt vontató Sopront is majdnem 'lesodorta'.
Kérdések:
1.Kik a 'lányok' (segítség:5en vannak)?
2.Miért domború a Lajta monitor fedélzete?
Megkerestem az említett cikket, az AM-ekről kevés szó esik, inkább a hadihajózás a téma.
Érdeklődőként (sajnos nem én vagyok a tulajdonos), kíváncsi lennék a hajó jellegrajzára (vonalrajzára), a belső felépítésre (rajzok), de érdekel a manőverező képesség és az ezzel kapcsolatos tapasztalatok is.
On
Bár én itt csak partvonalról szemlélődő vagyok, remélem az alapítókat is érdeklik ezek az adatok/leírások.
Üdv a fedélzeten. Minden info érdekel az AM-ről, ugyanis a 12-est egyik topictársunk megvásárolta és be kellene üzemelni. Tapasztalataid igen értékesek lehetnek...
Azért, ha látom a hajót mozogni a Balatonon, majd figyelek....:-)
A Hadihajók típus könyvben megtaláltam az aknásznaszádot, de sajnos csak külső rajz van róla, viszont egyáltalán nem találtam rajzokat az AM naszádról - van elérhető anyag ezekről a hajókról?
Szia, Riversea jól mondta, elég stabil a hajó. A bajai úton jól vizsgázott, ha igaz most meszebb is megyünk. Ami a Balatont illeti, ha a gépek rendben vannak, akkor nem lehet probléma.
Csak torpedót (V8) láttam, volvónak nyoma sincs. 17 személyre vannak tágas kabinok, a tiszthelyettseknek (szebb kifejezéssel altiszt) még tágasabb heverős, a kapitánynak meg kis "lakosztály" dolgozó+háló van. Pofás kis hajó az biztos, pl a géptérben még Gergő(2m) is vigyázzba tudna állni.
A 014-es belvízre és tengeren parttól 3 km-ig kapott engedélyt, úgyhogy bírnia kell a hullámokat. A nyilászárók és a belső vízmentes válaszfalak elvileg vízmentesen zárhatóak, bár én éles helyzetben ezt inkább nem próbálnám ki. Üdv: rs.