Keresés

Részletes keresés

A.K.A.N.A Creative Commons License 2004.09.19 0 0 391

Nagyon szépen köszönöm az információkat!

Mivel elég ujjak vagyunk a témában az volna a kérdésem a hajókat AN (AknászNaszád) névven ismerik az emberek? Mert mi csak mint "monitor" -t ismertük. Ebből pedik az következik, hogy az AN-2 az valóban csak 1 hajó és nem az általános elnevezés erre az osztályra? Tudtommal abból a 6 ból van az is amit nekünk ajánlanak csak éppen az ár természetesen jelentősen magasabb mint amiken a többi elkelt. Persze állítólag ez sokkal jobb állapotban van :) ki ne mondana iet ha el ad valamit?

Előzmény: riversea (389)
FLOTTILLA Creative Commons License 2004.09.18 0 0 390

ÜDV Oscar2.

AZ MS-25 /AM-k/ jellegrajza a HADITECHNIKA 2004/4 július-augusztusi számában jelent meg.

 Ahoy: Flottilla

Előzmény: Oscar2 (384)
riversea Creative Commons License 2004.09.18 0 0 389

AN2 Aknásznaszád

 

Épült: Magyar Hajó és Darugyár, Vác (a hajók 1952-1957 között épültek)

Vízkiszorítás: 10,5 t

Hosszúság: 13,4 m

Szélesség: 3,7 m

Merülés: 0,6 m

Üzemanyag: gázolaj, 460 kg

Hatótáv: 200 km

Személyzet: 7 fő

Hajtómű: 2 db D-613 Csepel Diesel-motor

Teljesítmény: 2 X 125 kW (2 X 170 LE)

2 db hajócsavar

2 db kormánylapát

Sebesség: 24 km/h (13 cs) állóvízben

 

A honvédség 34 darab naszádot árverezett az év elején, melyből 6 nem kelt el. Ezeket pár hete ismét árverésre bocsátották és úgy tudom mind gazdára talált. Néhány hónapja még volt egy eladó magánszemélytől, nézd meg Vercsi-77 hozzászólását (263.), lehet, hogy még aktuális. Üdv: rs.

Előzmény: A.K.A.N.A (388)
A.K.A.N.A Creative Commons License 2004.09.17 0 0 388

Üdvözlet!

 

 Szép jó estét mindenkink, én ma jártam itt először mégpedig azzal a céllal, hogy a lehető leg többet tudjam meg az AN-2 ről. Az a helyzet, hogy már 5éve építünk a családban 1 lakóhajót de régen szerettünk volna egy ilyen hajóra váltani. Így megkérdezném nem tud e valaki 1 eladót? Illetve valaki tudna nekem pontos adatokat szolgáltatni ahogy azt korábban az AM-22 ről megtettétek? Nagyon meg köszönöm mindenkinek a segítségét és remélem tud valaki eladó példányt ha más nem legalább az árakról tájékozódnánk!

FLOTTILLA Creative Commons License 2004.09.16 0 0 387

Bocs Oscar2.

A lapszámokat elnéztem. Tel. hívj fel s pontosítom :4109970. Néhányan már rájöttek ki vagyok. Néhányan szidtak is, alaptalanul. Az AM 22 kapitányával pld. együtt végeztük a Lékait.

ÜDV: Flottilla

Előzmény: Oscar2 (384)
DrBub0 Creative Commons License 2004.09.14 0 0 386
A hétvégén sikerült beszélgetnem az AM-22 Óbuda kapitányával és gépészével. 'Sajnos' a lehetőséget 1 lakodalom adta, így hajókról nem sok szó esett. de az elmondottak alapján megállapítottam, hogy minden 'rémség' amit a hajósokról -főleg a hadihajósokról- olvastam igaz. 1 külön világ. sokkal másabb mint a civil élet, vagy akár egy teherhajós matróz élete. Sokkal szigorúbb, keményabb még ebben a kis országban is, ahol már alig akad aktív hadihajó. Az egyetlen 'szent' dolog számukra a hadilobogó. Olyat nem is engednek maguk közé, aki számára nem A Hajó az első. És ezt minden újoncnak meg kell tanulni, ha ott akar maradni. Ha valaki elfelejt köszönni a 'lányoknak', arra rosz napok várnak :-) Emlékezett a Sopronnal való találkozásra és rádiózásra is! Meg arra a hajóra is, ami -többek között- a Zoltánt vontató Sopront is majdnem 'lesodorta'. Kérdések: 1.Kik a 'lányok' (segítség:5en vannak)? 2.Miért domború a Lajta monitor fedélzete?
riversea Creative Commons License 2004.09.14 0 0 385

Folyami aknamentesítő hajó

 

Az AM jelű folyami aknamentesítő hajó a jugoszláv Brodotechnika (Belgrád) üzem terméke. Főbb adatai:

Vízkiszorítás: 72,3 t

Hossz: 27,0 m

Szélesség: 6,50 m

Merülés: 1,20 m

Személyzet: 17 fő

Hajtómű: 2 db TORPEDO típusú 12 hengeres Diesel-motor

Teljesítmény: 2 X 190 kW (2 X 260 LE)

2 db. háromszárnyú hajócsavar

2 db. részben kiegyensúlyozott kormánylapát

Max sebesség: 10,5 cs (20 km/h) állóvízben

Oscar2 Creative Commons License 2004.09.14 0 0 384

Szevasz FLOTTILLA!

 

Megkerestem az említett cikket, az AM-ekről kevés szó esik, inkább a hadihajózás a téma.

Érdeklődőként (sajnos nem én vagyok a tulajdonos), kíváncsi lennék a hajó jellegrajzára (vonalrajzára), a belső felépítésre (rajzok), de érdekel a manőverező képesség és az ezzel kapcsolatos tapasztalatok is.

 

On

Bár én itt csak partvonalról szemlélődő vagyok, remélem az alapítókat is érdeklik ezek az adatok/leírások.

Off

 

Üdv.

Előzmény: FLOTTILLA (380)
guberavera Creative Commons License 2004.09.14 0 0 383
Mivel nem vagyok felhatalmazva a részletek közzétételéhez, csak annyit először kicsit lejebb lesz (virtuálisan) kikötve, aztán nagyon közel hozzánk.
Előzmény: riversea (382)
riversea Creative Commons License 2004.09.14 0 0 382
Melyik topictársunk? Ha nem titok.
Előzmény: TAYFUN (381)
TAYFUN Creative Commons License 2004.09.13 0 0 381

Szevasz FLOTTILLA !

 

 

 Üdv a fedélzeten. Minden info érdekel az AM-ről, ugyanis a 12-est egyik topictársunk megvásárolta és be kellene üzemelni. Tapasztalataid igen értékesek lehetnek...

Kérlek hívj fel, visszahívlak: 06-28-548-129

 

TAYFUN

Előzmény: FLOTTILLA (380)
FLOTTILLA Creative Commons License 2004.09.11 0 0 380

Szia Oscar2.

Némi közöm van az AM-ekhez.

A HADITECHNIKA 2004 1-2. számában egy volt flottillás eléggé részletesen taglalja őket. Ha ennél is bővebben érdekel kérdezz.

 

Üdv : FLOTTILLA

+ új vagyok a fórumban

Előzmény: Oscar2 (375)
muggli Creative Commons License 2004.09.09 0 0 379

Gratula!

Sok sikert és örömet hozzá!

muggli©

Előzmény: szaga123 (378)
szaga123 Creative Commons License 2004.09.09 0 0 378

Siker!!!

Megvan a hajó, és a saját lábán jön fel Visegrádig!!!

Előzmény: muggli (377)
muggli Creative Commons License 2004.09.08 0 0 377

Szaga!

Sikerült? Vettél hajót?

muggli©

Előzmény: szaga123 (376)
szaga123 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 376

An2-es hajóra gondoltam.

 

Oscar2 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 375

Guberavera, Riversea:

Kösz a választ!

Azért, ha látom a hajót mozogni a Balatonon, majd figyelek....:-)

 

A Hadihajók típus könyvben megtaláltam az aknásznaszádot, de sajnos csak külső rajz van róla, viszont egyáltalán nem találtam rajzokat az AM naszádról - van elérhető anyag ezekről a hajókról?

 

Üdv.

 

 

Előzmény: guberavera (374)
guberavera Creative Commons License 2004.08.30 0 0 374
Szia, Riversea jól mondta, elég stabil a hajó. A bajai úton jól vizsgázott, ha igaz most meszebb is megyünk. Ami a Balatont illeti, ha a gépek rendben vannak, akkor nem lehet probléma.
Előzmény: Oscar2 (370)
guberavera Creative Commons License 2004.08.30 0 0 373

Szia riversea

Csak torpedót (V8) láttam, volvónak nyoma sincs. 17 személyre vannak tágas kabinok, a tiszthelyettseknek (szebb kifejezéssel altiszt) még tágasabb heverős, a kapitánynak meg kis "lakosztály" dolgozó+háló van. Pofás kis hajó az biztos, pl a géptérben még Gergő(2m) is vigyázzba tudna állni.

Üdv

 

 

Előzmény: riversea (371)
riversea Creative Commons License 2004.08.30 0 0 372
A 014-es belvízre és tengeren parttól 3 km-ig kapott engedélyt, úgyhogy bírnia kell a hullámokat.  A nyilászárók és a belső vízmentes válaszfalak elvileg vízmentesen zárhatóak, bár én éles helyzetben ezt inkább nem próbálnám ki. Üdv: rs.    
Előzmény: Oscar2 (370)
riversea Creative Commons License 2004.08.30 0 0 371
Hmm. úgy látom egy kicsit tágasabb, mint az AN. Mit láttál a gépházban Volvot vagy Tornadot? A gépen nem látok jelzést.  Üdv. rs.
Előzmény: guberavera (367)
Oscar2 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 370

Helló Mindenkinek!

 

Egy kis infó az egyik naszád sorsáról:

Balatonfűzfőn az új vitorlás kikötőben a parton bakon láttam egy aknásznaszádot, a száma: 542-013. A hajó vélhetően felújításra vár.

 

Felmerült bennem viszont a kérdés, Ti biztosan tudtok rá válaszolni: mennyire alkalmas a naszád a Balatonra?

Van arra valamilyen tapasztalat, hogy mennyire tűri a viharos szelet és az erős hullámzást? (1-1,5 méteres - Balaton)

 

Üdv.

MALWIN Creative Commons License 2004.08.30 0 0 369

Csepel motor komplett javítási kézikönyve van meg Tayfun kollegának, meg nekem.

Irányváltó doksiról nem tudok.

Előzmény: Törölt nick (366)
guberavera Creative Commons License 2004.08.29 0 0 368
Az utolsó előtti kép a felső híd természetesen!
Előzmény: guberavera (367)
guberavera Creative Commons License 2004.08.29 0 0 367

Néhány kép az AMről:

Jobbfőgép:

V6 főgép

Telegráf

Telegráf

Híd (kormányállás)

Híd

Tájoló és kormányvisszajelzők:

 

Felső híd

Legénységi körlet:

 

Körlet
Előzmény: kuhrner (363)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.29 0 0 366

Üdv Mindenkinek!

Tudna segíteni valaki kormány és irányváltó ügyben?

Mert hogy eddig egy rühes oldal dokumentációt sem sikerült fellelnem a naszáddal kapcsolatban, de még a 6hengeres csepel motorról sem.

muggli Creative Commons License 2004.08.27 0 0 365

Az AM-ekben jugoszláv Tornado motorok vannak.

muggli©

Előzmény: kuhrner (361)
guberavera Creative Commons License 2004.08.26 0 0 364
Köszi, talán holnap kijutok!
Előzmény: kuhrner (363)
kuhrner Creative Commons License 2004.08.26 0 0 363

Na jó, csak nem volt egyértelmű, hogy szaga123 topictársunk melyik hajóra gondol.

 

De ha olvassa ezt, üzenem, hogy kérdezzen bátran, szerintem mindkét hajóval kapcsolatban elég sok mindenre tudunk válaszolni.

 

Ha valaki csepellel, meg esetleg hozzávaló irányváltóval akarna dobálózni, vagy kukázni, én is megpróbálnám elkapni...

 

Guberavera! Nézd meg a kiírást, mert szerintem hétfőn nem lehet nézelődni!

Úgy emlékszem, hogy 23-tól 27-ig, illetve szept 1-3 között, 10-13 óráig lehet bemenni a kikötőbe.

 

Üdv, Attila

Előzmény: MALWIN (362)
MALWIN Creative Commons License 2004.08.26 0 0 362

természetesen a Csepel!!!

Ki beszélt itt AM-ről meg Volvo-ról??

 

Előzmény: kuhrner (361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!