Elsőre azt gondoltam, hogy a MaNem-ről van szó, tehát biztos valami orbitális hülyeség és helyén kell kezelni . De belegondolva elég nehéz pontosan az Alkotás Presszót definiálni, hogy pontosan mi volt (tudom , volt már :D), tekintve, hogy egyszer kocsmához volt hasonló, egyszer egy polgári kávézóhoz, a Mester nem igazán tudott vele mit kezdeni (ezzel sem)
"Ilyet egész egyszerűen nem lehet mondani, még csak felindulásból sem, hogy macskaköveket kirakatba dobni. Sajnos a történelemben volt már ilyenre példa."
Jaja, ez a hozzaszolo vm teljesen mas sorozatot nezhetett. Nem beszelve arrol, h az egesz a panaszkodasrol szolt es nem egyszer eheztek is szereplok, legyen az Jutka diakja az iskolaban (sot, ugye az ebedet is egyre tobben nem tudtak befizetni) vagy a husos pultot csak nezegeto nyugdijasok.
Sot, egyzser meg tan Etus is ehezett es csak Gyurciburcinak hala menekult meg az ehhalaltol.
békés időszakban játszódott a szocializmusban - 1987. május 7-től tartott az Opus 1999. december 30-ig (by wiki), tehát a 12,5 évből 2 év.
baráti hangulatban - utálták Juktáék Janka nénit, utálták a lakók Kereit Keszeikémet, Pattogi urat (pedig sokszor igaza volt) stb.
nem volt éhezés, hajléktalanság és bűnözés - éhező nyugdíjas a mentőben, múzeumlátogatás után húsos pultban gyönyörködő nyugdíjasok, stikában zabálás a regálok között. Feri haverja, aki a csomagot otthagyta. Etuskó meglövése. Taxis hiénák Ferihegyen. Presszó eseményei: dílerek, váltópénz elrablása, védelmi pénz szedésével bepróbálkozás.
a nyugdíjas Lenke néni is a vadonatúj, modern lakásában mondja a monológjait - az otthagyott családi ház helyett, ahol a kutyus is boldogan élt, és ami felújítás után sokat ért volna már akkor is.
Ugyanonnan egy másik hozzászóló. Legalább nevén meri nevezni a műfajt "teleregény" helyett, ami sokkal inkább illik az előszeretettel "brazil szappanoperázott" latin-amerikai sorozatokra illik.
"Megy a savazas, de a szaros életetek ugyanúgy zajlott,mint a szappanoperában , az más kérdés ,h gagyin tálalalták még a Kossuth díjjas színészek is .Persze azért , h a sok hülye is értse. Ezért volt sikeres"
Egy sokadik Szomszédok témájú Blikk-cikk facebookos kommentszekciójából:
"Itt a sok buta hozzászólónak annyit:
A Szomszédok - című televíziós sorozat egy normális, emberbaráti , békés időszakban játszódott a szocializmusban , ahol nem a pénzbeni különbözőségekre fektették a hangsúlyt, hanem az emberi értékekre. A színészek és az emberek baráti hangulatban és egyenlőséget teremtő környezetben éltek akkoriban. Nem volt egetrengető problémájuk, nem volt éhezés, hajléktalanság és bűnözés . Ilyen kiegyensúlyozott érzelmi háttérrel nehéz lett volna egy színésznek kifakadni , hogy... de borzasztó az élet. Szerencsére nem volt borzalmas érzelmi alap és háttér hatalmas drámai jelenetekre, ezért egyszerű a Szomszédok sorozat vonalvezetése. Örüljünk neki, hogy olyan szerencsések lehettünk , hogy a nyugdíjas Lenke néni is a vadonatúj, modern lakásában mondja a monológjait. Köszönettel a szocialista rendszernek a rendszerváltás előtt. A mai sorozatok ezzel szemben agresszívak és semmitmondóak, erkölcstelenek."
És keccsölő nyomdász zongorakoncertre? Vágáschi Feri egyszer kísérte el Jutka tanárnőt Schiff András koncertjére, műértőn élvezte ő is az előadást. Otthon viszont sosem szólt ún. komolyzene náluk, ami azért is furcsa, mert Jutkának azért csak illett volna az óráira készülnie. Aztán többet szó nem esett arról, hogy menjünk el valami koncertre, a múltkor is milyen jó volt, vagy valami hasonló. Mester csak meg akarta mutatni, Feri simán hozza az értelmischégi attitűdöt.
Tv tornát mindenki végignézte a fotelben ülve főleg mikor az ikrek voltak, de senki nem tud megnevezni olyan embert, aki csinálta is volna. Még láttam már olyat, aki hallott róla, hogy a szomszéd látta az asszonyt tornázni a tévé előtt elérési úttal se. :)
Még az elején az is érdekes volt, hogy Julcsibe közölte, hogy látta a varázsfuvola operát, de nem tudja elmondani miről szól.
11-12 éves gyerek mikor jár Operába? Pláne egy lakótelepen élő orvos-kozmetikus pár gyerekeként. Nem áltlaános dolog, hogy gyereket operába visznek, felső tízezer szórakozása az opera, nem a középosztálybelieké.
"Mindeközben Jutka énekóráin tízéves diákok olyan fokú érdeklődést tanúsítottak a kantáták iránt, hogy a néző – a Bachhoz való teljes hasonulás érdekében – izzó kötőtűket döfött volna dobhártyájába."
A szerző is tanúsíthatott volna legalább annyi érdeklődést énekórán, hogy Bachot és Beethovent meg tudja különböztetni.
Akárhogy is lesz, az biztos, Laci presszója nem lesz már helyszín az újraforgatott Opusban. Vagy a helyszín még talán-talán, de Laci nélkül. Említeni sem fogják, ahogy Gyulárium Gyula is úgy eltűnt, mintha sosem létezett volna.
Nekem ez nagyon hasonlo ahhoz, amikor valaki meg praktikusan abbol el, hog azert hivjak mert musorokba, mert o volt Dr Drake Ramorey az Eletunk napjaibol x.y. a Szomszedokbol, netan ugy irnak rola cikket, hogy x. y. a Szomszedok sztarja....
De az nem akkora baj, ha a neve, ha van, mint aruvedjegy, mint akarmely mosopore, neki vagy a csaladnak hoz hasznot (igaz, ha neki, akkor neki legalabb van egy kis koze az eljatszott karakterhez)
"Nemcsák Károlynak – ahogy a többi szereplőnek is – óriási népszerűséget hozott a sorozat, de szerinte, ha nem szerepelt volna benne, akkor sem lett volna gondja azzal, hogy ismertséget szerezzen, mert abban az időben könnyebb dolguk volt a színészeknek."
Nem-e? Pedig elég sok sorozat (meg persze filmeket is forgattak )futott párhuzamosan a Szomszédokkal, de Nemcsák nem nagyon bukkant fel egyikben sem, max. a Szomsza vége után (?) a BK-ban.
145 millió forintért eladó Zenthe Ferenc egykori otthona
"az ember szinte azonnal elképzeli, ahogy Zenthe Ferenc egy-egy előadása előtt, esetleg a Szomszédok forgatása után megpihenve, a kertben ücsörögve váltott néhány kedves szót a valódi szomszédaival."
Az Egy erkölcsös éjszaka és a Szerelem Makk-film. Bacsó is dolgozott bele, de nem tudni, hogy mennyit. Eleve mindkettő meg volt írva rendesen, rendes írók által. A Tanú2-t meg Bacsó és Fábry gányolta össze.
Bacsónak volt még egy rendszerváltást feldolgozó próbálkozása: egy tévésorozat, amiben roma rendőrt játszott a főhős Pusztaszeri Kornél. Na abból is csak a cicik emlékezetesek. Meg a Helló, doki! Az is rettenet volt.
Én azért Bacsó munkásságával kapcsolatban megengedőbb vagyok.
Egy erkölcsös éjszaka, Szerelem, Sztálin menyasszonya azért szerintem nem nevezhetők kimondottan rossz filmnek, de a Titánia, Titánia kivételével az összes többi filmjét sem mondanám rossznak, de legalábbis értelmezhetőek szerintem.
Oké, hát nem egy Tar Béla, de azért kismesternek elmegy.
Azt gondolom, hogy A tanú egyszerűen agyonnyomta a maga legendájával.
Hogy 10 évig volt dobozban, de mivel itt-ott azért lehetett látni, felépült köré egy kultusz.
És az a baj, hogy a rendszerváltás körüli turbulencia igenis megérdemelt volna egy normális feldolgozást, szerintem egyébként még A Szórád-ház talán a legjobb ebben a műfajban.
De ezt ráhúzni a korábbi karakterekre, mivel Őze Lajos meghalt, behozni Szacsvayt, mint Virág elvtárs fia, meg úgy egyáltalán az egész teljesen kínos volt.
Pedig ebben is voltak momentumok, pl. a karakán-magyarám, meg persze szépmérnöknő keblei, de hát...
"„A film valahogy nem talált meg engem” – mondja Schnell Ádám. A tévében azért láthattuk őt, például a Szomszédokban, amiben közel négy évig szerepelt."
Bár több budai teniszpályát működtetne ez a budai gyerek, mégis SándOrr ott lakhatna egy albérleti panelben, mert nincs pééénz, vagy mert miért ne? Mester védjegye, hogy indokot nem kell keresni. Sőt, esetleg Almáék kisszobáját bérelhetné, ők meg Nagyikáék szobáját foglalnák el - vagy az nagy szentségtörés lenne? A nyugdíjas Bajusz főőőőmérnök-igazgatóval meg esténként beszélgethetnének az újulatokról és a drágaságról.
Amúgy a szerethető öregek közül kimaradt Gábor Gábor, bár ő nem ez a kategória volt. De esetleg lehetne, hogy megtér, abbahagyja a vállalkozási ötletek megvalósítását, mert rájön, nyugdíjból hónapról hónapra tengődni sokkal erkölcsösebb dolog. Öreg napjaira ő is szomszéd lenne egy kis gárzonban, esetleg Sümi lakását venné meg.