Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

halaspanna Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49323

Renault Thalia 1.2 Privileg boldog tulaja lettem tegnap.Egy kis segitséget kérek a Tisztelt tulajoktól.Érdemes-e lecserélni az olajat rögtön,vagy kivárjam a szerviz ciklusnak megfelelő kilométert?Már kemény 110km van a kocsiban.Köszi minden okosságot előre is!

SGN Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49322

Sziasztok!

Többször volt már téma a beleszakadt izzítógyertya. Tegnap Anonymus23 írta, hogy neki kellett kettőt cserélni. Valahogy így csinálhatták:

 

vagy akár ehhez hasonlóan:

 

Konkrétan a mi verdánkhoz még nem találtam vidaót, de ha valaki talált akkor ossza meg velünk! Hali....

pintérlászló Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49321

EGR szelep tisztítás ok!

Köszi a videót!!

Volt mit kitisztítani rajt :))))

Koszi 199 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49320
Köszönöm a segítséget!
Előzmény: Törölt nick (49316)
rogi321 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49319

Hát most összeraktam igy. Attól féltem hogy széttörik teljesen, mert a közepe fele kicsit berepedt a pereme nem akartam teljesen széttörni. Jövőv héten mégegyszer nekifutok, hátha sikerül szétszednem.

 

Előzmény: Gergo.bgy (49318)
Gergo.bgy Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49318

Üdv, 

 

Üdv a klubban. :) Én anno ugyanígy jártam. Nekem is két részből áll. Nekem már két sarok van leppattanva. :) Én úgy szettem ki, h a peremnél, tehát nem a rögzítő füleknél, nagyon óvatosan beütötem a vékony csavarhúzót, csak annyit, h elváljon a szelep a háztól. Onnantól kezdve, h már volt egy kis résem, WD40-el megkínáltam, és kézzel elkezdtem kifelé húzni/kirángatni. Szó szerint rángatni kell. Kézzel húzd ki, mert ha szerszámmal csinálod, teljesen szétvered a peremét. Szó szerint rángatni kell. Ahogy lassan jön majd ki, folyamatosan WD40-eztem. Tisztitás, miután összeraktad a hiányzó részt kitöltöd gumihámmal, legalábbis én így csináltam.  

Előzmény: rogi321 (49317)
rogi321 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49317

Na ma szétszedtem az egr szelepet, vagyis csak szétszedtem volna, DE szépen lejött a szelep külső része, de a belső perselyes részt egyszerűen nem tudtam kihúzni.Még a sarka le is pattant.

Azt hogyan tudom a hengerből kihúzni??

 

A külső részt megtisztitottam, meg ami bennt maradt rész ott a rugó teljesen be volt állva azt is sikerült ugy kitisztitanom hogy most ujra jár a rugó, de a belső részhez igy nem tudok sajna hozzáfárni.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49316

Szia!

 

Bármilyen izzót tehetsz bele, amit boltokban, üzletekben kapni lehet, emelt, növelt fényerejűt is, a lényeg, hogy maradjon szabványos 55w-os halogén izzó.

 

100w-os izzó, H.O.D. izzó, HIR izzó, LED-es kütyük (kivétel ha gyári pl: lámpatestben, menetfényben) és utólagos xenon felejtős... 

És bár szabályos a kékes búrájú "E" jeles szabványizzó is, amit pl nagyáruházakban kapni, bár ezt is szeretik megszólni, de látni meg nem sokat vele, ezek gagyik, ezeket nem érdemes megvenni.

 

Nevesebb gyártó izzóit is kipróbálhatod, ha nem sajnálod rá a pénzt, pl:  Osram Night Breaker Plus, GE (Tungsram) up to +90%, White Hammer, Philips....stb.

 

Itt szoktak a srácok ilyesmiről dumázni:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9053716&la=117531855

Előzmény: Koszi 199 (49314)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49315

Anonymus23, SGN, Ata61

Így van, dCi-ben nincs tápszivattyú. A nagynyomású szivattyú szívja fel az üzemanyagot. :))

Koszi 199 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49314
Sziasztok!

Ki égett a jobb első lámpám, ugyebár most rá mentek erre a rendőrök. Azt szeretném kérdezni hogy csak ugyan olyanra lehet cserélni? Vagy valami erősebb, modernebb izzót szabad bele rakni? Akkor persze mind a kettőt cserélném. 2001. 1.4 16v

Valaszukat előre is köszönöm!
Ata61 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49313

"Heló!

Szerintem te a kormányszervó villanymotorját hallod. Emlékeim szerint a DCi-ben nincs külön villanymotoros tápszivattyú ezért gondolom, hogy azt nem is hallhatjuk. :-) Megerősítés azonban Kerekatitól jöhet! Hali..."

 

DCI-ben valóban nincs villanymotoros tápszivattyú.Az üzemanyag szivattyú a nagynyomású pumpába van beleépítve(kisnyomású kör).

Előzmény: SGN (49309)
Ata61 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49312

"Heló!

Szerintem te a kormányszervó villanymotorját hallod. Emlékeim szerint a DCi-ben nincs külön villanymotoros tápszivattyú ezért gondolom, hogy azt nem is hallhatjuk. :-) Megerősítés azonban Kerekatitól jöhet! Hali..."

 

DCI-ben valóban nincs villanymotoros tápszivattyú.Az üzemanyag szivattyú a nagynyomású pumpába van beleépítve(kisnyomású kör).

SGN Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49311

Köszi! Remélem a hozzászólásom is segített! Cső....

Előzmény: Anonymus23 (49310)
Anonymus23 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49310

Húbakker, ahogy megláttalak eszembe jutott az ígéretem/elmaradásom, pótolom nemsoká.

Előzmény: SGN (49309)
SGN Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49309

Heló!

Szerintem te a kormányszervó villanymotorját hallod. Emlékeim szerint a DCi-ben nincs külön villanymotoros tápszivattyú ezért gondolom, hogy azt nem is hallhatjuk. :-) Megerősítés azonban Kerekatitól jöhet! Hali...

Előzmény: Anonymus23 (49303)
Anonymus23 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49308

A takarításhoz én hideg zsíroldó folyadékot használtam, hasonló szépen megtakarította mint a második videón a tiszta szelep.

Előzmény: rogi321 (49306)
anca37 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49307

Sziasztok!

1000 és 1 éve nem jártam erre de mindez csak azért, mert semmi baj nem volt az autóval. Most viszont a segítségeteket szeretném kérni: elszállt a kormányszervó és nem igazán találjuk a hiba okát. Táprelét megnézték, az jó. Szivattyú? Vagy olvastam, van valami jeladó gombája? Az merre található? Vagy esetleg ha tudtok Pécs vagy környékéről megbízható szerelőt aki ért hozzá, vagy legalább megállapítja mit is kell vennem hozzá. 2004-es dCi-ről van szó. Szakszervízzel még anno megszívtam, azóta sem voltam és nem is mennék így azt ne is ajánljátok.

Köszönöm előre is! 

rogi321 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49306

Köszi a gyors választ!

Előzmény: Tibibá666 (49305)
Tibibá666 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49305

Szia!

 

Nézd meg ezeket a videókat:

 

 

 

Előzmény: rogi321 (49304)
rogi321 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49304

Sziasztok.

130ezer km van az 1.5 dci 2004 tháliámban, és szerrintem az egr szelepem totál le van rakódva csuvával,mert nehezen is indul, meg nem is igazán goyrsul már. Még sosem volt kiszedve és megtakarítva.

Ma rászántam magam hogy kiszedem, tudbnátok segíteni, hogy pontosan hol találom és mi a menete a kiszerelésének?

 

Köszi üdv!

Anonymus23 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49303

Jut eszembe egy kérdés:

Amikor ráadom a gyújtást, akkor egy ilyen kis elektromos motorhang (tápszivattyú?) hangja hallatszik, majd leáll. Ennek mennie kellene minden indítás előtt? Mert egy jó ideje tűnt fel, hogy ez mikor hogy megy. Van amikor megy, de reggelente többynire nem működött.

Anonymus23 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49302

Nah visszajött a verda vizsgáztatásból, ezeket cserélték rajta:

Axiálcsuklók, egy gumiperselyt, féktárcsa szabályozás, futómű beállítás

Ezen túl kicserélték benne a korábban beletört izzítógyertyát, és egyúttal mind a 4 gyertyát cseréltettem, ami végül is jó ötlet volt, mert egy másik is bele volt rohadva, így azt is fúrni kellett.

Plusz a nyomáselosztó szelep ultrahangos tisztítás.

Vizsgadíjjal mindennel együtt volt 60000 Ft

 

Jelenleg semmi nagyon különöset nem veszek észre, talán mintha annyi, hogy mintha kicsivel tovább forgatná (félhideg, langyos és meleg állapotban próbáltam), de mindig beindul, a járása szép egyenletes lett.

Egyelőre ennyi. Majd jelentkezek ha van fejlemény.

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49301

Itt is egy érdekesség még az előzőhöz:

 

A nappal menetfényre vonatkozó teljes jóváhagyási leírás itt megnézhető vagy letölthető (pdf):

http://www.kti.hu/uploads/ENSZ-EGB/gepjarmu_eloirasok/ujak/Egb087.Rev.2._11.pdf

 

Ebből a 6.oldal:  "5.2.1.3. "RL" kiegészítõ jel."

 

Ez is sokaknak "kimarad" az életéből. :)))

Előzmény: Törölt nick (49300)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49300

Teljesen szabálytalan!!!

 

A termék leírása gagyi és téves, megtévesztő, nekik az a lényeg, hogy eldaják.

Teljesen szabálytalan!!!

 

Utólag -és persze gyárilag is- világító -és minden más egyéb- berendezést felszerelni csak előre meghatározott jogszabályok alapján lehet.

Egy gyári fényszóró fizikai elhelyezésére is vannak úniós szabályozásokok, amiket a gyártókanak is be kell tartani, hogy milyen magasan lehet, nem lehet x mm-nél alacsonyabban...stb. Ez minden lámpára vonatkozik, oldalindexre, hátsó lámpára, rendszámtáblára...stb.

 

Ezen úniós jogszabályok mellé vannak még az egyes országok saját előírásai, amit szintén be kell tartani.

Nálunk Magyarországon ez a 6/1990. KÖHÉM rendelet, mely a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szól!

Ezt külön felyezetekben, kategóriákra bontva tartalmazza a leírásokat.

 

A világító és fényberendezésekre vonatkozó szabályzások kb a 37. §-tól kezdődik, és a 71. §-ig tart.

 

Idézek ismét pár sort: Színekkel megpróbálom jelölni, hogy átláthatóbb legyen:

 

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek:
55/A. §  2 (1)   A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2)  A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek: 
55/B. §  4 (1)   A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott* nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2)  A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a)  az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b)  az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)  5     A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5)* bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat* bekapcsolják.

 

*hogy mi is a jóváhagyási jel, milyen adatokat kell tartalmaznia, és hogy is kell kinéznie, azt egy másik leírás tartalmazza lentebb.

*A távilsági fény, tompított fény, ködlámpa...stb is fényszóró!

*42. § (5) bek. A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül — a kapcsoló működtetésének az időtartamára — bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia.

Ez röviden és konyhanyelven a fénykürt, amivel "villogtatsz".

 

Távolsági fényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek:
42. §  (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott távolsági fényszórót szabad felszerelni.
(2)  A motorkerékpáron — kivéve a motoros triciklit — a távolsági fényszórót úgy kell elhelyezni, hogy az átvilágított felületének széle 100 milliméternél ne legyen távolabb a tompított fényszóró átvilágított felületének szélétől. Egyéb járművön pedig a távolsági fényszóró átvilágított felületének külső széle nem lehet kijjebb, mint a tompított fényszóró átvilágított felületének a külső széle.
(3)  Ha a járművön olyan, munka végzésére szolgáló berendezés van, amelynek működését a szabályosan felszerelt távolsági fényszóró akadályozná, vagy amely a szabályosan felszerelt távolsági fényszóró fényét takarná, alkalmazhatók olyan távolsági fényszórók, amelyek nincsenek a járműre felszerelve, hanem — a közúti közlekedésben való részvétel idejére — kitűzhetők. A kitűzhető távolsági fényszóró rögzítőszerkezetének — külön beállítás nélkül — biztosítania kell a fényszóróra a rendeletben meghatározott megvilágítási (beállítási) előírások teljesülését.
*(4)  A távolsági fényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták.
*(5)  A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül — a kapcsoló működtetésének az időtartamára — bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia.
(6)  A távolsági fényszóró — a motorkerékpár távolsági fényszóróját kivéve — a kormányzott kerékkel együtt nem fordulhat el. Ez a rendelkezés azonban nem zárja ki, hogy a 4 db távolsági fényszóróval ellátott gépkocsi távolsági fényszóróiból 2 db a kormányzott kerékkel együtt elforduljon.

 

Tompított fényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek:
44. §  (1) 48 A járműre csak jóváhagyási jellel ellátott tompított fényszórót szabad felszerelni. A jármű egyedi forgalomba helyezésének engedélyezése során — a tompított fényszóró által biztosított megvilágítási kép vizsgálata alapján — e rendelkezés alól a közlekedési hatóság felmentést adhat.
(2)  A tompított fényszórót az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron és az oldalkocsis motorkerékpáron a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában gépkocsin és motoros triciklin úgy kell elhelyezni, hogy a tompított fényszóró átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a két tompított fényszóró átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek. Az olyan motoros triciklin és lassú járművön, amelyen egy tompított fényszóró van felszerelve, a tompított fényszóró átvilágított felületének a bal széle a jármű bal oldali legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb nem lehet.
(3)  A tompított fényszóró átvilágított felületének az alsó széle az úttest szintjéhez 0,50 méternél közelebb, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől 1,20 méternél távolabb nem lehet. Mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében — ha a jármű szerkezeti kialakítása ezt szükségessé teszi — a tompított fényszóró átvilágított felületének a felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter távolságra lehet.
(4)  A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a tompított fényszóróra is.
*(5)   A tompított fényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. A távolsági fényszóróról a tompított fényszóróra való átkapcsoláskor — a rendelet 42. § (5) bekezdésében említett esetet kivéve — a távolsági fényszórók nem világíthatnak.
(6)  A tompított fényszóró — a motorkerékpár tompított fényszóróját kivéve — a kormányzott kerékkel együtt nem fordulhat el.

 

*"itt" mindkét résznél bukik pl a lagunás "távolsági fényszóró átalakítása halványabban világító nappalifénnyé" mutatvány.

 

Jóváhagyási jelzés:

A KTI honlapján minden hivatalos jogszabály megtalálható pl:

http://www.kti.hu/index.php/szolgaltatasok/eu-es-ensz-egb-koordinacio/ensz-egb-gepjarmu-eloirasok

 

A nappal menetfényre vonatkozó teljes jóváhagyási leírás itt megnézhető vagy letölthető (pdf):

http://www.kti.hu/uploads/ENSZ-EGB/gepjarmu_eloirasok/ujak/Egb087.Rev.2._11.pdf

 

És akkor így a végére ki is derült, hogy az általad linkelt cucc tulajdonságia igen csak messze állnak ezektől! :))

 

(Sorry mindenkitől a sok szövegért, de remélem mindenkinek hasznos összeállítás)

 

Előzmény: BergIstván (49296)
laszlo.38 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49299

Szevasztok, engem is utól ért a fűtőradiátor hiba.

Vissza olvasgattam itt, sok hasznos infót találtam, de sokat segitene egy 

olyan ebber irása aki már csinált ilyet. Mire kell oda figyelni, mi ennek a menete

és hasonló dolgok. Előre is köszönöm.

Tasligep Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49298

Köszönöm az infót.Az egyik barátom vásárolt egy kábelt és nem működött neki.Ő úgy gondolta hogy önkényesen majd átforasztgatja a lábakat(bár szerintem ez nem fog menni de erősködött) és akkor működni fog.Egy tháliája van Neki is mint Nekem és ő egy olyan kábelt vett ami csak vw és audihoz jó.

http://www.ebay.com/itm/110795299681?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Én mint nem hozzáértő mondtam Neki hogy nem elég átforrasztgatni a lábakat mert a benne levő chip sem azonos a másik kábellel.Szerintem.De Ő erősködött.Mondtam Neki hogy ez lenne jó neki a tháliához:

http://www.ebay.com/itm/160874403831?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

 

erre azt mondta hogy ha nem sikerül akkor vesz egy ilyet.Hát röviden tömören ezért kellett a lábkiosztás.

Csak mivel Ő nincs itt regelve ezért kért meg engem hogy kérdezzek rá.

Előzmény: Törölt nick (49297)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 49297

Miért kell neked a lábkosztás?

Az ODB2 csatlakozónak van szabványos lábkiosztása. Minden ilyen kütyünek alapesetben "ugyan olyan" lábkiosztása van.

Itt pl egy egyszerű leírás:

http://www.obd-diag.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=40

 

Kicsit bővebben: Alapesetben a mindig használatos érintkezőket kiemeltem.

 

1: K-Line for ABS control unit.
2: J1850 Bus+ Not connected (US "pulse width modulation" standard).
3: K-Line for air bag control unit.
4: Ground GND-Earth (for power).
5: Ground GND-Earth (signals).
6: CANBus  „H”.
7: K-Line for engine control unit (ECU) and automatic transmission.
8: K-Line for immobiliser
9: Preparation for aggregates (dashboard) - I don't know what this is for.
10: Not connected (US "pulse width modulation" standard).
11: Anti-theft device (alarm).
12: Preparation for aggregates 2 (front) - I don't know what this is for.
13: Preparation for aggregates 3 (rear) - I don't know what this is for.
14: CANBus „L”.
15: Not connected (L-Line).
16: +12V supply

 

"Mi" egyszerű alap, Fedcomp nélküli Thalia-nkban nincs CAN-BUS rendszer. Csak K-Line van, ezzel lehet hozzáférni az elektronikus egységekhez, mint ECU, UCH...stb. Jól látszik a leírásban, hogy a szabványban külön K-Line vonal csatlakozás van kiépítve a csatlakozóban az ABS-hez, AIRBAG-hoz, ECU(UCH)-hoz, IMMO-hoz. Ez egyetlen szál vezetéket jelent, amin az adat jön-megy, mikor hibakódot olvasol, törölsz, programozol...stb. Ez lényegében úgy történik, hogy impulzus sorozatokat küld oda-vissza egymásnak a két eszköz (pl diagnosztika-ECU). Az impulzus sorozatok "sűrűsége", ideje, "hossza", egymás követésének ideje...stb határozza meg a végrehajtandó feladatot az egységben.

A CAN-BUS lényegében ugyan ez, csak ez két vezetékszálon történik, ezért gyorsabb.

Multiplex-es verdában mivel sok egységet kell összekapcsolni -és akkor még ott a fedcomp- erre találták ki a CAN-BUS rendszert. Lényegében ez ugye két szál vezeték (CAN L, és CAN H) és erre a két szál vezetékre minden egyes elektronikus egység rá van kötve, az ECU-tól, AZ UCH-n át, az ABS-en keresztül a Kijelzőegységig minden, akár 12-15 elektronikus egység.

A küldött adatcsomag diagnosztika során végigmegy a vezetékeken, és az összes egységhez eljut. Persze a jelsorozat mindig tartalmaz olyan adatot, amia alpján hozzáféünk egy bizonyos számítógéphez, hogy épp az ABS-hez, vagy az ECU-hoz.

 

Na de egyelőre ennyit erről. :))))

 

A lényeg ebben, ha a leírás alapján megnézitek a verdában az ODB csatlakozót, látszik, mely érintkezői vannak bekötve, kábelezve, mert látszanak benne az érintkező tüskék. Összehasonlítva a leírással, meg lehet tudni, hogy milyen protokoll használatos az adott autóban, és mely egységekhez lehet hozzáférni pl K-line vonalon.

Ha a csatlakozóban az autóban pl be van kötve a 3-as érinkező, akkor K-line vonalon hozzáférni az légzsák számítógéphez, így az megfelelő diagnosztikai eszközzel diagnosztizálható.

Ha van egy, csak CAN rendszerre gyártott diag, melyben nincs bekötve a K-line vonal, csak a CAN, nem fog tudni kommunikálni egy olyan autóval, melyben K-line van és nincs CAN-BUS.

 

A gyári diagnosztikai eszközök összetettek, így mind K-Line mind CAN vonalon képesek kommunikálni, és üzem közben is akár ide-oda váltani a kettő közt. Ezért van, hogy azzal mindent meg lehet csinálni.

 

Egy ELM327-esnek pl lehet nincs is bekötve a példában említett 3. sz. érinkezőlába, így alapban nem is képes kommunikálni pl a légzsákkal.

De ha be is lenne kötve, elektronikus "egyszerűsége" miatt nem képes olyan bonyolult jelsorozatokat küldeni, hogy diagnosztizálni vagy programozni lehessen vele pl a légzsákot.

Bár az ELM elvileg tudja mindkét K-line és CAN-BUS-t is, mégsem tud olyan összetett jelsorozatokat küldeni és fogadni, hogy minden elektronikus egységhez hozzá lehessen férni. Ezért van, hogy legfőképp csak az egyszerűen eltárolt hibakódok kiolvasására képes a memóriából, de pl programozni már nem lehet vele.

Előzmény: Tasligep (49281)
BergIstván Creative Commons License 2012.11.16 0 0 49296

Nah akkor ez most hogy is van???

Lehet ledszalag pozíciófény vagy sem??


Erre vessetek 1 pillantást:

http://www.autoriasztok.hu/led_nappali_vilagitas.htm#ledes_dekor_csikok

Érdemes a termék melletti szövegrészt elolvasni!

 

Konkrétan erre a szövegre gondolok:

" NEM R87 szabványnak megfelelő (pozícófénynek alkalmas) "

 

 

 

Ezek után még mindig nem tudom, hogy akkor szabályos-e az enyém is vagy sem?!

 

Üdv

Előzmény: Törölt nick (49194)
pintérlászló Creative Commons License 2012.11.16 0 0 49295

Igazán nincs mit, erre való a forum! :)))

Előzmény: pippendro (49293)
Luck Skywalker Creative Commons License 2012.11.16 0 0 49294

Alul a rudazaton lehet állítani.A váltófelöli végénél van egy átmenő nyolcas csavar.Azt fel kell lazítani és akkor tudod "behangolni",de akna és egy segítő emberke nem árt hozzá.Amúgy borzasztó mennyi hasonló történetet hallok.Nem csoda ha köpködnek a szerelőkre.Én kb. fél órája hagytam abba a melót mert így jött ki.Viszont ha valamit elcsesznék,és az ügyfél veszi észre tuti egyből orvosolnám a problémát.Egyébként meg ha a megfelelő helyen kötik le a rudat nem kell állítgatni.

Előzmény: Grandeferi (49291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!