Sziasztok! SOS-ben kéne nekem információ, hogy a Robi 50 és Robi 55 között milyen különbség van, mire kell figyelni a vásárláskor, melyik a jobb a kettő közül?
Esetlegesen valamely alkatrészek egyeznek-e mindkettő gépnél, tehát az egyikből a másikba felhasználható.
Szó szerint. Bár az RK02 nem egy lassúléptű valami, de anno amikor a szülők kukoricását rotáltuk a bátyámmal, én az RK05-el minden sornál lemardtam kb 1/3-al a 02-estől.
Egyébként a vízszintes tengelyű Briggs motor sokkal jobban tűri a nem teljes gázon való üzemet, mint mondjuk a Honda. Az előre és a hátramenetet egyaránt egy-egy kuplungkar behúzásával kapcsolod, sokkal gyorsabban tudsz irányt váltani, mint mondjuk egy váltós géppel.
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de azzal még leköteleznétek, ha meg tudnátok mondani, hogy a különböző RF- fűnyíró adapterek közül melyik jó az 55-öshöz. A gépkönyv RF-458-at ír, erről semmi adatot nem találtam. A Vaterán viszont van 456-os. AZ jó lehet hozzá?
Anyit még sikerült kiderítenem, hogy nekem valószínűleg nem Jikov karburátorom van a gépen. Nem dupla, hanem szimpla úszó van pl. benne, s egyébként sem hasonlít a Babetta oldalakon látott Jikovokhoz, inkább a Dellotrókhoz. Na most ezen felül két csavar van, az egyik az alapjárati fúvóka (ez egy tűszelep, ennek a "vége" lóg ki a karbiból), a másik egy rugóval ellátott, gondolom az az alapjárat állító csavar. Benzin-levegő keveréket állító csavart nem nagyon találok. Ebben az esetben csak a rugós csavart kell állítgatnom? A gázkarnál van még egy rugós csavar, amivel a gázkar előfeszítését lehet tán állítani. Lehet, hogy azzal is kellene "játszani"?
Értem , de azért próbának se rossz . Kis állítgatással lehet hogy jobban megy majd .Én holnap rotálok a kertben meg kocsizok is majd , lehet csinálok pár vidit és feldobom , de gondolkodtam hogy veszek magamnak egy Rk 05 B-t ez is 5,5 lóerős honda vagy briggs motorral szerelt és van rajta egy fokozat előre és egy fokozat hátra . Igaz ennek hátránya hogy nem lehet rá felezőt tenni .
De régebben a motorok teljesítményét levegőszűrő és kipufogó meg még ki tudja mi nélkül mérték, ezért azokon a motorokon nagyobb érték szerepel. Illetve a trükkös gyártók ma is ezt a mérési módszert alkalmazzák.
Nem mértem, kb. 15cm max. de ez még csak próba volt.
Miért neked hány lóerős a gépeden a motor ??? Mert ahogy néztem a videót elég könyen húzta az ekét és az eke sem a föld tetejét karcolta . Mekkora a legmélyebb barázda amit eddig elértél a gépeddel ?? Mármint hány cm mély ???
Ha annyit szánsz rá, én a helyedben már kéttengelyes kistraktort vennék, azután már nem kell gyalogolni. Egy házi kistraki, meg egy jó, de használt rotakapa simán kijön annyiból, és sokkal sokoldalúbb vagy a két géppel. De természetesen mindenki a saját elképzelései szerint dönt.