Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Érdeklődnék, hogy szerintetek egy 100m2 házhoz 3rétegü üvegekkel külső és födém szigeteléssel elég lenne-e 15kw faelgázositó kazán 1000l pufferrel (pufi lehet nagyobb). Gázból 1600-2000m3 megy el kb.
felül látszik az 1" ,,alul,, a 2", a kétcolos menne a kazán melegvíz felfűtéskor, kivétkor a felsőn szivattyúval keverőszeleppel visszakötve a elmenőbe a colosról .a 2" raknék visszacsapót ,hogy a kivétel már szivattyúval keverőszeleppel működjön . ez érdekel működik-e ez így
sztem igen ,de még soha nem csináltam ilyet bár gépész ember lennék ,de inkább forgácsolás,gépszerelés, traki, motorfűrész .
az nem okoz gondot ,hogy egy mérőcsonk hely sincs azt megoldom akár a 2" is veszek záródugót és esztergálok bele a mérőhüvelyekhez
való meneteket oszt jónapot, mivel belenéztem a tartályba belül is makulátlan a horganyzás, nem hegeszteném mert belül lemegy a horgany.
megoldható ez az előbb felvázolt módon, így nem sérül a gyári horganyzás .
az álló tartály 3/4 -nél van egy 2" bemenet oda gravitálna bele kazán (töltő) üzemben a melegvíz, feltételezvén azt ,hogy a meleg úgyis a tartály
tetejére rétegződne ! viszont a pufferról történő lakásellátást már nem erről menne, mivel a legmelegebb víz a legfelső részen van . ott van egy 1"csatlakozási lehetőség tehát a szivattyús kivét már onnan menne ,hogy a legmelegebb vizet tudjam a lakás felé bekeverni.
magyarul a pufi felmelegítése menne a 2" csövön a melegvíz kivétele + szivattyúval keverőszeleppel a 1" -n .
a visszacsapó szelep azért kell a 2" ágba mert mivel süllyesztett a tartály ha nem lenne szépen visszagravitálna a 80 fokos víz .
Sziasztok , érdeklődnék tőletek egy bekötéssel kapcsolatban . vettem egy 1000 literes pufit amin van 5 db 2" csatlakozás ,
de sajnos a felső ahonnan ki kéne venni a melegvizet csak 1" . működne -e úgy a dolog hogy a felfűtést a 2" csövön menne
gravitációval ami a tartály olyan 3/4 részénél található , a pufferüzem (kivét) pedig a tetején lévő 1" kivezetésnél egy szivattyúval
és keverőszeleppel ? a ház felé nem akarnék 80-90 fokos vizet küldeni, mert minek ! a töltőnél vagy csapot avagy talán jobb
megoldás egy visszacsapó szelepet beiktatni ? evvel kapcsolatban is segítségre szorulnék, ugyanis még életemben nem láttam visszacsapó szelepet és az érdekelne van-e 2" kivitelben, és esetleges meghibásodás esetén lehet-e nyitni mechanikusan ? ez azért érdekelne mert
egy esetleges szivattyú bakinál (ha nincs más ) mehetne gravitációvan mivel a tartály süllyesztve lesz . szeretném minél egyszerűbben megoldani
(már ha lehetséges)így minimalizálnám a hibalehetőségeket !
a boltba kicsit félre vezettek, érdekes debrecenben elég vakon vannak a gépész áruházakbana faelgázosító kazánok rendszereiről. Innen tudtam meg igazából mindent. Tehát a visszacsapó szelep amit beépítettünk, a bolt mondta, hogy jó oda, de ahogy elküldtem ezt a képet a bezüzemelőnek, rögtön mondta, hogy cseréljem ki gravitációs visszacsapó szelepre. Ezt ma reggel meg is vettem, 5/4"-os, és 2800 forintba került. A puffer tároló 1000 literes, egy püspökladányi céggel csináltattam, külön erre specializálódtak, és házhoz szállítással volt 75000 forint. Nyílván ebbe nincs a szigetelése, ami 5 cm vastag aluksírozott közetgyapot paplan, két rétegben, az első befel fodítva, a második meg kifele fordítva.
Ha elindult a fűtés rendszer rendesen, le fogom teljesen szigetelni a csöveket. Elvileg jövő héten jön a beüzemeélő emberke. Addig még van egy kis híjjam a hőmérséklet jeladókkal. Úgy számoltam, hogy 10 érzékelőt építek be, és egy vezérlés segítségével egy 2x16 soros lcd kijelzőn jelenne meg a nevesített értékek, amik természetesen módosíthatóak és kapcsolják majd amiket kell. Akit érdekel ez, szívesen küldök róla majd részleteket.
A 2" főelzárók a puffertárolón, az igazad van, ember nem ad érte pénzt, szerencsére van a családba rokon, aki spinklerekkel foglalkozik, és megtámogatott vele. :)
32-es ötrétegű cső megy a házba, nem henco, hanem a magyar pannon pipe cső, ez a fele a többi fajtának, érdekes, senki sem ajánlgatta a boltokban. Erre ráhúztam 3 cm vastag alukasírozott csőhéjat. Az így kapott átmérő az 105mm lett, és emiatt a 110-es pvc csőbe ment be a házba 1 méter mélyen külön-külön, a két felállásnál meg 45-45 fokos ívvel áltunk fel. Nagyon bivaly lett. Sajna kicsit elszámoltam a métereket, így kimaradt a 32-es csőből 15 méter. Ha valakinek ilyesmire lenne szüksége szóljon és segítek benne.
Most láttam csak,hogy visszaolvastam a hozzászólásaidat,hogy neked is messze van a kazánház a háztól.
Végülis,hogy oldottad meg?Van rész ami a szabadban megy?
Én annak idején több ötletet is kaptam.Legtöbben azt ajánlották,hogy földbe vigyem,de ez nálam nehezen lett volna megoldható,mert nagyon sok és vastag betonrétegeket kellett volna átfúrnom,feltörnöm.A kazánház és a ház között bástyafalam van,arra erősítettünk fel 2db 120-as Pvc csövet.Ebbe volt a Rehau cső,belebújtatva polifoam csőhéjba,és 3cm-vastag alukasírozott kőzetgyapot csőszigetelésbe.Ez a szakasz kb 10m,ebből 5 megy szabadban.Úgy gondolom jól sikerült,de még kívülről szerintem majd beborítom ezt eps-el,mert rondák a pvc csövek.
Kis bajom van a füstgáz érzékelő athelyezése óta. Mégpedig az, hogy ha kicsit tovább piszmogok a parázs és a fák igazgatásával, -mostanában muszáj, mert 33 cm-es a fám és az 50-eshez vagyok szokva- már többször előfordult, hogy magas füsthőfok miatt megállt az elszívó ventilátor. Ez gyári beállításon 300 fok és ez alatt 20 fokkal indul újra a venti. Az ok prózai: a nyitott csappantyún áthaladó láng szinte éri az érzékelőt és az gyakorlatilag két perc alatt felhevül.
Azt hiszem a hét végén visszateszem a helyére, nem szeretném ha sérülne a nagy hőtől.
Próbának jó volt, tudom, hogy 25-30 fok a különbség a füstcsőbe helyzett és a gyári helyén lévő értékei között. Így sem haladta meg normál üzem közben a 180 fokot, ez megnyugtat minden tekintetben.
Ha egy feltöltést nézel, nem sok fogy belőle. Nekem a HMV mellé van berakva, ott a vízkimenet a kazántöltéshez. Arról lett feltöltve a kazán, azóta csak a HMV-t tölti, így megy egy hónapig egy kapszula. Nagyon meszes víz mellett ez nem vészes.
Pár érvem, és tapasztalatom a használata mellett:
1. Ha a hidegről töltök megy egy fazekat forraláshoz, az alján ott a sárga trutyi, ha a melegről, akkor nincs.
2. Mosogatógép azóta rendesen elmos- melegvízre van kötve
3. Apámék kettő házzal arrébb laknak, ketten zuhanyoznak, mi négyen, nálunk nem vízkövesedik a zuhanyfej.
A link írja, hogy oxigénszegény környezetben válig feketévé a víz, mivel megjelenik a magnetit..
" Itt azonban a helyzetet még tovább rontja, hogy a fűtővízben általában egy magnetit nevű anyag is jelen van. A magnetit oxigénszegény környezetben keletkező vasoxid. A fűtővizet már kis mennyiségben is feketére festi. A problémát azonban nem ez, hanem a magnetit keménysége és kémiai ellenálló-képessége okozza. Savakban nagyon rosszul oldódik. A vízkő és a magnetit együttese (75-80% vízkő, 20-25% magnetit) a kazántesten lerakódva olyan kemény réteget képezhet, melyet a fűtéstechnikában használt savazási eljárásokkal nehéz eltávolítani. Megjegyezzük, hogy a magnetit jelenléte önmagában nem veszélyes, a kemény hőszigetelő réteg vízkővel elegyedve keletkezik. A jelenség különösen a szűk járatokkal rendelkező falikazánokat veszélyezteti: a kazán zajossá válik, a hőátadás hatásfoka romlik, a túlmelegedő fűtővíz miatt a biztonsági termosztát a készüléket leállítja. A hiba az esetek nagy részében csak a kazántest költséges cseréjével orvosolható."
Nálam D-ÉG szerelő csinálta a rendszert, a HMV elé tett be egy dosaphos nevű vízlágyítót, és arról töltöttük fel a rendszert ( mely zárt). Azóta többször néztem a radiátorból légtelenítés során leengedett vizet, de kristálytiszta, még csak nem is opálos. Azt hozzá kell tennem, hogy nagyon meszes a barátságvíz, mert echte karsztvíz, talán idén megszűnik EU támogatás révén. A dosaphos egy hónapra elég, akkor kell cserélnem kapszulát.
A folyadékot a fűtési rendszer hidegvizes átmosása után egyenletesen adagolva kell betölteni. 1 kg D-ÉG Start folyadék 100 liter rendszertérfogatig használható. Új rendszerek első feltöltésekor kell használni.
majd tovább olvasva, a 4. bekezdés:
A fenti problémák elkerülésére hoztuk forgalomba a vízkőképződést és a korrózió kialakulását gátló D-ÉG Start folyadékot. A folyadékot a fűtési rendszer hidegvizes átmosása után egyenletesen adagolva kell betölteni. 1 kg D-ÉG Start folyadék 200 liter rendszertérfogatig használható. Új rendszerek első feltöltésekor kell használni.