Abban kérném a segítségeteket, hogy ha egy gyártó weboldalán nem találok meg egy modellt cikkszám szerint, de Magyaroszágon még kapható, akkor ez azt jelenti, hogy már gyártásban nincsen és csak annyi van a modellből, ami a boltok készlete?
Bocsánat, ha túl banális kérdést tettem fel, de ezen a téren nincsen sok tapasztalatom... :)
Azért a dekóder programozásával (gyorsítás, lassítás elnyújtása) elég jól össze lehet hozni, bár tökéleteset még nem igazán lehet csinálni de jól meg lehet közelíteni. Lényeg, hogy a gyorsítás és a lassítás ne legyen arányos a motorfordulattal mert a valóságban se igazán úgy működik. Egy mozdony legnagyobb teljesítményét általában a gyorsítás igényli. A sebességtartáshoz elég kevesebb is. Vannak persze kivételek, pl. olyan vonat amit húzni kell ami a csövön kifér, tipikusan amikor gyenge a gép, nagy a vonat, esetleg emelkedő van, vagy feszes a menetrend. Hangos üzemben az lesz a jóvilág ha a dekóderek ezeket a finomságokat is le tudják majd képezni.
A fordulatszámok változtatása még hagy kívánnivalókat maga után, főleg az alapjárati 600-ról "digitálisan" (értsd 0 - 1) a 1500-ra. Az eszeveszett gyorsulás pedig egyenesen irreális.
Alighanem mindkettőnknek igaza van. Ezt úgy értem, hogy a Csörgőkön a "kémény" a nyolcvanas években kezdett megjelenni, de már bőven a kilencvenes éveket írtuk, mire az összes üzemelő példányra felszerelték.
Természetesen próbáltam fényképekkel is alátámasztani mindezt:
Kedves "Akivon" és T. Mindenki, akit érdekel egy apró észrevétel!
A korai Csörgőkön még nem volt "kémény"!
Ezeket csak jóval később kezdték felszerelni a kipufogóra. Talán -ha jól rémlik- 80-as évek első felében(?), amikor már valamennyi példány narancs szabványúra volt festve. Akkor is a magas pályaszámúakon (emlékeim szerint 2150-től felefelé) jelent meg először, és csak később a többin.
Ha tényleg tudnád milyen élethűen csináltad! Egyszer én is hallottam olyant, hogy a hangosbemondón az induló vonatot érkezőnek mondták be vagy háromszor....:-))) A kaller fejveszetten rohant előre a mozdonyhoz és a forgalmistához, hogy most mi lesz? Azonnal rádióztak. Persze pár másodperc múltán helyesbitésként közölték az induló vonatot ...
A hang (meg a mozdony is) tényleg zseniális, csak a vezető nem tudott rendesen indítani, fékezni. Vagy a Hungaroringen, esetleg Zeltwegben érezte magát... :-)
Én azért maradnék mind beszédben, de főleg írásban az alap köznyelvi módosulatoknál, és úgy gondolom, hogy - régebbi kori nyelvújítás ide, újabb kori nyelvújítás oda - Kazinczy is inkább ezt javasolná, ha ma élne...
Köszönöm az észrevételt, így legalább egy kis nyelvhelyességről is esik szó, ebben az agyonszlengezett világban... :-)
A "t" végű igék ragozása során a "t" elhagyásával /ún. suksükölés/ keletkeznek így szavak, amik attól még nem helytelenek, hogy nem az alap köznyelvi alakban kerülnek kifejezésre. Tehát a "megossza" szó ebben a formájában egyszerre lehet kijelentő és felszólító módú alak.
Itt egy kis művelődni való számodra; wiki, de egész jól összefoglalja a lényeget:
Néha akár el is gépelhet dolgokat az ember, ha nem figyel oda, nem olvassa át, siet, stb.
Amit viszont én nem értek: ennek tulajdonképpen miért is van olyan nagy jelentősége az alap vita kapcsán, hogy beírd ide? Vagy csak egyszerű kötözködésről van szó részedről?
Írok egy kérdést valamivel kapcsolatban, amiben most úgy tűnik senki nem biztos, és te előbányászol valamit válaszként, ami láthatóan nem feddhetetlen írásból való. Bocs, de ezt én így nem tudom elfogadni hitelesítésként.
/Azt viszont nem értem, hogy ezen miért sértődsz meg?/
Előbányászok a múlt homályából egy olyan leírást, ami eredetileg egy szakmailag ellenőrzött komoly lapban jelent meg 23 éve. Nem én ötlöttem ki. Akkor még friss emlékekre épűlt az írás, amit utólag támadod az egyre halványuló emlékeiddel? Miért nem akkor tetted ezt frissiben? Tudod mit, fessétek le azt a modellt a most divatos "Hello Kitty!" mintára, azt nincs vita.