Ez az RK 05B-nél szinte elképzelhetetlen, mert csak akkor megy akár előre, akár hátra, ha a kuplungkar behúzott állapotban van.
Ez nem tipikus kuplung, hanem gyakorlatilag egy ékszíjfeszítő kar, ami bovdenen keresztül feszíti be az ékszíjat egy feszítőgörgő segítségével előremenetben, míg hátramenetben egy dörzskereket feszít be a nagy ékszíjtárcsa hornyába. Egyébként hátramanetben sokkal lassabban megy, az tényleg csak pl. fa alól való kijövetelhez való.
De azt hogy ???? Ha váltós gépről van szó az nem szokott egyik pillanatról a másikra előremenetről hátramenetbe ugrani , és a nem váltós rükverces kapcsolású pedig általában a kuplungkarhoz hasonló karral lehet rükvercbe kapcsolni , ezért nem biztos hogy a gép hibája lehetett . Ismerek pár embert aki nem törődik semmivel hanem ahogy leállítja a gépet úgy egy évvel később előveszi és úgy rotál , de ajánlott minden rotálás vagy nagyobb munka előtt átnézni a masinát az esetleges hasonló balesetek elkerülése végett .
Vigyázz(atok) a hátramenetbe is kapcsolható gépekkel rotáláskor!!
Tudok olyan esetről, mikor a gazdája elesett, és átment rajta a gépe!!Sajnos belehalt a helyszínen! Nem véletlenül tiltja pl. a 600-as Honda kezelési utasítása.
Persze és is csinálom, de csak alapgázzal, óvatosan, és a csúszót belenyomva a talajba. A szomorú az esetben, hogy a gépet el is lopták!!
Nem tudom beazonosítani a kb. 20 éves rotakapámat, amelyen egy Tecumsec BVS 143 tip. motor van, a hajtóműve pedig szürkeöntvény házas. Jellemző, hogy a motor ill. a kuplungház között kb 40 mm. magas közdarabbal van szerelve. Mivel a motorblokk meg van repedve, motor cserén gondolkodom, de az üzletben azt sem tudom, mit kérdezzek!
hát én úgy hallotam hogy a robi nem túl sokat forog (a kapatendely) 1 és 2 sebességi fokozatban , de nem értek hozzá mert még nem volt és nem is dolgoztam váltós robival csak sima 151-el és még RK 05 B-t se őróbáltam csak érdekel egy két dolog mert gép vásárlás előtt állok és nehéz a döntés.
Azért tetszik mert ha rotálásnál olyan helyre érnék vele pl kerítés ... stb akkor egy pillanat alatt hátramenetbe rakom és ki, vagy meg tudok fordulni , míg robinál nem mert ugye robi váltós hajtóművel szerintem nem lehet rotálni (De ezt a kérdést ha valaki megerősítené akkor jó lenne).
A 60-70 kg plussz súly lehet, hogy kis túlzás, de kell rá súly. A nagyobb kerékkel növekszik a sebességed is. De elvileg bírnia kellene. Nem tud annyit, mint egy váltós gép, de jó.
Mert szerintem a motor ereje elég lenne ahhoz hogy szántson csak a súly és a kerekek jelentenek problémát . Mert ha lenne nagyobb átmérőjű kerék + 60-70 kg plussz súly a gépen lehet kötöttebb talajban is boldogulna .
Több ismerősöm is arra panaszkodott az 55-össel kapcsolatban, hogy bemelegedés után a kert közepén megállt, és csak miután teljesen lehűlt volt hajlandó újra beindulni. Más kollégáim pedig dícsérik. Kinek a pap, kinek a papné. De tény, hogy sokkal több alkatrész van hozzá, mint az 50-eshez.
Esetleg ha még eszetekbe jut valami szívesen veszem. A netet vizslatva az 55-öshöz jóval több alkatrészt lehet kapni, na meg az talán egy kicsit fiatalabb gép. A telek szomszédom 30 jóegynéhány éve a szabad ég alatt tárolja és pöcc indul. Bírják nagyon.
Köszi az információkat, a telekszomszédomtól egy Robi 55-öst szoktam kölcsönkérni, semmi panasz rá, jól viszi a homokos talajt, nekem ennyire erős gép megfelelő. Egyébként autószerelő a szakmám, leginkább a típushibák érdekelnek na meg minden hasznos infó. Köszi a hozzászólást, Holnap nézek meg egy 50-est, állítólag 2 éve még működött, de van kilátásban egy másik az 55-ös, az beindul, de néhány mp múlva leáll. Na majd kiderül. Üdv